Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Психическо насилие в училище

  • 3 247
  • 16
Здравейте, не съм сигурна дали въпроса е за тук, така че ако не е, съжалявам.

Имам дъщеря на 13. Музикална е, обича да пее, да танцува, да свири на пиано, китара, и на още инструменти иска да се научи да свири, и в актьорството има интерес, вече е участвала в една училищна пиеса. Много хора (учители по музика и приятели) са ѝ казвали, че може да пее и танцува и т.н. обаче тя не им вярва, защото в училище я тормозят по всевъзможни начини всекидневно. Тя много иска да участва в хор и в актьорска школа, обаче я е страх, че и там ще ѝ се присмиват. Как да ѝ помогна да преодолее този страх?
Виж целия пост
# 1
Помогнете й да спре тормоза. Кой и как я тормози знаете ли? Какво правите по въпроса това да приключи? Танци, пеене и актьорско майсторство може и извън училище да учи. Решете първо проблемите, за да може да преодолее страха.
Виж целия пост
# 2
Помогнете й да спре тормоза. Кой и как я тормози знаете ли? Какво правите по въпроса това да приключи? Танци, пеене и актьорско майсторство може и извън училище да учи. Решете първо проблемите, за да може да преодолее страха.

Тормози я едно момиче от класа ѝ и когато съм говорела с родителите те са ми казвали, че момичето така не прави вкъщи и ме питат дали съм сигурна, че дъщеря ми не си измисля. Говорила съм с класния ръководител, училищния психолог и директора, но нищо не е възприето от тяхна страна.
За това, че дъщеря ми може да ходи в хор и школа по актьорство извън училището знам, и точно това ѝ се иска да прави, обаче тя си мисли, че някой ще ѝ се присмива и т.н.
Виж целия пост
# 3
А по какъв начин я тормози?
Виж целия пост
# 4
Децата са много чувствителни към фалшивата игра, свирене и пеене.
И на мен са ми казвали съученици, че не мога да пея и да свиря. В същото време, понеже учителите си вадят парите от уроците, предпочитат да лъжат че има талант. Минала съм по този път - съучениците имат право, колкото и да боли!
Виж целия пост
# 5
Само едно момиче ви обърква схемите?! Има деца, нападани или отхвърляни (игнорирането преживяват по-тежко според мен) от цели групи. Само с него ли си общува, че ѝ е много важно то какво мисли? Приятели няма ли си? Когато не е сама срещу него, ще е по-уверена. Възможно ли е да харесва приятелския му кръг и да иска да е в него?

Не разбрах в какво се изразява тормоза на това момиче.
Виж целия пост
# 6
В какво се изразява тормозът? Кое ви спира да я запишете на описаните занимания извън училище?
Виж целия пост
# 7
Кое ви спира да я запишете на описаните занимания извън училище?
Веднага отговарям така, както го разбирам. За извън училище трябва разводач, губи се време. Обикновено детето в занималнята се подготвя за следващия ден, а в часовете за игри ходи на тези извънкласни занимания. Няма чакане по спирки, трамбоване на улици. Втория параграф е чисто финансов. В училище всичко е безплатно.
Виж целия пост
# 8
В случая говорим за 13-годишно дете, което вероятно може и само да се придвижва в квартала. Едва ли ходи на занималня, та да комбинира учебните с музикалните занимания.
Виж целия пост
# 9
В случая говорим за 13-годишно дете, което вероятно може и само да се придвижва в квартала. Едва ли ходи на занималня, та да комбинира учебните с музикалните занимания.
А дали точно този квартал предлага такива възможности, е съвсем друга тема. В студа да миткосва из квартала, за да отиде на урок, когато в училище има същото, но с топла връзка. Частната учителка трябва да е бог.
Виж целия пост
# 10
Ами за мен това е начинът да преодолее несигурността, след като не могат да контролират другото дете. Очевидно нямат подкрепата на родителите и другите учители, за да му вменят по-коректно държание, следователно няма смисъл да влагат повече усилия в тази насока. А отделяйки дъщерята в друга среда, там може да се почувства по-уверена в силите си и приета от околните деца.
Виж целия пост
# 11
Ами за мен това е начинът да преодолее несигурността, след като не могат да контролират другото дете. Очевидно нямат подкрепата на родителите и другите учители, за да му вменят по-коректно държание, следователно няма смисъл да влагат повече усилия в тази насока. А отделяйки дъщерята в друга среда, там може да се почувства по-уверена в силите си и приета от околните деца.
Не само, че не могат, а е и забранено да се контролират чужди деца. В демократично общество, в което всеки си има своя визия за "по-коректно държание", е немислимо да налагаш своите представи за поведение на чужди деца, още по-малко на педагогическия персонал, който трябва да се бори не само с родителските грешки, но понякога и със самите родители, които не приемат, че имат проблем. Нали все пак не са го регистрирали сами. Щом те не го виждат, значи ти си с проблем, нарочваш им детето за лошо, носят от 9 дерета вода, за да го оправдават... И така. С мед да го намажем този случай. Проблем имат само с едно дете.

Аз все още съм любопитна да разбера това дете има ли приятелски кръг и защо обръща толкова голямо внимание и преживява толкова тежко случките с конкретното момиче. Защо му е важно точно това момиче да си промени отношението. Тепърва ще навлиза в сложните взаимоотношения на големите групи,  в които не сме длъжни да сме приятели с всички и да се харесваме; нечестните постъпки и лошо отношение често са провокирани от конкуренцията; престижът често е привилегия на тези, които не го заслужават и още куп други неприятни изживявания, с които трябва да се научи да се справя, защото в един момент би било смешно да дойде мама и да пита "ама защо не на всички по равно".
Виж целия пост
# 12
Любопитна си,ама дращиш по темата без да четеш.
Сега се върни и почни отначало....и намери думата "момиче",а не "момче".
Виж целия пост
# 13
Любопитна си,ама дращиш по темата без да четеш.
Сега се върни и почни отначало....и намери думата "момиче",а не "момче".
Е, голяма работа! Нали става въпрос за друго дете? Единственото, което съм писала не може да бъде в тон с темата е дали "нейното го харесва", защото имах предвид първите тръпки между момиче и момче. Ще се върна и ще коригирам. Чудо голямо!
Виж целия пост
# 14
Трябва да седнете и да поговорите с нея,щом има талант трябва да го развие,да намери друга среда,а не да се вторачва в проблемите в училище и въпросното момиче,трябва да придобие самочусвтвие и да гледа по-широкоскроено,с две думи да я отминава метър.
Като човек,който е бил тормозен в училище,ще споделя,че може да си много възпитано дете,ученолюбиво и да станеш жертва на тормоз от съученик,който видно има проблем,дали с възпитанието,дали в семейството,дали личностни такива.
В моя случай (7 клас)учителите си правеха пас докато въпросното момиче се гавреше,правели са и забележка с половин уста,нещата естествено ескалираха и един ден се сбихме на спортната площадка.Представете си колко ми беше накипяло за да предприема такива мерки.Не помня къде беше учителката,но охраната не пожела да се занимава и гледаше сеира.
Да подчертая,училището ми е било и е елитно все още,но утрепки се намират във всяко.
Добре е,че дъщеря Ви е споделила с вас,моята майка разбра за проблемите чак когато се върнах изподрана.
Не насърчавам агресията,но в моя случай разговор с родителя на въпросния човек беше безмислен,ръководството също не се трогна,затваряха си очите пред проблемите.
Тя трябва да се научи да се справя с този тип хора,за мен преместването ,да речем, в друго училище не е решение на проблема.
Говорете и,всичко става с говорене,насърчаване...майка ми казваше"може къщата да ми е хаос,но зарязвам всичко и сядам да си поговоря с децата,особено ако имат някакъв проблем".
В крайна сметка ако детето Ви има талант,коя е онази въпросната,че да и се взима мнението под внимание.
Успех Ви желая!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия