Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Частни училища - информативна тема 30

  • 20 540
  • 590
# 105
Много добре да има външни квестори, че иначе беше голямото подсказване навсякъде или почти навсякъде в милата ни РОдина. Интересното ще бъде къде ще заложат тройката. Ще е интересно каква стратегия ще възприемат от МОН. Но ще има катастрофа с резултатите, в това съм убедена най-субективно.

За математиката трябват първо изградени математически понятия, а те са още в градинска възраст. Проблемът на много от децата не е самото решаване на аритметичните примери, а текстовите задачи, защото там се намесва езиковото разбиране като цяло и заучаването на езикови логически конструкции, касаещи условието на текстовите задачи.  Пак си има елемент на зубрене на правила от типа "щом имаш в задачата "с пет ябълки повече", значи е събиране". Има и табличен начин за решаване на текстовите задачи, който също се учи. Сега някой ще каже, че на състезателите не било така - хем е така, хем не е така, защото и състезателите решават купища задачи със заучени алгоритми, докато стигнат до уникални решения.
Виж целия пост
# 106
Радвам се, че все още има вярващи в баснята за външните квестори (дето уж отдавна ги има на ДЗИтата).
Виж целия пост
# 107
А махат ли матурите по разказвателните?
Виж целия пост
# 108
Махат ги.

Милите деца, на опитни зайчета ги направиха. То не бяха нови програми, НВО-та, пък профилирани ли, професионални ли паралелки, пък с какви оценки ще се кандидатства в университет... С какъв химикал да пишат на НВО, пък да разтелбоТират ли, да не ли...И всичко на техен гръб.

Някой има ли повече информация за математическата паралелка на ОТ и каква им е целта? Намирам го за интересно решение от тяхна страна.
Виж целия пост
# 109
него го боли, че децата от СС се справят по-добре по английски, сравнени с децата от КО. Ама иначе резултатите не му били важни. Според мен до изясняване "са или не са важни резултатите", целият спор е безсмислен
Отново, Аш - кои резултати? Тези от НВО?  Защото други няма публикувани? А ни трябват "обективни" критерии?
На НВО ли да вярвам или на очите и ушите си? Особено като погледна фаворитите в класациите? Веднъж се гаврих с тях, но май вече ме е гнус да ровя в творенията на МОН.
Да задълбавам в стотните или да погледна цената, на която са извоювани тези стотни?
Гледам да бъда полезен на следващата смяна родители с опита си и не ме интересува кои деца са по-добре по английски, тези от СС или тези от КО.
Интересно е обаче къде ги учат на Английски по най-добър начин. Такава оценка включва както резултатите (които НВО доказано не показва), така и методите на преподаване и вложените усилия и време (които ги няма публикувани никъде).
Та боли ме не да покажа, че КО (и следователно децата в него) са по-велики, а ме боли да гледам как безумната амбиция за "обективно по-добри резултати" на всяка цена, разсипва  свестните училища едно след друго.
И ако някой си мисли, че частните училища (вкл. КО и АК) са застраховани от такава съдба - нека помисли пак.
Виж целия пост
# 110
Ежко, ако бях на твое място, след предната ти излагация за нивото на английския в КО, не бих си отваряла изобщо устата по темата. Какво беше? B2 в кой клас имаше сина ти? И как ти, който точно никога не си виждал как се работи по езика в СС, правиш подобни намеци за методите и цената? Кой и кое училище е разсипал с какви методи? Може ли поне веднъж да говориш в конкретика, а не с неадресирано хвърлени намеци? По достойно ще е от твоя страна да носиш отговорност за твърденията си.

Щото аз на 16.09 чух една статистика за успеваемост на Кеймбридж изпитите за нива, която показва съвсем други неща. Различни от намеците ти.
Виж целия пост
# 111
Интересно е обаче къде ги учат на Английски по най-добър начин. Такава оценка включва както резултатите (които НВО доказано не показва), така и методите на преподаване и вложените усилия и време (които ги няма публикувани никъде).
НВО в 7 клас включва и английски ли, а крие резултатите ли? Продължавам да не разбирам за какво говорите и ще съм благодарна някой да обясни.

Ако училищата се състезават и съответно самопровалят, за да покажат "обективно добри резултати", това не касае ли само обучението по математика и български? Английският остава извън радара на МОН и е само в главите на надявам се малка част от родителите да си доказват къде е по-по-най това обучение. Ето че сами си правим състезания.

В тази тема научих и съвсем нова конотация на понятието "зубрене" - излиза, че и родния си език сме зубрили, ОК тогава. На децата ми училището си е зубраческо.
Виж целия пост
# 112
Ежко, ако бях на твое място, след предната ти излагация за нивото на английския в КО, не бих си отваряла изобщо устата по темата. Какво беше? B2 в кой клас имаше сина ти? И как ти, който точно никога не си виждал как се работи по езика в СС, правиш подобни намеци за методите и цената? Кой и кое училище е разсипал с какви методи? Може ли поне веднъж да говориш в конкретика, а не с неадресирано хвърлени намеци? По достойно ще е от твоя страна да носиш отговорност за твърденията си.

Щото аз на 16.09 чух една статистика за успеваемост на Кеймбридж изпитите за нива, която показва съвсем други неща. Различни от намеците ти.
Само да добавя - нали ти писа, че това лято на заниманията в АК децата от СС са били оценени с най-високото ниво, а тези от КО - не?

Цитат на: Ezhko в сб, 09 ное 2019, 08:33
"Интересно е обаче къде ги учат на Английски по най-добър начин. Такава оценка включва както резултатите (които НВО доказано не показва), така и методите на преподаване и вложените усилия и време (които ги няма публикувани никъде)."

В КО цял юни месец решават на лятно училище тестове по английски. Че не е иновативно, не е. Ама поне да беше ефективно. Щото СС юни месец са по лагери и иху-аху, но резултатите пак са по-добри.
Виж целия пост
# 113
Чейндж,
НВО по английски има в 7-ми клас (но не е задължително). Резултатите са меко казано трудно намираеми. Аз имам поглед с "връзки". Ако някой смята, че резултатите са показателни за нивото на училищата или просто интересни, да си отправи запитването по закона за обществена информация. Аз с държавните институции в образованието приключих.
Пак оспамихме темата трима-четирима души. И аз от тях. Страх ме е, че с каквито се събереш - такъв ставаш.
Време ми е да се махам.
Виж целия пост
# 114
Абе това за зубренето не е вярно!
Никакво полезно действие не се случва!
И примера с кони/е също го доказва.
Точно защото детето е хеанало във въздуха, че се слага “и” в края на думата за мноожествено число, а не започва да го използва защото някой му е казал да слага “ и”. Поправките също са многократно повтаряне на грешка, но това е практика, не е зубрене.
Или ще трябва Анди да използва  други примери за да обясни какво разбира под зубрене, или просто да използва друга дума за нещата, които казва, защото зубренето определено не е нещо полезно! Не случайно се е наместило  с негативна оценка във възприятията ни!
Виж целия пост
# 115
Радвам се, че все още има вярващи в баснята за външните квестори (дето уж отдавна ги има на ДЗИтата).

Всъщност в София изобщо не е басня. Редно е да правиш разлика между Кърджали, където всички учители са роднини и се борят за всяко дете, че и за собствените си места. И София, където е трудно квестор да се нацели баш в класа на познат учител. А и конкуренцията между училищата е видима.

Хоуп, това сигурно ли е за квесторите? Ако е, супер. Щото в статията, която постнах наскоро имаше резултатите от матура след 4 клас, които предизвикаха сериозен смях у мен.
Виж целия пост
# 116
Аз правя разлика.Бумажките (дипломите) не правят.
Виж целия пост
# 117
Аз правя разлика.Бумажките (дипломите) не правят.

Умните не разчитат само на написаното на хартията, но и анализират факти и обстоятелства. А накрая и проверяват на практика. Истината винаги излиза наяве.
Виж целия пост
# 118
Редактирах първи пост. Онна е добавила всички ЧУ в София, според регистъра на МОН.
Подготвя и всички ЧУ в страната.
Благодарностите са към нея.Flowers Hibiscus
Виж целия пост
# 119
Аз и Фенси не се “дърляме”, говорим си. Уфф, с тази дума имам деца вю.

Фенси, истината излиза наяве едва при “субективния” фактор (F2F интервю). Колко учебни заведения го прилагат при подбора?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия