Истанбул [тема 46]

Здравейте! Имам нужда от вашата помощ. Предстои ми пътуване от летище Ататюрк. Автобуса от Бг пристига на автогара Байрам Паша. Има ли директни автобуси за летището.

Метрото ще ти свърши идеална работа. Няколко спирки са.
   Здравейте!
Завърнах се от Истанбул, този път с противоречиви
чувства.За първи път не си тръгнах с тъга от там.
Още на тръгване ни казаха, че може да чакаме с часове
на границата, защото за там потегляли 150 автобуса от България
( вкл. за Одрин). Пътувахме с ТА Партнер травел. На отиване минахме
границата за 2 часа, поносимо.Пристигнахме в Истанбул по тъмно, бях
позадрямяла след Одрин, но инстинктивно се събудих на влизане в Истанбул.
Гледките на грандиозните осветени билдинги бяха невероятни! На разсъмване бяхме
в квартала между Аксарай и Йеникапъ, хотел Херманос. Доста приличен хотел, оставихме
багажа на рецепция, дадоха няколко минути на групите( бяхме 2 автобуса) и се развикаха
бързо да тръгват записаните за панорамна обиколка.Водач беше Кадън( сигурно я познават
някои от пътувалите с ТА).Тръгнаха, а ние останахме 18 човека, които тръгнаха с мен.
Искаха да пием кафе на крайбрежието, защото според навигацията се намирахме на около700 м
от крайбрежната Кенеди дж. Тръгнахме, но стигнахме някакво голямо пристанище
без достъп до брега. Упътиха ни към метрото.Стигнахме на пл.Султан Ахмед. Доста е преобразен
за 5 години.От един павилион за кафе, чай, закуски, сокове и др. взехме разкошно кафе еспресо за 5 лири.
На всички им хареса, имаше удобни пейки да поседнем. Снимаха се, хапнахме кестени, симид, печена и варена царевица . Разгледахме забележителностите на площада, Синята джамия бе охранявана и затворена за посещения( сигурно имаше петъчна молитва).Някои от групата искаха да посетят Св. София, но опашката бе километрична. Същото и пред Топ Капъ и Йеребатан. Отказаха се от тях и тръгнахме по трамвайната към
пристанището за Тур по Босфора. И тук пред нас изскочи един от агентите на туровете, като ни видя голяма тълпа туристи и  започна да ни омайва.Предложи ни тур от 20 евро и свали до 10 евро. Съгласихме се, но така и не разбрах колко лири струва на пристанището. Отведе ни на друг кей, някъде покрай стените на Топ капъ минахме и слязохме по стръмна уличка към брега. Корабчето  ни взе в 12 и 30 и направихме обиколка от Златния рог, под моста до малко след Втория мост . Аз им разказвах за забележителностите, които знам. Всички останаха доволни.Имахме хубаво време, но на Босфора винаги подухва. Корабчето ни върна на същия кей, откъдето хванахме автобус по крайбрежната, откара ни до Египетския пазар. Реших да пазаруваме в петък, защото в събота е мн. натоварено.Определихме си 2 часа за пазаруване и се разпръснахме.Беше истински ад да се провираш в тази тълпа.Аз бях с една колежка.Само 3-4 от групата бяха идвали в Истанбул, останалите за пръв
път.Този пазар им се видял ад и бързо се измъкнали в околните улички и магазини. Купих си, каквото бях набелязала, хапнах едно сладко( навития кадаиф в средата с шам фъстък), прималя ми от сладост, та дори и прочутото кюнефе на пазара не опитах, ами отидох при маслините и опитах от всички видове, че и по 2 пъти...
Е, купих си и за вкъщи.Когато се събрахме на всички ни миришеше на печена риба, аз им казах за Балък екмека
долу на лодките, но от цялата лудница и блъсканица в района никой не поиска да ходим за риба.Тръгнахме
към хотела с метрото от Сиркеджи, Мармарай  до Йеникапъ, където наблизо беше хотела.Освежихме се и тръгнахме да търсим къде да вечеряме.Оказа се, че точно срещу хотела имаше заведение с турски специалитети,
но без алкохол. Останаха озадачени,някои от групата Хапнахме вкусно и евтино. После някои искаха да пообиколим наоколо, хапнаха баклава и др. сладости и към 9- 9 и 30 се прибрахме, душ и моментално заспиване.
За втория ден, малко по- късно.

И така, втори ден в Истанбул. Понеже не бързахме с програмата на ТА, закусихме спокойно.  Напоследък споделяхте за оскъдни закуски в хотелите и мислех, че е така навсякъде.Но в този хотел всички останаха доволни от разнообразното меню на закуска.Имаше дори и пържени картофи за радост на 3-4 деца в групата. По повод децата
 на по 10- 12 г.и едно момиче на 15, такава психоза ги беше завладяла родителите, че някой ще им отвлече децата.
Сами си създадоха стрес и напрежение и през цялото време по улиците се озъртаха и ги стискаха здраво.Опитах се да ги успокоя, но неуспешно. Затова след закуска решихме да се отдалечим от лудницата на града и да се отправим към островите.Тъкмо пристигнахме на пристанището за кораба на Шехир Х. и вече затвориха терминала.Отидохме на съседния, май ИДО, по 10 лири и в 11ч. потеглихме.Обичайно спирахме на всеки остров и в 12 и 30 бяхме на Бююк ада. Решихме да се върнем с Шехир Х.( за 5,20 ТЛ с Истанбулкарт)в 16 ч. и се отправихме на групички в различни посоки(хапнахме сладолед в началото всички).Този път исках да обиколя острова с файтон, не бях го правила досега. Комбинирахме се по 4 човека, други взеха под наем колелета и обикаляха с тях. А имаше и такива, които седнаха да обядват или на кафе покрай брега. За файтона - много беше хубава обиколката, само дето имах чувството, че ще изпадна от него всеки момент. Стисках се здраво, но от време навреме дори снимах. Имаше прекрасни гледки към горичките покрай брега, напомниха ми кадрите от Мелодия на сърцето, познах много от местата там. Обиколката беше около 30 минути. След това се разходихме навътре в уличките - невероятни къщи, коя от коя по- хубава. Красиви, озеленени, бугенвилиите още цъфтят, палми, въобще красота и спокойствие цари на острова, въпреки туристите. Това преживяване хареса на всички, нямаше мрънкащи и недоволни. Само накрая докато стане време за кораба си поръчах турско кафе на жар за 10 лири и седнах при колеги, а те казаха, че на тях са им взели по 20 ТЛ. Качихме се на кораба и потеглихме към Истанбул и следваща  точка Сапфир. Пътувахме 2 часа, защото спря и на Кадъкьой и към 18ч. бяхме на пристанището. Бързо се отправихме към метрото, линия 2 и на Сапфир, но още докато минавахме по откритата станция Халич, видяхме, че се е стъмнило. По тъмно бяхме пред Сапфир, договорихме си отстъпка за групата по 36 ТЛ( като за ученици) и на два пъти  ни качиха до горе. Първо гледахме 4Д симулацията, актуализирана е, включено е танц на дервишите, Йеребатан, продължава около 10 минути. След това разгледахме възхитителната 360 градусова панорама. Мисля, че по тъмно е много по- красиво, отколкото на светло. Групата с ТА бяха ходили през деня и платили по 140 ТЛ. След Сапфир се разделихме . Една част с децата се прибраха директно с М2 до Йеникапъ, а останалите слязохме на Таксим и по Истиклял( отново лудница и мрънкане) с малки отбивки( вече беше 10 ч,)стигнахме до кулата Галата, снимахме и поехме обратно към станция Шишхане на метрото до Йкапъ.
Започнахме да обикаляме да търсим къде да хапнем, пак в района намерихме заведение с маси и на открито. Някои хапнаха разкошно пиде, други кебап, а аз крилца на дървени въглища печени. Хареса ни и беше евтино. мойта порция с гарнитура - 12 лири. Хляб( пърленки) и вода ни даваха  безплатно. Този ден легнахме към 12 ч.
Крачкомерите измериха 1 ден по 18 000, а втория по 22 000 крачки.Знам, че вечер много ме боляха краката, но матраците, както винаги много удобни.
Третия ден знаете агенциите какво правят. Юрнаха ни още в 8 часа с багажа и в автобусите. Кожената фабрика, якета започващи от 300 евро нагоре, никой нищо не купи, после Коска- локуми, баклави и вс. друго каквото има там и добре, че пазарувахме, защото в Одрин беше пълна лудница , дори корите свършиха, блъскане навсякъде ,отвратихме се. На границата бяхме в 17,30 и тук започна голямото чакане. Минахме границата в 22,30 и в 1,30 бяхме в София.А на другия ден в 7,30 на работа.Пропуснах да спомена, че посетихме и задължителния МОЛ Форум и Аквариума( по желание), откъдето си пазарувах докато чаках групата от аквариума.
Това беше моето пето пътуване, народът и блъсканицата в Истанбул се е увеличила, а и моите придружители също. Предните 2-3 пъти пътувах придружена от 2-3 човека, а сега 16- 18, за които носех някаква отговорност и се страхувах на всяка станция на метрото да не се загубим.
Тази психоза за децата има ли някаква причина? Ние ще ходим с децата си в края на месеца.
Брезичке,добре завърнала се!
Не си изгубила никой, браво!:joy:
И шестия път да не вземеш 36 с теб,ей!

Някои гледат много филми.Чак пък отвличане...
Аз не съм разбра да има, явно са хора отишли за първи път и многото народ ги е притеснил. Аз бях сама със сина си през април и за миг не се притесних ,че някой ще го отвлече......даже сега ми е смешно.AIR ако не се лъжа беше септември, пак сами се разхождаха с младежа, почти на годините на моя-13.Не се притеснявайте.
Брезичке, благодаря за разказите! Flowers Hibiscus
Направо ти се възхищавам на търпението- 18 души са си изпитание. Simple Smile

Да, те турците деца си нямат, чакат на българските групи да се снабдят Grinning Едно време жени отвличаха на моста Галата, сега децата...пък горките мъже никой не ги ще Grinning

Брезичке, взимай си поуки и си организирай следващото ходене на теб, не на другите. А за тълпата те разбирам, и ние преживяхме кошмара покрай лалетата, не е приятно хич.

Здравейте, след известно размишление и проучване реших да пътуваме с ТА за 4дни с 3 нощувки на 29ти Ноември и да се разхождаме самостоятелно. През лятото успешно планирах 10дни в Барселона с visitacity.com, та реших, че и тук ще се справя с повече четене. Признавам си обаче, че малко се пообърках от имена, та ще питам направо.
1. Задължително ли да правя карта за сина ми ISIC, той е на 15г?
2. Първата вечер ще пристигнем предполагам към 18ч в хотел bekdashoteldeluxe.com. Можете ли да ми предложите за тази вечер какво да организирам - има ли къде да се разходим  в тъмното и после да вечеряме някъде?
Аз съм като в оня виц, много ми е хубав плана, ама не зная как да започне ха ха . За другите дни ще питам после, нека малко да се подготвя. По принцип обичам да се подготвям, макар и после да не спазя стриктно плана и да не губя време за интересни работи. Благодаря предварително!
Потвърждавам Wink - от 13.09 до 16.09.

Liyan@, отивайте смело, няма от какво да се притеснявате. Екскурзията ми беше подарък за рождения ден на синковеца - 12 г. и изцяло за него организирана. Не съм се притеснявала въобще, той още по-малко. Беше страхотна екскурзия, страхотен спомен и за двама ни. (ТА я ползвах само за транспорт и хотел, останалата програма сама си нагласих според желанията на детето. Пообиколихме доста - Рахми Коч, Кадъкьой, Виаленд, Сапфир, Исиклял, Галата - моста и кулата, Хиподрума, Еминьоню,. Пътувахме с трамвая, метро, фериботи - по Босфора, по Златния рог, походихме доста пеша ). Не съм изпитвала страх за детето, въпреки че бяхме сами и вечер се прибирахме след полунощ в хотела по негово желание, напротив - беше обгрижван и закачан от продавачите, даже в един магазин за обувки му дадоха и паролата за интернета, да не скучае, докато ме чака да харесвам и пробвам Smiley. С удоволствие бих повторила, потретила, пак сами.
Здравейте на всички от групата!Всяка година ходим в Истанбул,но сега решихме да отидем за нова година.Ако,може съвети и насоки за транспорт за зарята на моста и заведения за новогодишна вечеря,като се има в предвид,че те не празнуват нова година!Благодаря,на всички
Еее,Стара година ли празнуват?
Коледа не празнуват
Новата си я тачат и още как!
... Можете ли да ми предложите за тази вечер какво да организирам - има ли къде да се разходим  в тъмното и после да вечеряме някъде? ...
  Ще имате време да се разходите (пеша или с трамвая) до площад Султанахмет и да се помотаете там - красиво осветено е, има градинки, фонтани, пейки, може да видите Света София отвън и да влезете в джамията. Има и много заведения за вечеря. Хваленият в темата р-т Ортаклар също е в този район.
Втори вариант е с трамвая да отидете до моста Галата, Еминьоню и Египетския пазар. Там също има къде да хапнете. Като за първа вечер това мисля ви е достатъчно Simple Smile Заведения и магазини работят до късно, и навсякъде е добре осветено и много оживено
Здравейте мацки,

Била съм в Истанбул преди 8г и сега имам повод за 2,5 дена да бъда пак там.
Няма да питам за забележителности, защото има много информация за тях.
Ще пообиколя подобаващо МОЛ-ове и разни магазини, та искам да питам да препоръчате чисто турски марки дрехи и обувки, но младежки и модерни които да търся и гледам?
Ясно е, че има Зара, НМ и Уайкики, но те не ме интересуват...Искам хубаво да напълня куфарите