Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 31

  • 111 630
  • 952
# 615
Разкажи малко за каката Алекс, ходи ли на училище, системата помага ли й успешно?

Аз още си чакам с тоя локдаун плана окончателния...... ей много мързелива работа е тая от вкъщи. Всичко се влачиииииии, аман.

Ние взехме Мерлин годишни пасове за семейството и ходим всяка неделя на различен атракционен парк из Англия. Малкия се размазва на всякакви шантави и бързи съоръжения де що е позволено под 1.20.
Виж целия пост
# 616
Здравейте, момичета! Четох ви с дни и буквално заживях с вашите тревоги, докато се осмеля да споделя и попитам нещо. Сигурно ви е писнало от такива включвания, но майчиното ми сърце не издържа. Момиченцето ми е на 2г9м и ходи на логопед от 2 месеца, защото не говори и може да се каже, че не разбира какво и говоря, а не се обръща и на името си, отскоро започна, но пак не винаги. Израстна пред бейби тв, от 4-5 месечна я слагах буквално от сутрин до вечер и моля не ме корете, достатъчно се самообвинявам всеки ден за това, което съм и причинила. Започнах с тръгването на логопед постепенно да намалявам времето, което прекарва пред ТВ и има някакъв напредък, но не много голям. Логопедът каза, че е твърде рано да се каже, дали има диагноза, но проявява има някои маркери от спектъра.
Бих ви била много благодарна, ако ми дадете някакво мнение.
Та ето следните неща, които ме притесняват:
- Не поддържа достатъчно продължителен очен контакт.
- Не посочва, когато иска нещо.
- Не говори, както казах.
- Не се храни с прибори, от скоро започна да се опитва от време на време, но и аз не съм била особено настоятелна.
- Не е общителна с деца, като по-малка дори плачеше от непознати.
- До годинка и нещо обичаше да се люлее на люлки, а сега изпитва огромен страх и реве, когато я сложа в люлка. Пързалки харесва

- Изпада в страхотни нервни кризи, когато не стане на нейното, когато баща е у дома, когато е с мен са поносими.
- Обича да се гушка само в мен и понякога в баща си, но само, когато тя пожелае да дойде. Ако аз я взема, ми писка.
- Не харесва непознати и не дава да я докосват. НО да речем 1 от всеки 20 човека, които срещне и харесва веднага и започва да подскача около него и да го води някъде за ръка.
Положителното, което виждам, е:- Знае как правят много животни и отговаря последователно на въпросите ми. Разпознава ги и на живо и не казва коте, като види такова, а казва "мяу-мяу".
Част от тези звуци ги е научила от тв, други от нас, трети от реалния живот.
- Разпознава грозни анимационни животни от ТВ и изнамира плюшена играчка на същото.
- Казва две думи на английски.
- Обръща се на името си винаги, но навън, когато не я държа за ръка. Когато кажа "хайде чао" или дори да чуе само "хайде" реагира като ме поглежда и идва към мен.
- Когато кажа "виж" и посоча нещо, гледа натам, накъдето посоча. Впрочем, на името си може да не се обърне, но чуе ли "виж", винаги се обръща.
- Определено не и е безразлично присъствието на нас, родителите и, и постоянно ни обикаля, но добър и продължителен зрителен контакт не виждам....
- Доскоро мразеше кукли и плачеше от тях, от скоро започна да ги разглежда и онзи ден и даде на куклата да пие от нейното шише с вода.
- Виждала съм я да храни играчка зайче с морков и плюшено куче с лъжичка.
- Имитира някои мои действия като слагане на спирала, търкане на лицето с кърпички, бърсане на пода, когато се залее с нещо. "Говори" по телефона като казва "ало", следва бъблене с моята интонация и завършва с "айи шау".  
Яде твърда храна безпроблемно.
Научи се да пишка преди 5 месеца на гърне и оттогава не е имало гаф почти, а когато е имало е било от яд. Навън съвсем никога.
Развитието и в ранна бебешка възраст протече абсолютно нормално - гукане, пълзене, срички мама, баба, тата,  прохождане на 11м без стимули като проходилки.
- Не проявява признаци на хиперактивност.
Виж целия пост
# 617
Здравейте, каквото и да кажем майки на деца с аутизъм ще са най вероятно само предположения. Детето може и да е или да не е в спектъра. На ваше място веднага щях да запиша час за обследване от психолог,психиатър и тн. Все повече се изумявам от невежи логопеди и психолози...Дъщеря ви скоро ще стане на 3,за кога повече да чакате......
Виж целия пост
# 618
Всъщност, логопедът ни е много опитен и специално в нейния случай може би е трудно да се каже, тъй като израстването пред ТВ предизвиква симптоми, сходни на тези от спектъра. Затова и не препоръчва да ходим на обследване засега.
Виж целия пост
# 619
Писано е и преди, дете което е в норма, дори и да глeда много телевизия, то проговаря, споделя видяното с родителите, иска майка му да му показва и тн. Вашето дете може и да е късно проговарящо и нищо да му няма, но телевизията не е причина да мълчи и да не посочва и иска контакти. Дали и спектър, дали е характер, дали е изоставане, само времето ще покаже.
Виж целия пост
# 620
Всъщност, логопедът ни е много опитен и специално в нейния случай може би е трудно да се каже, тъй като израстването пред ТВ предизвиква симптоми, сходни на тези от спектъра. Затова и не препоръчва да ходим на обследване засега.
Логопеда не е лекар.Много деца израстват на постоянно работещ тв, не се обвинявайте за това-нелепо е.
 Трябва да се прецени цялостното развитие на детето спрямо възрастта и са необходими специалисти-лекари за комплексна оценка на развитието.Финна моторика, поведение, реакции, разбиране, сън, хранене, физически показатели и т.н. Дететето ви е достатъчно голямо за да се обследва и  може да ви се дадат насоки за работа.
Виж целия пост
# 621
Здравейте, нямам конкретен въпрос. От време на време ви чета и реших да се включа днес след поредната среща, която имах с терапевтите и училищесто на детето. Почти на 5, с много ранна диагноза аутизъм, която все си мислехме, че магически ще изчезне щом това и онова се случи. В момента езиковото му развитие е като на 2-годишен. Живеем в чужбина и от тази година (учебна) започнахме ерго & лого терапия, както и групови заминания за заучаване на социални умения. Много ми тежат тези срещи с тези педагози, психолози, координатори, защото 1 час трябва да слушам какво НЕ може детето ми, как седи изолиран, самотен, тих, сдържан, как не смее да попита или да поиска помощ, как не разбира, не върши задачите си и си играе сам... Много се натъжавам и ядосвам, че трябва толкова редовно да си говорим едни и същи работи. На всяка следваща среща си казвам - Знам какво ще чуя, да не се отчайвам. И пак – в момента, в който ми изредят пак същите неща и пак ме разтройват.
Виж целия пост
# 622
При моето дете се откриха пропускливи черва, писано е много, едни вярват че от там идват проблемите, други не и тн. Направих едно генетично изследване на червата при един ортомолекулярен доктор и излезе последна степен почти най- висока за развитие на неврологични проблеми, заради пропускливостта.  Това не е диагноза, но той каза че най- вероятно от там са проблемите сигурно.  Какво пък съвпадение. Изследването беше за най ралични рискове  във връзка с червата - едното е /neuro inflammatie risk/  свързано с централната нервна система, тревожност , развитие и тн. И сега започваме пробиотици, омеги, витамини. Естествено и недостатъчно бактерии излязоха. Има ли някой излекувал тази пропускливост?
Виж целия пост
# 623
При моето дете се откриха пропускливи черва, писано е много, едни вярват че от там идват проблемите, други не и тн. Направих едно генетично изследване на червата при един ортомолекулярен доктор и излезе последна степен почти най- висока за развитие на неврологични проблеми, заради пропускливостта.  Това не е диагноза, но той каза че най- вероятно от там са проблемите сигурно.  Какво пък съвпадение. Изследването беше за най ралични рискове  във връзка с червата - едното е /neuro inflammatie risk/  свързано с централната нервна система, тревожност , развитие и тн. И сега започваме пробиотици, омеги, витамини. Естествено и недостатъчно бактерии излязоха. Има ли някой излекувал тази пропускливост?
Бео, къде е този лекар? И моето момиче е с много висок хистамин (25 пъти над нормата)и зонулин (пропускливи черва). Преди една година ги открихме. Усъмнихме се, защото имаше висок калпротектин. Но нищо конкретно не сме правили в тази насока. Не е на диета, нито на някакви специални добавки. Тук в България гастроентероложката ни изписа само един безумно силен антибиотин, пробиотици и симптоматични лекарства за запека. Нищо не съм давала от това. Тази година трябва пак да направим изследването и ако няма промяна, ще ни изпише даозин. Високият хистамин води до пропускливи черва, но от какво е при моето дете не е ясно. Не яде високо хистаминови храни, освен кашкавал, няма хранителни непоносимости от изследванията, дао ензима е в норма.
Виж целия пост
# 624
Да, и моето дете е с висок зонулин, калпротектин и slgA . Тава показва пропускливите черва, оттам измерват риска за проблеми в нервната система и излезе почти на края стрелката - най висок рист. Този лекар е тук в Белгия, той е натуропат, изписа само пробиотици, омега, витамин д,  бутирик  или л- глутамин , това са аминокиселини и това е. А, и да изключа мляко и глутен - не знам как ще стана.
Аз съм съгласна и лекарства да дам, ако това не помага. Но май е добре и на гастро да отидем, но тук е много сложно с докторите, изследване на фецес при личния излезе без проблеми.
Виж целия пост
# 625
Isee, за да има детето подобно поведение за мен проблема е и в специалистите,които работят в училището. Малко крайно мнение имам, но все пак защо не смените училището с друго...
Виж целия пост
# 626
Здравейте, нямам конкретен въпрос. От време на време ви чета и реших да се включа днес след поредната среща, която имах с терапевтите и училищесто на детето. Почти на 5, с много ранна диагноза аутизъм, която все си мислехме, че магически ще изчезне щом това и онова се случи. В момента езиковото му развитие е като на 2-годишен. Живеем в чужбина и от тази година (учебна) започнахме ерго & лого терапия, както и групови заминания за заучаване на социални умения. Много ми тежат тези срещи с тези педагози, психолози, координатори, защото 1 час трябва да слушам какво НЕ може детето ми, как седи изолиран, самотен, тих, сдържан, как не смее да попита или да поиска помощ, как не разбира, не върши задачите си и си играе сам... Много се натъжавам и ядосвам, че трябва толкова редовно да си говорим едни и същи работи. На всяка следваща среща си казвам - Знам какво ще чуя, да не се отчайвам. И пак – в момента, в който ми изредят пак същите неща и пак ме разтройват.
За тези 5 години детето посещавало ли е други терапевти или започвате сега?
Следващия път можете да кажете следното: " Разбирам,че детето ми не се справя с изброените неща, но съм и наясно, че с неможене не се работи. Смятам, че е нужно да изпозлвате уменията, които детето вече има, ( колкото и малки да са те понякога) и да се изполват за основа и да градите върху тях. Вие как го правите по време на вашите сесии?"
По този начин хем им връщате топката и няма да е чувствате така нападната, хем ако терапевтите са добри ще получите ценни съвети.
И съм наясно, че е изключително неприятно за родителите да чуват как детето им не може и не се справя и това да е ежедневно, но  пък "замазването" на положението, прикриването на ситуацията и понякога дори откровените лъжи не помагат никому. Попитайте ги дали имат поставени краткосрочни цели и върху какво са концентрирали работата си към момента и работете вкъщи за същото. И се фокусирайте върху малките крачки напред.
Виж целия пост
# 627
За тези 5 години детето посещавало ли е други терапевти или започвате сега?
Следващия път можете да кажете следното: " Разбирам,че детето ми не се справя с изброените неща, но съм и наясно, че с неможене не се работи. Смятам, че е нужно да изпозлвате уменията, които детето вече има, ( колкото и малки да са те понякога) и да се изполват за основа и да градите върху тях. Вие как го правите по време на вашите сесии?"
По този начин хем им връщате топката и няма да е чувствате така нападната, хем ако терапевтите са добри ще получите ценни съвети.
И съм наясно, че е изключително неприятно за родителите да чуват как детето им не може и не се справя и това да е ежедневно, но  пък "замазването" на положението, прикриването на ситуацията и понякога дори откровените лъжи не помагат никому. Попитайте ги дали имат поставени краткосрочни цели и върху какво са концентрирали работата си към момента и работете вкъщи за същото. И се фокусирайте върху малките крачки напред.

Сега започваме тепърва, но това беше точно въпросната kick-off среща, в която всички, които се занимават с него се запознават и координират. За някои от тях нещата са нови, но за мен са просто Н-ти път повторение и ми идва тежко. Но разбирам напълно, че беше нужно. Виж, ако на следващата среща през декември си повтаряме пак същите неща, вече не знам.

Следващата седмица ме очаква родителска среща, на която пак ще чуя същите неща. Честно казано, изпитвам ужас вече от тези срещи и евалюации и консултации.
Виж целия пост
# 628
Здравейте,
Добре, че я има тази група и добре, че ви има вас! Чета ви от доста време.
Аз невинаги успявам да реагирам адекватно за трудностите на сина си и често изпадм в отчаяние.
Живеем във Франция. Синът ми е роден тук. На 4 е. Бременността ми не беше тежка, освен че имах гестационен диабет, който контролирах с диета.
Бяхме изпратени в специален център(camsp) за преглед заради забавяне в развитието, защото на 8м детето не можеше да седи самостоятелно. Казаха, че е ок и дотам.
На 1,6г тръгна на ясла. Казаха ми, че не реагира на името си и нямал визуален контакт. На 2г един доктор каза, че не е ок детето да не говори нищо на нито един език. Той все още си бръщолевеше на бебешки. Понеже бях виждала и други деца в двуезична среда - все още не се бях стреснала. За някои е трудно проговарянето. В крайна сметка със съпруга ми решихме да го заведем отново в центъра за обследване. Съпругът ми твърдеше, че се паникьосвам и на детето му няма нищо. Започна обследване всяка седмица. Направихме тест ADOS-2 през януари. Въпреки, че има репетитивни движения и оскъдна реч, резултатите му бяха под прага за диагноза ТСА. До момента няма поставена диагноза. Виждам затрудненията му, но се обнадеждих. Казаха ми, че си влиза в неговия свят, но щом го повикаш и му за говориш - веднага реагира.
Ние в момента живеем в друг град. Започна детска градина на новото място. Води се средна група. Има асистент, който се занимава с него. Вчера бях на родителска среща. Асистентът и една помощна учителка твърдят, че като цяло добре се справя. Главната учителка обаче каза, че притеснявал другите деца и на него не можела да му даде да прави нищо, защото той просто не може! Много плаках. Логопедката и главната учителка смятат, че тестът ADOS-2 не е оценен правилно и държат да направим нов. Ще направим нов тест, за да има някрая някакъв що годе ясен резултат.
Спомням си едно детенце в България беше като моят син сега. Не си играеше с децата. Стоеше сам. Започна да ходи на логопед чак на 5г. Никога не са го водили  на лекари и обследвания. Сега е тийнейджър и нищо му няма.
В главата ми е ужасна каша!
Виж целия пост
# 629
На 4 е.
На 1,6г тръгна на ясла.  На 2г един доктор каза, че не е ок детето да не говори нищо на нито един език.  Направихме тест ADOS-2 през януари.

Не разбрах кога сте правили теста - сега януари или когато е бил на 2г през януари?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия