Заплата на начален учител след завършване на магистратура

  • 14 720
  • 61
# 15
Много предимства има. И пролетна ваканция, и Коледна ваканция, и лятото  - 2 месеца отпуск. Не всичко е пари, времето което прекарват с децата си и семейството си е безценно. Могат да се пенсионират много по-рано при изработения учителски стаж, а другите - чак на 65 години.
Виж целия пост
# 16
Всяка монета има две страни. Не е за всеки тази професия и не се избира заради свободното време. Има много фактори от които зависи дали ще се чувстваш добре и далеч не е само заплатата. Например  в повечето ромски училища са високи, но не всеки иска да  ''работи'' там.
Виж целия пост
# 17
Да, преподаването и работата с деца не е за всеки. На мен лично не ми понася, колкото и да е висока заплатата и придобивките.
Виж целия пост
# 18
Много предимства има. И пролетна ваканция, и Коледна ваканция, и лятото  - 2 месеца отпуск. Не всичко е пари, времето което прекарват с децата си и семейството си е безценно. Могат да се пенсионират много по-рано при изработения учителски стаж, а другите - чак на 65 години.
Големите ваканции бяха едно време. Сега за цяла година ,без лятната общо дни ваканции са 10 . А свободното време, също не е толкова голямо, защото извън училище една час от работата си пренасяш вкъщи.
Виж целия пост
# 19
Барбед, не са много по-малко ваканциите. Реално в началния курс ваканциите са повече дни от отпуската. Но да, има и друга работа и поне част от Юни е работен. Но така или иначе учителят има 48 дни платен годишен отпуск плюс 8 дни от синдикатите. Това прави 56 дни платен годишен отпуск. В коя друга професия има такъв платен годишен отпуск? Нормирано работно време, не се работи събота и неделя и по празници, редовно изплащане на заплата и осигуровки, допълнителни плащания? Но и не е работа за всеки. Всичко гореизброено е бонус, който не е достатъчен за човек, който не обича тази професия и не чувства удовлетворение от това, което върши. Учителстването не е за всеки. 2000-3000лв заплата ще привлекат доста хора към тази професия, но колко от тях ще вършат работата си със сърце и душа, защото обичат децата?
Виж целия пост
# 20
Барбед, не са много по-малко ваканциите. Реално в началния курс ваканциите са повече дни от отпуската. Но да, има и друга работа и поне част от Юни е работен. Но така или иначе учителят има 48 дни платен годишен отпуск плюс 8 дни от синдикатите. Това прави 56 дни платен годишен отпуск. В коя друга професия има такъв платен годишен отпуск? Нормирано работно време, не се работи събота и неделя и по празници, редовно изплащане на заплата и осигуровки, допълнителни плащания? Но и не е работа за всеки. Всичко гореизброено е бонус, който не е достатъчен за човек, който не обича тази професия и не чувства удовлетворение от това, което върши. Учителстването не е за всеки. 2000-3000лв заплата ще привлекат доста хора към тази професия, но колко от тях ще вършат работата си със сърце и душа, защото обичат децата?

Напълно съм съгласна с коментара. Жалко е, че много хора смятат професията за ''лесна''. Последното изречение от поста е най-голямата болка на съвременното образование. До 10 години квалифицирани кадри ще има тук-там в големите градове. В провинцията положението е много страшно и към момента. Особено когато става въпрос за специалисти по математика, физика,химия,биология .
Виж целия пост
# 21
И все пак не мога да разбера - уж все говорят, че липсват учители, а има много учители, които стоят с месеци без работа и не могат да намерят, защото на много места все още трябва да имаш връзки, за да те вземат. Моя приятелка живее във Видин, инженер-химик е, стоя две години без работа, питах за училищата, каза че буквално трябва да умре някой, колкото и грозно да звучи. Днес говорих с колежка от Несебър, мислила е за магистратура педагогика, каза, че не вярва след това да си намери работа, защото местата са малко и борбата е голяма. Само в забутаните села ли не достигат учители?! Нали университетите бълват кадри постоянно?! В една друга тема четох какви врътки правят някои директори, за да спестят пари, как назначават на временен договор от септември до май, за да пестят от отпуски и осигуровки. Трябва да има някаква законова регулация. На ММ му предлагаха да стане учител по математика в професионална гимназия, той отказа, всеки ден се ядосва с няколко двадесетгодишни и като си представел 30 броя такива срещу него... каза, че на тях просто не им пука и че може и да го набият. А е роден за учител, като го слушам как обяснява математиката на съседското дете... а твърди, че не става за тази работа...
Виж целия пост
# 22
...Нали университетите бълват кадри постоянно?! В една друга тема четох какви врътки правят някои директори, за да спестят пари, как назначават на временен договор от септември до май, за да пестят от отпуски и осигуровки. Трябва да има някаква законова регулация...

Въпросът е какви кадри бълват университетите? Ако се съди по тези с които ми се наложи да се сблъскам съвсем наскоро - с нулев капацитет, без желание за работа и записали педагогика просто, за да завършат някакво "виШу"....
Съвсем наскоро приятел ми се беше обадил с молба да помогна на гаджето му (девойката учи Начална и предучилищна педагогика в ЮЗУ) да напише есе на тема "Защо искам да уча начална педагогика?"... Есето се оказало сериозен "препъни камък" за въпросната госпожица, която за нищо на света не можела да сети какво да напише вътре. В хода на разговора стана ясно, че родителите и просто са и дали някакви пари за кандидатстване, а тя избрала педагогика, защото там приемали най - лесно... Отказах да помогна...
Между другото, дамата пишеше думата "употребявам" като "ОпУтребявам", коетоокончателно ме убеди, че правилно съм отказала да помогна. Само като си представих за момент, че това същество някой ден може да преподава на децата или на внуците ми и...
Виж целия пост
# 23
...Нали университетите бълват кадри постоянно?! В една друга тема четох какви врътки правят някои директори, за да спестят пари, как назначават на временен договор от септември до май, за да пестят от отпуски и осигуровки. Трябва да има някаква законова регулация...

Въпросът е какви кадри бълват университетите? Ако се съди по тези с които ми се наложи да се сблъскам съвсем наскоро - с нулев капацитет, без желание за работа и записали педагогика просто, за да завършат някакво "виШу"....
Съвсем наскоро приятел ми се беше обадил с молба да помогна на гаджето му (девойката учи Начална и предучилищна педагогика в ЮЗУ) да напише есе на тема "Защо искам да уча начална педагогика?"... Есето се оказало сериозен "препъни камък" за въпросната госпожица, която за нищо на света не можела да сети какво да напише вътре. В хода на разговора стана ясно, че родителите и просто са и дали някакви пари за кандидатстване, а тя избрала педагогика, защото там приемали най - лесно... Отказах да помогна...
Между другото, дамата пишеше думата "употребявам" като "ОпУтребявам", коетоокончателно ме убеди, че правилно съм отказала да помогна. Само като си представих за момент, че това същество някой ден може да преподава на децата или на внуците ми и...
Това е напълно вярно. Университетите в момента приемат куцо, кьораво и сакато, всичко що е с диплома над 3,00. Ако можеха, и с двойки щяха да приемат. От друга страна, имам позната учителка на моята възраст, която също често допуска правописни грешки, макар и не чак толкова фрапиращи. Дано не се обиди някой, но чуя ли, че някой е завършил Шуменския университет, си правя изводите.
Напоследък много се замислям дали да не сменя попрището, учителството ми е стара мечта, но ако кандидатстваме аз и подобна девойка, кого мислите, че ще изберат?! Сигурна съм, че нея, дори не съм сигурна дали ще гледат дипломата, но някак си се смята, че щом е млада, значи е перспективна. Има ли накой, който е започнал да учителства на по-късни години, да сподели опит?!
Виж целия пост
# 24
Точно в това поприще младостта не е предимство.
Назначават се всякакви кадри и млади, и не много млади.
При нас тази година има 7 новоназначени и само двама от тях са под 35 години(по физическо). Двама са над 60 и другите - на средна възраст.
Виж целия пост
# 25
Точно в това поприще младостта не е предимство.
Назначават се всякакви кадри и млади, и не много млади.
При нас тази година има 7 новоназначени и само двама от тях са под 35 години(по физическо). Двама са над 60 и другите - на средна възраст.
Така е, но вероятно имат опит. От друга страна имам две познати - едната е съвсем младо момиче, завърши тази година и веднага започна работа като учител, другата е бивша моя колежка около 35-6, даже не е завършила още, но е започнала в детска градина. Та ще взема да се пробвам догодина с една магистратура, успехът ми е много добър, надявам се да ме приемат, а после ще му мисля. Сегашната ми работа е хубава, но е предимно за млади хора, не знам колко още ще мога да я работя.
Виж целия пост
# 26
Задължително ли трябва да имаш магистратура по Педагогика, за да работиш като учител в СОУ? Визирам учител по чужд език.
Виж целия пост
# 27
Задължително ли трябва да имаш магистратура по Педагогика, за да работиш като учител в СОУ? Визирам учител по чужд език.

Не, не е задължително... Имам два прекрасни примера пред себе си на учителки, които нямат завършена педагогика, което не им пречи да преподават и да се справят повече от добре....
Виж целия пост
# 28
Завършил съответната филология е с предимство, да не кажа, че за средно училище си е задължително да е квалифициран кадър.
Виж целия пост
# 29
Имам съсед, учител по бел, който има между 1 и 4 учебни часа дневно. Допълнителни почивни дни (вчера), увеличени ваканции, цяло лято почивка. Та как да е по-висока заплата за толкова работа!?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия