Почивка в Памуккале, Турция

Здравейте на всички.
Винаги много съм искала много да посетя Памуккале. Тази година съм планирала да го направя.
Избрах си хотел, но ме притеснява това, че вероятно няма да съм с кола и ще се наложи да пътувам с автобус до там.
Можете ли да ми дадете малко повече инфо, но не само за транспорта, а и за самата дестинация, като цяло.
В разни пътеписи в интернет, прочетох, че водата доста е намаляла и че там самото населено място е доста скучно.
Може ли повече инфо или някакво лично мнение на хора, които вече са били там  и са по-запознати по темата.
Благодаря ви предварително! ❤️😊
Не виждам причина и какво ще правите там за повече от една нощувка.А при сегашното състояние на автобусния транспорт изобщо едва ли е възможно.
Ще се разочаровате.Ходих през 2018 от Бодрум) и бих казала,че изобщо нищо общо няма със снимките.Не виждам и какво ще правите там дни наред,при положение,че се разглежда за няколко часа и от всеки курорт има екскурзии.Ако изобщо тази година е възможно да се посети Турция де.Ще Ви кача снимки на терасите,които се предполага,че трябва да са пълни,но не са.Пълнят изкуствено 4-5 басейнчета до които не можеш да се добереш,заради хилядите туристи.Абсолютно необезопасено е преминаването покрай тях.Пързаля се.

Ние ходихме миналата година от Кушадасъ. Това беше пропилян ден за всички нас. Нищо общо със снимките в интернет, но пък сигурно е добре че го видяхме, защото до няколко години ще изчезне. На снимките е пълно с басейни, а действително са най-много 5. Не си заслужава да биете път само за Памуккале.
Миналата година през ноември бяхме на самоорганизирана обиколка с обществен транспорт - влак, самолет, автобуси по маршрут Истанбул-Измир-Кушадасъ-Памуккале-Истанбул.
Това за празните басейни в Памуккале е вярно, но ние сме фенове на историята и въобще на автентичните преживявания сред местните и не съжалявам, че отидохме.
Пътувахме от Кушадасъ с автобус до Денизли, като билетите бях купила онлайн от България, защото беше важно да хванем точно този автобус, в 11-15 май беше. Турските автобуси са чудесни, даже си избираме редицата с единични седалки, ако има. Време за път 3.5 часа. Автобуси до Денизли има от много градове, от Анталия, Истанбул, Измир са най-много, може да се хване и влак от Измир.
Като пристигнахме на автогарата в Денизли (милионен град, като цяло анадолски тип), хората ни видяха чуждоземните муцуни и им беше ясно защо сме дошли, пратиха ни на долния етаж, където са маршрутките за Памуккале (сектор 77 или 78). Шофьорът говори английски, натовари ни багажа, показах му къде да ни спре в селото (в самото начало, че там ни беше хотелът) и след като се напълни с местни селяни , маршрутката замина. Стигнахме за около 20 минути. Самото Памуккале е диво село, реве истерично магаре, има кравешки „торти“ по улиците, кокошки, абе идилия. В началото на ноември вече не е сезон, няма почти никой, макар да беше 27 градуса (през летните месеци е 40-45 градуса). Разходихме се до травертините, беше вече късно да се качваме (17 часа), а планът беше да им отделим целия следващ ден, т.е. имахме две нощувки. Ако имахме кола, можехме и с една да изкараме, но нямаше как. Бяхме в хотел Venus Suite, който си е ок като за селото.
На другата сутрин качихме целия баир боси от долния вход, а организираните туристи ги карат на горния паркинг и пропускат тази веселба. Туристите като цяло все ги карат да бързат техните гидове, лятото карат безброй групи от курортите (хайде това лято ще е по-спокойно), имаше много китайци и местни. Обикаляхме и древния град Хиераполис, амфитеатъра, къпахме се в басейна на Клеопатра и изкарахме до към четири следобед. Останахме (по план) за още една нощувка, защото на другия ден рано имахме полет за Истанбул от летището Денизли чардак, което уж за Памуккале работи, но е на поне 60 км, и от хотела тръгнахме в 6 сутринта. Полетите от там са или много рано (в 9 е последният) или след 19 часа. Трансфера до летището си намерихме на място в турагенция.
На 5 км от Памуккале се намира селото Karahiyt, там със сигурност има доста спа хотели с много звезди и съответните цени.

Мои снимки:
Скрит текст:

Басейните бяха повече от пет, може би двайсетина - но ги виждаш всички, само ако се качваш от долния вход от селото, т.е. си самоорганизиран турист. Въпреки че пак са малко, очаквах повече.

А дали ще се очаровате, или не – зависи от вас. Simple Smile Аз например се разочаровах, че отделих цял ден за Кушадасъ (на море ходим по на юг). Хората сме различни. Но наистина е доста път. На нас дивото село след навалиците в Истанбул, Измир и Кушадасъ ни дойде добре. Simple Smile
Добре е да се види Памуккале,но наистина повече от един ден няма какво да се прави там.Хотелите не са добри и се посещават повече от местни.Единственото интересно е че в повечето има басейни с минерална вода.Ако е за почивка,си вземете някой хубав хотел в Кушадасъ,и от там има еднодневни екскурзии.
По-добре Кападокоя. Преди няколко години бях и ми хареса много. Пак бих отишла
Благодаря на всички от сърце за мненията!
❤️❤️❤️❤️
Леле, натъжих се като видях снимките Sad Аз съм ходила преди 7 години и тогава също ми се стори не баш като на снимките, но ми хареса де. Мечта ми беше да отида и я сбъднах. За еднодневна екскурзия става. Но тези снимки, които е качила Desi1989.... Жалко, жалко...