Трудно проговаряне - тема 25

  • 87 336
  • 974
# 255
В интерес на истината, досега не съм се замисляла особено- успокоявах се , че нещата с развитието на детето, изглеждат наред като цяло, че е малък още, а някои проговаряли по- късно. Затова и се замислям за консултация със специалист, тъй като наистина не знам дали е ' нормално' положението в момента. На 2 г. Не казва никакви фрази от по две думи, само отделни основни думи и то повечето по бебешки, с пропускане на букви- мама, тати, баба, кака, леле, чичи, пиши, ако, ам ,нани, айдиии ( за ' хайде тръгвай' и ' стани') , животни със звуци и 'аба' за жаба, 'конйе' за кон, ' иби'- за риби, 'иу' за самолет, ' апа'- хляб, , ' ама'- няма, ' бане'- банан и баня, ' пупати'- пъпеш, ' абати'- ябълка, своя дума има за ключ, опитва понякига и думи като ' пъпка' , защото му е интересно как звучи. Много е изразителен с жестове , постоянно иска нещо, което не можем да отгатнем какво е. Притеснява ме обаче , че не задържа внимание за дълго и не обича да му се чете книжка- само картинките да гледаме, ако започна да чета , изобщо не слуша. Имаме едни карти образователни, които ми носеше по едно време постоянно, за да казвам какво има на тях, но той не го повтаряше, а само 'ъ' 'ъ' 'ъ' с голямо въодушевление сякаш много иска, но не може да го изрече. Не иска да си каже името въпреки че го повтаряме постоянно и го карам, но не. Напоследък обаче е запомнил дете от яслата , явно приятелче и много го търси и повтаря' Дио, Дио' Simple Smileно да не ставам досадна - по- скоро въпросът ми е да се засилвам ли веднага към логопед или да изчакам още малко..и колко малко ?
Виж целия пост
# 256
Проведете консултация с логопед, нищо не коства. Аз лично не мога да дам мнение до колко е окей, не знам кой тук ще се наеме да каже, че имате проблем или че всичко е наред. При всички случаи не виждам нищо притеснително, което не може да бъде наваксано с работа.
Виж целия пост
# 257
Внимание за дълго време?! Колко дълго време? Детето е едва на две години. Аз също не мога да кажа дали има или няма проблем, но бих изчакала. Не знам колко време - може би докъм три години.
Виж целия пост
# 258
Скрит текст:
В интерес на истината, досега не съм се замисляла особено- успокоявах се , че нещата с развитието на детето, изглеждат наред като цяло, че е малък още, а някои проговаряли по- късно. Затова и се замислям за консултация със специалист, тъй като наистина не знам дали е ' нормално' положението в момента. На 2 г. Не казва никакви фрази от по две думи, само отделни основни думи и то повечето по бебешки, с пропускане на букви- мама, тати, баба, кака, леле, чичи, пиши, ако, ам ,нани, айдиии ( за ' хайде тръгвай' и ' стани') , животни със звуци и 'аба' за жаба, 'конйе' за кон, ' иби'- за риби, 'иу' за самолет, ' апа'- хляб, , ' ама'- няма, ' бане'- банан и баня, ' пупати'- пъпеш, ' абати'- ябълка, своя дума има за ключ, опитва понякига и думи като ' пъпка' , защото му е интересно как звучи. Много е изразителен с жестове , постоянно иска нещо, което не можем да отгатнем какво е. Притеснява ме обаче , че не задържа внимание за дълго и не обича да му се чете книжка- само картинките да гледаме, ако започна да чета , изобщо не слуша. Имаме едни карти образователни, които ми носеше по едно време постоянно, за да казвам какво има на тях, но той не го повтаряше, а само 'ъ' 'ъ' 'ъ' с голямо въодушевление сякаш много иска, но не може да го изрече. Не иска да си каже името въпреки че го повтаряме постоянно и го карам, но не. Напоследък обаче е запомнил дете от яслата , явно приятелче и много го търси и повтаря' Дио, Дио' Simple Smileно да не ставам досадна - по- скоро въпросът ми е да се засилвам ли веднага към логопед или да изчакам още малко..и колко малко ?
[/spoiler]

Polikseni, аз също ще се присъединя към останалите момичета и ще Ви кажа, че нищо не Ви коства да го заведете на логопед. Другото, което можете да направите, е да му измислите игри, при които детето да работи с пръстчетата си - да нинизва макарони примерно или да пъха топчета в бутилка. В нета има доста идеи, поразровете се и ще намерите. Не го карайте нищо насила, нека всичко да е под формата на игра. Той ще си реши кога ще повтори картинките от образователните карти. Сигурно някъде трупа в главичката си речников запас. Моето дете, вече на 6 г., което много харесва книжките и като цяло слуша, няма ли картинки, губи всякакъв интерес. С "Дио, Дио" ме връщате към ясления период на сина ми. Той ми говореше само за "Лальо, Лальо", доста време мина, докато разбера, че за Ивайло става дума Simple Smile. Една от първите му думи беше "аръ" (охлюв).
За протокола: Моят син последен от децата в обкръжението ни проговори, след 3 г., като част от буквите, сред които "к" и "г", след 5-годишен започна да ги произнася. Но вече всичко е наред.
Виж целия пост
# 259
От темата разбирам, че трябва да се насърчава развитието на фината моторика и да има повече подобни занимания но никога не съм знаела, че има  връзка с проговарянето и говоренето- защо е така?
Виж целия пост
# 260
Двигателните умения на пръстите и говора (и логическата мисъл, и памет) са свързани.
Виж целия пост
# 261
Как стимулирате децата да работят и вкъщи, поне за моториката и рисуване примерно? Моята дъщеря буквално ни бойкотира. Ще е трета група в ДГ. Миналата година беше на ресурсно подпомагане, логопед + 2 пъти в седмицата логопед на частно. С говора понапредна от работата с логопеда на частно, но моториката много куца. От месец взимаме допълнителен час само за ръка - захвати и т.н. Молива го държи стиснат с цяла длан, от седмица може би започна да държи и правилно като се скарам, лъжицата държи също така.
И друго да питам - като са на ресурсно подпомагане не трябва ли и учителите в групата да обръщат малко повече внимание? Ресурсния учител не комуникира ли и с тях какво и как да се прави, защото реално той идва 1 път в седмицата, а учителите са постоянно там? Знам, че са много деца и не мога да очаквам специално внимание, но все пак е едно със СОП от цялата група примерно.
Виж целия пост
# 262
Ама защо не говорите с хората, с които работите? Използвайте ги, те са професионалисти и са на ваше разположение, затова са там. Юркайте, питайте, не се стеснявайте. Не е нахално, просто се информирате.
Питайте го този логопед как да я стимулирате - 1. познава я и работи с нея 2. ще даде предложения, които за нея са полезни, а не общи съвети.
Говорете с учителките в групата могат ли да направят това, което искате - не, не са задължени, а дали имат възможност, няма как да знаем, зависи от групата/държавна или частна градина е и прочее  - ако са 25 деца няма как. Аз и с 20 не си го представям, с 10-15 - може би да.
Относно комуникация дали има между ресурсния и тях - пак трябва да питате. На практика какво правят само те знаят.
Това са частни, конкретни въпроси и е нормално да се интересувате - пи-тай-те! Имате право, не е нищо нападателно, не е вмешателство, а и няма от кого друг да вземете тази информация.
Виж целия пост
# 263
Относно рисуването, с моят син беше много трудно. Слагала съм накрайници на моливите, но той ги махаше категорично и отказваше да рисува. Възползвах се от детското любопитство. Изчиствах масата, пръсках няколко молива, листи, и започвах да рисувам (драскам елементарни неща) . След минути той се включваше, но не винаги. Деликатно с усмивка му слагах пръстите защото ако се скарам отново спираше. Купувах и от Джъмбо бои за рисуване с пръсти и малки пана в рамка след което мажеше по тях и ги окачвах на стената. 😁 Забелязах, че ако държи пастел захватът беше по добър защото са по къси и тогава направих и моливите къси. 😁 Сега вече на 7 държи правилно молива. Но при него процеса беше много бавен без да го притискам и с много смях ☺️
Виж целия пост
# 264
Скрит текст:
Как стимулирате децата да работят и вкъщи, поне за моториката и рисуване примерно? Моята дъщеря буквално ни бойкотира. Ще е трета група в ДГ. Миналата година беше на ресурсно подпомагане, логопед + 2 пъти в седмицата логопед на частно. С говора понапредна от работата с логопеда на частно, но моториката много куца. От месец взимаме допълнителен час само за ръка - захвати и т.н. Молива го държи стиснат с цяла длан, от седмица може би започна да държи и правилно като се скарам, лъжицата държи също така.
И друго да питам - като са на ресурсно подпомагане не трябва ли и учителите в групата да обръщат малко повече внимание? Ресурсния учител не комуникира ли и с тях какво и как да се прави, защото реално той идва 1 път в седмицата, а учителите са постоянно там? Знам, че са много деца и не мога да очаквам специално внимание, но все пак е едно със СОП от цялата група примерно.

С пробване. Ако не иска да рисува, давам да нанизва. Ако не иска това, предлагам да конструира или пък да реди пъзели. Когато всичко отказва, сядам и аз започвам да го правя. И той след малко се присламчва.
Синът ми на 2-3 г. с топ не можех да го накарам да оцвети нещо, камо ли да рисува. И не го карах. Интересни му бяха конструкторите и пъзелите и с тях се занимаваше. Сега, на 6 г., е обратното - грам интерес не проявава към пъзелите, но пък "рисува". Рисунките му са меко казано ужасни, като на 2-годишно дете, но се спуска и гледам да го поощрявам.

И аз смятам като Joony, че трябва да се пита и разпитва. Ако не виждате кой знае каква промяна, обърнете се към други специалисти.
Виж целия пост
# 265
И аз като останалите. В началото бяха тъпи неща като да обърне страница на книга без помощ, но хартиена, не от тези с твърдите страници. После беше пъзели и рисуване. Нанизването, изненадващо, никога не е било проблем до степен да е абсолютно скучно за детето. Сега рисува от време на време, но повече се играе с едни дребни играчки дето взехме - колички и влакчета с много мънички човечета дето се качват и слизат от тях за да минат през увеселително влакче. Много сръткава работа, но много се забавлява.

За питането - винаги, за всичко. Питала съм откровено тъпи неща, ама това го осъзнавам сега, тогава не знаех. Една от key-worker-ите с детето тогава, още в началото, ми каза че по-добре да досаждам и разпитвам и говоря с тях, или едно и също нещо по 100 пъти да питам ако трябва, отколкото да не участвам активно в работата.
Виж целия пост
# 266
Имам една питанка, детето ми е на 3 и половина. Ходи на детска градина, където с него работят в седмицата веднъж ресурсен учител, логопед, и психолог. Ако го запиша на частен логопед за допълнителна работа с него има ли шанс детето да се обърка и да стане по-зле с говоренето.
Виж целия пост
# 267
Не мисля. Моето дете си ходеше на частен логопед 2 пъти седмично, а в детската беше само веднъж. Всяка работа е от полза, какво да го обърка, говоренето си е по един начин.
Виж целия пост
# 268
Здравейте.
Искам да попитам давалите от белгийските витамини Biocure - на каква възраст са били децата Ви? Синът ми тъкмо навърши 3г. Говори, не е като да няма реч, но много развалено, не разбира някои неща. Когато му се зададе въпрос, който не разбира, повтаря въпроса.
Чудя се дали да ги включа, малък ли е или в подходяща възраст за тях?
Виж целия пост
# 269
Здравейте, мами.
Искам да споделя за детенцето ми което скоро ще стане на 4 и не знам от къде да започна. Имаме следния проблем той хем говори, хем не говори, не знам как да го обясня. Може да каже за всичко от което има нужда, какво точно иска, но не може да обясни какво е правил. Примерно сега се опитва да пресъздава ситуации, но не така богато, също така на въпроси не отговаря познава цветове, животни, плодове 😒 Започнахме работа с логопед и записахме час за невролог, но много се притеснявам не знам какво да очаквам. Има ли мами минали по този път или и други такива, които като мен сега се борят. Започнах да се депресирам, а това е много лошо за него.
Благодаря
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия