Имам няколко въпроса относно Наредба Н-18 в частност за онлайн магазините и по-конкретно за приложението на наредбата в сферата на хотелиерството и туризма. Тъй като срещам доста различни мнения, реших и тук да попитам.... Когато се продават ваучери за нощувки в хотели и други места за настаняване в сайт като Грабо, например, необходимо ли е мястото за настаняване да декларира в НАП платформата на Грабо като електронен магазин? Тъй като те са разпространили информация за подобно нещо. Доста туроператорски сайтове са под формата на е-магазин, трябва ли хотелиерът да декларира всички тях, като реално дори не знае кой туроператор под каква форма предлага услугите? Предлагането на нощувки в Букинг и Експидия трябва ли да се декларират като външна платформа на онлайн магазин? От Букинг коментарът беше, че те няма да се регистрират като електронен магазин, защото всъщност те не продават от сайта, а ние. И цялата отговорност за продажби и плащания е наша. Когато клиента плаща на място резервацията ОК, но някои хотели изискват предварително плащане и тогава ситуацията става друга... Резервационните системи на хотелския сайт, чрез които можеш да направиш резервация считат ли се за онлайн магазин или има значение как и кога клиентът ще осъществи плащането за направената от него резервация? Някой има ли изобщо яснота относно Наредба Н-18? 🤔 🤣

Ето разяснение от НАП относно онлайн магазините: https://www.kik-info.com/novini/novini-i-akcenti/NAP-Elektronen- … TzfV60LID63M_NmIo
Виж целия пост