"Селски" номера и пинизи - тема 2

  • 398 068
  • 5 956
# 2 445
Нравоученията тип Цвета Караянчева  "Оди пеш, бре" или "Не се оплаквай" винаги са ми били неприятни.
Всеки си знае ежедневието, носи глава на раменете и си е преценил как е най-добре да си организира ежедневието. Напористото вменяване на хората как да го правят ми е селско.

Grinning Карам кола, за да не носим раницата на детето, той е 27 кг, раницата тежи в различните дни между 6-8 кг в зависимост от програмата. На мен ми тежи да я нося, на него не му я даваме по очебийни причини.

Проблемите в София по отношение на паркирането са огромни, общината нищо не прави. Паркинги и гаражи само си бръмчат като касичка да събират пари от зоната и всичко е оставено всеки да се оправя.
Виж целия пост
# 2 446
На третия учебен ден, раницата на детето беше близо 11кг. А той миналото лято претърпя 2 ортопедични операции. Сигурно трябваше да я носи за физиотерапия
Виж целия пост
# 2 447
Властите, вместо да се чудят как да наказват хората с още данъци и такси, защото дишат, нека помислят за улеснения на ежедневието им. Колите са необходимост много отдавна и подземните паркинги трябваше да са реалност още преди 10 години. А не да ни се набива, че градски транспорт и може да се ходи пеша, от хора, които се движат със служебни автомобили, поддържани от всички нас. Само се настройват хората излишно едни срещу други. В градския няма как да пренасяш безкрайно количество багаж, не е и безопасен за малки деца и бременни. Ходенето пеша пък, колкото и да е здравословно и евтино, не е възможно навсякъде.
Виж целия пост
# 2 448
Ако мога да карам без кола, да не си мислите, че не бих си спестила данъка, гражданската, поддръжката и горивото, вечните проблеми с паркирането и заплащането на зона? Бих. Ама не мога засега.
Виж целия пост
# 2 449
Именно, това щях да допълня - за "глезотията" да имаш собствен автомобил си плащаш яко, а властите хем прибират охотно парите, хем не ти създават нормални условия, хем после с цялата си наглост си позволяват "съвети". А този автомобил не е да идеш до сладкарницата да те видят, че си с кола, а главно за важни дела - работа, училище и други занимания за детето, болница и други спешни излизания, когато се налага.
Виж целия пост
# 2 450
Подсетихте ме за нашия кмет. Има къща в центъра, която отдава под наем на едно семейство. Пред къщата е паркиран стар автомобил(който не е в движение от около 2 години), собственост на собственика на къщата, а наемателите се чудят къде да паркират.
Вие искате управляващите за вас да мислят.
Виж целия пост
# 2 451
Това, че столичната община е калпава, напълно съгласна. Но това не оправдава паркиране в зелени площи и на други нерегламентирани места - нали от там тръгна разговорът? Моите права свършват там, където нарушавам вашите. Или ще ви е приятно тези дечица, за които пишете, да нямат 20 квадрата зелена площ за игра от коли.  А И шофиращите в София далеч не са само майки с деца - не всеки шофира от нужда и необходимост, просто транспортът не се предпочита.  
И - за разлика от Цвета Караянчева и ко, аз нито крада пари от инфраструктурни проекти, нито се возя на мерцедес и охрана с пари от данъкоплатеца, тоест  с ваши пари.  Говорим си накъде върви светът и то не е в посока повече автомобили, лесен и евтин автомобирен транспорт. А иначе да  - "всеки си знае".
Виж целия пост
# 2 452
Не оправдава паркиране в зелени площи разбира се. Но и ти призоваваш да се ходи с колело на работа, но не даваш алтернатива за зимата, дори не отговори как самата ти, използваща колело си решила проблема с придвижването без кола. За придвижването говореше в предишния си пост, не за паркирането. А необходимостта от кола не е свързано с това дали я ползваш всеки ден или не, а къде да я държиш като не я ползваш. А общината като е калпава и не е осигурила места, няма и глоби да събира за неправилно паркиране. Задълженията първо от институциите трябва да се покриват, тогава от хората, а не обратното. Така, че според мен го оправдава. Защото е заради същото неизпълнено задължение. Никой няма да паркира в градинката, ако има място на улицата. И майките ползващи градинки и площадки, също първо общината трябва да упрекват, а не собствениците на коли. Тя общината и тях трябва да поддържа, ама не го прави.
Изобщо не казвам, че паркирането в зелените площи е нещо хубаво, но мисля, че паркиралите на главните булеварди пречат много повече. А съм предимно пешеходец. Като от 4 лентова улица, стане двулентова, придвижването става по-трудно, губи се време и колите работят по-дълго време, т.е. замърсяват повече. Ама и те няма къде да отидат. Точно както колите от по-малките улици пред блоковете няма къде да отидат
Виж целия пост
# 2 453
E, с това няма да се съглася - да свиним пространството и да пречим на околните. Сори. Никой не е длъжен на търпи произвол. Въпрос на ценности.
И защото ме питахте за зимата - в студ с автобус.
Виж целия пост
# 2 454
И как ще се придвижва по-бързо автобуса, ако е свободна улицата по която се движи или, ако едната ѝ лента е паркинг и всички превозни средства са принудени да се движат само в една и автобуса е принуден тях да изчаква? Пак казвам, че няма нищо общо със свиненето, а с това къде паркирани, колите на кого пречат. Тези по главните улици пречат на много повече хора, отколкото тези в зелените площи в между блокови пространства. Като брой. Иначе и двете са свинене на някакво пространство
Виж целия пост
# 2 455
Ама това с паркирането по тротоара и в зелените площи само тук съм го виждала. В Япония за да имаш кола първо трябва да си осигуриш паркомясто или гараж, което струва много пари. Никъде няма паркирани, по тротоарите и градинките, коли. Колата не е задължителна. Има градски транспорт и велосипеди. Ами добре си живеят хората. Не страдат за коли. И децата ходят сами на училище, дори се гледа с лошо око, ако някое го придружава майка му. Малките деца в детската градина майките ги возят на столчета отзад на колелото.
Виж целия пост
# 2 456
Да. Има градски транспорт. Ама точно японския да даваш за пример, не е много адекватно. Тия са на светлинни години напред.
Виж целия пост
# 2 457
Ако имахме транспорта на Япония и ние нямаше да си помислим за кола. И градския и извънградския
Виж целия пост
# 2 458
Ма Ко, в един от предишните коментари ти обясних, защо всъщност пречат на много повече хора тези паркираните в зелените площи.
При дъжд разнасят със гумите кал навсякъде. Тази кал, първо е ужасно да я газиш, второ, когато изсъхне тази кал, се вдига под формата на прах. Прах, която дишаме всички. Това, съчетано със газовете от самите коли, със дима от печки и тецове, усилва допълнително тежестта на замърсяването. Не мисля, че може да се изчисли колко, но огромен процент от белодробните заболявания, включително рак, са причинени от това замърсяване.
За да има някой паркомясто, каца в градинката и разнася кал, която може да причини нечия смърт един ден.

Япония няма как да се сравнява с България. Там е не просто уредено. Няма как да ги стигнем.
Стига пример от Европа, че колите не паркират по тротоарите и градинките.
Виж целия пост
# 2 459
А недей си попожелава транспорта в Япония.
В Азия са толкова пренаселени градовете и транспорта е ад. А автобусите са им едни малки - ти детето и раницата -немислима гледка.


Азия, не само Япония е друга бира, не я набърквайте.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия