Професия учител - 5

  • 39 273
  • 803
# 630
Забелязахте ли как темата за обещаното удвояване на учителските заплати затихна? Дали ще са предвидени средства за ново повишение през следващата година ще се разбере чак през ноември, като почнат да обсъждат бюджета.
Виж целия пост
# 631
Може би заради тази наредба, която отменя предходната от 2016 година.
НАРЕДБА № 15 от 22 юли 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти


Дидева, благодаря!

Получавам ДВ, но това ми е убягнало. Сравнявах двете наредби, в общи линии едно и също. Като излезе нова наредба, си я правя във формат docx, за да мога да си маркирам важните за моменти.

Скрит текст:
III.3 от атестационната карта за учители:

Цитат
Познава и прилага нормативната уредба за системата на училищното и предучилищеното образование, включително и документацията на институцията

Те тази нормативна уредба не спряха да я променят. По-голяма част от колегите въобще не следят промените и вече започвам да ги разбирам...

Свалям, чета, маркирам важни моменти и отново от начало...
Виж целия пост
# 632
Здравейте! Скоро завърших магистратура ПНУП и сега ще подам документи на някои места в града. Голямото ми желание е да работя в детска градина, но поради малкия брой места в момента, вероятно ще подам и за начален учител. Може ли да ми помогнете с малко информация - как протичат интервютата за работа в училище, има ли въпроси, свързани със ЗПУО и действащите в момента наредби? До момента съм се явявала на интервюта само за частни фирми и нямам представа какво да очаквам, ако все пак ме допуснат. Всякаква информация би ми била от полза и ще съм благодарна ако ми отговорите. Приятен ден на всички!
Виж целия пост
# 633
Нещо ново с казуса по разпределенията?
По колко часа и дни дежурите по време на лятната ваканция?
Виж целия пост
# 634
Тази година ми се случи да съм два дена на работа при подаването на документи за участие в 3 класиране - от 13 до 18 часа.

В първите дни на юли - преди годишния съвет, обикновено сме до 14 часа, много рядко до 15 часа.
Виж целия пост
# 635
Рано е още за разпределенията, докъм 10.09. може още някоя промяна да направят.  Laughing
За дежурствата - зависи кой колко отпуск има. Ако има достатъчно до края на годината - един ден. Директорът пуска схема, попълваш се и ако се залисаш, търсиш свободна дупка или се разместваш с колега. Ако някой има поправителни след 5.7., заема съответния ден, както и квесторите.
Новите колеги и тези след майчинство, които нямат вече отпуск, обикновено отнасят повече дежурства.
До 5 юли всички бяхме на работа, от 2 септември - пак така.

Едните идват в 8 и дежурят до 14,, другите - към 9,30, докъм 15.30-16ч. Не е много сгодно, защото всяка година ремонтират по 3-4-5 стаи и винаги нещо се чука, събаря, маже... ама пък по-добре така, отколкото през септември, когато сме всички.
Виж целия пост
# 636
След 30.06 сме от 8:00 до 16:30.
Имам 3 дежурства със същото работно време, макар след всички сметки и предвидени дни да ми остават около 16-17 дни за догодина.
Виж целия пост
# 637
При нас е седмица по 6 часа и половина на ден, освен първата седмица на юли, когато сме всички. Седмицата когато дежуриш се определя от Директор, а не ти е по желание което не ми се нрави хич.
Някои мои приятелки учители изобщо не дежурят, а при нас е изключително стриктно, възлагат ти се куп задачи и после се прави протокол какво си свършил и какво не, има 2 регламентирани почивки, извън тях не се излиза и не се почива.
Виж целия пост
# 638
При нас по времето на стария директор се правеше график за дежурствата. Тези, на които се налагаше да дежурят, сами си избираха кога - най-вече колегите от начален курс. От среден и горен курс имаше тук-там за цвят - ако не им достигаше отпуск. При новия шеф - това отпадна, извън комисиите за прием след 7 клас, защото сме гнездо.
Виж целия пост
# 639
Колеги, тъжно...

Тройкаджии и неграмотни се пробват за учители
https://m.novini.bg/bylgariya/obrazovanie/551852?fbclid=IwAR0VWY … V5PrTLpqj1tvMv8qE

Ако имаш няколко тройки в дипломата няма да те приемат никъде за учител?
Питам, защото не ми стана ясно... за тройки в дипломата ли правят проблем или за 3-ка като общ успех при завършването.
Аз самата получих навремето няколко тройки в дипломата си, но общият ми успех накрая беше 5.20 (икономист съм).
Най-голямото желание на дъщеря ми е да бъде учител по български и литература и записа българска филология във Велико Търново. Виждам я колко много чете и учи, какви огромни обеми от книги прехвърля и преговаря, преговаря... Въпреки това има няколко преподаватели там, които по нейни думи са известни "брадви" и ги карат да ходят по няколко пъти на поправки, и накрая ги пускат с тройки. Дори ми показа снимки от книжките на колегите си и видях, че действително 95% от децата получават тройки на тези предмети и то след явяване по няколко пъти. Аз самата съм имала такива преподаватели, когато бях млада и знам, че при някои хора, колкото и да знаеш и да си чел... не можеш да изкараш повече от 3-ка.
Разбира се, има и две колежки, които получават само отлични оценки по всички предмети и нямат нито една петица за 3 години обучение, което според мен е твърде съмнително.
Та... моята дъщеря, въпреки всичките ми опити да я откажа от тази специалност, защото според мен тези хора буквално се подиграват с децата... иска да завърши това и да работи точно като учител по БЕЛ и нищо друго не я интересува. Тя си има този интерес от ученичка и винаги е защитавала позицията си. Притеснява ме, обаче тази статия с тройките. Общият й успех се върви около 5.00 именно заради тези преподаватели, които са няколко... а и преподават по няколко предмета. Иначе повечето от преподавателите са свестни, оценяват обективно знанията на студентите и им пишат заслужени 5-ци, 6-ци, 4-ки и дори двойки, ако не си чел. Но всеки, който е от Велико Търново знае за тези "брадви", на които не искам да споменавам имената, в тази специалност и които карат децата да се явяват по 10 пъти на изпит... само, за да им пишат 3-ка.
Моля Ви за съвет, има ли смисъл да продължава да си блъска главата с тази специалност, защото ме боли като я гледам колко труд полага, колко нерви и безсънни нощи прекарва, за да се подготви за тези нечовешки изпити с конспекти, изискващи да се прочетат по 10-20 книги за ЕДИН изпит...
В крайна сметка ще се окаже, че няма да я вземат на работа, защото е завършила с 5.00 и има 5-6 тройки в дипломата си?
Страхувам се, че това ще я срине тотално и може да изпадне в депресия или да посегне на живота си.
Не ме разбирайте погрешно, тя има желязна психика, щом устоява на всичко това без лекарства и дори успява да се усмихва. Но винаги ми повтаря, че или ще бъде учител по БЕЛ или няма да прави нищо друго. Това е нейното призвание и нейната цел в живота и честно казано... не я разбирам. Има възможност за реализация в чужбина и добър живот там при роднини, но тя не желае.
Какво Ви е мнението по въпроса?
Моля да ме извините за дългия пост, но съм наистина разтревожена майка, която няма към кого другиго да се обърне за съвет. Нямаме познати учители, нито "връзки" в тази сфера.
Учителите, които й преподаваха се пенсионираха и някои от тях отидоха да живеят на село... да си лекуват нервите. Други починаха и сега няма с кого да се посъветвам по този въпрос.
А като прочетох тази статия и изтръпнах. Силна ученичка е, отличничка, старае се много, не излиза с приятелки, а чете, чете и край нямат тези томове и все казва, че има още много да чете за еди си кой изпит. Развали си очите и започна да вдига диоптрите. Но заради 3-4-ма четирима човека, при които не можеш да изкараш повече от тройка и то след като се явиш 10 пъти поне при положение, че си прочел по няколко тухли и то само за един изпит... и да ти каже после директорката, че си тройкаджия и няма как да станеш учител...

С уважение,
Маргарет Билянова
Виж целия пост
# 640
В статията мисля, че  се визират дипломи с 3.00 -3.50 общ успех. Всички знаем в днешно време какво означава това. Няма как човек с такава подготовка да върши работа в училище.Поздравления за поста, който дава добра представа за това какво значи да следваш филология и да си отговорен в заниманията си. Не подценявам и другите специалности, разбира се,  с малки изключения. За огромно съжаление  пряката работа на учителя, както и следването в педагогически специалности е мноого подценявано, но това е друга тема. Започването на работа в училище зависи от много субективни фактори и много често на последно място от  добрата диплома:)
Виж целия пост
# 641
Всъщност, първо се казва, че става въпрос за кандидати с тройки в дипломите, а след това с дипломи с тройки. Неясно е.
Споделям мнението на Маргарет, че оценките, които се получават в университета понякога са не на място. Аз съм учител по АЕ. Когато ходих на практика, имаше един учебен час, в който присъства преподавателката ми от университета, която изрази мнение, че съм се справила чудесно и ще ми пише 6, само че първо трябва да й изпратя няколко самооценки, заедно с план на съответните уроци. В края на семестъра открих, че оценката ми е 4, което съвсем естествено ме провокира да потърся разяснение. Беше ми отговорено, че самооценките ми не били достатъчно пълни. Та, моят въпрос беше защо един лист хартия с информация, която би била приета по един доста субективен начин, беше водещото в оценяването ми, а не фактът, че съм справила чудесно, както тя се изрази непосредствено след урока? Нима не е най-важен подходът, начинът на преподаване, заучените практики в процеса на предаване на нужния материал? За сметка на това, моя колежка, която даже има повърхностни знания по езика, има 6... И това е, защото нейната базова учителка й беше помогнала във всяка едно отношение - създаване на уроците, предаването на материала, написване на самооценките, които да послужат пред преподавателите ни. Вероятно, ако аз и колежката ми кандидатстваме за една и съща позиция, има по-голяма вероятност тя да бъде назначена, защото според описаното в дипломата й, тя се е справила по-добре от мен.
И все пак, аз смятам, че при назначаване на учител, трябва да се минава през тест, показващ нивото на грамотност. Моят стаж е точно 5 години, но съм се нагледала на ужасни правописни грешки, които колегите ми (класни ръководители) вписват в дневниците...
Виж целия пост
# 642
И при нас дежурствата са от 8.00 до 16.30. Не знам как в други училища са се споразумяли за по-къс работен ден. Може би от синдиката.
Виж целия пост
# 643
malgitobi, според мен, не бива да се притесняваш за дъщеря си, заради оценките. На заглавията на журналистите отдавна не се връзвам, а в случая от заглавието въобще не се разбира какво точно се има предвид. И след като прочетеш статията пак не ти става ясно.
Действително има колеги, които пишат с правописни грешки, допуснати от незнание. И за съжаление, докато преди са били единици, сега тенденцията май е да стават все повече. В общи линии предполагам, че статията визира това, но със "заглавие, привличащо вниманието"...

Според мен графика и продължителността на дежурствата зависят най-вече от директора. Зная училища, в които се дежури по 8 часа, зная и такива, в които дежурството е половин ден. Както се казва: кой, както се е уредил...
Виж целия пост
# 644
Аз съм споделяла тук, че сме единственото училище в града, в което извън учебно време стоим по цял ден и всеки път е различно. Понякога ни пускат по-рано - към 14-15 часа, друг път стоим до 16-17 часа. Почваме в 9 ч. Тази година, дали заради синдикален натиск и множество недоволства от колеги или с някаква друга цел, директорката ни реши да не стоим по-късно от 14 часà, а често си тръгвахме и по-рано. Дежурствата обаче на този, който е със заповед за заместване на директора, са от девет до пет.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия