Проучване: Четете ли литература за родители?

  • 1 022
  • 17

Анкета

Четете ли литература за родители?

Опции:

# 15
Това проучване има главно за цел да постави на преден план въпросът - родителят трябва ли да се обучава да бъде родител.

кое проучване? newsm78
един въпрос, зададен в Бг-мамма... това ли е проучването?... Whistling
дано после и обучението на родителите да не е толкова тънко. Wink

чета.
различни автори, търся и различни подходи. напасвам.
избягвам да манипулирам детето, чуждите също. също го уча да разпознава манипулация и да не се поддава.

сега работя по когнитивната шина и при някой спор редовно го питам дали се налага да използвам властовата си позиция на възрастен, за да направи, това което се очаква/изисква от него.
започваме да говорим защо не иска да направи нещо и така намираме win-win ситуация за двама ни.
изморяващо е, но в дългосрочен план ми се вижда по-добрата стратегия.
също давам свобода за избори, за изпробване. като не иска да си пише домашното, не му дудна 100 часа. обяснявам му (1-2 пъти само), че ще има последици и той сам ще трябва да ги поеме и го оставям да решава. няколко пъти си е писал домашните в междучасията и не е играл навън. сега пак мрънка, но ги пише.

винаги съм била на мнение, че децата са най-добрия учител.
стига да имаме очи да и видим и уши да чуем какво казват.
в това забързано време не се случва често.
опитвам се да отделям време, за да видя и чуя.

Виж целия пост
# 16
Това проучване има главно за цел да постави на преден план въпросът - родителят трябва ли да се обучава да бъде родител.

кое проучване? newsm78
един въпрос, зададен в Бг-мамма... това ли е проучването?... Whistling
дано после и обучението на родителите да не е толкова тънко. Wink

чета.
различни автори, търся и различни подходи. напасвам.
избягвам да манипулирам детето, чуждите също. също го уча да разпознава манипулация и да не се поддава.

сега работя по когнитивната шина и при някой спор редовно го питам дали се налага да използвам властовата си позиция на възрастен, за да направи, това което се очаква/изисква от него.
започваме да говорим защо не иска да направи нещо и така намираме win-win ситуация за двама ни.
изморяващо е, но в дългосрочен план ми се вижда по-добрата стратегия.
също давам свобода за избори, за изпробване. като не иска да си пише домашното, не му дудна 100 часа. обяснявам му (1-2 пъти само), че ще има последици и той сам ще трябва да ги поеме и го оставям да решава. няколко пъти си е писал домашните в междучасията и не е играл навън. сега пак мрънка, но ги пише.

винаги съм била на мнение, че децата са най-добрия учител.
стига да имаме очи да и видим и уши да чуем какво казват.
в това забързано време не се случва често.
опитвам се да отделям време, за да видя и чуя.



Здравейте, благодаря за изказаното мнение! Главно изследвам каква част от родителите в днешно време четат литература за родители. Резултатите тук са ми важни, защото знам, че са от реални родители. Възнамерявам да питам и хора на живо, за да получа нужния брой отговори, за да съставя малка статистика. Това не е някакво голямо проучване. А пък и темата за обучението на родителите е много широка. Тепърва възнамерявам да я изучавам и да правя каквото мога в тази насока, но това е един дълъг и труден процес.
Виж целия пост
# 17
Това не е някакво голямо проучване. А пък и темата за обучението на родителите е много широка. Тепърва възнамерявам да я изучавам и да правя каквото мога в тази насока, но това е един дълъг и труден процес.

вярвай ми, правенето на проучвания също.
ако изходната база ти е грешна, разбирай как си задал въпросите и как ги евалюираш, то и резултатите/изводите ще са ти грешни.  Whistling
да не говорим каква каша ще стане, ако не диференцираш какво разбират родителите под "литература за родители". формулировката е един път  Whistling

нямате ли подобен предмет в университета, поне някой професор  или асистент да ти даде рамо?
няма значение дали едно проучване е голямо или малко, има си правила за провеждане.
всичко друго е лаф-мухабет  Whistling
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия