МОН - промените продължават (2)

  • 55 540
  • 755
# 480
Ако професионалното образование беше равно на висшето, в Германия нямаше да има университети. А това, че сегашното ни висше образование не става и за професионално е друга тема.

Виж целия пост
# 481
Ежко, не се хаби. Не можеш да убедиш някой, който казва на черното бяло.
Виж целия пост
# 482
Животът е пъстър, а дори и за невиждащите цветно има и други нюанси.
Чак пък за нищо да не става висшето ни образование. Щом го признават значи става... Пък ако и този който го е завършил става, може да покаже на какво е способен... Имам честа да познавам доста ставащи младежи от различни области, завършили наше висше, че и по-старички...
... като неизхабени ИТта на по 40+ (и българи и чужденци, от тези дето реално творят, във висшия пилотаж)...
... или лекари, химици, физици, математици, инженери (дори с военно обучение) ...

не всичко, което при нас се учи в университет, в Германия се учи там.
Виж целия пост
# 483
Очакваните изменения и допълнения към Наредба № 10 от 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, засягащи основно преместването на учениците, вече са факт.
Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 10 от 2016 г.
Виж целия пост
# 484
Поразгледах промените. Без да съм се задълбочавала - лек /частичен/ юридически анализ на промените, касаещи гимназиалния етап Wink :
Доста се ограничават възможностите за преместване над утвърдения план-прием, като се въвеждат конкретни условия. В сравнение с предишното - "с разрешение на началника на РУО" Smirk - направо си е сериозно усложняване на "гимназиалния туризъм". Разбира се, пак е нескопосано написано и не става ясно дали изброените условия са кумулативни /всички, или някои от тях/ или алтернативни, което оставя достатъчно място за свободни тълкувания. И остава да видим как ще се случат нещата на практика. Ако прием, че са кумулативни /към което разбиране клоня/, фактически почти се елиминира ползваната досега стратегия - прием в ЕГ в провинцията с нисък приемен бал и последващо преместване в София или друг голям град в аналогична гимназия с много по-висок приемен бал. Поне надплановия такъв. При наличие на свободни места, това ограничение не важи, но предвид че във всички топ училища има надпланови бройки още с приема в 8-ми клас, на практика, вариант за свободни места по план-прием е малко вероятен.
Виж целия пост
# 485
Браво, време беше да се спре училищния туризъм.
Виж целия пост
# 486
Нека отворя една скоба по случая. Обявен планов прием е 26.
Вътрешният правилник описва обаче бройка над тези 26. Например 32. Щом "има места", има и извън планов прием.
Както искате-така го разбирайте. Наредбите няма да променят порочния модел.
Виж целия пост
# 487
Вътрешният правилник не може да е в нарушение с нормативен документ.
Виж целия пост
# 488
:...По изключение ученици могат да бъдат приемани и над утвърдения план-прием с разрешение на началника на РУО и при специални изисквания, установени от ЗПУО,  Наредба № 10 за организация на дейностите в училищното образование и други нормативни документи, както и по критерии, приети от ПС на ХХ.СУ.  

1. Броят на учениците в паралелките не може да бъде повече от 32.

2. Критерий, приет от ПС на ХХ СУ.
…"
 - с разрешение на началника на РУО
толкоз по темата, защото разрешенията валят на всяко т.нар. директорско четвърто класиране, което не е толкова директорско, а е спуснатите бройки (пп. коригирам се-не спуснатите бройки, а спуснатите поименно лица за прием към избрано от него училище и паралелка) от РУО. Така, паралелките в небезизвестните училища на 15 септември осъмват не с плановия прием от 26 бр (13 момичета, 13 момчета), които са се бъхтили и явили на изпит и са си изкарали точките за прием, а с още до 7 деца отгоре, без значение от бал, стига да са минали през правилния човек.
Виж целия пост
# 489
Правилникът е приет преди измененията да влязат в сила. Със сигурност ще претърпи редакция.
Виж целия пост
# 490
Много ще ми е любопитно да го видя с очите си.
Виж целия пост
# 491
Стратегия за възпитателната работа в образователните институции  …  -2030 г./-проект
Виж целия пост
# 492
Като чуя за тази Стратегия и ми настръхва косата. Дано адвокати се намесят
Виж целия пост
# 493
Защо? Какво Ви притеснява в нея и коя част изисква адвокатска намеса?
Виж целия пост
# 494
Частта с ''интервенция (от страна на институциите)при необходимост ,свързани с формирането на личността на детето ,на неговите възгледи, убеждения , ценности, мотиви''.
Не са дефинирани точните критерии за възникването на тази необходимост за намеса на институциите. Не е обяснено точно в какво ще се изразява тази намеса. Няма гаранции ,че това няма да прерасне в облечен в закон терор и своеволия.
Израснала съм във време ,в което ни казваха какво да мислим ,какви да са ни ценностите, убежденията и възгледите. Цитата от текста на стратегията по-горе ме връща 1:1 в онези години.
 Като родител ,чието дете е било принуждавано  с години да учи в държавно училище при невъзможни температури в разрез с наредби и закони , при което са му причинени и здравословни проблеми и физически и страх  и без знанието и съгласието на семейството имам какво да възразя по отношение на някои форми на  принудителна ''намеса''.
Имам и други възражения ,но в предвид личния ми опит с институциите знам ,че е чиста загуба на време да се опитвам .
Успешен ден на всички!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия