Дамско градско колело

  • 8 076
  • 65
# 15
На велосипеда екстрите не са дребните елементи, а цялостния подбор на материалите. Това отличава високия клас от ниския. А вътрешните скорости са идеални за града, където се спира и тръгва често, защото се сменят дори в статично положение. Тоест ако съм стигнала 8 скорост и спра, въртя до 4-5, за да тръгна по-лесно. С външните скорости не може така, трябва предварително да се намалят. Иначе караш на 1 скорост някъде по средата и износваш само 1 от колелцата.

За около 500 лева може да се намери отлично втора ръка колело с екстри, каквито Драг, Декатлон и другите нямат.
Виж целия пост
# 16
Явно ще купувате колело със скорости. Ако може скоростите да се сменят посредством палци , а не както е на бюджетните варианти с въртене. Въртенето е трудно, разконцентрира ви , освен това предният венец трябва да го гледате  точно как е застанала предавката, погледът ви се насочва надълу всеки път когато сменяте, а това не е добре.  Та, няма значение от марката ,скоростите  и т.н. За мене най-важното е да имате палцово сменяне на скоростите. Хубаво е да имате някакви ,каквито и да са амортисьари на предното колело- има смисъл.
Виж целия пост
# 17
С мъжа ми си взехме колелета от продавалника, втора ръка. Бяха за по 150лв. някъде /а иначе били доста скъпи като нови, според мъжа ми/. Аз не разбирам. Само веднъж карах и много ме беше страх, втори път не се качвам.
Но, мисълта ми е, по-добре да е някое по-качествено втора употреба за малко пари.
Виж целия пост
# 18
Явно ще купувате колело със скорости. Ако може скоростите да се сменят посредством палци , а не както е на бюджетните варианти с въртене. Въртенето е трудно, разконцентрира ви , освен това предният венец трябва да го гледате  точно как е застанала предавката, погледът ви се насочва надълу всеки път когато сменяте, а това не е добре.  Та, няма значение от марката ,скоростите  и т.н. За мене най-важното е да имате палцово сменяне на скоростите. Хубаво е да имате някакви ,каквито и да са амортисьари на предното колело- има смисъл.

Това е при външните, при вътрешни Shimano си се въртят без проблем, нищо не гледаш, не следиш да не пада веригата.
Виж целия пост
# 19
Моите са вътрешни, само 3, и карам само на първа, та не сменям по никакъв начин. За парк, нормална велоалея и често спиране е доста удобно. Още ли им падат веригите като се сменят скоростите? Мислех, че това са били само нескопосните осемдесетарки, български колела. Толкова сложно го описвате, че май ще излезе, че съм направила правилния избор.
Виж целия пост
# 20
Ето моята препоръка - магазина/сервиза на Дженко Тончев в Младост 2,  до 128 у-ще.

На всички колелата ни са от там, има и нови, но най-много ми харесват старите, които той стяга и прави. Моето е точно градско, много ретро, швейцарско, със 7 вътрешни скорости, някакви страшни амортесьори, вози като лимузина! Купих го за 400 лева. Аз не разбирам от колела и марки и си го харесах на външен вид, но са ме спирали хора (по-възрастни) фенове на марката, и са ми казвали, че цената му като ново е няколко хиляди. А хубавите колела са вечни, ако се поддържат добре, изобщо не ме интересува, че е старо.

Плюс това Дженко е страхотен майстор, бивш колоездач. Освен с колела работи и с деца с проблеми и знам, че харчи всеки свободен лев за тях, така че аз винаги си давам парите на него. Мъжът ми си избра шосеен бегач от там, а за детето сме купували няколко, като връщаме малките срещу някаква отстъпка.

Иначе той има и нови, има всякакви неща, виждала съм Драг и други, има и балканчета, които прави. Simple Smile Най-хубавото е, че е много свестен и наистина разбира от колела, така че може да те посъветва и да ти сглоби каквото искаш. В общи линии, можеш да му кажеш какъв ти е бюджета и каква ти е идеята за колело и той ще ти предложи. Колелата на старо са стегнати, имат сменени части и т.н., мисля че и гаранция им дава. Супер зает е напоследък, но синът му помага.

Ето повече за него:
https://m.webcafe.bg/article/1741966010
Виж целия пост
# 21
Ако скоростите не са настроени добре, дори и най качествените и скъпи да са, е нормално веригата да пада.

Хибрид, алуминиева рамка, около 14-15 кила, гледай да не е с много тънки гуми като за шосейка, защото са по нестабилни и да не е с широки планински гуми, защото е по-тежко за каране. За града нещо по средата върши работа и хибридите са с подходящата широчина гуми 700х32 до 700х40
Виж целия пост
# 22
Привет! Прочетох темата и съм точно на тази вълна. Каква е разликата между външни и вътрешни скорости? Освен горе написаното.
Карам до работа и обратно главно. Общо 14-15км. Много кръстовища, на повечето даже си слизам като примерен велосиедист. Иначе 80%  бих казала , че е по алея, но има и участъци, които са си като офф роуд. Главно в квартала, тъй като е ново строителство и няма даже улица. Надолу към работа е почти през цялото време спускане, съответно на връщане си е яко баир. Доста сменям скоростите.
Карам старо десетина годишно колело, мъжко, (Ultra explorer, 26''), купувано от Метро, мега тежко по мое мнение. От дясно имам 8 , от ляво 3 скорости или там както се казват. В ляво на 3 си стои, в дясно сменям между 4 и 7. Засега не му е падала веригата , но да, сменянето става постепенно с превъртане на дръжката. По-скоро изправено положение докато карам.
Адски ме дразни и не ми харесва, но засега нямам алтернатива.
Ще изчакам намаленията през август, като мога да отделя не повече от 700лв мисля... Какво бихте ми препоръчали? Гледам хората мерят рамки, височина,венци,  различни скорости, аз нищо не разбирам от тези неща Sad
Виж целия пост
# 23
Аз взех две колела втора ръка, едното за 70 лв, другото май беше 75. От ОЛХ. На едното смених чарк за 10 лв с работата, другото не е имало проблеми. Вървят си.
Виж целия пост
# 24
И аз се чудех, какво са вътрешни и външни скорости и съответно намерих в гугъл:
"Всички видове скоростни механизми можем най-общо да разделим на две големи групи. Първата група са най-масово използваните външни скорости, при които имаме 1, 2 или 3 зъбни колела отпред и от  5 до 11 на задната капла. Втората голяма група са така наречените вградени или вътрешни скорости, които имат само по един венец отпред и отзад, но предавателното число се сменя чрез планетен механизъм вътре в самата задна главина."
Моите са външни. Веригата пада, ако отдавна не е сменяне, разбирай години наред и се е разтегнала от карането или ако скоростите не са настроени. Ако няма разлика в цената, вътрешни скорости за придвижване в градски условия може би са по-добрия вариант 🤔
Виж целия пост
# 25
Моите са вътрешни и никога нищо не пада и не заяжда, а ги ползвам и сменям често (живея на баир, а колелото е тежко Simple Smile)  При градските колела това е проблема - тежки са и са супер за равни пътища, по баири често ми идва да сляза и да го бутам. А и в София теренът не е равен и започвам да се замислям за планинско колело.

За да не се прецакат скоростите важното според Дженко е редовната профилактика, така че всяка пролет преди да го подкарам, той го отваря, разглобява, почиства вътре. Не бивало да се подкарва след зимата без да е минало профилактика, защото може да се повредят някакви чаркове вътре. Аз не разбирам, но го купих през 2011, старо, не знам на колко години е, но си е идеално.

Виж целия пост
# 26
За всяко колело поддръжката е важна. Колкото повече го караш, толкова по-често трябва да почистваш и смазваш 😜За вътрешните скорости плюсът пише, че изисквали по-малко поддръжка, но пък не можело да се постигне толкова добър набор от скорости, което за разходка в парка с детето не мисля, че е от голямо значение.
Алуминиевите рамки правят колелата много по-леки, карбоновите са още по-добре, но цената при карбона скача много.
Всеки трябва да си намери оптималния вариант за ширината на гумите, според терена и физически колко иска да се товари. Перфектно колело в това отношение няма. Аз за града, да се придвижвам до работа и като бяха малки децата из квартала и парка, ползвам хибрид с алуминиева рамка и 35мм ширина на гумите. Мъжът ми пък е с планинско колело пак алуминиево с много по-дебели гуми. Супер стабилно се чувствам на него, като танк е, но голям зор е въртенето на педалите. За фитнес е перфектно 😁 Отделно имам шосейка, комбинация от алуминиеви и карбонови частни, гумите са 25мм, много лека. С нея буквално летя и по баирите нагоре, но се чувствам много нестабилна, ако пътят не е хубав.
Затова на авторката препоръчвам хибрид, алуминиева рамка, на всяко колело може да се играе с ширината на гумите от-до, производителят го вписва в характеристиките на колелото, но хибридите обикновено са между 32-40мм. А за типа скорости, това което като цена излиза по-добре, ако е еднаква цената, вътрешните ще са супер за разходка до и из парка с детето, защото не изискват много поддръжка 🚴
Виж целия пост
# 27
Много благодаря за съветите, които ми дадохте 😊Взех си този Велосипед Drag Avenue Lady 2016
Много съм доволна от него👍
Виж целия пост
# 28
Аз имам въпросното Swan 26 цола градско дамско. Обичам си колелото, не съм му намерила кусури. Кошницата е много практична. Фенера е малко слаб, може би, и е малко тежичко, може би... Хубаво колело е. Иначе и това Интербайк сити лейди от Практикер, което посочиха, също много ми хареса. Изглежда по-леко от Сван.
Виж целия пост
# 29
да задам въпроса си и в тази тема
ще купуваме ново колело но синът ми 11г
на декатлон казват , че са хубави велосипедите
какво ще кажете за това https://www.decathlon.bg/p/8351519_planinski-velosiped-rockrider … 0-457-s_1m50_1m65
за тези пари е алуминиево, само ме притеснява че е планинско
дали ще е удобно за каране из улиците
също и дали тези тесни седалки са удобни
как ви се стурват скорости и другите неща
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия