1 ЕГ Варна

  • 68 475
  • 800
# 90
Моята дъщеря ходи на есенната в Румъния и после в Европа лятото между 8 и 9 клас.
Не съм чула за каквито и да е проблеми. Не съм чула и за такива и в други години, имам няколко познати с деца вече завършили гимназията.
Разбира се, това не значи, че не би се случило нещо ... .
Но щом дъщеря ми пожела да отиде значи е преценила, че 'компанията' е достатъчно добра. Макар и 15г и имах доверие относно преценката. Отказвала е купони и събирания тук в града. Тази нова година си остана у дома защото компанията реши да празнува в заведение което тя не харесва. Т.е. не харесва музиката и контингента съответно. Пият, пушат наргиле, цигари някои от съученичките и. Не ги съди, казва, че всеки има право да избира как да се забавлява и живее стига да не и го натрапва. Говорим много, на теория обяснявам и коментираме различни ситуации ... дали биха проработили в реална ситуация не се знае.
Но не я спирам, не се налага всъщност. След 10ти клас, значи на 16 я пуснах сама в Германия на гости на момиче което познаваше само онлайн. Сама ми предостави информация за родители, телефони, координати и т.н. . Притеснявах се разбира се. Майка ми ми каза, че съм откачена. Но единственото лошо беше, че се разболя там след като пътувала 2 часа на мотор до някакъв рокерски събор. Въпреки, че я бяха облекли и оборудвали подходящо.Simple Smile Но родителите се погрижиха за нея.
После девойката ни дойде на гости и много и хареса. Поканена е пак когато пожелае.
Та предполагам всеки си познава детето в някаква степен все още и може да прецени до каква степен да е контрола и дали да е с морков или с тояга.
Виж целия пост
# 91
Flash, много ти благодаря! Нямам притеснения за сина ми, кротко дете е, на 11 г беше за 29 дни сам на лагер в Португалия, нямаше никакви проблеми. Харесва класа си, учителите, училището. Просто се зачетох в темата за 91 НЕГ и се втрещих за коментарите от техни екскурзии - потрошено имущество, наркотици, алкохол. Затова и попитах. Радвам се, че получих толкова позитивен отговор- още веднъж благодаря!
Виж целия пост
# 92
Flash, много ти благодаря! Нямам притеснения за сина ми, кротко дете е, на 11 г беше за 29 дни сам на лагер в Португалия, нямаше никакви проблеми. Харесва класа си, учителите, училището. Просто се зачетох в темата за 91 НЕГ и се втрещих за коментарите от техни екскурзии - потрошено имущество, наркотици, алкохол. Затова и попитах. Радвам се, че получих толкова позитивен отговор- още веднъж благодаря!
Редно е да се каже обаче, че става дума за екскурзия, организирана от 12 клас, на която няма учители и за която гимназията носи нулева отговорност.Родителите знаят това...И отговорността да пуснат осмокласник с пълнолетни зрелостници си е тяхна.На организиран от у-щето обмен с налични учители проблеми няма. Първото е купон, просто извън София.
Виж целия пост
# 93
    Аз мисля,че друго се има пред вид- една такава гимназия/ като 91 НЕГ/ предполага изграждане на ценностна система, различна от посочените прояви.Или поне не  налични в масата ученици. А не каква е отговорността на училището.
Виж целия пост
# 94
    Аз мисля,че друго се има пред вид- една такава гимназия/ като 91 НЕГ/ предполага изграждане на ценностна система, различна от посочените прояви.Или поне не  налични в масата ученици. А не каква е отговорността на училището.

А как реши, че масата е такава...имам/имах 3 деца там, нито едно не е ходило, а говоря за период от 2010 до сега..Има още много  като тях, неучастващи, а има много от други училища като АК, СМГ, АЕГ,които чакат с нетърпение ежегодното издание. За жалост представители, не непременно масата, на всички бг гимназии са част от подобни купони...И, разбира се, че има значение дали организацията е училищна, поведението на ученици, откъдето и да са, е различно без учители. Съответно и сравненията са нерелевантни.
Виж целия пост
# 95
      Не виждам да съм употребила думата "маса", не се засягай на тема гимназия, познавам точно едно дете от тази гимназия.

   Идеята е, че гимназии с добър образователен рейтинг се натоварват и с поведенчески очаквания, а според въпросната тема, очевидно не  е единична проявата, не е дело на едно дете. Но вероятно е факт, че в определена възраст влияят и други фактори.

Както и да е, темата е за Първа ЕГ.



Виж целия пост
# 96
   Аз мисля,че друго се има пред вид- една такава гимназия/ като 91 НЕГ/ предполага изграждане на ценностна система, различна от посочените прояви.Или поне не  налични в масата ученици. А не каква е отговорността на училището.

Не се засягам, понеже училището си има доста кусури..и за тях, слава богу, се говори в темата, не се премълчават. А децата в него не са по-лоши от връстниците си другаде.
Виж целия пост
# 97
   Очакванията са да ги няма, ако са налични, да са при единиците, а не че твърдя, че масата е такава.А че очакванията са да е не е. Както и да е, темата е за друго, а иначе, очевидно всички си имаме опасенията.
Виж целия пост
# 98
Здравейте,
в края на учебната година, бихте ли споделили относно обучението по математика и БЕЛ в 8-ми клас в английските паралелки? От дете в немска разбрах, че по БЕЛ нещата са твърде зле.. За английския е ясно, че ще държат, но какво се случва с останалите предмети? Може и някой от следващите випуски, ако следи темата, да се включи.
Виж целия пост
# 99
След проведената родителска среща, останах с впечатление, че единствената госпожа от която и деца и родители се оплакват е тази по математика. Не искам да назовавам имена, но да кажа, че тя не е единствения преподавател там( по този предмет), както и по БЕЛ госпожите са различни за класовете. Трудно е да се обобщи.
Като цяло съм доволна,  не съжаляваме за избора детето да учи в 1 ЕГ.
Виж целия пост
# 100
Александра, синът ми харесва госпожата си по БЕЛ. Добре обяснява, прави часовете интересни. Той се беше класирал за областен на олимпиадата по БЕЛ и същата госпожа няколко пъти събира децата, които щяха да се явяват на областен да им обяснява разни неща.

По математика, понеже сме в класа на Радина, нещо не успяха да се стиковат децата и госпожата, поне от това което чух на РС. Моят син няма претенции, има едни от малкото шестици в класа, но определено учителката дава видимо по-трудни задачи на контролни и изпитвания и ако не си решавал достатъчно преди това няма как да се вместиш в определеното време или да съобразиш уловките. На мен това ми харесва, защото определено сам стигна до извода, че трябва да си запази темпото от предишните години и сам сяда да решава допълнителни задачи от сборници.

В действителност, на различните класове преподават различни учители. Имам познати деца в 9 клас при други учители и хубавото е, че всички имат високи изисквания. Нито един предмет не се неглижира - нито рисуването, нито мизиката.

Училището беше първо желание на сина ми, определено е доволен от избора си. На мен ми харесва, че тук нищо не се давам даром и оценяването е обективно, а в същото време част от часовете са творчески разчупени. На него му харесва класа, атмосферата, учителите. Тъй, че хайде, чакаме ви догодина с девойката!
Виж целия пост
# 101
Здравейте! Реших да се включа в темата за първа езикова гимназия, защото определено имам какво да кажа и то от първо лице.. Завърших гимназията миналата година, випуск 2018, бях в немска паралелка и смея да твърдя, че да вляза в тази гимназия е най-голямата грешка, която съм правила досега в моя 20-годишен живот! Влязох с голям ентусиазъм и с висок бал (35.544). Имах роднини, завършили гимназията доста отдавна, но те всички се изказваха изключително ласкаво за гимназията, а и аз изключително много исках да уча немски език. По случайност в 8ми клас се паднах при учителка, при която уж всички влизаха с връзки - Дора Лазарова. Наистина невероятен учител и приятел, благодарение на тази жена наистина заобичах и научих немския, а и не само аз, а и целият ми клас - всички я обичаха! За жалост, благодарение на директора, тя вече преподава в 5та гимназия. В 9ти клас осъзнах къде съм попаднала и каква грешка с избора си съм направила всъщност! Масово учителите не си вършеха работата като хората, не преподаваха нормално: някои - защото не искаха, други - защото не можеха. Тук ще отбележа, че никога не съм била слаба ученичка (дипломата ми за средно образование е 5.97). Просто единственото смислено обяснение, което получих за тези години, беше, че явно имах твърде високи изисквания, но нима не трябва да бъде така? И досега смятам, че както учителите задават изисквания към учениците, така трябва и учениците да имат изисквания към учителите, процесът не трябва да е едностранен (както стоят нещата в 1ва езикова гимназия). Мога да сравня училището с един вече твърде раздут балон, защото елитността му е само някаква илюзия, стара слава, поддържана главно от масовото завишаване на оценките в края на всяка учебна година!Директорът определено не си е на мястото, учителите са без абсолютно никакъв контрол (не може учители да се държат махленски в часовете или пък да пропускат редовно часове, защото им е 'писнало' и са 'приятели' с директора, което да го заявяват пред целия клас). Не трябва също, за да научиш езика, да се налага да ходиш на уроци, защото в училище главно броите мухите или пък се занимавате с абсолютно безсмислени неща. Да се прибираш вкъщи скапан, защото тишина и дисциплина в часовете напълно липсва, и да трябва да сядаш да учиш всичко наново, защото не са ти го преподали в часовете! Не е нормално учителите да си позволяват да обиждат учениците! Разбира се, има и изключения - г-жа Боева по физика, г-жа Витлянова по математика, г-жа Коларова по биология, г-жа Мария Симеонова, но добрите примери бяха твърде малко (поне по време на моето 5-годишно пребиваване в гимназията)!
Виж целия пост
# 102
Antonia Включвам се по повод на: "Не трябва също, за да научиш езика, да се налага да ходиш на уроци"
Няма как всички ученици да са на едно ниво, да усвояват в еднаква степен езика. Тези, които не могат да следват темпото, ходят на уроци. Останалите успяват да го научат в училище. Говоря като майка на завършила 1 ЕГ с немски ученичка преди няколко години. Дъщеря ми беше един от петте лауреата от гимназията на националната олимпиада по немски език в 12-ти клас. И нито един от лауреатите не е ходил на частни уроци по езика.

Колко е елитна гимназията може да си види от резултатите от ДЗИ. Всяка година неизменно е на първо място за Варненска област и в топ 10 за България.

Иначе съжалявам, че си останала разочарована от учителите. Синът ми също учи в Първа и за жалост нямаше късмет всичките учители да са както при сестра му. Но това в никакъв случай не ми дава право да определям гимназията като "надут балон". При него най-големите оплаквания са точно от г-жа Боева например. Но да не навлизаме в конкретика.
Виж целия пост
# 103
Антония, съжалявам, че трябва да го кажа, но мисля, че мнението ти е твърде преувеличено и субективно. Синът ми е осмокласник там, самата аз съм я завършила през 1995, но част от учителите, които са преподавали на мен, все още преподават в гимназията. Включително директорът г-н Василев, г-н Митев, Панчев, Устъпанов. Уникални хора! Знанията обаче не се наливат с фуния в главата, а в тази гимназия определено се дава много, НО само ако искаш да си го вземеш. За съпоставка, моята диплома е 6.00.

Училището участва в програма, която намира заместници при отсъстващи учители, така че децата реално нямат свободни часове. Също така приятно съм изнедана от срещите, които постоянно организира училището с различни писатели и журналисти. Колкото до тишината в час, тя определено зависи от възпитанието на децата. И очевидно от класовете. Май нечии родители не са си свършили работата.
Виж целия пост
# 104
Определено не съм от хората, които чакат да им налеят знанията с фуния, това мога да кажа със сигурност! Относно свободните часове - за 5 години съм имала много, изключително рядко сме имали заместници. За Вас моето мнение може да е преувеличено, но не смятам, че вашето мнение може да е обективно, щом сте завършили гимназията толкова отдавна! Тези от моите съученици, които бяха амбициозни и целеустремени, също са на моето мнение! Доволни от гимназията са главно тези, които или не се интересуват какво се случва около тях, или търсят лесното Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия