Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 31

  • 111 630
  • 952


Важно!!! Споделено от Kezaja
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=513758.msg16805594#msg16805594

Предните ни теми:

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 30
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 29
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 28
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 27
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 26

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 25

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 24
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 23
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 22
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 21
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 12
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 5
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3
Аутистичен спектър - обединена тема 2
Аутистичен спектър - обединена тема 

Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

СБАЛ Св. Наум - IV км

Час за ЕЕГ - СБАЛ "Св.Наум" -  02/97 02 149

Скенер СБАЛ "Св.Наум" - 02/97 02 300, 02/971 14 08

ДИАГНОСТИЧНИ КРИТЕРИИ DSM V с благодарности за превода на констанца ново



Диагностични критерии
На амер.психиатрична асоциация:

•   Критерии  DSM ІV.
А. Анормално или нарушено развитие, наблюдавано преди 3-годишна възраст, в поне една от следните области:
1)   Рецептивна или експресивна реч, използвана при социално взаимодействие.
2)   Развитие на селективни социални привързаности или реципрочни социални взаимодействия.
3)   Функционална или символична игра.
В. Трябва да бъдат представени поне шест симптома от (1), (2) и (3), като поне два са от (1) и поне по един от (2) или (3):
1) Качествено нарушение на социалното взаимодействие в поне две от следните области:
а) Липса на адекватно използване на очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове за регулиране на социалното взаимодействие.
б) Липса на изграждане (съответно за умственото развитие и независимо от широките възможности) на взаимоотношения с близки и приятели, които включват взаимно споделяне на интереси, дейности и чувства.
в) Липса на социално-емоционална реципрочност, проявяваща се като нарушен или отклонен отговор на чувствата на другите хора, или липса на моделиране на поведението в съответствие със социалното обкръжение, или слаба интеграция на социалното, емоционално и комуникативно поведение.
г) Липса на спонтанно желание за споделяне на радост, интерес или постижение с другите хора (напр. липса на показване, даване или посочване на другите хора на предмети, които интересуват индивида).
2) Качествени аномалии в комуникациите, показани в поне една от следните области:
а) Намалено или пълна липса на социален език, който не се съпровожда от опит да се компенсира посредством използването на жестове или мимики като алтернатива на комуникацията (често предхождана от липса на комуникативно бъбрене).
б) Съответна липса на инициатива или поддържане на разговор (комуникативно разменяне) (на кавото и ниво да е развита речта), при който се отговаря реципрочно на комуникациите на другия човек.
в) Стереотипно или идиосинкретично използване на речта или идиосинкретично използване на думи или фрази.
г) Липса на варираща, спонтанна волева игра или (в по-малка възраст) на социална въображаема игра.
3) Ограничени, повтарящи се и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне едно от следните:
а) Всеобхватна заетост с един или повече стереотипни шаблони на интерес, който е аномален по контекст или фокусиране, или един или повече интереси са аномални по тяхната интензивност и определено естество, или не са в тяхното съдържание или фокус.
б) Очевидно натрапчиво придържане към специфични нефункционални рутинни дейности или ритуали.
в) Стереотипни и повтарящи се моторни маниеризми, които включват пляскане с ръце или пръсти, или въртене или движения на цялото тяло.
г) Прекалена заетост с части от предмети или нефункционални елементи на материали за игра (като техния мирис, излъчван от повърхността им, или звука или вибрациите , които те предизвикват).
ICD-10.

Международна класификация на болестите:

•   Критерии ICD 10.
А. Общо шест от точки (1), (2) и (3), като поне две от (1) и по една от (2) и (3).
1.   Качествено нарушение в социалното взаимодействие, показано в поне две от следните:
а) забележимо нарушение в използването на множество невербални поведения, като очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове при регулиране на общуването.
б) липса на изграждане на приятелски връзки, съответни за възрастта.
в) значително нарушено изразяване на удоволствие от щастието на другите.
г) липса на социална или емоционална реципрочност.
2.   Качествено нарушение в комуникирането, показано в поне едно от следните:
а) Забавено или напълно липсващо развитие на социална реч (без да се съпровожда от компенсиране с помощта на алтернативни начини за комуникиране, като жестове и мимики).
б) При индивидите с адекватна реч, значително нарушение във възможността да се започне и поддържа разговор с другите хора.
в) Стереотипно или повтаряемо използване на речта.
д) липса на различни спонтанни волеви игри или обществено-имитационни игри, съответни за възрастта.
3.   Повтарящи се и ограничени и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне един от следните критерии:
а) непреодолима прекалена заетост с един или повече стереотипни и ограничени шаблони на интерес, които са аномални по интанзивност или по фокус.
б) очевидно натрапчива привързаност кам специфични рутини или ритуали.
в) стереотипни и повтарящи се двигателни маниеризми (напр. пляскане или извиване на пръсти или ръце, или сложни движения на цялото тяло).
г) натрапчива прекалена заетос с части от обекти.
Б. Отклонение или анормално функциониране в поне една от следните области, проявени преди навършване на 3-гоодишна възраст:
(1)   Социално взаимодействие.
(2)   Реч при изпозване при общуване.
(3)   Символична или въображаема игра.
Критериите са взети директно от ICD-10 /16/ справка тук


Сравняване на категориите, влизащи в диагнозата ГРР (PDD) в класификациите DSM и МКБ-10 (ICD-10) с благодарности за превода на констанца ново


Логопедичен сайт със справка на голяма част от логопедите

Полезни материали за деца от спектъра - блог с материали от всички майки Hug
СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.
Енциклопедия Аутизъм.
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ.О. И. Ловаас
Методът на Ловас.От майки за майки.
АУТИЗЪМ.КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ


Тестът "Погрешно вярване" (false belief test)
Чек-лист за нарушена комуникация в ранно детство
Аутизъм, теорията за Екстремния Мъжки Мозъкново
Голямата скука на човечествотоново
Стая за игра според Son Rise
Преводът е направен от семейство Атанасови ново

Други теми свързани с аутизма
   
Аутизмът - проблем на 21 век

Специалисти по аутизъм в България 
Деца с генерализирани разстройства
Тема за методите на Роберто Моралес

Диагноза аутизъм
Атипичен аутизъм
Аутизъм и разстройства в развитието
Защо се прави скенер при аутизъм? 
Творчески заложби /рисуване, ..../ при децата с ГРР, атипичен аутизъм
Деца с аутизъм
АУТИЗЪМ - ето една интересна статия и една книга
относно диагноза ГЕНЕРАЛИЗИРАНО РАЗСТРОЙСТВО НА РАЗВИТИЕТО
За майчетата на деца с аутизъм
   
autizum

Аутизъм,синдром на Аспергер
Аутизъм при малките деца
Аутизъм
Деца с аутизъм
Диета без глутен и казеин-мисия възможна
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успеха
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успехa 2
Правилната диета при аутизма - събрано  от двете теми
Биохимичен подход, диети
КЛУБ на майките с ДЕЦА с ГРР и АУТИЗЪМ има вече собствена интернет-страница

Теми, които имат връзка с аутизма

Какво можем да направим без пари за детето си
За страничните ефекти от ваксините...има ли пострадали дечица... 
Обучение с картинки в Ресурсния център
Специалната майка
   
Писмо на едно дете с увреждания до неговата майка


Благодарности на  Констанца за предоставянето и превода на следните материали:

Оценка, диагноза и третиране на стомашночревните нарушения при индивиди с ASD: консенсусен доклад.
Семантико-прагматично нарушение
Какво е ехолалията?   
"Предложение на амер.психиатрична асоциация за DSM V" :1. , 2. , 3.


Преводите на юл4е Heart Eyes систематизирани от [desi]   bouquet

Аутизмът – поглед отвътре
Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо


Въведение
Липса на реч
Ритъм и музика
Сензорни проблеми
Близост-Отбягване
Машина за притискане
Мъчително безпокойство през пубертета
Лекарства
Бавно подобрение
Семейна история
Симптоми на сензорна депривиация
Директни идеи фикс
Визуализация
Визуализация-продължение
Изключителни умения

Недостатъци и умения

Как се научих да чета
Наставник
Кой ми помогна да се възстановя

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО ВСЯКО ДЕТЕ С АУТИЗЪМ БИ ИСКАЛО ДА ЗНАЕТЕ

Част I-ва
Част II-ра

Митове за аутизма

Странна случка с куче през нощта – от Марк Хадън
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра
Част III-та
Част IV-та
Част V-та

Бърз тест за деца на 18 месеца

КАКВО Е АУТИЗМЪТ?
НЕРАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА

ПРИЗНАЦИ НА АУТИЗЪМ
ПРИЧИНИ ЗА АУТИЗМАОБУЧЕНИЕ НА АУТИСТИТЕКАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО СЪМ АУТИСТ

МИТОВЕ ЗА АУТИЗМА – ТЕОРИЯ НА УМА
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра

100 лечения и терапии за Аутизъм Спектър нарушения

Информация за стволовите клетки

Линк 1 , втори, трети, четвърти има още много подобни - справка Гугъл

Аутизмът. Oтговори на най-важните въпроси -  Книга
Сензорен сайт
Как самостоятельно изготовить Flash Cards и тук, и тук, и тук

Деца индиго

The ABA Program Companion

Писане контур и тук и още идеи

Сайт за англоразбиращите
Donna Williams' Personal Space

Сайт за компютърни игри
 
Психично здравен сайт

Son-rise

програмата Son-rise http://www.autismtreatmentcenter.org/

Терапия с музика и животни
Холдинг терапия
Мама терапия
Аудио-Психо-Фонология.Д-р Томатис.
Applied Behavior Analises - АВА ново

Обучителни игри:
Образователни игри за изтегляне
Мини игри
Още много игри за изтегляне
Страницата на Марк(обучителни материали) ново

Писмо от Жени Попова - програмен асистент на деца с аутизъм  към специализирано училище в Канада.

Предавания:

Едни от нас - с участието на Calathea /15.01.2010г.
На Кафе с участие на Влади Цолова,Мина Ламбовска и др..06.02.2012 г.
Ирена Соколова: Децата с аутизъм са 10% от всички деца.ТВ Нова,с участието на Влади Цолова.
Цената на живота: Пъзелът на аутизманово

     Полезни връзки на руски език:ново

     Особое детство.Книга на аутистката Ирис Юханссон
     Жизнь других  предоставен от Констанца
     Несколько "НЕ" для семей, в которых есть ребёнок с осо … нностями развития от Констанца
     Аутизм и АВА терапия от Констанца


     Тест АТЕС от Любознателна/Констанца
     Няколко теста от [desi]
     Справяне с проблемното поведение на децата: съвети към родителите на деца с Аспергер + 2 част от Констанца
     Разликите между разстройствата от аутистичния спектър и шизофренията  -  резюме/превод от DoctorAl

     Семантико прагматично нарушение 
     Игри с аутистични деца
     Разбиране на аутизма . Стивън Оливър
   
     Филм за аутизма - "Мозъкът на Юго"
Виж целия пост
# 1
Има нова тема.... скачайте тук моля.

Аз какво да ви кажа, малкия навърши 5.... да ми е жив и здрав.

Днес му бяхме много ядосани с баща му, защото тесногръдието му няма граници. Решил, че не му се влиза в магазина да пазаруваме за бебето, искал в колата да стои е хубаво ама не може.... Панаир в магазина, наложи се да си тръгнем без пазара. Това не се е случвало досега..... после го изведох сама, литна пред мен като стрела в желана от него посока за желано от него място знаейки, че аз не искам да ходя там. Пак се ядоса и протестира, че го водя другаде. После след това другаде пак се пробва да се сърди, пък за трето място и да протестира. Това са ни най-големите проблеми на нас.....това непрестанно командорене какво да се прави и къде да се ходи. Смисъл той пак ще тръгне и тн…… накрая ама защо трябва все драма да има и протести.... Вярно, че много напредна с говор, разбиране и сам се къпе, обслужва, облича, храни, но се държи като Пиночет. А най-лошото е, че това именно май не се подобрява.....дайде някакъв отзив родителите на по-големи деца, аз знам, че трябва да показвам снимки или да говоря за мястото предварително където съм решила да ходим за да знае. Правя го....той знае, но не това е проблема, проблема е че иска да се налагааааа и често не е на кеф да отстъпва и прави нещо решено от мен. 

Края на май е пак на тестове....ще видят как се е развил за 1 година. Никой не ни вика за диагноза, а на моя позната хем по-малко дете вече получи. Чакат го явно него още щото се развива, ама по един многооооо особен начин хахах.
Виж целия пост
# 2
Катрал, мерси за новата тема!

Виж целия пост
# 3
Dorothy Gale, мога да ти дам препоръки за логопед... но на непроговорило дете от спектъра, мисля, че няма да му свърши никаква работа.
Виж целия пост
# 4
По моя въпрос питах и във Фейсбук групата за SCD и там направо си ме отчаяха хах…. писа баща на младеж на 21...ми все така искал да си прави и ходи където реши хах. Писаха и доста други с по-големи деца, май никой не каза, че това нещо намалява като тенденция.

Непроговорило дете според мен трябва да работи с карти и някакви упражнения с цел да се провокира реч.....да го подържиш жадно, гладно, далеч от любими неща. Моя нали в градината с втория език английски се води горе долу непроговорил, тоест не се обръщаше речево към тях, но с картите пекс е почнал да учи думи там и да си казва някакви неща. Сигурно няма да е бърз процес, но все пак да напредва някак. Аз се гордея щото с тия проблеми и двата езика си е цял герой човека. Но това ще помогне според мен само, ако интелектуално ги схваща нещата и има добра концентрация. Моя хем говори вече и пак на моменти сякаш мисли, че може да мине без дума....и аз се правя на глуха и просто казва - Какво се казва? и той се сеща да каже. Това за социален разговор, иначе ако е да си блещи сам тъпотии може и цял ден да го слушаш преразказ на филм и тем подобни сценки.Bowtie Днес ме ядоса, разкопчай колана, та разкопчай......баща му мислеше да ни свали, викаааа само с тебе като сме ги прави тия магарии и като му се скараааа мамааааааааааааааааааа хахах. Ужас много меко звено звено съм, трябва нещо да правя по въпроса. Ама като не му обърнахме внимание забрави за колана де, въпроса е да го изтърпиш и игнорираш.Smiling Imp
Виж целия пост
# 5
La Catrala Моят син е на близо 17 г. Пиша тук от 13 - 14... Да ти разкажа малко как беше в началото. Не се знаеше почти нищо за аутизма. Повечето терапевти казваха , ами те са така, наблягаха на наваксване на дефицити и рядко някой да се сети да каже да ги възпитаваме. Този татко на 21 годишен аутист предполагам е бил още по ошашавен като е бил малък синът му и вероятно също е изпуснал първите 7 години. Нашите деца не само изглеждат невъзпитани - те СА невъзпитани. Много е трудно да ги възпитаваме по стандартният начин - тоест така както са ни възпитавали нас и така както си преценим, защото.....знаеш. Но се налага. Според мен е задължително да се променим ние като родители и в тази посока, да се научим да възпитаваме паралелно с обучение всичко друго, което ги учим. Първите седем години са ключови. Децата се учат освен да говорят и пишат да спазват правила в общуване, да се скарат и сбият и се сдобрят взаимно. Да се научат кога може и кога не може. Аз имах огромен късмет да бъда подпомагана от психолог във възпитанието и много ме натискаше за това. Струваше ми се зла и груба, но сега съм и благодарна. Ако не опитате да го научите, той няма да се научи сам с времето. няма значение на каква възраст е детето, а как и доколко е възпитавано. Моят син има много пропуски, няма как да наваксам всичко пропуснато и цял живот ще си носи емоционалните травмите от детството и юношеството, но вече може да се разберем вербално. Не се хваля, опитвам се да ти кажа, че може и вярвам, че ще го научиш Simple Smile Много е трудно, да...но може.
Виж целия пост
# 6
Ох, трудно е наистина.....такива инати магарешки няма.  Изглеждат и разглезени буквално, дори понякога си мисля, че точно защото имат дефицити ги глезим, оправдаваме заради тях, щадим.
Виж целия пост
# 7
Трудно е, но доколкото си спомням ти имаш или ще имаш бебче? Ще ти е по лесно да балансираш между двете, ако колкото се може по бързо сложиш граници. Много ми помогна една книга, даде ми я назаем споменатата по горе психоложка https://nickoils.freesite.host/?p=1928 Не знам как ще излезе с този линк. Книгата е Детето и ние на Хаим Гинът. С много примери е. Много добра книга - може би най - добрата и много детски психолози плагиатстват от тази книга, доукрасят си нещичко и публикуват от свое име уж Laughing

Виж целия пост
# 8
Здравейте на всички. Бихте ли ми препоръчали специалисти в гр Плевен. Имам момченце на 1,10 месеца , за което след като прочетох една статия за аутизма намирам много от симптомите. Проблемът е , че и дори нещо да го няма, като симптом - след като го видя и прочета , то се появява. Като например пърхането с ръце ( никога не го беше правил, но като разбрах и видях какво е , той започна да го прави( рядко , но го прави) . Онзи ден пак гледах едни свивания в ръцете ( на видео) и той никога не ги беше правил , и от два дена ги прави по един път на ден. Детето има очен контакт( среден бих казала, въпреки, че според една психоложка е идеален за възрастта си) . Изпълнява команди от сорта вдигни си крака, съблечи си якето( панталона) , донеси ключовете. Играе с деца, които са се събрали на куп, иначе на площадката си се заиграва с люлките и пързалките. Не обича много да го закачат непознати. Трябва му време да се отпусне. Притесненията са ми във това, говори на бебешки, полудява да се вози на асансьори, като влезнем в магазин гледа автоматичните врати.сега започна и иска да се вози на тролеите. И тези движения на ръцете от два дни, и направо ще откача. Аз го водих на невролог, психолог- логопед, и психиатър, но въпреки, че те не виждат проблем, аз ....нещо ме мори от вътре. Обадих се в Св. Никола - там за обследване - чак другата година, а и взеха да ме разубеждават, че има време, малък е , ама мен не ми е спокойно. Проблемът е и също, че никой от близките ми( дори и съпругът ми , не ми вярват ( сама съм за сега ). Знам, че диагнозата не е важна,а започването на работа навреме . За това моля ви насочете ме към нещо, някой , който ще ми помогне. Забравих да кажа, че малкия се тръшка, когато не е на неговото,но минава за минута две. Стана дълго и може би объркано. Адмирации за вашата борбеност и търпение.
Виж целия пост
# 9
Здравейте мами,знам че е писано много по тази тема,но наистина нямам възможност да търся и чета.Та имам молба ,обяснете ми моля в Св.Наум как обследват децата,лежи ли се там и евентуално колко дни.Както и ако е възможно тел.за връзка
Виж целия пост
# 10
Здравейте!
Не знам колко е адекватно питането, но мине се - не мине известно време и аз си вкарвам филма в главата.
Та, имам дете на 9 месеца. Знам, че е твърде рано, но вие все пак сте минали по този път. Ето и нещата, които ме притесняват:
- случва се да се скарам за нещо, а той стои на среща ми и ми се смее, все едно си играем.
- стъпва на пръсти ( като той от скоро започна да се изправя, крачки още не прави)
- много рядко повтаря срички (имаше период 2-3 дни повтаряше да-да-да, после спря; после пак няколко дни го повтаряше и сега отново спря). Иначе постоянно се вика ааааааа, ееееее, даже на моменти пищи доста силно
- някъде по-нагоре прочетох за пърхане с ръчички. И това прави, въпреки че не съм му обръщала внимание до сега.
- все още не посочва хора и предмети, не маха за чао, не дава боц
И май това е. Иначе е много контактен, закача се и се усмихва дори и на непознати. Прави очен контакт. Отговаря на усмивка и на игри.
Когато питам педиатърката, все ми казва че е още малък, че е нормално, но на мен ми е свито отвътре и искам някакъв отговор.
Вие какво мислите, да го заведа ли някъде на специалист (ако да, къде предлагате) или всичко това на тази възраст наистина е нормално?
Благодаря ви!
Виж целия пост
# 11
Ох, момичета...... утре на моето човече, вече на 4 години, предстои да му вземат кръв от вената. Назначиха му изследвания за нещо и сега съм в ужас как ще успеят хората да го боцнат и да извършат манипулацията, докато той пищи все едно го колят... има ли някой опит, кажете някой съвет как сте се справили с подобно изпитание.
...добре, че е още мъничък и върви дребен, та поне и насила да е, мога да го удържам физически все още...
Виж целия пост
# 12
При моето дете вземането на кръв от пръста е по-голяма трагедия отколкото от вената. Един път уцелят ли вената бързо става.
Виж целия пост
# 13
Ох, момичета...... утре на моето човече, вече на 4 години, предстои да му вземат кръв от вената. Назначиха му изследвания за нещо и сега съм в ужас как ще успеят хората да го боцнат и да извършат манипулацията, докато той пищи все едно го колят... има ли някой опит, кажете някой съвет как сте се справили с подобно изпитание.
...добре, че е още мъничък и върви дребен, та поне и насила да е, мога да го удържам физически все още...

На моето са му взимали от вената, поплака малко и забрави. Гледай да гледа в друга посока докато му взимат кръв, ще помогне малко в ситуацията.Relaxed

На новите момичета ще кажа, че на всичките им въпроси има отговори по-назад в темите. Ровиш и четеш.


Да ви разкажа за днес. Както знаете моя иска да ходим на магазина след градина всеки ден, харчи си там човека и тн и ако друго място от дето обича някак е склонен да отминава това не. Днес казах това в училището му и една от учителките ми даде от картите му пекс….на нея имаше къща и вика показваш му я казваш ХОУМ с твърд заповеден глас и го дърпаш към дома. Аз се изсмях, защото той много добре ме разбира като кажа и без карти ама тя настоя, че визуалното щяло да го накара да изпълни. Даде ми и карта за улицата да спира на тротоар хихи. Викам хубаво ще пробвам.... и излизаме и аз трепереща с картичката в ръце от година не успяла никак да го отвлека да не ходи към магазина, защото почва опъване и търкаляне сега казах Хоум показах картата и онова тръгна по път който никога не сме се прибирали право към дома.... е отбихме се и до една площадка, но аз нямах против това, а самия магазин хихи. После се сети пак за магазина и викаше, че искал парички хихи ама аз успях да го убедя, че у дома има сладолед, има бонбони, има всичко и се прибра мирно. Ще поръчам цял заряд от тия карти, чудо са мамка му. Там работел вече изрядно с тях и нямали проблем с никакви дейности с него с картите. Дори успели да го накарат да спре да си събува обувките с настоятелност и като чуел шуус он и веднага обувал. Както каза Темпъл Грандин мислене в картини......помагат да се организираш. Ще пробвам по-сериозно да ги въведа освен речта, защото нея явно и да я разбира не винаги има тежест да му повлияе да наруши правилата си. Другата сряда е на първата си екскурзия, ще се вози във влак, ще ходят в една ферма. Днес се е справил добре репетиционно били на разходка, но не му било приятно другарче да го държи за ръка.....та ще трябва да хваща някоя учителка.
Виж целия пост
# 14
Вие какво мислите, да го заведа ли някъде на специалист (ако да, къде предлагате) или всичко това на тази възраст наистина е нормално?

На какъвто и специалист да го заведеш, на тази възраст би било абсурдно да ти кажат каквото и да било.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия