Отлагане на предучилищна

  • 3 870
  • 26
Здравейте, не успях да намеря информация по въпроса и затова се обръщам към вас.
Имам дете на 5г, което септември трябва да започне предучилищна.
Проблемът е, че има забавяне с говора и донякъде с разбирането, заради това. Работи се с логопед по въпроса и напредва бързо, но не съм убедена, че до септември ще е наваксала всичко, което е нужно.
Има ли някакъв вариант да се отложи предучилищната с една година или това се отнася само за първи клас?
Благодаря предварително. Simple Smile

п.с.: На фона на това няма и място за нея, остана 1 за целия квартал.
Виж целия пост
# 1
Доколкото съм запозната аз, може един път ПГ и после още веднъж първи клас, т.е. може до 2 години да забавите нещата Peace

Но трябва да се явите на комисия, за отлагане.
Виж целия пост
# 2
Миналата година бях в сходна ситуация със сина ми. Това, което получих като информация, беше, че детето трябва да е записано в училище или в градина. А ако трябва да се отложи първи клас, трябва да се изкара ТЕЛК.
Тъй като се замотахме със записването в предучилищна, дойде комисия/група от общината да ме търсят и да ми обясняват за ползите от образованието и да искат сметка защо не съм го записала. В крайна сметка го записах в ПГ към кварталното училище, а там отсъстваше по един ден, за да може да си посещава терапиите, на които ходеше. Отделно работеше и с още един логопед, за да си навакса пропуските.
Виж целия пост
# 3
Не споря и не съм сигурна на 100% но мисля, че това за ТЕЛК-а не е вярно. Може да се изисква медицинска диагноза, но чак ТЕЛК newsm78 .


Най-добре е да се отиде до ресурсния център в града, те са най-запознати по всички въпроси  Peace
 
Иначе Jujetka_, не се знае дали е по-добър вариант отлагането на ПГ дори и да е възможно това. Зависи колко е "изоставането" на детето разбира се.

Моят син е късно проговарящ съответно беден речник и от там по-ниско ниво на разбиране. Аз не го отлагах и не съжалявам, имаше ресурсен учител в ПГ и само в 1 клас който в края на година махнахме по препоръка на класната и ресурсната комисия. Сега е 3 клас и се справя сам, да има затруднения и до сега (нужда от разяснения по някои задачи), по-трудно разказва и съчинява...но смятам, че работата в клас и децата го дърпат в развитието.
Виж целия пост
# 4
Здравейте . Аз карах две години предучилищна. Не знам дали може да се пропусне ама знам че може да се повтаря хаха Grinning
Бях много малка . 15 кг .И решиха да ме оставя две години там преди да започна първи клас .

Само това зная ..щом може да се кара две години може би ще има и начин да пропусне една ..
Виж целия пост
# 5
Здравейте . Аз карах две години предучилищна. Не знам дали може да се пропусне ама знам че може да се повтаря хаха Grinning
Бях много малка . 15 кг .И решиха да ме оставя две години там преди да започна първи клас .

Само това зная ..щом може да се кара две години може би ще има и начин да пропусне една ..

Тоест си била отложена от 1 клас  Wink

Сега предучилищната е две години - 3-та и 4-та група в детската градина  Simple Smile
Виж целия пост
# 6
Аз съм на мнението на mibobo. Предучилищната е задължителна, така че място ще ви осигурят. Но детето ще дърпа повече ако е в предучилищна група, а не втора група на детската, пък ако не вървят нещата отлагайте след това първи клас.
Виж целия пост
# 7
И мен ме вълнува доколко е възможно да се изчака с предучилищната.
Моят син е на 5 г. и следва да бъде в предучилищна група. Детска градина посещава от 3 годишен, но поради кофликт с учителките и директорката го оставих при нормални педагози отново в 1 група, а той беше за 2 група. Сега следва отново прегрупиране и директорката ме натиска да го местя в 3 група, отново при старите учителки. Не искам да го местя в друга градина защото проблема е в това, че само 2 госпожи не искат да се напънат и да развият поне малко детето. Той има доказан проблем с ушите, който не е сериозен, но дълго време беше с намален слух. Слава богу, нещата се контролират, но е бавно проговарящ. Ако някой може да ми помогне с вратичка да го оставя в 2 група ще съм благодарна.
Виж целия пост
# 8
Моето дете също изостава с говора , ходи на логопед , от септември ще има и ресурсен в градината . Не смятам да отлагам трета подготвинелна група .
Виж целия пост
# 9
Тъй, благодаря на всички, които ми отговориха.
Оказа се, че предучилищна НЕ се отлага. Може да се отложи само първи клас и то с комисия. Разбрахме се с директорката, че ако има проблем октомври месец ще говорим за ресурсен учител и каквото друго трябва.
Виж целия пост
# 10
До този извод и аз стигнах след разговор с РУО. Обаче ако е на ресурсно подпомагане, това означава, че ще е със СОП. Освен това ще се наблюдава по-стриктно от комисия - ресурсен, учител, психолог, логопед и ще се дава становище дали покрива ДОС или не.
Виж целия пост
# 11
Тъй, благодаря на всички, които ми отговориха.
Оказа се, че предучилищна НЕ се отлага. Може да се отложи само първи клас и то с комисия. Разбрахме се с директорката, че ако има проблем октомври месец ще говорим за ресурсен учител и каквото друго трябва.

Успех, желая! Ще се справи детето не се притеснявайте  Hug


До този извод и аз стигнах след разговор с РУО. Обаче ако е на ресурсно подпомагане, това означава, че ще е със СОП. Освен това ще се наблюдава по-стриктно от комисия - ресурсен, учител, психолог, логопед и ще се дава становище дали покрива ДОС или не.

Да, такъв е реда за ползване на такава помощ какво значи обаче нали затова се отпуска допълнителната помощ защото това дете е със Специални Образователни Потребности (СОП).
Виж целия пост
# 12
Аз не знам каква е системата в България, тъй като живеем в чужбина и мога да правя заключения само от мнения на хора.

От личен опит обаче бих посъветвала авторката до времето, в което детето ще тръгне в първи клас, да впрегне всякаква налична помощ (логопеди, ресурсни учители, психолози и прочие), за да да бъдат преодолени в максимално възможната степен затрудненията на детето. Това изисква работа и у дома, но в момента детето все още няма училищни задължения и извънкласни дейности, така че работа у дома, особено през почивните дни, ми се вижда напълно осъществима, без това да ощетява детето откъм време за игра и забавления.

У дома можете да работите по образователни книжки, съобразени с неговата възраст. Гледайки store.bg, ми се струва, че има голямо разнообразие от такива.

Синът ми работи четири години със специалист по психомоторика и две години и половина с логопед. Отделно, че винаги е ходел на детско заведение. Последната година преди да тръгне на училище, аз също доста се занимавах с него у дома.

Успех!
Виж целия пост
# 13
Системата в България е на принципа "всеки се спасява сам". По линия на ресурсно подпомагане ми предлагаха великите 2 астрономически часа седмично, разпределени между логопед, психолог и ресурсен учител, сякаш ми правят промоционална оферта. Това под формата на индивидуална програма в предучилищна група към детска градина - детето да ходело само тия два часа седмично срещу обещанието, че някога и може би ще го включат в обща група. За да бъде ясно сравнението, ще кажа, че в този период той имаше 6 логопедични часа седмично + 2 в групи и още един за хранителна терапия.
Накрая го записах в ПГ към училище и единия ден отсъстваше, за да посещава терапиите, а в останалите дни идваше логопед вкъщи.
Виж целия пост
# 14
Мисълта ми е авторката да вложи всичките усилия за максимално преодоляване на дефиците на детето, а не да чака. Да работят възможно най-много със специалисти и у дома. Организационно идва нанагорно, особено ако родителите работят, но поне детето няма кой знае какви задължения, което в първи клас драстично се променя.
Виж целия пост
# 15
Ресурсната помощ е абсолютно недостатъчна факт, а често и това което се полага не се изпълнява. Но и ресурсни учители не достигат, имам позната която стана РУ ами има 25 деца зачислени кога да успее да работи дори и по два пъти седмично с тях  Tired

Моя син беше ПГ в у-ще, от ресурсната бях много доволна работеше всеки ден с  него в час или отделно. Логопеда и психолога се появиха в началото на годината да си напишат документацията...и после в края за да си я дооформят.

Но истината е, че аз никога не съм разчитала на тях. Синът ми е по специалисти от 3 годишен, като първата година ходеше всекидневно или логопед или психолог. Но основната работа си е у дома, дори и да посещава специалисти - това са няколко часа седмично, всичката друга работа се пада на семейството вкъщи и ако я няма работите се случват по-трудно  Rolling Eyes .
Виж целия пост
# 16
Да, ние сме по същия начин - реших, че не мога да разчитам на великите трима специалисти с 2 часа общо. И всичко е по линия на ежедневната работа със специалист и отделно аз и майка ми.
Синът ми също от 3-годишен е по логопеди и терапевти. Тази есен ще е първи клас. След всичката усилена работа за последните 3.5 години в момента покрива 70% от материала, определен от МОН. Цяло лято ще донаваксва. Но основната усилена работа е вкъщи.
Виж целия пост
# 17
Да, ние сме по същия начин - реших, че не мога да разчитам на великите трима специалисти с 2 часа общо. И всичко е по линия на ежедневната работа със специалист и отделно аз и майка ми.
Синът ми също от 3-годишен е по логопеди и терапевти. Тази есен ще е първи клас. След всичката усилена работа за последните 3.5 години в момента покрива 70% от материала, определен от МОН. Цяло лято ще донаваксва. Но основната усилена работа е вкъщи.

Ще се справи  Hug Дано сте попаднали на добър учител това е много важно за нашите деца!

Аз го записах моя син в А- паралелка, като в нашето у-ще си се знаеше, че А и Б са силните паралелки. Там има по-високи изисквания, децата са с по-добра подготовка и държат ниво...Е в случая аз избирах учителка та това беше "екстрата" Crazy , и аз я приех с риск... но и за миг не съжалявам. Високото ниво на децата и изискванията на учителите (към него винаги е имало разбиране, колкото може) го дръпнаха много нагоре.
Виж целия пост
# 18
При нас изобщо не се стигна до избор на учител в училището, не я допуснаха тази възможност. Реално и до момента не зная при кого ще е и дали ще се напасне с нея. Дано да отбележи напредък и да се впише в първи клас, което беше и основната цел на усилията от последните 3 години.
Виж целия пост
# 19
Дано имате късмет, защото учителя е важен и за приемане на детето от другите деца  Peace
Виж целия пост
# 20
Това със "силните" паралелки ми е малко странно, как се разбира коя паралелка е силна? Нали зависи от децата, а тях как ги отсяват, с изпит ли? Няма как една паралелка предварително да се обяви за "силна", да не говорим, че е обидно за останалите, те по-глупави ли са, ако не са се доредили до а клас?
Виж целия пост
# 21
В някои училища има тестове за определяне на входящо ниво и там се виждало кое дете докъде е. И след това, според политиката на съответното училище, или обособяват "силни" и "слаби" паралелки, или ги смесват децата.
Дамата, която се занимава със сина ми, е ресурсен учител в училище и обясняваше, че било задължително за всяко училище в София. При записването за първи клас не ни казаха такова нещо, та не зная доколко вярно е това.
Виж целия пост
# 22
Ужас. И на нас не са ни казвали подобна глупост, надявам се че няма подобно нещо във варненските училища. Тест, детето може да се панира и просто да не успее да го реши, въпреки че го знае. Много малки ми се видят с един кирлив тест да им определят бъдещето, особено за случаите, когато обособяват "силни" и "слаби" паралелки...
Виж целия пост
# 23
Това със "силните" паралелки ми е малко странно, как се разбира коя паралелка е силна? Нали зависи от децата, а тях как ги отсяват, с изпит ли? Няма как една паралелка предварително да се обяви за "силна", да не говорим, че е обидно за останалите, те по-глупави ли са, ако не са се доредили до а клас?

В никакъв случай не казвам, че са глупави децата  Peace .
За мен лично истината е следната - по-сериозни и амбициозни родители и най-вече определящ е учителя. Не го вярвах докато не го видях с очите си. Имам познати от другите класове - нивото на знания на децата е по-ниско защото първо учителите не изискват, второ няма съдействие от родителите. При нас някой да дойде без домашно е прецедент, в другите класове редовна практика. При нас има и дисциплина, заместващи учители са го казвали, че са впечатлени от това как децата работят в час. Класната веднъж подготвила контролно по математика за нас и го предложила на колежките си, те като го видяли и отказали с основанието, че едвам ще изкарат 4 децата. А при нас 4 имаше само моя син, който е със затруднения все пак.
Та всичко това мисля обяснява нещата според мен както казах, това го постигна класната. Децата постоянно се стимулират да ходят по състезания, постоянно им организират нещо заедно (екскурзии, зелени у-ща, коледни партита) което направи колектива добър. И казвам това е за нашето у-ще, за другите нямам мнение как са нещата.

П.П. На позната дете много умно, бяха заедно в ПГ отиде в друг клас и там му се подиграват, че е зубър...от целия клас 3 деца били добри ученици. Учителката казала - Ами да не им обръща внимание  ooooh!

Относно кандидатстването, при нас паралелките са профилирани със СИП (езици, танци, рисуване...) та се кандидатства конкретно за паралелки. Моят син беше с предимство заради СОП-а
Виж целия пост
# 24
О, аз съм съгласна, че от учителя зависи много. Просто ме шашна категоризирането, понеже при нас на практика не разрешават избор на учител. Теоретично посочих, но понеже 2/3 от записаните, че и повече, са избрали него... няма да ми се получи най-вероятно. И някак ме стряска идеята, че детето ми ще учи в "слаба" паралелка. Не казвам, че другите учителки са лоши, в моя случай не мога да твърдя такова нещо, даже за една от тях се носят слухове, че е "по-взискателна". Та се надявам в който и клас да попадне да си намери средата и да го тикат напред, а не назад.
Виж целия пост
# 25
Аз дописах в коментара си за кандидатстването при нас, т.е. как се получава "избора" на учител.

Дано имате късмет, аз твърдо вярвам, че първите 4 години са най-важни. Тогава се изграждат училищни навици и се оформя отношението на детето към у-щето.

 
Виж целия пост
# 26
Синът ми също е в училище с много високи изисквания както по отношение на ученето, така и по отношение на дисциплината. Аз му го избрах такова, но това не са единствените причини той да е там. С усвояването на материала няма никакви проблеми. Преди малко повече от три години едва правеше изречение от две думи и третата беше вече неразбираема, четвърта и пета нямаше, в комбинация с лошо произношение, заваляне на думите, елементарни граматически грешки. Сега няма и помен от това - детето чете и пише идеално, говори правилно с дълги изречения с много подчинени. Математиката му куца на моменти, но нещата, които учат, определено не са съвсем за възрастта им.

Признавам си обаче, че аз продължавам да работя у дома с него - следя за писането на домашните, проверявам тетрадките от училище и дообяснявам, ако нещо не му е ясно, давам му допълнителни упражнения. Срещам огромна съпротива от негова страна, за всяка буква, която трябва да напише, се пазари, но все пак го прави - кога доброволно, кога не съвсем.

На нас дисциплината в училище ни е мъката, но това е друга тема.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия