Детето не иска да учи

  • 29 427
  • 410
# 225
Фрий, пиши ми на лс по-подробно. Ще се опитам да помогна. Миналата година бях в същата ситуация, само дете при моето дете се оказа, че е всичко накуп - дислексия, дисграфия, дискалкулия и диспраксия. Ами до втори клас навакса с четенето и писането. Но от началото на м. Декември в първи клас започна работа със специалист по дислексия, платено, извън училище.
Виж целия пост
# 226
Пиша тук, ще ти пиша и лс.
По математика е много добре, даже участва в състезание.
За говоренето - говори правилно.
Много е умен /не че е мой/ и прави много интересни логически връзки.
Само Р то му куца, но това е от мен.
Виж целия пост
# 227
Явно има проблем щом до сега не се е научил да срича. Първо изясни какво греши.
Виж целия пост
# 228
Някак трудно прави връзка между написана буква и звук. Оттам и между две букви и сричка и т.н.
Това е проблемът.
Виж целия пост
# 229
Защото първоначално децата се учат да разпознават буквите и слагат едно ъ на края. Така М става МЪ, а не МММ. При сричкуването става проблем, защото изговарят МЪА. От там трябва да тръгнете. След това вместо сричкуване, опитай с наслагване - МАСА - ммм-ммма-массс-маса. По този начин, макар и леко тегав в началото, децата по-бързо се научават да четат, отколкото със сричкуването. Обясни му, че за да се образува сричката първо трябва да нагласи устата за съгласна, а да изговори гласната. Така се получава изговарянето на два звука с един дъх.
Как се справя с диктовка?
Виж целия пост
# 230
I
Пиша тук, ще ти пиша и лс.
По математика е много добре, даже участва в състезание.
За говоренето - говори правилно.
Много е умен /не че е мой/ и прави много интересни логически връзки.
Само Р то му куца, но това е от мен.
Успокой се рано или късно ще се научи да чете. И аз бях така. Сричах много до шести клас и в същото време ходех на олимпиади по математика и се класирах. Винаги съм имала високи оценки. Започнах да чета гладко някаде в шести клас, когато ми станаха интересни романите на Дюма и излапах няколко. Само не стресирай себе си и детето. Аз имах късмет в това отношение, защотп родителите ми не бяха притеснени и не ми създаваха никакви проблеми. Знам, че пунктуацията ми не е идеална, но не ми създава проблеми в живота.
Виж целия пост
# 231
I
Пиша тук, ще ти пиша и лс.
По математика е много добре, даже участва в състезание.
За говоренето - говори правилно.
Много е умен /не че е мой/ и прави много интересни логически връзки.
Само Р то му куца, но това е от мен.
Успокой се рано или късно ще се научи да чете.
Не мисля, че трябва да се успокоява, а да се вземат мерки навреме.
Най-доброто решение е да се направи диагностика при добър специалист и то възможно най-скоро.
Виж целия пост
# 232
Надявам се,  че Free Agent ще вземе мерки и ще помогне на детето.
Но някой сравнения са изключително нe на място. Дете сричало до 6 клас но видиш ли явявало се на състезания. Към днешна дата това е невъзможно. Детето ми явяващо се на състезания е 3 клас. Всичките задачи са текатови. Ако не може да ги прочете изобщо не  би могло да ги реши. Защото самият текст е много засукан.
И примера преди 20-30-40 години учителка учила по 30 деца да четат. В днешно време и 2 години подготвителна а и децата имат толкова знания от други изочници че учителката е много малка част от знанията и уменията им.
Виж целия пост
# 233
То и тогава имаше текстови задачи и определено чувствах дискомфорт при четенето им, но разбирах смисъла. Гладкото четене идва след тренировки. Не знам, как стои въпроса с дислекцията, защото преди години не се говореше за такава. При дете без проблеми четенето ще се регулира в един момент.
Тук всички сте прекалено амбициозна на чужд гръб. Най-важното за едно дете е да е спокойно и щастливо. Аз бих мислила за накава игра, която да изисква четене и да стимулира детето в тази насока. Много съм благодарна на родителите си, че не са ме подлагали на тормоз, защото аз и едно цигане четяхме най-зле.
И въюреки сричането винаги съм имала отлични оценки по разказвателните предмети. Отнемаше ми повече време да прочета урока, но с разбирането не съм имала проблеми.
Виж целия пост
# 234
Ами психолозите и логопедите точно това правят - играят с децата.
Моят син не разбира текстовите задачи. Така си е.
Виж целия пост
# 235
Писах вече, че моето дете има лека дислексия с дисграфия. То също ходеше по състезания в началните класове и сега е добре по математика. Няма дискалкулия обаче. И за да се научи да разбира текстовете съм обяснявала от първи клас с рисунки, графики и нагледен материал, за да започне да схваща самия текст. Получава се с тренировки. Не мога да кажа, че е валидно за всички случаи, но очевидно положеният труд си дава винаги някакъв позитивен резултат.
Виж целия пост
# 236
Агент, дъщеря ми ходи на специалист по дислексия. Жената е и психолог. Определено не играят, а ако все пак има игрови елементи то това пак е обучение. Детето жената го научи да чете, правят диктовки, обяснявали са граматика, решават задачи. Даже работим в екип, тъй като аз работя ежедневно с детето и го познавам по-добре - реакции, разбиране, как да трансформирам въпроса с други думи, за да ме разбере....
Виж целия пост
# 237
Дъщеря ми се научи трудно да чете. Точно както мама Ру обяснява. Тя сричаше така: мъа, мммма, ма. Една сричка и една дума й отнемаха много време и поне три опита. Първо с ъ, после с удължаване на съгласната така, че да не каже ъ и накрая успяваше. С мен отказваше да работи. Общо взето класната и госпожата в занималнята оправиха четенето.
Задачи обяснявам на дъската вкъщи. Рисувам, чертая, предлагам варианти и така, докато разбере смисъла. Най-добре работят реални примери, показване с предмети и т.н.
Има трудности, но пък успяваме да се справим сами.
Виж целия пост
# 238
Аз не съм специалист, но в момента работя с едно дете в 5 клас. Работя в смисъл-помагам за уроците. Не съм и учител, чисто и просто така се случи. Детето чете (и се е научило в 1 клас), пише, малко грозноватичко, но е четливо все пак. Учи, т.е. чете материала, на собствени сили така да се каже научава уроците. С математиката е зле положението - трудно разбира въпреки милионите показвания. Заучава чрез упражнения, но мисля, че заучава типа задача, без да я разбере. Някои, не всички, някои ги разбира. Все пак-смята, оправя се доста прилично, бих казала почти отлично при системна работа. В клас на тест обаче се проваля-на всички тестове до един, без подбор по кой предмет. Казано простичко - научен е материала, ако не за отличен, то близо до отличен, на тестовете се представя за 3. Например по английски - пише, говори, участва, в урока е напълно адекватно и знаещо, но на тест-3 за неща, които знае. По математика аналогично. По български аналогично. Особено в частта четене с разбиране-детето има разбирания малко как да кажа-по-различни. Ако например в текст е имало нещо свързано с дърво, детето може да го анализира всякак-може да е че има листа, че ги има защото е пролет или лято, пък то се искало да отбележи, че има сянка (образно го пиша това като пример). Миналата година детето е имало проблеми с писането-толкова грозно, че нечетливо. Майката е помолила за помощ в училище, за мнение е питала да търси ли специалист, защото още в 4 клас е лъснал проблемът с тестовете-детето в час участва, демонстрира знания, но на тестовете с 3 и 4, на НВО с 3 и 4 на неща, които знае (лично проверено). В училище са казали, че нищо му няма на детето, да не се фиксира майката. Мнения? Не е най-ученолюбивото дете, обаче след година почти работа с него независимо дали го мързи или не иска да учи, си учи, но резултатите не са каквито очаквахме. Т.е. работи се с него, детето показва знания, които в никакъв случай не са за 3, но на всеки тест е с 3 или 4. На този етап го спасява това, че има и оценки на устни изпитвания, очевидно на участие в клас-демонстрира знания, също се справя отлично ако е поставен въпрос, по който може да пише просто, но на тестовете е тотал щета както се казва.
Виж целия пост
# 239
срало мече, възможно е детето да се затруднява от формулировките в теста.Когато го изпитват вербална връзка и личен контакт, както и обратна връзка - то говори и му реагират, което му дава повече информация. При тестовете въпросите са по схематизирани и липсва излишна информация, която може да му е от полза и другото е, че има да избира от набор сходни отговори, което може да го обърка, като не намира отчетлива разлика между някои от отговорите.  При упражнения пробвала ли си да обясняваш като даваш за пример разликите , например това е така, а не е така защото.....  Когато разглеждате някакъв текст, да задаваш въпроси на всяко изречение или абзац за да получаваш обратна връзка къде се разсейва и замества написаното със свои модели. При децата мисля че имат техни си опростени модели в главите и всяко нещо си то наместват в техните си модели. За да разшириш модела и да го оставиш отворен за развитие може да използваш въпроси, които да го накарат да излезе от неговия модел и да потърси цялата информация, което по начало е механизмът на ученето.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия