Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Математиката в училище.

  • 1 135
  • 16
# 15
.....
Обаче синус, косинус, тангенс и котангенс, както и корен квадратен никога не са ми потрябвали.
Преди години с ММ решихме да си шием палатка. От мен кроене и шиене, от него колчетата. Задният край на тая палатка е половин шестстенна пирамида. Синус и косинус веднага влязоха в употреба да сметна триъгълните парчета на кройката. Мисълта ми е, че когато човек знае нещо, той го вкарва в употреба. Като не знае - не. Търси си други начини - отива и си купува палатка, например. Ако има от къде, де. Нашата като я ших нямаше за по 20 лв. в Кауфланд и подобните му.
Виж целия пост
# 16
До автора: сега, като гледаш брифингите и интервютата на НОЩ, не ти ли прави впечатление, как знаещите лекари боравят отлично с математически модели, а "мисирките" даже е един смислен въпрос не могат да зададат (тотално не можейки да осмислят елементарни графики)?  Журналистика не се кандидатства с математика...

Математиката е физическа тренировка за ума, съвсем буквално. Усилието да се реши задача предизвиква приток на кръв (с кислород) към мозъка. Подблемът с деменцията при възрастните хора е именно в недооросяването на мозъка, поради липсата на упражнения.

Не знам доколко ще разбереш какво казвам/е, но последно: установих, че абсолютно всичко, което се учи в рамките на средното образование, после влиза в непосредствена употреба, включително знанията по химия в готвенето, по биология - пак в готвенето и в поддържане на здравето и т.н. Географията - в прогнозите за времето, при пътувания, в бизнеса, физиката - в боравенето с автомобил,  и т.н.

Жалко, че толкова малко учители си гледат както трябва работата, и не ви обясняват нуждата от знания по техния предмет.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия