СЕДМИ КЛАС. С розмарин и бЕло - за просветно дело

  • 46 666
  • 749
# 240
От личен опит досега, мога да кажа, че пробните в дадена школа са относителни спрямо външни деца. В нашата школа 75т. са равни на 55 в чужда.

Тук ледът е много тънък. Ако детето е с по лабилна психика, може да отхвърли себе си. Да реши, че е тъпо и няма смисъл да работи.

Аз спирам експерименти и напъни.

Виж целия пост
# 241
Това е интересен ракурс, Sculpture. Искаш да кажеш, че школите делят децата на наши и ваши? Би ли казала, моля, за коя школа са ти наблюденията. Засега дъщеря ми е ходила на пробен по БЕЛ само в нейната школа и резултатите ни удовлетворяват горе-долу. Не съм забелязала те да не са реални и част от точките да са й "подарени" . Все пак говорим за тест. Там или си сбъркал или не. Хайде може да се подбутне малко на тезата и преразказа, но чак пък 20т.
Виж целия пост
# 242
Точно това казвам. В нашата школа подсказват на децата, което изобщо не намирам за редно. Външните деца са под сеча, отделени в друго помещение. За преразказ е 33 на 27 точки. Отделно се оказва, че в едната са по-напред в материала, и има въпрос, който носи 0 т, защото детето не го е учило. За мат е същото.
Виж целия пост
# 243
Не се знае как ще се развие един незадоволителен резултат на пробен изпит: един ще се обезвери, друг ще се мотивира. Особено, ако е май месец... по скоро ще подейства негативно.
Във ВАРНА, някой ходил ли е на пробен по математика в школа Клас, да каже как е?
Виж целия пост
# 244
Реших да залагам на твърдо.

Да ме цакат с топла бира, няма стане.
Виж целия пост
# 245
Много е неприятно това, което  казваш.  Надявам се да не е практика, а по-скоро инцидент.
Днес, например, в Регалия (дъщеря ми е външна) наистина са били само такива като нея в стаята. След изпита, след като всички са предали, учителят в стаята е обяснил на дъската как се решава една от трудните задачи. Аз много се впечатлих, тъй като той не е длъжен да го прави, а тези деца не посещават и школата, но той е проявил човечност.
Виж целия пост
# 246
При нас са обяснили задачата по време на изпита, за това смених школата. От фалшиви сигнали нямам нужда.
Виж целия пост
# 247
За Вектор, Варна, външно дете:С уговорката, че аз както казах, правя теста за 15 мин макс, без да правя тезата и на мен ми се вижда всичко лесно. Но имаше специфични неща, като например не съм убедена, че са учили какво е Ретардация. Може и да са, не чета учебниците, а само заглавията на уроците, да имам общ поглед
Моето дете е абсолютно за бой, защото току-що вз3ха началните части на Една българка и имаха две страници анализ. Казах му да прочете тези части и анализа в петък, не го направи. Всичко от теста(фабула, мото, описанието на бунтонвика) го имаше в този анализ, съответно ако веднъж го беше прочел, щеше да знае повече и да има още два-три провилни отговора, които сега са сгрешени.

Не е труден, а е специфичен. Освен това, с натрупване на произведения, ще ставаэвсе по-трудно да се разпознават реплики, затова произведенията трябва да се четат по няколко пъти
Като материал, поначало зададен за НВО е твърде обемен. Пак ще пиша, че да изпратя ученика.

На мен ми се струва, че обхватът на материала трябна да е по-ограничен. Децата в нашето училище учат от едно помагало основни лит термини, но и там няма някои от тези, които се промъкват на пробните изпити. Сега на този изпит например, не съм сигурна дали на 23 въпрос ще зачетат "мото" "епиграф" или и двете.
Ама са си точки, не знам само дали една или две.
Би трябвало да има ограничение на лит термини и да няма въпроси извън най-популярните. Обаче, ето, примерът сретардацията в 21 въпрос. Мисълта ми е, чеэсе пробутват едниэтакива специфики, детоэне е ясно кой какво е учил. Няма лошо да се знае много, но за формат като НВО би трябвало да има ограничения.

Поправете ме, ако греша, но не помня да са учени безподложни и безлични изречения. Поне специален урок не знам да е имало, воже и да е. Във всеки случай, поне тестовете на детето от училище съм виждала, не е имало такъв въпрос. И сега бам, на теста такова изречение, което ако не се разпознае, цялата задача от4ва на кино, защото има подвеждащ отговор.

Зная, че ще изкажа непопулярно мнеие, но за мен форматът трябва да е създаване на собствен текст. Чувала съм за зубрене на теми, аз специално никога не съм го правила. В един собствен текст личи  грамотност, изказ, познаване на осн лит термини, лез да е фатално непознаването на някои специфични.
Когато аз кандидатствах в ЕГ презпраисторичесщия период, нямаше теми, нямаше нищо. Задават ти на момента темите по учени произведения, няма какво да зубриш. Ама после дойде паза рната икономика и така нататък.Не редактирам, че нямам време, едва кълва букви и паузи.

Хубава седмица!
Виж целия пост
# 248
Аз ще кача в пощата ПИ по мат от Бултест вчера, само ако може някой да го позачисти.
Виж целия пост
# 249
Най-сърдечни поздравления за успехите на девойката на Александра! Пожелавам й световна титла.

За младежите от Варна - изпитите на Вектор са изключително близки до формата на НВО. Ретардация се учи в първите глави на "Немили-недраги" като похват, използван с определено внушение. Математиката, както съм казвала много често до сега, включва много неща извън елементарните примери в учебника - специално във Вектор, мин година даваха много хубави геометрични задачи, вкл и необходимостта да си усвоил осн задачи,  алгебрата имаше доста примери на замислящи се разлагания на многочлени, НГ и НМ на изразите, но останалите неща с моделирането на уравнения бяха просто за пълнеж. Така че пробните там миналата година бяха балансирани - с по 5-6 хубави задачки за хубави точки, останалото - за бързина. С други думи, Вектор се доближаваше много близко до реалния формат на НВО.

Светкавичке, по старата програма безподложни и безлични изречения се учеха в 6 клас, когато се учеха простите изречения. Ако поможеш просто да добавиш подлога и смисълът не се промени ( Пиша добре - (Аз) пиша добре), значи изр е безподложно. Ако когато се добави подлога, изр не получава смислен вид ( Спи ми се - (Аз) спи ми се.), значи изр е безлично. Иначе граматически безличността се обяснява с транзитивността на глагола.
Виж целия пост
# 250
При нас са обяснили задачата по време на изпита, за това смених школата. От фалшиви сигнали нямам нужда.
Коя е била старата школа и с коя я заменихте?
Виж целия пост
# 251
      Още малко за Вектор- на първия изпит по БЕЛ средата е около 74-73 точки. Сега, като излязат резултатите, ще се прецени трудността на новия, разбира се, относително е, защото едва ли са 100% същите деца, но много от тях бяха. Подозирам, че дете с 98 точки няма да има, да видим.

Моето дете не ходи на мат, а и там не мога да преценя.


В София чии пробни са най-близки до реалните?
Виж целия пост
# 252
На щерката точките от почти всички ПИ на Милениум, Регалия, Бултест и Междучасие (без математиката) бяха подобни на тези от НВО-то. Плюс-минус 3-4 т.
Тогава учителите в школите твърдяха, че техните пробни са по-трудни от реалния изпит, но при дъщерята нещата бяха аналогични.
П.П. Но да учочня, че става въпрос за пролетни и късни пробни. От април нататък. Тя от ноември ходеше на пробни, но там точките не бяха реален ориентир, заради твърде различния етап на взет училищен материал при различните ученици и в различните школи. Мисля, че от пролетта нататък децата вече са със сходни знания.
Виж целия пост
# 253
Светкавица, предвид за първа година различният материал и за БЕЛ, и за МАТ, донякъде формат, едва ли някой знае кои пробни ще се окажат впоследствие близки до реалните НВО.
Миналата година реален МАТ (втори модул, 2 задачи) бяха по-близки до ПИ на ПЧМГ и СМГ Wink
Виж целия пост
# 254
Светкавица за София се твърди,че тези на Регалия са най-близки до реалните.
Миналата година ми се струва,че съм чела,че и тези на Бултест са близки до реалните.
На Междучасие математиката от край време е по-трудна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия