Писане на домашни. До кой момент помагате?

  • 9 437
  • 126
# 105
Ще помагаме да края.
Виж целия пост
# 106
Сега вероятно ще се наложи да помагам. Може би ще му е трудно с дистанционното обучение, не знам. Още не съм направила регистрацията му във виртуалната класна стая.
Виж целия пост
# 107
Все още помагам по математика, химия и български език. По всичко друго преглеждам домашни, проекти, препитвам. Ако някой предмет закуца, веднага ще наблегнем на него. По български обяснявам граматиката, по литература само препитвам и проверявам преразказите, защото сме двуезично семейство с първи другият език . По математика понякога има затруднения, а сега с дистанционното обучение, виждам че химичката си изпява урока за 15 минути на бързи обороти и ги мята в дълбокото. По всичко друго се справя сам.
П.п седми клас. Ще помагам докато мога и се налага.
Виж целия пост
# 108
Здравейте да се запиша и аз. Помагам на синът ми ,който е в 7 клас още от началото до сега. Незнам дали греша ,но като видя колко им е сложен вече материала немога да го оставя сам. Особенно сега при това обучение. Има учители които са отговорни и въпреки краткия час дават всичко от себе си да им изяснят уроците, но има и такива които само "преподават". И няма как да не съм до сина си
Виж целия пост
# 109
Не само материалът е сложен ами и ужасно написан в учебниците. Сега, с тази самоподготовка при нас по разказвателните, това особено проличава. Лошото е че учителите пишат - при затруднение пишете, звънете ще ви обясня всичко. Но простата истина е, че когато не знаеш или не разбираш нещо, ти не ги осъзнаваш. Мислиш че всичко е елементарно и ти е кристално. Как да знаеш че не знаеш като всъщност си учил. Аз почнах да му давам тестове ( има в Интернет за всяка възраст и тема). Така много добре се изявяват пропуските а от там обеснявам защото има неща които наистина е малък да разбере и запомни от самостоятелен прочит. Шести клас е за сведение. Ако беше седми щях да помагам много повече. Често чета - не ми е работата да му помагам. А каква всъщност е по- важната работа за която да се пазя като родител. В основата само и именно  мен, като родител, ме интересува детето ми да няма пропуски. Никой друг не е заинтересован наистина - - ни мон ни учителите.
Виж целия пост
# 110
Според мен врътваме кръгчето пак по същия начин, по който се е въртяло винаги, но сега нещата съвсем лъснаха. При равни други условия (приемаме, че учителите са свестни и се стараят)
- винаги, при всички обстоятелства там, където е пипнал родител, баба/дядо и всякакви други допълнителни часове, били те с учител или друг специалист,
 детето дърпа и има много по-стабилни знания с разбиране.

Нашите учебници не са направени така (за разлика от доста чужбински), че детето да седве и да прочете урока и да  го разбере и да има минимални неразбрани неща. Добрата новина е, че когато помагаме на децата си, и при сегашните обстоятелства каквото чувам, е че на доста места родителите обучават децата си, създаваме една солидна база от знания и формиране на критичен начин на мислене, така да го кажа философски и научен, и всичко това накуп ще им служи цял живот. Вярно, неблагодарна работа е, не се вижда към момента, но си заслужава.
Виж целия пост
# 111
Не само материалът е сложен ами и ужасно написан в учебниците. Сега, с тази самоподготовка при нас по разказвателните, това особено проличава. Лошото е че учителите пишат - при затруднение пишете, звънете ще ви обясня всичко. Но простата истина е, че когато не знаеш или не разбираш нещо, ти не ги осъзнаваш. Мислиш че всичко е елементарно и ти е кристално. Как да знаеш че не знаеш като всъщност си учил. Аз почнах да му давам тестове ( има в Интернет за всяка възраст и тема). Така много добре се изявяват пропуските а от там обеснявам защото има неща които наистина е малък да разбере и запомни от самостоятелен прочит. Шести клас е за сведение. Ако беше седми щях да помагам много повече. Често чета - не ми е работата да му помагам. А каква всъщност е по- важната работа за която да се пазя като родител. В основата само и именно  мен, като родител, ме интересува детето ми да няма пропуски. Никой друг не е заинтересован наистина - - ни мон ни учителите.

Затова е добре детето да решава тестове по дадения предмет. Тогава се вижда какво не му е ясно. Моят, когато решава, сам се уваля. Въпросите след урока са също за самопроверка. За жалост нашите учебници по разказвателните са много ниско качество и няма отговори и упътвания. Та там проверката е с учител. Но пак ако човек опита да отговори, може да му блеснат неясните моменти и да пита.
А ако учителят работи, сам им пуска теми за проверка на знанията и проверява резултатите. Оценката не е целта, целта е точно това - да се установят пропуските и неяснотите.  
Важно е винаги първо дете да си реши само всичко. Родителят има функцията да провери /ако може/, да обясни /ако може/, но това е последващ контрол. За жалост повечето родители обективно не могат. Де от липса на време, де от липса на знания и възможности.
Виж целия пост
# 112
Добре, че някой прокара тестовете, та да станат любимо средство за проверка! Решаването на тестове е само една техника, която е със спорен резултат относно разбирането. Разбирането се "тества" с обсъждане, анализ, задаване на "отворени" въпроси. Обаче е трудно и времеемко, затова навремето се изпитваха максимум по 3 човека на час, а сега толкова много оценки трябва да имат децата, че основният начин станаха тестовете. А за качеството на тестовете дори не ми се говори - всеки си решава и си прави тестове както му дойде, нищо че има цяла наука за това как се правят тестове и как се доказва валидност на тестовете.
Ученето с разбиране е най-сериозният проблем в образованието ни, то и не само нашето образование, а на масовото образование. Затова качественото учене е скъпо начинание от всяка гледна точка - време, качества, труд, пари.
Виж целия пост
# 113
Върл противник съм на тестовете, с изключение може би на тези по математика. Аз не знам що е тест-ни в училище, ни в университета. Дъщеря ми също. Но синът и сега....
И в резултат не могат да разказват, повечето. Тестът с малко обща култура, малко метод на изключване и ето много добър резултат. Но я го накарай да разкаже нещо без подсказки а/ б/ в/ г /.
Добавям, че съм съгласна с по-горния пост.
Виж целия пост
# 114
Тестът е стратегия. Стратегията е половината успех. През половината време уча децата на стратегии за справяне, за поддържане на активното внимание, и другата половина на конкретни знания от определена област и формулиране на свързано обяснение.
Виж целия пост
# 115
Проблемът е в това се четенето с разбиране почва да куца още от първи клас. Децата са свикнали да им се налива с фунията с главата. Книгата става архаизъм. Е кажете как тогава децата да учат по учебник като са свикнали по друг начин да набавят информацията.
А за учебниците не мога да коментирам безпристрастно. Наложи ми се сега да попрочета историята. Днеска паднах от смях. Учат Англия в средновековието. Създаване на парламента. Пише черно на бяло - " хартата " дала възможност да се освободи църквата. Детето пише в домашното - хората освободили църквата. Питам го как станало това . Той отговаря - не са написали в учебника но вероятно е имало някаква битка. Wink
Виж целия пост
# 116
Много подходящ пример даваш. Виж как общото знание прави възможно "грешното прочитане" на думи и оттам как нагласяме прочетеното към вече наученото. Сякаш  недовиждаме.
Да, четенето с разбиране е сериозен проблем според мен, все по-често го срещам, включително при отличници. С цялото бомбардиране с визуални и слухови стимули започват да не могат да се концентрират дълго върху четенето и разшифроването на прочетеното.  Най-много се ядосвам, когато карат децата да четат за норматив, включително когато им се определи "всеки ден трябва да четете по 5 или 10 страници. Ужас, това го правят и учители, и родители, а децата просто ги прочитат на вентилатор, за да изпълнят задачата. разбиране нула.
Виж целия пост
# 117
Е, как да не объркаш дума, която не знаеш и не са ти обяснили.
В текст за 4 клас, четен в клас, имаше дума реверанс, пирует и още нещо от този род.
Знаеш ли какво значи? Не знам.
Обяснявам разликата между поклон и реверанс, че ги направих. Пирует също. Та се сетих за Бранислав Нушич. Не че не съм се въртяла с топки около лампата и аз! Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост
# 118
През половината време уча децата на стратегии за справяне, за поддържане на активното внимание...

Може ли да споделиш техниките за поддържане на активно внимание ? Ще бъдат от голяма полза за дъщеря ми .
Виж целия пост
# 119
Нашите имат тестове с "продължете изречението", редовно по химия, физика, биология, география. Така няма подсказка и ако не си чел с разбиране, загиваш. По математика също не им дава тестове, решават задачи и толкова. Дори по физическо им праща филми с правилата на баскетбола, волейбола и др. и правят контролни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия