Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Първокласни не изпълнява задачите на учител

  • 592
  • 2
Здравейте имаме първокласник на 7 г .и имаме проблем госпожата от занималнята му е казала че,няма да го пусне да се прибере докато не си напиши домашното.Та от тогава вечер като спи започна да бълнува ,да плаче и да говори на сън как госпожата не му разрешава да се прибере в къщи .Говорим с него но е все същото .Не иска да ходи на занималня и учителката като му каже да напише нещо или къса листа или плаче.Как да му помогнем.
Виж целия пост
# 1
Здравейте!

Не знам дали момчето е ходило на ясла и детска градина преди училището, но независимо от това е важно да обърнем внимание на този значим етап от живота на детето.

Стартът на училище e стресов сам по себе си за всяко дете. Защото това е етап на отделяне от родителите, дома и познатия досега режим. Учителите са непознати, съучениците са непознати, пред детето се появява цяла система от правила и норми. Освен това все повече започва да напомня живота на възрастния, макар и с други параметри – детето вече има задължения, както в училище, така и у дома – подготвяне на уроци, изпитване и т.н. Цялостната обстановка е различна и непозната за първокласника.

Понякога децата възприемат този период като по-стресов спрямо други деца. Могат да имат преживяването за изоставяне, абдикация, а в някои случаи да го приемат и като отхвърляне.

Неизпълнение на условие, което може да доведе до това детето да не се прибере вкъщи, е възможно да е отключило и/или подсилило това усещане за отхвърляне и съпътстващия го страх.

По този начин даденият обект (може да е конкретен човек или пък неодушевен предмет) става застрашаващ и отблъскващ. Във фантазията на момчето това е нещото, което го отделя от дома. Отнема му дома.
От тази позиция има смисъл да помогнете на сина си да разбере и интегрира идеята за промяната в живота му, която е нормална и естествена. Да се работи по линия на това да се създадат положителни асоциации с училището и учебния процес. Това, разбира се, не означава да представяме училището като приказен свят, в който всичко е идеално и безпогрешно, а като реално място, в което детето може да съществува спокойно, без това да е в конфликт с представата му за дома и близките.

Сърдечни поздрави,
Славея Дънева – психотерапевт
Виж целия пост
# 2
Благодаря .Синът ми е посещавал и ясла и училище но ,учителките там все са намирали подход да го заинтересуват с нещо .Все пак говорим с него че,в училище всеки ден учи нови неща като букви и числа .И за това трябва да се слушат учителите.Благодаря за бързият отговор
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия