Детската градина - Тема 22

  • 31 991
  • 647
# 405
Значи моето мнение се брои за необосновано такова, но твоето "за мен ДА" е напълно обосновано. В градината винаги обясняват, че няма изискване децата преди тръгване на училище, да могат да пишат и четат дори и елементарни текстове. Трябва да могат да пишат ченгелчета и да разбират и пресъздават кратки текстове. В никое помагало за предучилищна група няма писане на цели букви или четене на текстове. Има картинки, по които да се съставят изречения, има пунктири които се повтарят, има ѝ логически задачи за свързване. Никое от децата ми не е чело преди първи клас. И аз самата не съм го правила, ходех на училище, за да се науча.
Виж целия пост
# 406
Значи моето мнение се брои за необосновано такова, но твоето "за мен ДА" е напълно обосновано. В градината винаги обясняват, че няма изискване децата преди тръгване на училище, да могат да пишат и четат дори и елементарни текстове. Трябва да могат да пишат ченгелчета и да разбират и пресъздават кратки текстове. В никое помагало за предучилищна група няма писане на цели букви или четене на текстове. Има картинки, по които да се съставят изречения, има пунктири които се повтарят, има ѝ логически задачи за свързване. Никое от децата ми не е чело преди първи клас. И аз самата не съм го правила, ходех на училище, за да се науча.

Точно така. За мен изписването на четири последователни букви /дума е писане. Това е обосноваване защо аз считам ,че в ПУК е заложено писането.
Прилагам помагало от ПУК къде е видно изписването на цели букви.
https://www.book.store.bg/p248907/uprazhnitelna-tetradka-po-pisa … a-gradina-1.html;
Пак казвам, няма идея защо е тази безмислена белетристика.  Изразих моето мнение а който иска си е извади извода. Колкото до личният опит...за съжаление или за щастие нещата се менят през годините. И ако преди 12 години едно четящо дете е било изключение в училище то сега едно не четящо дете е такова.

Колкото за същото преди найсет години не ми се коментира, все пак света се движи и ако аз във 2 клас не съм и чувала рачешки задачи сега децата масово ги решават.
Виж целия пост
# 407

Разпознаването на буквите и писането на ченгелчета (което е т.нар. графични умения) не е равнозначно на писане. А разпознаването на отделни букви съвсем не води до умения за четене.
Няма нито идея , нито желание да влизам в безмислен спор. Колко и кое е писане, колко и какво е начално умение в четенето. Дали четири последователно изписани букви е писане - за мен ДА.
Хубаво е когато човек критикува или дава мнения да бъдат обосновани. Иначе просто си чешем клавиатурите без да има реална полза за никого.
Вие сигурно и когато детето е казало мама, сте казали, че говори. Но не, не е говорило. Моята дъщеря разпознава буквите, но не може да чете. Чете отделни 3-4 буквени думи, но това не е четене. Голямата ми дъщеря на 5г четеше гладко непознат текст, без да съм се занимавала изобщо с нея. Сега при малката опитах, но видях, че не става. На 6 не чете, това че пише някакви печатни букви изобщо не означава, че пише, защото не може да напише  Аз се казвам***** например без някой да й диктува коя буква след коя следва. От 6м се отказах да я натискам, защото вече чух, че училището е най-лошото нещо на света, а още не е тръгнала даже. И както е  писала "Пак тя" никъде не се иска децата в края на предучилищната да могат да четат и пишат, а и това е логично иначе какво точно ще правят в първи клас. И защото искате да се обосновем и да докажем твърдението изтеглете от тук https://www.mon.bg/bg/100104 НАРЕДБА № 5 от 03.06.2016 г. за предучилищното образование, и може да  прочетете към края на наредбата има очаквани резултати по групи. И между другото голяма полза нямаше за голямата ми дъщеря ранното научаване, не стана гений, и скучаеше в първи клас /пуснах я на 6/ пречеше на часовете и бях привиквана в училище да ми се оплакват, и да измислим как да се реши проблема. Не съм сигурна дали този натиск, няма повече полза за родителя, отколкото за детето.  Когато детето иска и само се развива е ОК, но в противен случай най-много да намрази ученето отрано.
Виж целия пост
# 408
Няма идея каква е целта на спора. Само няколко поста по -назад съм написала, че това че детето чете или смята в 1 клас не го прави генийче. Доста се измести фокуса на цялата дискусия а именно дали родител трябва да се занимава с дете /по някакви си минути на ден/ отделно от ДГ.
Та ще постна няколко цитата от темата за 1 клас:

"Аз да ви попитам нещо друго-вашите деца подготвяхте ли ги предварително с уроци или вкъщи преди първи клас?В нашия клас една част от децата идват от друга детска градина и са с много добра подготовка-някой могат да четат, други са доста напред с писането и нашето дете например, въпреки, че добре се справя пак има да наваксва в сравнение с другите.
Даже госпожата в петък е казала, на съпруга ми, че добре се справя, но трябват още много тренировки и е коментирала точно за подготвените деца, който били една идея по-напред."

"Синът ми не чете, не познава всички букви, смята добре до 20,"
"Моето дете срича,пише някой букви,смята до 20"

"Аз лично с нищо не се занимавам вкъщи, но в градината детето получи много сериозно подготовка (писане на ръкописни букви, звуков анализ, разделяне на срички на думата, както и решаване на базови задачи). За момента не виждам да правят нещо в училище, което той да не е учил. Не му е скучно, защото колкото и да се старае, винаги има какво да научи за писането (правопис, краснопис и прочие). Успява да си свърши всичко в занималнята, домашни няма. "

"Моята дъщеря може да чете и пише, смята задачи с по едно неизвестно, но не обича да оцветява и много рядко рисува с желание. За нея е голяма мъка това постоянно оцветяване в учебните тетрадки, но няма как, действа по правилата и не мрънка /много/.
Виж целия пост
# 409
Има някои доста лесни и забавни варианти да помогнем на детето си извън заниманията в ДГ, които не нватоварват.
В момента в търговската мрежа е заринато от какви ли не интересни за децата книжки, съобразени с възрастовите им особености. Включително има книжки, посветени на любими анимационни герои, чрез които децата се запознават с цифрите , буквите, сравняват картинки, фигури, повтарят пунктир и т.н. И цените на тези книжки са съвсем прилични. Последно купих една за 2 лв от кварталния супер, а тези с анимационни герои са по около 5-6 лв. Поне моето дете доста се забавлява с тях и не отнемат особено много време. Не е нужно всеки ден да се занимаваме. Понякога пропускаме, друг път сама си търси книжките и иска да се занимава с тях. Докато аз готвя тя решава задачките в книжката. Никога не съм я натискала. Винаги съм чакала инициативата да дойде от нея.
В магазина съм й давала тя да извади от портмонето ми толкова пари, колкото ще са нужни да си платим сметката (при по-елементарни сметки) и да ми каже ще има ли ресто и какво ще е то.Ннапример при сметка 3 лв да извади 5 лв и да сметне рестото от 2 лв. Математиката не й е сила. Не й е интересна. Но това в магазина привлече вниманието й. Понякога и вкщи иска да играем на магазин, рисуваме си пари, смятаме ресто.
Навън са й интересни всякакви улични табели и билбордове. Питаше ме за буквите, които не познава по тях, а към днешна дата ми ги чете сама (вече е 4та група).
Отново по време на разходка например (но преди около 1-2 години) тя ми показваше красиво есенно листо. Питах я с коя буква започва думата листо. Коя друга дума започва със същата буква? Може ли да ми напише с тебешир буквата л? Това го играехме преди време, вече й е скучно, но го давам като пример за деца, които в момента усвояват тези неща. Купихме магнитни буквички. Наредихме ги по хладилника. Шарени са и хващат окото на децата. С тях пишеше по-лесни думи като името си, сол, коте и постепенно започна сама да си измисля по-сложни за писане думи. Не казвам, че винаги пише правилно. В началото доста изпускаше или заменяше букви. Все още греши, макар и по-малко, но стига за възрастта й.
Дадох само пример за някои неща, които при нас имат успех. Не е натоварващо нито за мен, нито за детето. Но наистина е важно детето да проявява интерес. Не мисля, че ще се получи нещо, ако на детето не му е интересно и чувства натиск. Всъщност е достатъчно дори само в почивните дни да се занимаваме с тях по някакъв начин, за да им помогнем с овладяването на нужната за възрастта информация.
Виж целия пост
# 410
Понякога прекаленият натиск върху детето в детската градина пресолява манджата твърде много и то започва да приема училището като тежест и наказание. Също не е много приятно явление.
И това е вярно! Голямата ми дъщеря е набор 94. В четвърта група учеха задачи по математика с неизвестно. Това беше заложено по програма. На дъщеря ми и' беше трудно и намрази математиката.
Виж целия пост
# 411
pandachina както си казала, трябва да има интерес от страна на детето. И магнитни букви имаме, книжки много, но полза от тази работа няма. Просто не я влече. Измислях едни игри аз казвам дума, тя трябва да измисли нова с последната буква на предната, да ама то след 5-тата дума вече не й е интересно и това. Еми примирих се, че няма да имам гений в семейството, голяма работа. Но пък за сметка на това е много възпитана, културна, което за дете хич не е малко, защото в днешни времена като ги виждам какви са, и се плашех да не вземе да прихване от средата. А четенето и писането ще го учи в първи клас.
Виж целия пост
# 412
Така е. Ако не ги влече, по-добре да не се кара насила. Важното е, че си имате каквото е небходимо за целта. Щом не става, не става.
Моите притеснения са пък, че в първи клас може да й е скучно и да пречи на другите деца. Още миналата година учителката в ДГ ми се оплакваше от нея, че не стояла мирно докато другите учат буквите. Наложи се аз да я светна за идеята, че може на нея да й даде да чете книжка в това време, за да й пази тишина. Тази година са други учителки и хабер си нямат, че тя чете. Не знам дали да ги чакам сами да установят това, или все пак да ги информирам аз и да ги помоля да й дават нещо да се занимава, за да не пречи и скучае. Досега не са се оплаквали, че пречи в учебния процес. По-скоро в друга посока са им оплакванията от нея, но вкъщи поговорих с детето и може би имаше ефект, защото вече не се оплакват.

Скрит текст:
Еми примирих се, че няма да имам гений в семейството, голяма работа.

Редактирам, за да добавя, че съвсем не смятам детето си за генийче. Напротив. Забелязала съм, че при нея всичко е на периоди. Има периоди в развитието й, в които изпреварва връстниците си по определени показатели. В други периоди пък изостава от тях.
Виж целия пост
# 413
При преместване на дете от една ДГ в друга ДГ без прекъсване искат ли при записване медицинските документи? В Исодз пише, че са необходими при постъпване, което ми е различно от записване. Писах на обратната връзка, но нямам все още отговор.
Виж целия пост
# 414
Не, старата градина издава служебно контактна бележка, ако няма и ден прекъсване. Ако има, взема се от личния лекар според срока на прекъсването, все едно отсъстваш от своята си градина.
Виж целия пост
# 415
Много благодаря, 🌹
Редактирам: Поискаха само контактна бележка и медицинските документи от старата градина.
Виж целия пост
# 416
До кога групите са сборни - 2 януари или 6?
Виж целия пост
# 417
При нас на 2-ри и 3-ти са сборни.
Виж целия пост
# 418
При нас на 2-ри и 3-ти са сборни.
И при нас така.
Виж целия пост
# 419
При нас на 2-ри и 3-ти са сборни.
И при нас така.

И при нас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия