Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

За или против „Зелена/Синя зона“

  • 3 013
  • 227
Здравейте,
наскоро имаше обществено обсъждане за въвеждане на зелена зона в район Изгрев, на което по-активни бяха противниците на зоната. Но подозирам, че привържениците са повече като бройка. Имаше разнообразни аргументи за и против, както и много емоции.

Интересно ми е какво мислете за зоните, независимо дали живеете в квартал със или без зона. И ако живеете в район Изгрев искате ли да има зона или не?

Аз искам да има зона, защото очаквам с въвеждането ѝ да се освободят (и защо не - ремонтират) тротоарите и зелените площи.
Виж целия пост
# 1
Там, където има зона, има и ред. Един глас "за".
Виж целия пост
# 2
Живея в Дианабад. Има някакви подписки За или Против зоната.
Много е натоварен квартала, повечето семейства са с по 2 коли.
Разни късополи моми се мъчат да карат джипове. Съответно и паркирането им куца.
Въпреки това ние със Скъпия сме против зелената зона в квартала.
Ако я въведат  плащаш една сума, тя потъва в общината, но място пак може и да не си намериш наблизо. Какъв е смисъла да платя, а да нямам  маркирано място за моята кола?
Виж целия пост
# 3
Живея в "зелена" зона. Допреди 7 години беше със свободно паркиране, но на съседната улица започваше синята. Спираше се буквално в три редици, един върху друг.
Тези проблеми до голяма степен се решиха. Така че в нашето семейство сме "за" - 100 лева годишна такса (=27 стотинки на ден) няма да гътнат ничий бюджет, а ще ограничат трошките и приходящите.
Съгласна съм обаче със съображението, че приходите не се отчитат, нито харчат така, както трябва. "Паркинги и гаражи" е дори частна фирма, не отиват точно в общината, а потъват в неясно чий джоб.
Виж целия пост
# 4
Живея в район "зелена" зона, с 2 коли сме, да твърдо "за" съм, но предвид близостта ни до голям парк- уикенда, а излезнеш и шанс за паркиране после "0", но през останалото време си паркираме пред входа, защото няма как работещите в района да си държат колите пред нас постоянно (говоря и за през деня, когато сме си у дома, не само за 19.30-8.30).
За Изгрев не мога да взема отношение, но парите си заслужават, определено е по-добре от паркинг за 2 коли= 200 лв на месец, срещу 300 на година.
Виж целия пост
# 5
Не само София има район Изгрев, така че е добре да се уточни града. Не съм от София, но и в нашия град имаме синя и зелена зона. Категорично съм "за" синя зона в центъра. В центъра всички живущи имат гаражи, но паркират на синята зоната и си ползват гаражите за работилници, дават ги под наем като офиси и места няма. Съответно заемат места на синята зона и за хората имащи нужда да стигнат до НАП, Община или прочее дори срещу заплащане места няма! Парите от синята зона потъват някъде си, а улиците и тротоарите стават вече непроходими и само си трошим колите.
За "зелена зона" съм категорично против. С цел пълнене хазната се разширява зелената зона, която в нашия град е от май до октомври до 9/10 вечерта и включва събота и неделя. След въвеждане на зелената зона, живущите на нея започнаха да спират пред нашия блок (който е в близост до зоната).Т.е колите се изместиха, а пред техните блокове все едно бомба паднала, никакви коли. Започнахме съседи да се караме за места, което никога не е било.Сега научаваме, че сме били искали и ние да се включим в зоната(пълна лъжа, допитване или обсъждане не е имало) за да разширят зоната и да прибират все повече и повече пари от хората.
Така, че аз съм ЗА строенето на паркинги, забраната за издаване на строителни за сгради без паркоместа, забрана на използване на съществуващи гаражи като офиси!
Виж целия пост
# 6
Аз съм ЗА. При наличие на зона човек има шанс да паркира, когато има да свърши работа. Който е живял без зона и после със усеща положителната промяна. Който не го е изпитал е нормално да не знае, че е хубаво и понеже иначе българинът не обича да плаща за неща, които според него му се полагат по право, хората са против.
И да добавя - зоната увеличава шанса за паркиране, но ако някой иска сигурно място все пак трябва да плати над десет пъти повече, нали?
Виж целия пост
# 7
Живея в зелена зона и съм "за". Ние имаме гараж и не спираме на улицата, но със зоната се оправиха доста от тротоарите и се разкараха колите от тях. Освен това автомобилите - паметници вече ги няма.
Виж целия пост
# 8
Живея в зелена зона и съм "за". Ние имаме гараж и не спираме на улицата, но със зоната се оправиха доста от тротоарите и се разкараха колите от тях. Освен това автомобилите - паметници вече ги няма.
1:1 с моето мнение, само че сме без гараж.
Виж целия пост
# 9
Не виждам какво се променя като се въвеждат зоните. Не се строят паркинги.Парите кой знае къде отиват.Примерно нашият блок са 112 апартамента по 1 автомобил това са 112 автомобила .Някъде има и по повече.
112×100лв =11200лв това са пари за година .Но местата са около 30бр за паркиране.Не виждам какво ще ни помогне зоната.Отделно ако отидеш в зона можеш да пращаш 4 смс за зелена и 2 смс за синя зона което е тъпо .Би трябвало да можеш да си плащаш неограничен брой часове.
Виж целия пост
# 10
Аз съм за зоните и се надявам да ги направят и в младост.
Имаме апартамент на Дондуков, ами винаги има място за паркиране..., а в младост излезеш ли с колата, край после обикаляш като идиот, за да намериш местенце
Виж целия пост
# 11
Аз съм против, докато не изградят паркинги, имам предвид многоетажни, като в белите държави.
Така само им плащам за нещо, за което те нямат принос, а и таксата не означава, че има ред. Пак същите хора ще искаме да си паркираме колите пред блока, и пак няма да има място и ще се въртим като улави.
Виж целия пост
# 12
Нали знаете, че ако направят паркинги, те ще струват поне 100 лева на месец.
Наистина не мога да приема аргумента против зоната, че трябва да се плаща - та 100 лева на година са нищо!
Виж целия пост
# 13
Не съм против 100 лв. Против съм да плащам, но пак да няма къде да паркирам близо до блока. При нас няма стари коли, спрени от движение. Просто мястото е малко, а сме 2 блока с по 110 апартамента. Когато Скъпия караше такси и се прибираше към 22 ч. се е случвало да спре до Т маркет или до бензиностанцията след доста обикаляне. Какво ще се промени ако внесем х 100 лв от семейство?
Виж целия пост
# 14
Не съм от София, живея във Варна, но темата живо ме интересува. Абсолютно против съм въвеждането на зона. За съжаление офисът ми попада в бъдеща такава. След няколко месеца ще се видя в чудо как да се оправям. Работата ми изисква наличие на кола (товаря обемни, тежки неща, не става с ГТ). Аз съм си работодател, но пък в същото време бизнесът ми няма възможност да поеме разходите по служебно паркомясто в зоната. Отделно общината не изгражда паркинги (за мен ще е поносимо 100 лв на месец абонамент за паркинг), а ме задължава да си сложа детето в кварталното училище (по район на живеене), което означава, че сутрин и вечер буквално трябва да летя за да успея да я заведа/прибера, а в същото време да работя (наложи се сериозно орязване на работното ми време във връзка с това, което пък директно води до загуба на клиенти, т.е. загуба на пари). Нещата са навързани като свински черва и най-малко от всичко се мисли за удобството на живущите и работещите в зоната. Приоритетът е да се приберат едни пари, нас кучета ни яли.

Чета във фейсбук разни коментари как трябвало да се опразнят гаражите, които сега били магазинчета и да се ползват пак като гаражи, тогава проблемът веднага щял да се реши. Чета и се чудя капка акъл имат ли въпросните коментиращи. Уточнявам, че чета коментари за Варна, за района, в който работя. Понеже от 20+ години работя тук имам поглед върху нещата. Гаражите съвсем не са толкова много като бройка, обслужвали са чудесно района във времето, в което е имало по една къща на парцел, а сега на мястото на къщите е вдигната по една кооперация. Долу има двор за 2-3 коли и 2 гаража на партера. Във входа има 24 жилища. Жилища, не ателиета, да не каже някой, че са захитрели. Но строителят е направил само тези парко места+гаражи и край. 24 семейства, някои с по две коли, останалите с поне една. И умниците се праскат, че като изгонят двамата наематели от гаражите (ако са изобщо търговски обекти), проблемът им ще е решен. Положението в околните улици е същото, едно към едно, виждам го с очите си всеки ден. Проста сметка показва, че местата не са достатъчно дори за живущите, камо ли за работещи, пък какво остава за приходящи, които имат работа в района за час-два и искат да слязат с кола и да си платят. В карето има един платен паркинг, който е със супер ограничени на брой места, буквално се чака някой да умре за да ОПИТАШ да докопаш място.

Против съм не защото идеята е лоша, а защото не е реализирана както трябва.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия