Шести клас 2018/2019 - тема 4

  • 29 324
  • 755
# 660
Предстои ни тест върху раздела по история.Да се намират някъде тестове за упражнение?Търся ,но не намирам

В уча.се и ето тук: http://www.sou-draginovo.org/predmeti/istoria-6/1-istoria-6.html

Ако някой има и други материали, ще съм благодарна и аз.
Виж целия пост
# 661
Хвърлих око на тези материали по история и се натъкнах на изненада.

Кан или хан се нарича българският владетел последно?
Явно зависи от учебника отново.
Така се случи и с най-дългата река.
Не могат ли каквото и да решат да е еднакво за всички знайни и незнайни учебници?
Виж целия пост
# 662
Кхан Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост
# 663
Laughing За да няма противоречие между източниците да се записва:
 (К)(х)ан
Виж целия пост
# 664
Влизам само да кажа едно Благодаря за насоките към сборника на Архимед по математика, който коментирахте лятото/началото на учебната година. Детето даже го хареса - каза, че имало хитри задачи Grinning във В групата.

ПП В училище сме по друго издателство, за съжаление
Виж целия пост
# 665
Днес гледах по сутрешния блок на Нова организаторите на Webit. Обсъждаха професиите на бъдещето и че децата трябва още от 11-12 годишни да започнат да учат в тази посока, която ще им даде знания и умения за професии, които в момента още не съществуват, но ще бъдат реалност след 5 -10 години. Организират и среща с 3000 деца, "цветът" на нацията, както се изразиха, в зала 1 на НДК, където ще им представят нови технолигии и разработки, с цел да им дадат идеи и насоки за развитие. Засегнаха и темата за връзката на образованието с нуждите на бизнеса.
Това ме подсети, че концепцията на СофтУни Светлина е получаване на "дигитално" образование.

Вие как мислите - добро хуманитарно образование ли е по-добре или дигитално?
Виж целия пост
# 666
Цитат
"...децата трябва още от 11-12 годишни да започнат да учат в тази посока, която ще им даде знания и умения за професии, които в момента още не съществуват, но ще бъдат реалност след 5 -10 години..."

Това са смешки. Пълен нонсенс. Няма как едно хлапе на такава възраст да започне да се подготвя за професия, за която дори настоящите възрастни не знаят каква ще е и какъв набор от знания и умения ще изисква.
Значи нямаме идеи какви ще са професиите, но пък трябва да се готвим за тях. Безумие някакво.
Журналистически необмислени първично изръсени в пространството глупости са това.
Пак някой прави инициативи за усвояване на средства, като го прави крайно непрофесионално, понеже най-вероятно е поредната калинка, която се занимава с неща, от които и хабер си няма. Все едно е някое "женско предаване" от типа на тия на Гала.
"Цветът на нацията" е също, за мен поне, неадекватно понятие, с което не бих си служила, особено за деца. Не бих етикетирала по никакъв повод така подрастващи и развиващи се.
Децата се развиват с различни темпове и ако в трети клас едно дете бъде набедено, че е супер, понеже е бързак и с добра памет /това се цени на тази възраст в нашето училище/, пък в 5-6 клас с по-голямото натоварване и увеличаване сложността на материала, то вземе че изостане, а преднина вземе някой по-муден и не особено паметлив, но пък по-разсъдлив съученик, който пък в 9-ти клас вземе че се полъже по нещо друго, кое от тях  ще да е "цветът на нацията"? Явно зависи от момента, в който се оценява, от оценяващия и ценните качества за момента. Което обезсмисля начинанието.

Цитат
"Вие как мислите - добро хуманитарно образование ли е по-добре или дигитално?"
Този въпрос е доста ... неумен, да го кажа по-меко. И изключително ... зле  и неточно формулиран. Първо - заради горното с неясните професии на бъдещето и второ, по-важно, понеже зависи от насочеността на човека.
И как се противопоставят "хуманитарно" на "дигитално" образование? Че това не са класификации в една плоскост, за да се сравняват и да се прави избор "или-или". Принципно хуманитарното противостои и се намира в една плоскост с точните и природните науки. И пак не може да се противопоставя по такъв начин. Някой от представящите там май не е наясно дори с понятията. Ама е решил да си направи предаване.  
Кога ли у нас всеки ще започне да си гледа работата и ще работи това, за което е учил и където наистина го бива?
Едно време имаше страхотни подготвени журналисти - икономически, културни, политически, спортни - всеки в сферата си. Това горното днес звучи като развален качамак.
Виж целия пост
# 667
Как точно ще се подготвиш за нещо, което не знаеш какво е?
" Цветът на нацията" , леле...А другите са плява, така ли? Ще ми е интересно а чуя от тези журналисти дифиниция за,,Цвят на нацията,, за деца. Удариха дъното журналята.
Виж целия пост
# 668
Моят в момента е решил, че иска да бъде войник и се надява да върнат задължителната казарма. Предложих му да го подложа на казармен режим за 1-2 седмици, ей тъй, да види какво е, за тренировка. Мига на парцали и не ще моя график. Ама продължава да си мечтае и въздиша по някакви негови си илюзии.
Ще се подготвя за бъдещето си, каквото и да е то, като си учи уроците и си пише домашните по всички предмети. След няколко години, когато в главата му освен бръмбари, започнат да се въртят и мисли, да си развива каквито компетенции  си реши.
Виж целия пост
# 669
Капитал издават веднъж (или два пъти) годишно една притурка "Моята кариера", която въпреки че е рекламна може да бъде полезна за ориентиране на родителя. Вътре има интервюта с работещи в различни браншове, на различни позиции, описание на дадената професия, образованието на интервюирания, в какво се състои работата му.
Имаше едно издание посветено на "неизвестните" професии и вярно имаше такива, за чието съществуване не съм предполагала, просто защото са далеч от мен.
Иначе дигиталните компетентности са необходими независимо с какво ще се занимаваш. Почти във всяка професия се ползва определен софтуер или програми, дори и на пръв поглед да не ти се струва така.
Този хуманитарист трябва да може да борави с базите данни за литература и публикации, най-малко. А това пак изисква дигитална компетентност, за търсене, за справки и пр.
Виж целия пост
# 670
Може ли някой да ми обясни разликата между  информационни технологии и информатика ? ( като за шести клас) Laughing
Виж целия пост
# 671
Може ли някой да ми обясни разликата между  информационни технологии и информатика ? ( като за шести клас) Laughing
ИТ е от задължителната подготовка. Там се изучават Word, Excel, Paint, PP. Информатиката е ИУЧ или ФУЧ. Обикновено в шести клас се учи програмиране на С++, но може някое друго училище да има друга програма за ФУЧ. В нашето имаме и ИУЧ/ФУЧ ИТ. Там учат HTML (правят сайтове).
Виж целия пост
# 672
Благодаря ти, Maria77bg. bouquet
Виж целия пост
# 673
Един въпрос към майките на момичета тук и дано не ме скастри модератор за (не)улучване на тема. 😁
Някой да е слагал ваксината за ЧПВ на дъщеря си?
Виж целия пост
# 674
Не съм майка на момиче, но проучвах този въпрос заради племенничката.  Моят гинеколог е с противоречиво мнение за тази ваксина и се въздържахме да и я сложим.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия