Етажната собственост - такава, каквато си я направим

  • 30 447
  • 836
# 105
Ходих в ДСК с питане за условията за откриване на  сметка на етажната собственост.МАлко са се уляли с тарифите.... ДАли има друга банка, която  предлага подобен продукт, а който аз не откривам? Вие как процедирате със сметките и събирането на парите?
Виж целия пост
# 106
Лична сметка на домоуправителя или касиера с непрекъснат контрол от контрольорите. Законът е недъгав, няма начин, трябва да се оправяме кой както може Grinning Ако касиерът е свестен, всичко се плаща онлайн и се документира лесно.
Виж целия пост
# 107
навремето (2007-2015) нито една банка не предлааше такива "групови" сметки. беше си моя отделна и слагах спавка за наличност на таблото.
Виж целия пост
# 108
Нямаме сметка. При нас не пожелаха сметка. Пари се събират от касиера 2 пъти в месеца кеш. После и така се плаща каквото трябва.
Щом на касиера е удобно, няма проблем. Wink
Виж целия пост
# 109
При нас предстоят събиране на по-крупни суми  и няма как да се съхраняват кеш в касиера....Затова е и търсенето на вариант чрез банкова сметка
Виж целия пост
# 110
Нашата е в ДСК, не намерихме друга банка, която да предлага еквивалентен продукт. Ако намериш по-добро сподели моля те!
Виж целия пост
# 111
А каква е таксата за такава сметка в ДСК? Защо да не може да се ползва обикновена разплащателна с титуляр касиерът?
Виж целия пост
# 112
Защото идеята е  именно да се избегне сметката да е еднолична на физическо лице .Ситуации житейски -много При развод, кредит или друго...сметка на физическо лице може да се задължи и никой от съседите няма как да докаже че парите в нея  всъщност са общи.В общ линии това е идеята.Както и управлението е съвместно с други членове на УС на етажната собственост.
Таксите в ДСК са 10 лв такса откриване,10 лв месечна такса.Ако искаме онлайн банкиране-по още 10 лв...
Виж целия пост
# 113
Сигурно с тези специални сметки могат да се разпореждат повече хора, тогава има смисъл. Но тази цена се плаща и за мен е неоправдано завишен разход.
Виж целия пост
# 114
Ако ЕС се регистрирате като юридическо лице ще ви е по-лесно със сметките. Но там ще има други усложнения.
20 лева на месец е безумна такса за банкова сметка. 3 лв е в УниКредит или ОББ включително дебитна карта. Един нотариално заверен договор с касиера и никакви проблеми, дори да умре.
Виж целия пост
# 115
Сигурно с тези специални сметки могат да се разпореждат повече хора, тогава има смисъл. Но тази цена се плаща и за мен е неоправдано завишен разход.
И за мен са пари на вятъра,но в крайна сметка ако продължават скептиците да са повече,ще ги прежалим в името на спокойствието...(Мерси за идеята за заверка на договора  с титуляра.Ще предложа и този вариант ,пък дано разума надделее....)На фона на нежеланието да събираме регулярно дори по 2 лв всеки месец...тези суми са твърде излишен разход на общия бюджет
Виж целия пост
# 116
В нашата ЕС (вход от 15 етажен блок с 45 апартамента, 2 асансьора и 70 обитатели) на която съм и управител и касиер съм открил лична сметка в ЦКБ в която внасям събраните пари в брой и плащам сметките чрез ePay. Таксата е 2,10 с дебитната карта към нея.

Предстои ми ремонт на фоайето + смяна на входна врата и изнасяне на пощенските кутии, за който е гласуван бюджет от 3600 лв. (извън фонд ремонти) Събирането на парите върви доста бавно и една от собственичките предложи да заплати ремонта с лични средства, а парите да ѝ се връщат на вноски в зависимост от събираемостта. Притесненията ѝ са, че ако не дай Боже се спомина, тя ще трябва да си търси парите от наследниците ми и затова иска да открием сметка на ЕС в която да преведе парите, а това си е разход от 66+ лв. само за нотални заверки на два отделни протокола от ОС за избор на управител и контрольор, както и бансови такси 10 лв за откриване + 13 лв. месечно с дебитната карта + комисионни за плащанията в ePay - 0,6%. Неоправдано завищаване на разходите според мен.

Един нотариално заверен договор с касиера и никакви проблеми, дори да умре.
... би бил добър  вариант за да не се вдига такса управление, но не мога да си представя как да бъде формулиран. На практика трябва да е между ЕС, която представлявам в качеството си на управител и касиера на ЕС който пак съм аз. В кръга на шегата илзиза, че трябва да го сключвам сам със себе си Astonished Ако някой има опит, нека сподели.

Във връзка с дискусията за таксите и кой какво трябва да плаща. При нас решихме да разделим таксите по предназначение и сега се плаща така:
- Такса "Поддръжка" за почистване, консумативи и осветление - 2,00 лв. за обитател.
- Такса "Асансьор" за тока на асансьорите - за апартамент според реалното ползване.
- Такса "Режийни за асансьорите" за абонаментното им поддържане - 5,00 лв. за апартамент включително необитаваните.
- Такса "Управление" за заплатата ми за управител и касиер, банкови такси и консумативи - 3,00 лв. за апартамент включително необитаваните.
- Фонд "Ремонт и обновяване" - 6,00 лв. за апартамент.

Давам разбира се и разходооправдателен документ.

Виж целия пост
# 117
фонд ремонт не би трябвало да е на апартамент, освен ако не са всичките с еднаква площ и еднакви по площ мазета/тавани.
на асансьорите чип ли има? как разбирате реалното ползване?
Виж целия пост
# 118
фонд ремонт не би трябвало да е на апартамент, освен ако не са всичките с еднаква площ и еднакви по площ мазета/тавани.
Тавани нямаме, мазите са приблизително с еднаква площ, а апартаментите са по 69, 72 и 90 м2 на всеки етаж с изключение на първия. Така решихме на събрание с аргумента, че на практика всичко се ползва и съответно амортизира почти еднакво независимо от площта на апартамента, а ако става дума за ремонт на покрив примерно, ще се събират целеви средства според идеалните части.
на асансьорите чип ли има? как разбирате реалното ползване?
Да с чипове са. Реалното ползване го отчитам всеки месец като деля сметката за тока на асансьорите на общия брой ползвания и умножавам по броя ползвания за апартамент. Асансьорите са отделен електромер, а чиповете са с уникален код за всеки апартамент. Същите чипове ползваме и за входа.
Всъщност асансьорите се ползват средно 7000 пъти месечно и разликите в ползването варират между 50 и 350 пъти за обитател.
Виж целия пост
# 119
Ние тепърва започваме да събираме вноска за фонд ремонт.По закон тя трябва да е или според процент ИД.части от общите,но минимум 1%от МРЗ,което тази година е 5.60. На събранието казах това и предложих поне минимума да събираме  И така дойде идеята за 10 лв от всеки апартамент,независимо от квадратурата.При нас има студиа от 40 кв,както и апартаменти от 120.Ше стартираме така,пък после може и да променим.Дано съседите са коректни и правят регулярно вноската.Все отнякъде да почнем
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия