"Селски" номера и пинизи - тема 2

  • 398 141
  • 5 956
# 2 430
Ма Ко, аз ги разбирам хората, които идват тук. Като нямаш работа и възможност да живееш нормално на едно място, разбира се, че ще търсиш на друго.
Единствено се сърдя, че се съгласяват на лоши условия за работа, защото щом един се съгласи, шефовете решават, че всички трябва. Но в София работа има, можем да избираме. Хората не са виновни за това, че навсякъде другаде възможностите са малко. Всеки има право да се бори за достоен живот.
От тази гледна точка няма как да се спре пренаселването на градовете.
На мен не ми е проблем, че хората са тук, нито че карат коли. Проблем ми е, когато паркират, където не е редно. Разговорът тръгна от Пони, която е зазидала кашпа. Ами, тя описва място, където не е редно да се спира по начало, а тук и скочиха, че нямала право да не иска да се спира там. Ами има право. Ето и други пишат, плащат си паркинги, намират си начина, така че да не спират, където не трябва. Редно е да е така.
Ако трябва да носиш нещо тежко можеш да спреш и за пет минути. Но как го виждате, чисто стратегически, да се случат нещата. Специално тук, където живея, място за нов паркинг няма. За сметка на това има два платени, на които ако има наполовина запълнен капацитет е добре. Трябва да се бутне някой блок ли, че да има къде да се кацне паркинга? Или да се разруши детска площадка? Района е Надежда. Всичките части са прилично застроени, нови сгради има, но са изключително малко. В близкият километър около мен има две нови и една се строи. Дори на тяхно място да имаше паркинг, резултат нямаше да има. Защото всеки мисли, че само той има нужда да паркира, ама точно до блока.
10 минутно ходене е нищо. Ако си натоварен си е доста, да. Но можеш да спреш, разтовариш и закараш колата на паркинг. Стига да имаш желание. И пак да походиш 10 мин.
Виж целия пост
# 2 431
От много години се развива хоум офис системата, не е от сега. Много хора, далеч не всички разбира се, имат възможност да работят от разстояние. Локдауна доказа, че може. Т.е. не нужно нито да живееш в голям град, нито дори да си наблизо, че да имаш добре платена работа. Да, трябва от време на време да пътуват до работата все пак, но не от понеделник до петък всеки ден. Така, че вече "ама в провинцията няма работа" не важи, като преди 30 години. Не говоря за пренаселването на градовете, като цяло, а специално за София. Всички знаем, че има и други големи градове, където работа не липсва и наплива към тях е в пъти по-малко, отколкото насам.
В примера, който даваш, за километър 3 нови сгради, дори да не реши проблема изцяло, на тази територия, ако строяха паркинги вместо сгради, ще е решение, макар и частично. И за това разстояние даже се падат през 333 м., не през 500, нали? Защото новите сгради още повече ще утежнят проблема, няма как да го разрешат, макар и частично.
Никой няма да паркира в градинката, ако им свободно място на улицата или на паркинга. Нали не мислиш, че го правят за да ги псува някой? Правят го защото са принудени. Изобщо не го намирам за редно, не мисли, че ги оправдавам. Като махнаха паркинга зад блока и на нас ни се е налагало да паркираме дори пред съседния, на булеварда, защото в следващата вътрешна улица е същото като пред нас. Съседи, които преди това са ползвали паркинга, са спирали по-далеч, обаче всичките искат да се върне, за да има къде изобщо да се паркира. Не всеки държи да паркира точно пред входа, ама както ти го казваш на 10 минути, за повечето е в другия квартал. Нормално ли е да паркираш в другия квартал или е нормално, ако колата ти трябва неотложно да хващаш ГТ до нея? Пък и да не е неотложно не е нормално да ходиш 10 минути до колата си, защото това е голямо разстояние. Човек ходи средно с 5 км/ч. Ако за час изминава 5 км., означава, че за 10 мин. ще измине 833.33 метра. Т.е. почти километър. Не мога да се съглася, че е нормално да паркираш колата си на това разстояние. И то при положение, че аз ходя много пеша, дори ми е основния начин на придвижване.
Виж целия пост
# 2 432
Войната по пътищата, вариации по темата..😁
Десет минути ходене пеша си е много, казвате? Иначе час у фитнесО си е нормално?
 Съгласна съм с тези, които казаха, че общината не може да продава нещо, което няма, в случая паркоместа. Да кажа само, че София не е нито единственият, нито първият град, който страда от пренаселване. Тук-таме са си решили проблема с паркингите, обаче се искат пари да се вложат. Общините не обичат да харчат за народни нужди, закони няма.. Така че светлият пример на Хелзинки може само да ни свети, ама не и да ни грее.Simple Smile
Виж целия пост
# 2 433
Общината като смята, че не ѝ е изгодно да прави паркинги, не пречи да са частни. За целта обаче общината ще се наложи да не издаде разрешение за строеж на сграда, а за паркинг, което предполагам е по-евтино. Но като този паркинг е платен и охраняем, много хора ще са съгласни да си държат колата на паркинга. От 1/3 до половината да отидат на паркинги, другите и да останат пред блоковете и по улиците, няма да е такъв проблем. И работа за няколко човека на паркинг и приходи за собствениците и спокойствие за собствениците на колите и по-малко избиване м/у съседи за паркомясто. Обаче не, трябва сгради да има, които стоят полупразни, а останалата половина която я обитава е с 1-2 коли. Малоумници
лейди Рамкин, 10 минути ходене като разходка не са много. И аз лично ще измина и повече от километър за това време, защото се движа предимно пеша и ходя бързо. Но за всяко отиване до колата, продължавам да смятам, че 10 минути са много. Пак да дам примера с болно дете, което има нужда да го заведеш на лекар. Дали ще минеш за 10 мин. същото разстояние с него? Една зимна сутрин, в кишата и студа тези средно 830 м., които при нормално ходене ще изминеш за 10 мин., ще ти отнемат много повече време. При нас за километър има по 3-4 светофара, трябва и тях да чакаш. И то само за да стигнеш до колата си. Несериозно е. И представи си, че стигаш до колата зимата, студ, вятър, киша и всякакви екстри на улицата и установиш, че ти е паднал акумулатора. Дали в тези условия и при тежестта на акумулатора ще успееш за 10 мин. да се върнеш с него до вкъщи да го заредиш? Съмнявам се
Виж целия пост
# 2 434
Ма Ко, абсолютно съм съгласна с първата част на поста.
 Обаче не съм база за сравнение. Отгледала съм три деца, здрави и прави станаха, десет минути ми е пътя до спирката на гт или до Фантастико, след ден два ще доживея и 45 си РД без да си счупя крак или пренатоваря кръста, така че..
 Само да вметна във връзка с така необходимите всекиму автомобили, холандците не обичат да карат велосипеди. Обаче държавата се е погрижила да обичат.😁
Виж целия пост
# 2 435
Не мога да разбера, новите кооперации нямат ли подземни паркинги? Това се решава лесно - няма паркинг, няма разрешително за строеж. Тук, във Франция обичайно е да има предвидени 1 и 1/2 места на апартамент. В блокче с 30 апартамента има 45 места. Също така се инвестират големи суми за да се строят подземни паркинги под площадите. Всичко това е работа на общината. Когато тя не си върши работата, се появяват конфликти между хората, които са всъщност жертви.
Виж целия пост
# 2 436
Бавно ходиш значи. Аз за 10 мин. отминавам 3 спирки на автобуса и 2 на трамвая, които са ми най-близо Joy
Магазини иначе имам на близо, всеки ден влача в торбите повече от предвиденото, щото като вляза вътре съм като луд с картечница, обаче никак не е добре да влача тежко. И при по-голям пазар ходим с колата. Ортопедията ми е втори дом от над 25 години и за ходене, много ходя, но не мога да си представя за всяко ходене до колата да ходя 10 мин. Мъжа ми ходи с нея на работа, защото пътя му е около 18 км., но аз се качвам или с много багаж, че сме тръгнали на някъде или за по-голям пазар, който и да искам, не можем да пренесем на ръка. Абсолютно противопоказно ми е да нося тежко. Остави торбите, ако трябваше детето да нося до колата и тя да е на това разстояние, изобщо нямаше да се справя
Не мога да разбера, новите кооперации нямат ли подземни паркинги? Това се решава лесно - няма паркинг, няма разрешително за строеж. 
Тук това се решава от всяка община, няма общ закон за всички. В София се говореше, че е влязло в сила такова правило, ама беше отдавна и за малко. И никой не знае влезе ли наистина или лобистите си свършиха работата преди да започне да действа. В целия квартал, на пръстите на едната ми ръка се броят блоковете, които имат подземен паркинг от по-новите. Единия се наводни 2 години след населването на сградата и стоя неизползваем повече от година. А блока е почти на пазара в Люлин и около него движение и от преминаващи и от живущи
Виж целия пост
# 2 437
Ето ти нагледно доказателство - между два блока пространството беше предназначено за паркинг. Това още по Тошово време.  Едни хора я взеха, не я купиха. За начина на придобиване на земята няма да говоря - това също е тема като за наказателен съд, но не е за тук. Сега на това място се мъдри блок. Триетажен. С подземен паркинг. Въпросът е колко апартамента има в един блок тип къща на три етажа, ако има подземен паркинг, а колите ОКОЛО него са седемнайсет?
Виж целия пост
# 2 438
Прочетох за Надежда, и понеже и аз съм в нея, да кажа. Паркираме в метрото, в буферния паркинг. Купихме си гараж на зелено на около 10-на минути от нас. Цената му е по-висока от жилищна. Но е голям и удобен за влизане /излизане. Има доста гаражи и паркоместа, които се продават, явно не се купуват заради цената им, колите са около новите кооперации. Преди да вземем този гараж, обиколихме около вкъщи, гаражи 10-12 кв, в които, за да влезеш трябва да направиш 56 маневри, ако нямаш камера на автомобила.
Друга хитрина на строителите, масово е да слагат на паркоместата едни, не се сещам името сега - платформи, които с дистанционно се движат нагоре, надолу, уж за два автомобила. Така пък те отговарят на изискванията за брой паркоместа, за апартаментите.
Взимат ги под наем и после ги връщат.
Отделно, преди две години може би, не беше уреден добре въпроса за покупка на паркомясто в сграда, в която нямаш жилище. Тогава също търсихме, но не купихме поради тази причина-документите.
Сега може и да са го оправили.
Градинката пред блока иначе стана на паркинг. Преди това глобяваха, ако си паркирал там.
Виж целия пост
# 2 439
Е как точно ще осигуряват места на всеки желаещ? В София има вече сигурно над 2 милиона жители, новото строителство е на всеки ъгъл.
Ако не можеш да си платиш паркомясто, платен паркинг или гараж, пълна селяния е да паркираш по междублокови пространства и градинки. Какво значи - те хората не го правят от добро? Направо съм сащисана от такива разсъждения. Градът и кварталът не са само за шофьори, в градът живеят деца, пенсионери, хора, които искат да седнат някъде на чист въздух.
Оше повече, че в цяла Европа се насърчават хората по всеки начин да слязат от колата, да ползват градски или велосипеди. Колата не е необходимост при живот в столица с транспорт, а лукс. Луксът се плаща.
Само ние в България трябва да насърчаваме десетки трошки да завземат всеки ъгъл, защото колата била необходимост и се вади вода от сто кладенеца защо нищо друго не е вариант.
Ние имаме кола в Лондон - изисква се специално удостоверение, че живея в квартала, за да имам право да паркирам отпред. За това се плаща и такса. Карам електрическа кола, за да не плащам и допълнителна такса от 15 паунда дневно, която дължат собствениците на бензинови и дизелови коли, ако шофират из центъра. На работа винаги съм ходила и ще продължа да ходя с метро. Колата е за ваканции извън града, тежък багаж и за ходене на лекар, ако си много зле. Така си спестяваш много грижи къде и как да търсиш зони и паркинги.
Виж целия пост
# 2 440
А ако можеш и искаш да си платиш паркомясто, платен паркинг или гараж обаче няма? Тогава къде отива твоята логика?
Виж целия пост
# 2 441
Не ми се е случвало да е невъзможно при желание от мен да платя място или наема гараж. Ако при теб е така, за което съжалявам, просто ще потърся начин да не ползвам кола. Докато живеех в София, винаги ходех на работа с колело например, за него се намираше място.
Виж целия пост
# 2 442
За съжаление аз зареждам тежки кашони, понякога всеки ден. Не става да ги нося на гръб. Понякога кола си трябва.

И да, при мен е точно така. В големите градове на България положението е едно и също.
Виж целия пост
# 2 443
А детето с колело ли да го пращам на училище?
Няма къде да го остави там.
Виж целия пост
# 2 444
Добре де, лятото ще ходиш на работа с колело. А зимата, а като вали, а като трябва да напазаруваш и прибереш покупките? И гледаш как се придвижва сам възрастен. А този възрастен, ако трябва и дете да води на градина, у-ще, лекар, извънкласни занимания? И него на колелото, при това  независимо от времето. И говорим само за придвижване из града. Ако искаш уикенда да отидеш някъде, пак ли без кола е по-лесно? Ние ходим на палатка на риболов при всеки удобен случай, смяташ ли, че и да имаше транспорт до където сме тръгнали е възможно багажа да го превозиш по този начин? Или ще си стои непрекъснато в града?
Не, колата не е лукс. В цял свят не е. Необходимост е навсякъде. Дори хората ходещи на работа с колело, когато условията позволяват, имат коли. Това дали се ползват всеки ден или не, не решава проблема с мястото за престоя им. Ако няма място да паркираш, като се прибираш от почивка, то няма да има и като се прибираш веси ден.
Цели квартали има с никакви гаражи. Интересно ми е и зимата ли ходеше с колело на работа? Защото аз зимно време колоездачи по улиците изобщо не виждам
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия