А коя книга четат в момента децата ви? - 8

  • 79 437
  • 560
# 270
Скрит текст:
Аз познавам момче, което не хареса Пърси Джаксън. А моята дъщеря след Хари Потър, изчете всичко налично от всички поредици на Р.Риърдън. До дете е.
В момента чете "Под игото" на четеца, но трудно върви на тази крехка възраст.
Виж целия пост
# 271
Щерката изчете първите 4 книги на Хари Потър и не знам точно колко от Пърси, защото продължавам да не съм наясно с поредицата. “Невърмур” я заряза донякъде. Сега виждам, че има и втора книга. В момента чете нещо от влогърските книги, даже не запомних заглавието. Отказа категорично да чете “Грозното патенце” от списъка с книги за лятото. Казах ѝ, че ще правят преразказ в у-ще от името на патето, веднага започна да го прави устно, демонстрирайки отегчение. Ами...наистина е досадно да карат деца на 11г. да се занимават с бебешки приказки.
Виж целия пост
# 272
Е, все пак идеята да се занимават в час с тези приказки не е за да разберат за какво се разказва вътре, а да ги анализират.
Пък идеята да разказват от гледна точка на патето е, за да могат да опишат после как се чувства героят.
По-късно в горните класове нали ще пишат теми по литература, а за да се научат, трябва да започнат от нещо базово. Как се чувства Грозното патенце е доста очевидно за всеки и затова започват да се упражняват с него.
Не могат директно с Евгений Онегин да започнат.
Виж целия пост
# 273
Вероятно са достъпни и междинни варианти между бебешките приказки и руската класика. Приказка, подходяща за най-ранна детска възраст, по-скоро ще събуди присмех, отколкото да провокира задълбочен анализ. Почти сигурна съм, че преразказът на приказката ще бъде основно хихикане в час.
Виж целия пост
# 274
Приказките на Андерсен не са за най-ранна бебешка възраст. Всъщност са за доста над бебешка възраст, а конкретно "Грозното патенце" е чудесна база за анализи, защото в нея има достатъчно символика за разкриване.
Материалът по литература в пети клас залага именно на символиката и започва с откриването ѝ в митове, легенди и народни приказки. В бебешка възраст децата може да са успявали да проследят сюжета и да го разберат буквално, но в училище вече трябва да се учат да откриват по-задълбочения смисъл.
"Грозното патенце" например не е история за патици, а за различието, за отхвърлянето и приемането, върху които много може да се говори, особено в училищна възраст, защото децата именно тогава имат много личен опит по въпроса.
Грозното патенце не е станало красиво в буквалния смисъл, а е намерило себеподобни, за които то е ценно такова, каквото е, както в началото не е било грозно в буквалния смисъл, а е било сред различни, които са го отхвърляли заради различието му.

Ако децата не се научат да анализират и откриват символиката в приказките, няма да стигнат до руската класика никога. До разбирането ѝ, а не до прочитането на думите в книгата.
Виж целия пост
# 275
Скрит текст:
Приказките на Андерсен не са за най-ранна бебешка възраст. Всъщност са за доста над бебешка възраст, а конкретно "Грозното патенце" е чудесна база за анализи, защото в нея има достатъчно символика за разкриване.
Материалът по литература в пети клас залага именно на символиката и започва с откриването ѝ в митове, легенди и народни приказки. В бебешка възраст децата може да са успявали да проследят сюжета и да го разберат буквално, но в училище вече трябва да се учат да откриват по-задълбочения смисъл.
"Грозното патенце" например не е история за патици, а за различието, за отхвърлянето и приемането, върху които много може да се говори, особено в училищна възраст, защото децата именно тогава имат много личен опит по въпроса.
Грозното патенце не е станало красиво в буквалния смисъл, а е намерило себеподобни, за които то е ценно такова, каквото е, както в началото не е било грозно в буквалния смисъл, а е било сред различни, които са го отхвърляли заради различието му.

Ако децата не се научат да анализират и откриват символиката в приказките, няма да стигнат до руската класика никога. До разбирането ѝ, а не до прочитането на думите в книгата.
Съвсем точен коментар!
Виж целия пост
# 276
Юна, наистина ли мислиш, че някой тук не познава “символиката” на приказката? Joy Благодаря за анализа, но продължавам да смятам, че децата в пети клас много отдавна са открили поуките. Едва ли моето е изключение.
Виж целия пост
# 277
Не говоря за поуките, а за умението да се анализира.
Това се учи, както за да могат да четат, трябва да познават буквите. Започва се с нещо базово, защото предстои над него да се надгражда. Не казвам, че посланието на "Грозното патенце" е трудно за откриване, а казвам, че е идеално за упражнение в анализ, точно защото е лесно.

През тази година те имат не просто да прочетат и да се запознаят със сюжета на приказката, а за нищят идеите.
И да се брои е много лесно, но в първи клас започват именно с това, иначе няма да докарат до умножение, проценти и логаритми.
Ако за детето ви е много лесно да анализира символиката в приказката и да пише теми върху нея, значи ще може да си употреби времето за нещо, което ѝ е по-интересно.
Не е нужно всичко в училище да е трудно за всеки.
Виж целия пост
# 278
Бъдещата петокласничка отказа да чете Пърси Джаксън. Не се противих , защото не съм съгласна това да се учи в 5 кл. Много неясен списък имаха за 5 кл и чете каквото има у нас. Завърши Ането и Тошко Африкански и чете някакви намалени книжлета на изд. Фют, купени от Панаира на книгата във Варна-Емилия на дървото от Бернхард Хагеман е едната. Сега сме при баба и и я увещавам да прочете и разказът Серафим, тук нямаме много като за нея книги в домашната библиотека.
Виж целия пост
# 279
Бъдещата петокласничка отказа да чете Пърси Джаксън. Не се противих , защото не съм съгласна това да се учи в 5 кл.

а за коя възраст е подходящ?
Виж целия пост
# 280
Не казвам, че Пърси Джаксън не е подходящ за тази възраст, напротив на децата им е интересна. Просто за мен е супер комерсиална. Не мога да забравя един американски филм на Хоумарк за Язон и златното руно, където Орфей беше негър. Супер преиначено. Пърси Джаксън филма и книгата ми напомнят за този филм.
Виж целия пост
# 281
Дъщеря ми се запали покрай Пърси по гръцката митология. В резултат на това чете и други книги по темата, знае в доста големи подробности митовете и прави паралели с римската и скандинавската митология.
Не на всички се харесва Пърси, но в нашия случай се оказа страхотно попадение и мисля, че много удачно са я включили в пети клас.
Виж целия пост
# 282
Дъщеря ми чете в момента "Робинзон Крузо" и каза, че й харесва. За мен е учудващо, защото си спомням, че на мен ми беше много скучна. След това е приготвила Хъкълбери Фин.
За почивка между книгите от списъка прочете Хрониките на Спайдъруик и две книжки на Роалд Дал.
Виж целия пост
# 283
Аз съм доволна от Рик Риърдън и ролята, която изигра в читателската култура на дъщеря ми, но много ми стана приятно един ден като коментира, че според нея не пише много добре, защото всичките му образи са еднотипни, няма разнообразни характери сред героите и говорят в един и същи стил.
Започва вече да развива усет за качествена литература малко по малко.

В момента е попаднала в някаква група в инстаграм, където са се събрали фенове на любимия ѝ автор, всички са с никове и аватари на герои или фен-фикшън герои от поредицата и снимките, които постват, не са техни истински, а са role-play по историята, която си съчиняват покрай героя си.
Сега са обявили новo предизвикателство - да се прочетат 5 книги за 5 дни. Тя много се е ентусиазирала и чете бясно, за да изкара цяла книга за деня, днес е първият ден.
Избрала си е 4 книги, които вече е чела и само 5-тата ѝ е непозната, но важното е да се забавлява.

Виж целия пост
# 284
На дъщеря ми съм и взела литература за 5 клас и чете от нея,за да се запознае с това,което ще учат в 5 клас.Иначе книги категорично отказва и не виждам смисъл да я тормозя с книги.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия