Защо децата ни се отегчават в училище, нетърпеливи са, лесно се гневят и нямат истински приятели?

  • 6 642
  • 308
Защо децата ни се отегчават в училище, нетърпеливи са, лесно се гневят и нямат истински приятели

Аз съм терапевт от 10 години и работя с деца, родители и учители. Напълно съм съгласна с посланието на Джонас Харисън, че поведението на децата ни се влошава в определени аспекти. Аз чувам едни и същи тревоги от устата на всеки учител, който срещна.
Днешните деца стъпват в класната стая емоционално неспособни да учат и факторите, които допринасят за това в съвременния ни живот, са много. Аз твърдо вярвам, че въпреки най-добрите си намерения, ние, за съжаление, насочваме умовете на децата си в грешната посока. Ето защо:

1. Технологиите.
Използвайки технологиите като „безплатна детегледачка“ всъщност ни излиза доста солено. Плащаме с нервната система на децата си, с тяхната способност да се концентрират и с умението им да се наслаждават на настоящето. Сравнен с виртуалната реалност, всекидневният живот е скучен. Когато децата постъпят в училище, те слушат човешки гласове и нормална визуална стимулация, които трудно се конкурират с бомбастичните графични ефекти, които ги атакуват от устройствата. След като прекарват часове във виртуалния свят, за децата става много трудно да внимават в класната стая, защото техните мозъци привикват към интензитета на стимулация на видеоигрите. Неспособността да преработват по-неинтензивна информация води до сериозни затруднения в училище. Технологиите също така могат да разрушат връзката между децата и родителите. Най-важната храна за детския мозък е емоционалната връзка с родителя. За съжаление, ние редовно лишаваме децата си от нея.
 
2. Децата получават всичко, което искат, в момента, в който го поискат.
„Гладен съм!“ –
„Ей сега ще спрем да ти купя нещо!“
„Жаден съм!“ –
„Ей сега ще ти взема вода!“
„Скучно ми е!“ –
„Ето ти телефона ми!“
Способността да изчакаш, за да удовлетвориш нуждата си, търпението, са ключов фактор за постигане на успех в бъдещето. Ние имаме най-добри намерения да ощастливим децата си – но за съжаление, ги правим щастливи в конкретния момент, а залагаме корените на нещастието в бъдещето. Да можеш да потърпиш, да изчакаш, за да получиш нещо, което искаш – това означава да можеш да функционираш в състоянието на стрес. Нашите деца постепенно стават все по-малко екипирани да се справят дори с най-малките сътресения. А както знаем, в живота ги очакват много по-големи такива.
Неспособността да се отложи задоволяването на нуждата се вижда много често в класните стаи, молове, ресторанти и детски магазини в момента, в който децата чуят НЕ. Тези избухвания и драми са в резултат от това, че родителите са приучили мозъка на детето си да получава всичко, което поиска, незабавно.

3. Децата управляват света.
„Моят син не яде зеленчуци“, „Тя не обича да си ляга рано“, „Той не закусва“, „Тя не си играе с играчки, но е много добра на таблета“, „Той не иска да се облича сам“. Това чувам от родители непрекъснато. Откога децата казват как трябва да ги отглеждаме? Ако оставим те да вземат тези решения, те ще ядат само пица и пържени картофи, ще гледат телевизия, ще играят на таблетите си и няма да си лягат изобщо. Как се грижим за тях, когато знаем, че всичко това е вредно за тях? Без правилно хранене и добър сън децата стават раздразнителни, нервни и се концентрират трудно. Ние им предаваме грешно съобщение. Те се учат да правят това, което искат, и да не правят това, което не искат. Понятието „трябва“ липсва. За съжаление, за да постигнем целите в живота си, понякога се налага да направим това, което трябва, което невинаги съвпада с това, което искаме. Например: за да е отличен ученик, детето трябва да учи усилено. Ако иска да е успешен футболист, трябва да се упражнява всеки ден. Нашите деца знаят много добре какво искат, но им е много трудно да приемат, че трябва да правят необходимото за постигане на целта. Това води до неуспехи и разочарование.
 
4. Безкрайно забавление.
Ние отглеждаме децата си в един изкуствено създаден увеселителен парк. Няма и минута скука. Моментът, в който настане тишина, ние се втурваме отново да ги забавляваме, защото в противен случай ни се струва, че не се справяме като родители. Ние живеем в два различни свята – децата ни в техния „весел“ свят и ние в нашия „обикновен“. Защо децата ни не ни помагат в кухнята или с прането? Защо не си подреждат играчките? Това е обикновена и монотонна работа, която тренира мозъка ни да работи и функционира пълноценно, дори когато е „скучно“, и точно тази му способност ще му помага в училище. Когато децата дойдат в училище и трябва да започнат да пишат ръкописно, техният отговор е: „Не мога. Много е трудно. Много е досадно“. Защо? Защото способността им да проявяват интерес към обикновени неща е закърняла заради непрекъснато осигуряваните им забавления.

5. Ограничено общуване.
Тъй като ние сме много заети, даваме на децата си устройства, за да ангажираме и тях. Преди децата играеха навън, в неструктурирана естествена среда, където се практикуваха и развиваха социалните им умения. За съжаление, технологиите изместиха игрите навън. Те също направиха родителите по-недостъпни за общуване. Очевидно е, че устройствата не учат децата ни на общуване. А най-успешните хора имат отлично развити социални умения.
Мозъкът е точно като мускул – може да се тренира или да губи форма. Ако искате детето ви да кара колело, то вие го учите как се кара колело. Ако искате детето ви да е търпеливо, трябва да го учите на търпение. Ако искате детето ви да се социализира, трябва да го научите да общува. Това се отнася и за всички други умения.


Можете да промените живота на детето си, като тренирате мозъка му да общува на емоционално, социално и образователно ниво. Ето как:
     
1. Ограничете използването на устройства и заздравете емоционалната връзка с децата си.
              - Изненадайте ги с цветя, усмивка, погъделичкайте ги, сложете им закачлива бележка в раничките или под възглавниците, изненадайте ги, като ги изведете на обяд, танцувайте заедно, пълзете заедно, организирайте си бой с възглавници.
              - Вечеряйте заедно, играйте семейни игри, карайте колелета, разхождайте се с фенерчета вечер.
 
2. Упражнявайте търпението.
Нека да чакат!!! Нормално е от време на време да скучаят – това е първата стъпка към творчеството.
              - Постепенно увеличавайте времето между „искам“ и „получавам“.
              - Избягвайте използването на устройства в коли и ресторанти и вместо това ги учете да прекарват времето в говорене или игри.
              - Ограничете непрекъснатото хапване на разни неща.
 
3. Не се страхувайте да поставите граници. Децата се нуждаят от граници, за да растат щастливи и здрави!
              - Направете си график за храненията, лягането вечер и времето за устройства.
              - Мислете за това, което е добре за тях, а не за това, което искат или не искат. Ще са ви благодарни за това по-късно. Родителството е трудна работа. Трябва да сте креативни, за да ги накарате да правят това, което е добро за тях, защото обикновено е точно обратното на това, което искат.
              - Децата се нуждаят от закуска и полезна храна. Те трябва да прекарват време навън и да си лягат навреме, за да са пълноценни на следващия ден в училище.
              - Превърнете нещата, които не харесват, в забавна, стимулираща ги емоционално, игра.
 
4. Научете децата си от малки да извършват „монотонни“ дейности.
              - Да сгъват пране, да си подреждат играчките, да простират, да разопаковат покупки, да слагат масата, да си правят обяд, да си разопаковат и почистват чантата, да си оправят леглото.
              - Бъдете изобретателни. В началото направете тези задължения стимулиращи и забавни, така че да ги асоциирате с нещо приятно.
 
5. Учете ги на социални умения.
              - Научете ги да се редуват, да споделят, да губят, да печелят, да правят компромиси, да хвалят другите, да използват думите „моля“ и „благодаря“.
 
Моят опит като терапевт показва, че децата се променят в момента, в който родителят променя своя поглед върху родителството.

Автор: Виктория Продей, Източник: https://cleverbook.net/blog/ 


Да поразсъждаваме...
Виж целия пост
# 1
Питаш "Защо децата ни се отегчават в училище, нетърпеливи са, лесно се гневят и нямат истински приятели?"

Нямам идея защо децата ви се отегчават в училище, нетърпеливи са, лесно се гневят и нямат истински приятели.

Жалко, че това са наблюденията от 15-годишния ти опит в Канада.

Моите деца не се отегчават в училище, не се гневят лесно и слава Богу винаги са имали истински приятели.
Виж целия пост
# 2
Напълно споделям написаното. Плюс безкрайно либералното възпитание и липсата на граници, сакън да не нараним крехката психика на детето и да не ставаме лоши.
И още по-лошото е, че ако някой иска да бъде строг и да си отстоява изискванията, се възприема като изостанал, неадекватен, даже ненормален.
Виж целия пост
# 3
Като учител мога да кажа ,че не се отегчават в самото училище, защото поне някои от тях го ползват като място за прекарване на време с приятели, но се отегчават в часовете. Не им се учи. Нищо не им е интересно. Любими предмети? Айде бе! Просто някои предмети са търпими, а други им вдигат кръвното. Любим ще бъде предмет, по който сами четат допълнителни неща. Няма такива.
И как като има толкова забавни работи като телефоните например. Изучават ги за нула време. Обаче урок да изучат, нееее, толкова е сложно.Трябва да им се налива с фуния.
Гневни са, защото училището е всекидневно задължение. По дяволите! Как да не те е яд, като можеш да си прекараш времето сто пъти по-добре.

Много съм съгласна за нетърпението.Мен ме възпитаваха в първите години дядо и баба. Изобщо не ми обръщаха внимание, че съм гладна, жадна или искам нещо. Затова свикнах да не изисквам нищо сега, на момента. Аз обаче направих грешка със сина си.Получаваше всичко, да не е само той потиснат ooooh!

А това със забавлението е направо черешката на тортата. Всеки родител настоява детето да се забавлява непременно. Трябва където иде, да има забава. После не искат да работят. Щото не е забавно.Гледам го непрекъснато. Най-забавляващите се като деца, после търсят на хляба мекото и на работата лекото.
Виж целия пост
# 4
За търпението - чела съм, че във Франция майките не се впечатляват от детски прищевки. Умишлено ги оставят да чакат. Това между другото се прилага и във възпитанието на домашните любимци. Да се знае, че не може да получи награда/лакомство веднага или без да е заслужено.
Днешните ученици са кошмар! Twisted Evil
До последно в гимназията на дъщеря ми, езикова, учителите  се оплакваха от лоша дисциплина и затруднения при преподаване. А за разни посредствени училища не ми се мисли какво е. Crazy Падение.
Виж целия пост
# 5
Не им се учи. Нищо не им е интересно. Любими предмети? Айде бе! Просто някои предмети са търпими, а други им вдигат кръвното. Любим ще бъде предмет, по който сами четат допълнителни неща. Няма такива.

Предметите стават любими заради любим учител. Ако учителят успее да събуди интереса на учениците си, то и предметът му им става любим. И обратното. Любим предмет може да изпадне от класацията, дори да стане досаден, ако се смени учителят. Лично преживяно.
Иначе съм съгласна с това, че днешните деца не са научени и не могат да чакат. Всичко трябва да получат сега, веднага и на момента. И получили го, много бързо губят интерес. Първо, защото не са копнели за нещото, второ, защото на хоризонта се появява нещо друго, което трябва да получат сега, веднага и на момента.
Виж целия пост
# 6
Аз прилагам всички точки от предписанията. Надявам се да повлияят положително за в бъдеще. Само с устройствата може би отпускам повече от нормалното време понякога.
Втори клас започна моето дете. Засега не виждам отегчение от училището, нетърпелива е понякога, но смятам, че нормално за дете, не се гневи лесно, засега няма истински приятели.
Виж целия пост
# 7
Във всяка тема в стил, ех, какви са днешните деца, слагам този цитат от "На изток от рая", Стайнбек:
Скрит текст:
Старите хора, които не знаеха ще могат ли да претътрят нозе през междата на стогодието, го очакваха с погнуса. Защото светът се променяше, невинността си бе отишла, добродетелите също. Върху ръждясващия свят бе плъзнала тревога: какво ли не бе изгубено — и добрите обноски, и безгрижието, и красивите неща! Жените повече не бяха дами, а и не можеше вече да се вярва на джентълменската дума.
   Беше време, когато предните копчета на панталоните биваха здраво закопчани. Но мъжката свободия кипва. Дори детството вече не бе тъй хубаво, то просто не беше като едновремешното. Каква бе тогава детската грижа, освен да си намериш един по-хубав камък, не съвсем закръглен, а плосък, огладен в реката, който да влиза в направената от стара обувка прашка? Къде отидоха всички хубави камъни, къде отиде онази простоватост?
   Човешката памет леко помътнява — та как да си спомняш чувството на радост, на тъга или на задушаващи трепети? Можеш единствено да помниш, че си ги изпитвал. Позастарелият мъж наистина би си спомнил, малко смътно, колко плахо е играл на чичо доктор с малките момиченца, но той забравя — защото иска — онова разяждащо усещане, носещо такава всеобхватна меланхолия, от която момчето заравя лице в греховете на младостта като в див буренак, удря с пестници по земята и хлипа: „Исусе, защо, Исусе?“ Такъв човек би рекъл, което и става: „За какво се е проснало това шантаво момче в тревата? Може да настине!“
   О, и ягодите вече нямат прежния си вкус! И женските бедра вече са изгубили своята жилавост.

На всяко поколение му се струва, че следващото е много зле, нашите деца ще казват същото за следващите. На практика въобще не виждам нищо подобно. И на мен ми беше скучно по повечето предмети, както и сега на децата. Намирам го за нормално. Повечето от изброените неща родителите около мен ги следват инстинктивно, не познавам такива, които да тичат по команда и т.н.

Отосно статията - това ѝ е работата на жената, с това си изкарва хляба, комкуренцията е голяма, нон стоп бълват от всички страни какви ли не съвети по всеки повод. Скоро очаквам някой да ми каже и как да дишам-издишам Laughing

П.П. Дъщеря ми е на 15 г., наблюденията ми са около тази възраст, България.
Виж целия пост
# 8
Статията е хубава, но е насочена към родителите т.е. не ми става ясно каква е ролята на училището.
Защо дисциплината в клас не е добра? Защо учителите не пишат двойки? Защо учебниците са написали по начин, неразбираем за специалист в съответната област, а какво остава за едно дете, което тепърва навлиза? Защо можеш да ходиш на училище във вид подходящ повече за дискотека?

Тези въпроси и още много съм ги задавала 12 години. Получавала съм различни отговори, включително, че имам остаряло разбиране.
Любимото ми е, че възпитанието, образованието, развитието на децата са отговорности на родителите, но трябва да ходят на училище.
Колкото и добър родител да съм, средата, в която децата попадат в училище, не е под мой контрол. Правилата и изискванията не зависят от мен, а едно дете винаги е склонно да върви по най-малкото съпротивление, дори и най -доброто, умното, възпитаното.


 
Виж целия пост
# 9
Защо учителите не пишат двойки?
Къде не пишат?
И в основното, и сега в гимназиален курс си пишат двойки съвсем редовно, оценяването е повече от адекватно. Включително забележки, че и изключни има.
Виж целия пост
# 10
Права си - пропусната е много важна част - училището. Поне половината от проблемите идват оттам - с немотивираните, некомпетентни и самозабравили се учители. Това лято по случайност се запознах с няколко начални учителки от Бургас и направо ми се уплаши окото. Жените според мен си бяха направо с диагнози и абсолютно неадекватни  в житейски смисъл, а какво остава да предават на горките дечица от първи до шести клас.
Виж целия пост
# 11
Децата се отегчават, защото са възпитавани вкъщи и навън, че всичко трябва да им е фън. За съжаление това е една индустрия, подклаждана и от доста психолози. Не зная тези хора кога за последно са внимавали що е то активно внимание и какво всъщност са правили техните родители в детството си. В действителност още от зората на човечеството, та за последно през Втората световна война (после се започва с щастливото детство и никакви ангажименти) децата са били ангажирани в труд като се вземат и дребни неща, които е трябвало да вършат. Сега се отегчават, защото никой не ги ангажира с нищо, възрастните ги превръщат в консуматори.

Вълшебната думичка е "трябва".

За училището - училището от образователна институция започва да се превръща в социална институция - да приберем децата в училище, за да не са на улицата. Това го чух с ушите си от един отговорен фактор в образованието, хвалейки се колко програми са открити. Вече не се говори за резултати, а за прибрани деца в училище. Децата са делегиран бюджет, до четвърти клас се дундуркат и в пети клас се пищи как много деца сричат и имат ями от пропуски в материала от начална степен. Всеки родител се чувства в правото си да отиде и да държи сметка на учителката защо е писала двойка на детето, тя за каква се мисли! За резултати се работи в малко училище и се вижда по наплива точно там за записване в първи клас.
Виж целия пост
# 12
Странно как се обърна палачинката - преди време когато споделих, че дъщеря ми ще работи от15 г. възраст  доста хора ми се нахвърлиха, че детето не бивало да работи, а единствено и само да си гледа училището. Сега Андариел друго проповядва.
Виж целия пост
# 13
Защо учителите не пишат двойки?
Къде не пишат?
И в основното, и сега в гимназиален курс си пишат двойки съвсем редовно, оценяването е повече от адекватно. Включително забележки, че и изключни има.
Колко деца познаваш, които са повтаряли клас т.е. са имали двойки за годината? Аз видях с очите си НВО 7 клас 100% двойки, без последствия. Системата ги пуска да продължат.

За училището - училището от образователна институция започва да се превръща в социална институция - да приберем децата в училище, за да не са на улицата.Точно така си е, но не разбирам, това неспособност на системата да се справи или е целенасочено.

Виж целия пост
# 14
Права си - пропусната е много важна част - училището. Поне половината от проблемите идват оттам - с немотивираните, некомпетентни и самозабравили се учители. Това лято по случайност се запознах с няколко начални учителки
Затова човек не трябва да се доверява на случайни еднократни събития. Те го подтикват към прибързани заключения, които са далеч от обективност. Затова е по-добре да споделиш 15-годишните си наблюдения върху канадската действителност и по-конкретно, кое в тях те обезпокои до степен да пуснеш тема за проблемите на вашите деца.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия