Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов"- тема 3

  • 59 977
  • 618
# 585
Ей, какви сте ми добрички и услужливи Simple Smile


Виж целия пост
# 586
Благодаря за информацията! А лайстунгите някой знае ли дали и кога?
Ми то нали имаше за Лайстунг родителска скоро?

В края на октомври’2018 беше като че ли... Освен аз да съм пропуснала нещо...

Имаше една съвсем скоро за събиране на пари и избор на авиокомпания, да не я броят за родителска ми е мисълта?
Виж целия пост
# 587
Какви авиокомпании избирате?
Виж целия пост
# 588
Такива за летене до Германия и обратно вероятно, я за Аустауш, я за някой проект. Може би защото учениците са по-малки, нещата се обсъждат с родителите на родителска.Миналата година г-н Мюнх в отделна група си коментираше с децата за проекта с пробното следване варианти за полети с нискотарифни, с Луфтханза, с трети авиолинии и заедно взеха оптималното решение.Родителите само финансираха Simple Smile
Виж целия пост
# 589
Такива за летене до Германия и обратно вероятно, я за Аустауш, я за някой проект. Може би защото учениците са по-малки, нещата се обсъждат с родителите на родителска.Миналата година г-н Мюнх в отделна група си коментираше с децата за проекта с пробното следване варианти за полети с нискотарифни, с Луфтханза, с трети авиолинии и заедно взеха оптималното решение.Родителите само финансираха Simple Smile
Не знам как е при проектите, но за обмена от родителите се изисква да изберат вариант за пътуването (дата, цена, авиокомпнания), гласувайки, с мнозинство.
Виж целия пост
# 590
[Логично е, всъщност, понеже децата са повече.При проектите става дума за 5-6-7  участници макс и немците намират начин разните бумаги, доказващи съгласието на родителите, да бъдат подписани и без родителска среща.Така беше и с по- голямата ми дъщеря преди няколко години, при съвсем друг колектив от немски учители.
Виж целия пост
# 591
Какви авиокомпании избирате?
За Аустауш - обмен, при който германче идва за седмица в България и после нашите деца ходят при тях (писано е в предходни теми). Иска се нотариално заверено пълномощно, че децата ни могат да напускат България. Избрахме с мнозинство авиокомпания, събраха пари за билети за самолет, музеи и други разходи, но учебен процес не е обсъждан, така че не би трябвало да се брои за родителска среща.

За хора (музика) все още не знам кога ще ходи в Германия, ако някой знае, моля да пише.

На родителската среща на 8-ми клас са поканили, поне в нашия случай, две девойки да разказват за Лайстунг изпита и паралелката - едната  на която много й харесва (дъщеря ми), а другата по-скоро не е във възторг, за да се чуят различни гледни точки от първоизточник. Предполагам и в другите паралелки също ще е така. Ако след това някой има въпроси, винаги може и на лични да ме пита за подробности, освен във форума.
Виж целия пост
# 592
Вероятно имаш предвид РС за 8 клас? За 9клас вече е късно да разказват за предимствата и недостатъците на лайстунг. Ще е полезно. Моето дете не се убеди в предимствата миналата година от необходимостта за включване в немска паралелка, но пък си има и преимущества. Опитът с немски преподаватели най- вече.манталитет,начин на преподаване и изискване.
Виж целия пост
# 593
Какви авиокомпании избирате?
За Аустауш - обмен, при който германче идва за седмица в България и после нашите деца ходят при тях (писано е в предходни теми). Иска се нотариално заверено пълномощно, че децата ни могат да напускат България. Избрахме с мнозинство авиокомпания, събраха пари за билети за самолет, музеи и други разходи, но учебен процес не е обсъждан, така че не би трябвало да се брои за родителска среща.

За хора (музика) все още не знам кога ще ходи в Германия, ако някой знае, моля да пише.

На родителската среща на 9-ти клас са поканили, поне в нашия случай, две девойки да разказват за Лайстунг изпита и паралелката - едната  на която много й харесва (дъщеря ми), а другата по-скоро не е във възторг, за да се чуят различни гледни точки от първоизточник. Предполагам и в другите паралелки също ще е така. Ако след това някой има въпроси, винаги може и на лични да ме пита за подробности, освен във форума.
Странно, не си представям  деветокласник да признае пред учителя/учителите, че в лайстунг не му харесва и да е готов съответно  да сподели откровено със зайците от първа ръка негативите, които вижда. И да има такива според неговите нагласи/представи/очаквания, съмнявам се да ги заяви открито, гостувайки по класовете..В отделен разговор - може би. Това важи може би за всичко и за всеки, без значение за кои паракелки иде реч, дори за нас родителите, често се премълчават неща с идеята да не се навреди на детето, та много не си представям как то самО би се набутало в устата на лъва, за да каже, че не е във възторг от едно или друго..
Виж целия пост
# 594
Русалке, да, странно би било.

Наскоро в часа по литература беше минал бивш Leistung ученик на госпожата, вече студент първа година в Германия. Разказал им е интересни неща, питали са го много, било им е много приятно. Споделял е и весели, комични случки.

А от ученик 10 клас в Leistung миналата седмица чух, че каквото е научено като граматика в 8 клас, това е. Имало неща невзети, които се обяснявали евентуално, ако се удари на камък или стане масова грешка в писанията на учениците. Например непряка реч или неща от сорта wäre ich da gewesen, würde ich ...
Не знам дали наистина на сто процента е така, странно ми стана  Thinking
Виж целия пост
# 595
Странно, не си представям  деветокласник да признае пред учителя/учителите, че в лайстунг не му харесва и да е готов съответно  да сподели откровено със зайците от първа ръка негативите, които вижда. И да има такива според неговите нагласи/представи/очаквания, съмнявам се да ги заяви открито, гостувайки по класовете..В отделен разговор - може би. Това важи може би за всичко и за всеки, без значение за кои паракелки иде реч, дори за нас родителите, често се премълчават неща с идеята да не се навреди на детето, та много не си представям как то самО би се набутало в устата на лъва, за да каже, че не е във възторг от едно или друго..

Да, моя грешка, за пред 8-ми клас е и да, въпросният ученик от 9-ти клас не е много happy от лайстунг и обмисля да се върне в DSD - такива случаи съм разбрал, че  е имало през годините. А дали ще го направи реално и дали ще бъде откровен и ще каже какво мисли пред родителите е друг въпрос.
Виж целия пост
# 596
Русалке, да, странно би било.

Наскоро в часа по литература беше минал бивш Leistung ученик на госпожата, вече студент първа година в Германия. Разказал им е интересни неща, питали са го много, било им е много приятно. Споделял е и весели, комични случки.

А от ученик 10 клас в Leistung миналата седмица чух, че каквото е научено като граматика в 8 клас, това е. Имало неща невзети, които се обяснявали евентуално, ако се удари на камък или стане масова грешка в писанията на учениците. Например непряка реч или неща от сорта wäre ich da gewesen, würde ich ...
Не знам дали наистина на сто процента е така, странно ми стана  Thinking
Така е. В лайстунг не се учи немска граматика.
Виж целия пост
# 597
Резултат от РС: имаме добри и умни деца.😁
Виж целия пост
# 598
А от ученик 10 клас в Leistung миналата седмица чух, че каквото е научено като граматика в 8 клас, това е. Имало неща невзети, които се обяснявали евентуално, ако се удари на камък или стане масова грешка в писанията на учениците. Например непряка реч или неща от сорта wäre ich da gewesen, würde ich ...
Не знам дали наистина на сто процента е така, странно ми стана  Thinking
Така е, в лайстунг спира ученето на немски като чужд език и подходът е като към деца, които владеят езика в степен да учат предмети на него.
За някои деца като моето, за което първата среща в с немския беше на 15 ти септември в 8ми клас, ученето на граматика още един срок нямаше да е излишно... Но пък се оправят много бързо с говоренето и разбирането - просто нямат избор...
Всяко нещо си има и плюсове, и минуси.

Доколкото разбрах в ДСД също ще има обмен, или ми е грешна информацията?
Би било чудесно.
Виж целия пост
# 599
Austausch за ДСД е имало и през 2018.
http://da-galabov.eu/?p=8751
Помня, че когато четох тази статия, ми направи впечатление, че децата са казали в прав текст, че някои германци на моненти са били резервирани и незаинтересовани, нежелаещи да поддържат разговор,  затова децата в разказа си щели акцентират само на позитивното.От опит с каката, която преди няколко години  качваше и превеждаше на бг статии на сайта на немския отдел  под зоркото око на г-жа Ганц, знам, че нещата се контролират от немците.Та във връзка с вчерашната дискусия - ето, децата са дръзнали да споделят, макар и доста обрано,  " в ефир" нещо негативно, и никой не ги е спрял, тоест е възможно и дете от лайстунг да каже открито какво не му харесва в тези паралелки. Което е хубаво Simple Smile.Спомням си, че  и в онази анкета, в която децата изразяваха недоволството си от неща в училището и която бе връчена на директор, РУО и МОН, май бяха застанали с имената си..Не че нещо съществено се промени в резултат на това, но е похвална открито заетата позиция.
Виж целия пост

Препоръчани теми

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия