Първа кола

  • 22 545
  • 334
# 225
Черна станция, това с навлизането в насрещното в завои без каквато и да е причина е нещо като  традиция тук. Скоростта не е фактор дори, някои си карат в колона с ограничението и пак си карат извън лентата. Имам определени размисли за зависимост от възраст на водача и/или управляваното мпс, но са си само за мен. А ако наистина искат  да карат бързо е много по-безопасно да излязат от лентата преди завоя, като в него и на излизане да са си в лентата.

Някой би ли ме подсетил в кой раздел на правилника за движение по пътищата са описани позволените нарушения на хоризонталната маркировка и ограниченията на скоростта?!
Виж целия пост
# 226
Придобивайки вече все повече и повече опит, започвам да забелязвам и предвиждам неадекватността на голям % от движещите се субекти по улици и булеварди. Също бързо познавам зад тъмните стъкла мъж или кифла е. Тези дни на 2,3 доста неадекватни женички попаднах, чак се чудя кой им е дал книжка, че возят и деца. То едно лъкатушене, влизане в банкета, образувайки пясък и прах за движещия се зад тях, натискане на неадекватни спирачки (държане постоянно, айде аз съм вече "semi pro" и почти винаги спирам с двигателя, ама все пак), айде бавното взимане на завои как и да е, и аз се "мотам" понякога и се возя просто, наслаждавайки се, но въобще не виждат и не знаят какво се случва около тях, като овци се движат.

Абе, из градските улички и аз влизам в насрещни понякога, като няма коли, естествено, избягвайки дупки, канавки, канали, неравности и всякаква сган. Даже по редовните маршути знам винаги как и откъде да мина.

BTW, почнаха ремонта на България между Гоце Делчев и Тодор Каблешков.
Къса е отсечката, сигурно бързо ще я направят. Въпросът е после дали ще продължат нагоре до Околовръстното, че пак е зле пътя, и дали ще правят и Даскал Стоян Попандреев до Бояна и от двете страни, или това е в близко, далечно по-скоро необозримо бъдеще, ако въобще е излизало, като коментар на дневен ред. Не знам какво предстои. Май само метрото, Околовръстното разширението след Младост и връзките с него остават с оглед кризата.
Виж целия пост
# 227
Някой би ли ме подсетил в кой раздел на правилника за движение по пътищата са описани позволените нарушения на хоризонталната маркировка и ограниченията на скоростта?!
Наредбата на министъра на вътрешните работи.  Stuck Out Tongue Winking Eye
Скрит текст:
за превозните средства със специален режим на движение
Виж целия пост
# 228
Някой би ли ме подсетил в кой раздел на правилника за движение по пътищата са описани позволените нарушения на хоризонталната маркировка и ограниченията на скоростта?!
Наредбата на министъра на вътрешните работи.  Stuck Out Tongue Winking Eye
Скрит текст:
за превозните средства със специален режим на движение

Аааа, аха! Както казал катаджията - не карахте твърде бързо а летяхте твърде ниско  JoyJoyJoy
Виж целия пост
# 229
Опитвам се да минималиризирам рисковете при покупка на 15г кола.
 Тойота от 05-06г. Но от кои страни да гледам и от кои не - за Германия/Австрия и Швейцария ме разубедиха - заради ръждата. Какви други опции имам?
 Италия (но са изтормозени, но пък по-лесно се прави двигател от ламарини)
Коя част на годината е най-добре за покупка?

2. Отдавна взех книжка, но не съм карал почти, само колата на нашите от дъжд на вятър и то основно извънградско.
Смятам да взема новия правилник и да го изчета.
Не успяхме да стегнем един Ситроен от 92 (ако има някой майстор нека пише ЛС), а колата ми трябва за работата и не мога да чакам повече. Та, повторното прохождане няма да стане на стар автомобил, който не е за жалене (Ситроена)... освен ако някой факир не му открие проблема (мина през 2-3ма).

Чудя се дали да не взема опреснителни и колко ще струват (ще има ли ефект)?
Виж целия пост
# 230
Аз след 20год не шофиране изкарах опреснителен курс с инструктор /на моята кола/, от 3 до 5 часа ще ти са достатъчни. За цената може да се договориш с инструктира.
 Прочети закона и правилника по прилагането му.
 Онлай листовки може да решаваш от тук:
https://avtoizpit.com/listovki
Виж целия пост
# 231
Хайде и аз да питам. Колебая се между две коли - Volvo S40 и Jaguar X-type седан. И двете са дизелови, ръчна скоростна кутия, и двете са с предно задвижване и са модифицирана платформа на Форд. Ягуарът е на платформата на Форд Мондео, а Волвото на Форд Фокус. И двете са 2.0, 136 к.с. и моделите на които съм се спряла са между 2004 и 2006 година.

Jaguar
Плюсове: Много комфортен салон, ниска цена.
Минуси: Според познат "караш Форд, а поддържаш Ягуар". Малко ми е грозен на външен вид, сравнен с волвото.

Volvo
Плюсове: Дават му награди за сигурност в няколко страни. Задните седалки стават на детски столчета.
Минуси: По-висока цена от Ягуара.

Уточнявам, че засега не съм тръгнала да купувам кола, но все пак ще се радвам да разбера за други плюсове и минуси за двата модела.
Виж целия пост
# 232
15 годишни коли.... Карала съм много волва (240, 440, 740, 940) и всичките са били с много скъпа поддръжка. Ягуарът едва ли е по-евтин. За 15 години всичко е остаряло - всеки маркуч, всяко уплътнение и пр. И кой знае колко са им превъртени километражите и как са напудрени за продажбата.
Виж целия пост
# 233
Напълно вярно. Не е било да купим кола на старо и да не вложим още поне на половината от цената й за ремонти в първата година.
Виж целия пост
# 234
С 5000лв не са взима премиум марка. Ако дадете само още толкова за поддръжка, ще е добре.
Виж целия пост
# 235
Какво значи скъпа поддръжка? Установили сме, че цената на частите зависи от класа кола, а не от марката. За коли в сходен клас няма кой знае какви разлики.
Иначе при кола на старо все нещо има, то е логично и е въпрос на късмет издръжливостта й.
Имаме две коли от една й дъща марка и модел. Едната е с по-мощен двигател от другата и съответно има  разлики в доста неща. Съединителят на едната струва 1300 лв., а на другата 300-400, работата по смяната е една й съща. Това в подкрепа на тезата, че не е до марка, а до сто други неща цената на поддръжката.
Виж целия пост
# 236
Мъжът ми си взе за първа кола Алфа Ромео от 99 година. Взе я за около 1000. За една година я блъсна в ограда, изкриви джанта в бордююр, засякоха го и се навря в канавка. Потроши я тази кола и даде още 1000 за обслужване и ремонти. Обаче каза, че е доволен, защото му е първа кола, на нея се учи един вид след курса. Добива навици и умения.
Сестра ми си взе Пежо от 94 за първа кола и от самото начало не беше доволна, продаде я бързо. Взе Рено от 99 и беше много доволна - освен обслужване и обичайните /гориво, винетка, данък, гражданска/разходи, други ремонти не се е налагало да прави. Научи се на нея да кара, но не я е блъскала, не я е ожулвала никъде. Купи си Сеат от 2004 година, който до сега си кара, а реното даде на свекъра си и то също и до ден днешен е в движение и човекът е доволен от него.
И според мен колата е до късмет, но говорим за първа кола. Не знам дали след година няма да съм я направила на канче, както се казва. Държа на сигурността, защото съм с малко дете. Волво ми е мечта от преди да изкарам курса, а точно моделът s40 удовлетворява всичките ми изисквания - не е много голяма, достатъчно мощна е, за да се чувстваме добре на дълъг път, икономична е. На ягуара ми хареса комфортният салон. Седнах в такъв и сякаш си седях във фотьойла вкъщи, много удобно се чувствах. Затова сведох избора до тези две марки и стара година - искам колата да ми харесва и да си я карам с удоволствие, а не ми се струва добра идея да взема нова и скъпа кола, след като още нямам изградени навици на шофьор.
Виж целия пост
# 237
Щом говориш за Ягуар, седни в  S-type. Лично за мен, това е най-красивия от по-съвременните модели на Ягуар. Иначе да - аз също останах като гръмнат, когато ми подадоха ключа от един такъв Ягуар, и той беше като изваден от ключалката на съседното Мондео Joy Joy Joy
Виж целия пост
# 238
Какво значи скъпа поддръжка? Установили сме, че цената на частите зависи от класа кола, а не от марката. За коли в сходен клас няма кой знае какви разлики.

Да де, и то понеже Вовло и Ягуар са все едно Голф и Опел, в поддръжката им няма разлика...
Виж целия пост
# 239
Не ги сравняваме с Голф и Опел, сравняваме Волво с Ягуар и точно това казва и vesi1. И аз точно това питах, какви са плюсовете и минусите между тези двете. Познат на мъжа ми с въпросния ягуар каза, че не ни трябва, защото кара форд, а поддържа ягуар - т.е. все нещо има да прави и му излиза скъпо. Интересно ми е дали е по-скъпо спрямо волвото, защото ако е така, изборът ще е лесен. Ако няма кой знае какви разлики между двете, началната цена ще е определяща, защото както казах, става въпрос за първа кола.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия