пътуване до Ейлат Израел

За първи път ще пътувам в тази посока
ако може да споделите лични впечатления относно придвижване ,цени и всичко което ви хрумне .
Благодаря
Явно малко хора са ходили, а все още има достатъчно евтини билети за там в перфектния зимен сезон, затова ще се пробвам да драсна 2 реда за всички, които са решили да ходят и търсят инфо:

1. Пътуването - естествено, с Уиз еър - 120 лева за мен и жената + багаж (в смисъл жената плюс още един багаж Simple Smile). Всичко беше супер, пътуването е около 2,5 часа, така че не се уморявате. Основен съвет - купете си козметика, парфюми или цигари на летище София - цените са много по-ниски, защото пътувате извън държава от ЕС и ЕИО, т.е. цигарите са около 3 лева, кремовете са без ДДС и т.н., после можете да си ги донесете обратно и спестявате една прилична сума

2. От летището до Ейлат - има две алтернативи - с автобус 282 (5 долара) или с ейлат шатъл (8 долара) - за втората фирма има много негативни коментари в нета, но ние я използвахме и ни спря точно пред хотела. Автобусът спира на спирките на градския транспорт и ако не сте напълно наясно точно къде сте, може би шатълът е по-добрият вариант. Четох, че много закъснявал, но ние нямахме този проблем

3. Хотелът - в Ейлат има 3 основни зони с хотели - централната част около основния мол, зоната с хотелите в посока границата с Йордания (която пак е в рамките на града) и зоната с хотели в посока границата с Египет (която е извън града - 4-5-6 км, зависи от хотела и не е препоръчителна за ходене пеша до града). Ние избрахме зоната извън града, като хотелът ни беше Orchid reef hotel. Хотелът е супер, пред него има чудесен плаж (т.е. камънак), но интересното е тропическите риби в морето, които просто те оставят без дъх - почти като Малдивите, но без хубавите плажове. До центъра има автобус, който е сравнително редовен (на 20-30 минути), цената е 4,2 шекела (2 лева), но може и с такси - 20 шекела е най-ниската цена, може да стане и двойно, ако си през нощта. Закуската е много хубава, но е без месо, което си е тегаво

4. Ейлат - интересно градче, подредено, чисто и много спокойно - противно на очакванията ми, в нито един момент не съм се почувствал застрашен или напрегнат. Напротив, стандартно курортно градче и толкова. Добри заведения, а в кафе Оптими (точно срещу основния им мол) предлагат и българско сирене. Сефте виждам подобно нещо - да напишат българско сирене, а не фета, гръцко и прочие изгъзици, даже гръцката салата беше с българско сирене. Иначе си е скъпичко и цените спрямо Бг са по 3. В петък вече почти всичко умира и е така до събота вечер - шабат, баце.

5. Около Ейлат - може да си направите сафарита в пустинята, има едни библейски паркове, наблюдения на птици, разходка до Червения каньон, воден парк с безброй риби, корали, акули, костенурки, гмуркания и шхорхелинг - въобще много неща, на които деца на средна възраст, а и възрастни, биха се изкефили

6. Тур до Йерусалим - според мен е задължителен. Ние го направихме с Турист Израел - и за тях има безкрайно негативни мнения в нета, но ние нямахме проблеми и сме доволни. Посетихме Мъртво море, което е наистина изумително (носете си кърпа) - усещането да се носиш по водата е уникално, а плажът е всъщност един огромен блок от сол. След това отидохме до Йерусалим, където беше огромна блъсканица и реално не можеш да усетиш нищо от светостта на това място - бехме и на Стената на плача, и на Божи гроб, а минахме и по Виа Долороса, която е в .... мюсюланския квартал, а в последствие и до Витлеем (който е в Палестина, но не ви трябват визи или чудеса, дори не ни провериха паспортите). Доста инурително пътешествие от 5.45 сутринта до 23.30 вечерта, но си заслужаваше напълно 100-те долара на човек (75 долара без Витлеем, но според мен той е по-интересен и спокоен от Йерусалим). Алтернативно може да се отиде с градския автобус 444 - 81 шекела в посока (25 долара), но ние не го ползвахме, някакси не си струваше усилието за няколко долара повече, а и Йерусалим не е така сигурен град като Ейлат, за Витлеем пък да не говорим - там си е направо страшничко без гид (лично усещане)

7. Наобратно се прибрахме пак с Ейлат шатъл, които подраниха с 15 минути, но ние бяхме на спирката и нямахме проблеми. За хората с хотели в центъра, може би, градският транспорт с 282 също ще е удобен,

8. Има и турове до Петра (Йордания) и пирамидите в Египет, но ние не ги ползвахме - ще се пробваме друг път или пък ще летим с Райън до Акаба, която е на 5 километра от Ейлат и също е алтернатива за летище за всички, които искат да пътуват в региона

П.С. Забравих - водата е 23-24 градуса и е перфектна за къпане, на въздуха също е толкова, т.е. абсолютно си изгаряш за 2 часа, ако не ползваш слънцезащитен крем като мен, така че имайте го предвид.

Като цяло съм супер доволен от тази интензивна 5 дневна почивка, в която дори успях да изгоря. И един съвет - ако искате да ви върнат ДДС-то на летището, ви трябват освен касовите бележки, форма за връщане на данъка (издавана от магазина, в който сте зайупили стоките), но и самите стоки!!! Нашите бяха в куфара и съответно не си върнахме нищо - не че е фатално за 50 шекела, но евреите са си евреи Simple Smile

Ами набързо е това - който иска да пита за тази гореща дестинация, на разположение съм и ще преглеждам темата през ден, защото аз лично не намерих нищо в сайта за Ейлат, а щом нещо го няма в бг мама, значи не съществува Simple Smile Приятна почивка!
Страхотно
някаква карта за интернет от местен оператор купихте ли си ?
Страхотно
някаква карта за интернет от местен оператор купихте ли си ?

Не, няма нужда - в целия Ейлат има безплатен уай фай - вярно, не е най-добрият на света, но има. Отделно, в някои от хотелите предлагат такива карти безплатно - например в Club Hotel Eilat, там бяха наши познати, на които им бяха дали карти за 2 гигабайта интернет, ако не ме лъже паметта за количеството. А и Клуб Ейлат е с много пързалки, басейни и т.н., като е в самия център на Ейлат и нашите познати бяха доста доволни
Била съм в Израел, но по-конкретно в Тел Авив и Йерусалим.
Стана ми интересно, че сте на писали, че се предлагат турове до пирамидите в Египет. Имате предвид до тези в Кайро ли? За каква продължителност се правят тези екскурзии - 1-2 нощувки? Че няма как да е за ден. И за египетските визи като се влиза от Израел, ако нещо знаете, ще се радвам да споделите. Simple Smile

Била съм в Израел, но по-конкретно в Тел Авив и Йерусалим.

Да, точно така, за тези пирамиди до Кайро иде реч - тръгва се в 9-10 вечерта от Ейлат, пътува се цяла нощ, сутринта сте в Кайро, гледат се някакви глупости в града и се отива до пирамидите, там сте до вечерта и се прибирате към 5-6 сутринта на другия ден. С две думи си е пребиване от път, а и цените не си заслужават особено - 300 долара за самия тур и още 100 за влизането в Египет, но пък който има желание, може да отиде. Аз го обмислях, но не го направихме, просто хем ме беше страх от обстановката там, хем не си заслужаваше цената, според мен. Иначе имах голямо желание, но явно ще е друг път, когато се поуспокои обстановката в Египет. Иначе има и двудневни турове, които са същите като първия, но имаш и оше един ден в Кайро, което за мен не е опция, има и турове до планината Синай и християнските манастири там - варианти много. От 100-те долара такса за влизане в Египет от Израел май няма как да избягаш, просто трябва да си ги платиш.

За Ейлат обаче препоръчвам с две ръце - 100 лева билети и 800 лева за 4 нощувки за двама души (има и по-евтини, и по-скъпи опции) си е оферта за зимно море, както и да го погледнеш Simple Smile
Включвам се и аз. Бяхме в периода 16-19 февруари и също имах затруднения с намирането на достатъчно информация за това с радост ще споделя нашите преживявания и допълня горните впечатления. От летището предпочетохме рейс 282 - тръгва около 40 мин след кацането на самолета, съобразен е с разписанието на полетите и изчакват всички пътници. Спира на централната автогара в Ейлат, след което продължава надолу към южните хотели и Таба. Ако помолите шофьора спира и преди автогарата (при нас свали едни туристи в началото на града). На връщане (Ейлат-Овда) рейса тръгва 3,5ч преди излитането на самолета. Ние хванахме по-ранния рейс (в 10:55, вместо в 12:10) защото се бяхме наплашили от отзивите за летище Овда и многобройните, обстойни и дълги проверки (справка: гугъл отзиви), но общо за около 40мин. минахме през петте проверки, двата скенера и лично аз - и преравяне на багажа (нищо чак толкова страшно). Докато съм на темата за проверките: ако не знаете английски се занимават малко по-дълго с вас в опити взаимно да се разберете и ви дават листове на различни езици с няколко въпроса на които да отговорите). Пренесохме без проблеми корали и мидички от плажа. Не приемат дигитални бордни карти на това летище. Ние разпечатахме нашите за по 4 лева на страница в пощата в Ейлат.
Ако имате нерви и търпение букнете си хотел като пристигнете: имаше няколко невероятни попадения на по -90% last minute но от Б-я такива няма да ви излязат, мисля че е свързано с локацията и алгоритмите на Букинг.
Първия ден се разхождахме в града: музикалния фонтан който има шоу всеки ден в 19:30 и 20:30 е впечатляващ. Втория ден отидохме да се гмуркаме. Водата за нас беше студена за продължително гмуркане но аз бях взела летен неопрен (къс) който си менкахме и беше доста полезно. Дори хора които не могат да плуват могат да "се носят" с маска и шнорхел над водата и да гледат уникалните риби. Червено море е над 3 пъти по-солено от нашето Черно море и без особени усилия се носиш на повърхността. Аква обувки е добре да си вземете или купите от там. За маските може да си наемете. Най-популярния плаж е Кораловия, на който има 10 долара такса за вход, ние отидохме по-надолу на плажа на хотел Принцес, който е безплатен, има къде да се седне/полегне и навеси със сянка и имаше същите корали, много интересни риби и като общо уникален подводен свят.
Задължително си отделете време за посещение на парка Тимна, но задължително и с кола - ние бяхме отделили цял ден и пак не ни стигна времето.
Кола под наем взехме от Кал Ауто. Излезе ни 75лв за два дни (нисък клас автомобил). Има много негативни отзиви, но ни ги препоръчаха и сме на 100% доволни.
Обсерваторията за птици не си заслужаваше по това време на годината. Видяхме в далечината няколко птици, но нищо впечатляващо.
Отидохме до Червения каньон но тъй като се забавихме пристигнахме на смрачаване и охраната там ни върна - забранено е по тъмно да се обикаля, въпреки че бях чела за уникална гледка към звездите именно от там.
Трябваше ни поне още един ден за да можем да се върнем на плажа за още, да видим делфините от Делфиновия риф и да обиколим Червения каньон. Екскурзии за Петра и Йерусалим от там не си заслужават - много път и допълнителни разходи а има много какво да се види в и около самия Ейлат.
А! И може да е полезно на някой да споделя, че решихме и организирахме пътуването съвсем спонтанно и в последния момент и по този повод го формирахме като "нискобюджетно" но без лишения и без много "стискане". Излезе ни малко над 1000лв. общо спане (416лв.) , самолетни билети (160лв.) и разходи (остатъка) за 4-ма. Толкова "тънко" отдавна не бяхме правили море, камо ли в чужбина Simple Smile
Супер разказ
да питам за колата под наем
как я взехте искат ли паспорт или шофьорската книжка да остане при тях до предаването наа автомобила
къде зареждахте гориво и каква му е цената
Не, искаха детайли само да препишат от шофьорската книжка. Задържаха ни депозит от кредитна карта 4000 шекела (2000лв). Букнахме онлайн, че излизаше с двайсетина лева по-евтино и не сме правили никакви допълнителни застраховки. Самата кола при вземане и при оставянето изисквахме да я снимат, защото си имаше забележки доста. Самия офис се намира малко далеч от центъра - в индустриалната зона, но пък на двайсетина минути пеша от автогарата. Дадоха ни Шевролет Спарк, автоматик. Заредихме на бензиностанция точно до офиса на 2.50лв/ бензин.
Днес се върнахме от Ейлат
На летище Овда се обслужват електронни бордни карти.
Интернет има почти навсякъде по улиците и в автобусите градски и междуградски
Включително и в градският транпорт +usb за зареждане(само трябва да си носите кабел)
Билет за градски транспорт 4шекела(малко под 2 лв фандъкова да се замисли!!!)
Рових се в сайта на градския транспорт, но не можах да разбера дали има седмична карта за градски транспорт в Ейлат. Ще бъдем 4 дни, хотелът е на 1.5- 2 км от плажа и се чудех няма ли да е по-изгодно с карта.
сайта за градски и междуградски транспорт

вече се каца на новото летище Рамон
Здравейте,какви са долу-горе цените за гмуркане в  Ейлат?Къде мога да погледна и цените на другите атракции там?