Първа кола. Тема 2

  • 26 550
  • 389
# 360
Здравейте!
Имам нужда от помощ, но не знам към кого да се обърна. Преди 2 седмици ми зачислиха кола (най-после), но имам проблем със скоростния лост.
Често не ми захапва скоростите и колата блокира. Трябва да я загася и включа наново за да мога да потегля въобще. Иначе си работи, седи на място, но колкото и да натискам съединителя и да давам първа, втора, която и да било скорост отказва да зацепи и да потегли.
Колата ми е супер стара и направо последна грижа, но това ме притеснява много и ме стресира отделно от това че съм начинаещ шофьор.
Знам че тук има много разбиращи от коли, моля помагайте. Какво може да е това като проблем? Или аз правя нещо не както трябва?

Колата направо си ти казва, че е време вече за нова. Друго не мога да ти дам, като съвет. Наистина е прекалено стара вече и не си заслужава да си даваш парите. Млада си, покарала си малко старата кола, за да добиеш опит - сега е време да усетиш истинското удоволствие от шофирането Simple Smile
Виж целия пост
# 361
Лейди, тази кола съм я карала едва 4 пъти. Дадоха ми я преди 2 седмици.
Мечтая си за друга, но съм безработна в момента, буквално на прага на мизерията и дори бензина ми изглежда лукс, къде пък друга кола. Благодаря все пак за съвета, оценявам го.
Благодаря и на другите които се включиха и смятат да се включат със съвет и помощ.
Виж целия пост
# 362
Лейди, тази кола съм я карала едва 4 пъти. Дадоха ми я преди 2 седмици.
Мечтая си за друга, но съм безработна в момента, буквално на прага на мизерията и дори бензина ми изглежда лукс, къде пък друга кола. Благодаря все пак за съвета, оценявам го.
Благодаря и на другите които се включиха и смятат да се включат със съвет и помощ.

Съжалявам - не знаех. Sad
Виж целия пост
# 363
Няма проблем. Опитвам се от нищо да направя нещо.
Всичко е окей 👍
Всички имаме лоши моменти в живота, просто мойте са един след друг и без прекъсване, поняога даже и наведнъж. Съдба. Вече свиквам бавно.
Виж целия пост
# 364
Lale_Lili, присъединявам се към съвета на другите да отидете някъде спокойно да покарате и да свикнете с колата, педала на съединителя и скоростния лост. Така описано, на мен ми изглежда, че няма проблем с колата, щом и баща ви я е карал и е нямал проблеми с нея. По-скоро е от неумението и липсата на опит. Съединител се натиска винаги уверено и докрай, а се отпуска бавно, особено на първа. Трябва да установите къде зацепва, слушайте и мотора. След време ще си я познавате и ще усещате мотора, дори и когато слушате музика в колата. Сега обаче е важно да усвоите да не бъркате скоростите, да успеете да си удържите колата на полусъединител по баир, да не гасите в кръстовище. Повечето коли в ляво от съединителя имат едно повдигнато място, на което левият крак да си почива, когато сте на нужната предавка. Опитайте се да го използвате - удобно е.
На мен в началото много ми помагаше мисълта, че аз трябва да управлявам колата, а не тя мен.
Виж целия пост
# 365
Благодаря за съвета! Да, баща ми спомена че тя трудно понякога захапва предавките и че трябва да й свикна, но някак сякаш нещо не мога. Аз съм се возила с него докато я караше той и това което се случва с мен се случваше и с него, но на мен ми се случи до сега 100 пъти, а на него едва 3-4. Той е професионален шофьор и е обяснимо че има много опит и практика.
Вчера шофирах от единия край на София до другия и беше голяма мъка. Страх ме е да давам на по-ниска скорост, защото се притеснявам че ще стане някакъв фал, от друга страна при каране в градско винаги има изненади и постоянно се налага да се намалява скоростта. Знам че трябва практика, явно ми се иска да свикна и "схвана" по-бързо отколкото е възможно.
Виж целия пост
# 366
Как може да те е страх да даваш на по-ниска скорост? Я кажи с колко км в час караш и на коя предавка си?
На първа палиш, тръгваш и даваш втора, над 30км/ч трета... някъде над 60 може би 4... На завой 2, на тесен 90° и повече 1.  На светофар връщаш на 1. На курса на трета в градско се караше само на добра настилка и ако прецениш, че няма опасност някои да тръгне да пресича .  Училища и подобни, ограничението е 30. Ако не хванеш зелена вълна, движението е тръгни/спри.
(Аз съм от онези, другите, които не натискат газта. За никъде не бързам)
Виж целия пост
# 367
Vige супер го описа. Така правя с предавките. Чувам я как бръмчи ако не й е удобна предавката. В случая говорех за каране с 50-60 на 4та предавка. Наложи се да намаля, защото видах знак 30 в тясна права отсечка, но явно е проблемна зона и съответно ми заяжда лоста и в движение не смея да сменя предавката и правя пълната глупост (според мен) да натискам спирачка за да намаля, но да не сменям предавката към по ниска и съотверно колата започва да бучи и да недоволства. Бързо свикнах да я чувам какво й харесва и какво не, ама с тези "заяждания" на лоста ме разбирате как съм объркана и ме е страх.
Виж целия пост
# 368
Ако видиш от далече, че трябва да намалиш скоростта, съответно и предавката, махаш двата крака от педалите(ако си на равно) и тя сама си намаля. След като стигнеш под 30км/ч , съединител до край, втора, пускаш съединителя и подаваш малко газ, ама малко, колкото да върви колата без да намаля. Ако видиш по-късно, полеееееекичка спирачката да понамали скоростта и после същото упражнение.
Виж целия пост
# 369
Не точно. Това спиране не е достатъчно интензивно. По-добре е пак с моторна спирачка, но с последователно превключване на по-ниска предавка. Например кара си с 60 на 4-а и на 200 метра напред вижда, че светофарът светва червено. Тогава отпуска газта и минава на трета, като скоростта стане 30 минава на втора и като долази до светофара спира със спирачка и съединител и изключва от скорост. После чака само с крак на спирачката.
Виж целия пост
# 370
Vige точно така правя както го описваш.

Това което съветва Черна станция съм го чувала преди много години от една позната, но с моят заяждащ лост това ми се струва като химера.
Но въпреки това ще го пробвам!
Виж целия пост
# 371
Lale_Lili, а маслото на скоростите сменяно ли е скоро?
Доколкото разбрах в изгасено състояние лоста се придвижва без проблем това ми говори за повреда в съединителя /случвало ми се е да ми пропадне съединител и тогава разбрах, че когато колата е изгасена лоста се мести без съединител/.
Шофьори с голям опит успяват да сменят предавката в движение при повреден съединител, има един момент, в който това може да се случи и с малко повече натиск се получава, но това си е "висш пилотаж".
Дали са ти добри съвети за смяна на предавките и употребата на съединител, поработи по въпроса - свиква се, но не е лошо и през сервиза да минеш /финансите - ясно, но понякога се налага/.
Виж целия пост
# 372
Да, може и в съединителя да е проблемът, съединител се прецаква лесно. Може и с някакво обслужване да се оправи. Но при толкова евтина кола и смяна на съединител не знам дали е оправдана.
Виж целия пост
# 373
Здравейте, бях в подобна ситуация преди година,то не беше ровене, четене, сравняване на марки, модели и т.н. Съответно имах и бюджет по-скромен. Накрая се спрях на Фиат Гранде Пунто и хоп моята обява излезе след много кратко време цената не спазарена на 3100лв.  Вече съм притежател на бензин 1.4 77к.с. 2007г. и въпреки критиките за марката мога да кажа, че много си я харесвам-достатъчно просторна,багажник не малък, икономична от към разход, данък нисък, не е скъпа подръжката. Какво му трябва на човек за първа кола Wink
Виж целия пост
# 374
Благодаря, Черна станция
Нова кола няма как. Много ми е сложно положението в момента, но ще потърся място около моята околия на София - Надежда - Люлин където да мога да се усамотя и да отработя този проблем.

Кажете ми моля ви като на идиот.
Съединителя ако си го отпусна леко няма да ми изгасне колата нали? Просто леко го отпускам след като съм подала газ и сменила скоростта и няма нужда да го държа като малоумна. Не знам защо го правя....
Аз съм от Надежда може да се видим и да ти покажа места където да нямаш проблеми да се упражняваш Simple Smile (момиче съм) и аз се учих Heart
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия