Професионален рестарт.

  • 3 328
  • 29
Здравейте Simple Smile Преди години се повизавах в бг-мама, но в клуб "Самотни родители" и там съм намирала подкрепа в много критични за мен моменти. Но след влизането на новия регламент за личните данни, нещо се е случило с акаунта ми, та сега съм с нов.
За себе си мога да кажа, че съм майка на 10 годишна девойка - единствен родител. Билогичния баща абдикира преди раждането на детето. Не получавам  помощ от родители и близки... в общи линии до тук, девойката я отгледах абсолютно сама. Хубавото в тази ситуация е, че работя в общинско търговско дружожество т.е. държавна работа и наистина имах възможност да си гледам детето - със всичките му отсъствия, болинчни, водене на дете в офис и т.н., но разбира се на ниско заплащане /което да момента компенсирах с теглене на кредити/, тъй като не съм била партийно назначение, а от хората които вършат работата... и така вече 12 години. Но вече детето поодрасна- вече не боледува и  може да стои сама в къщи, а и да се справя с ежедневните си нужи....а кредита стана голям и е време да помисля за промяна в професионалната сфера. И от вчера съм в едномесечно пердизвестие... т.е. от септември месец съм на пазара на труда. Т.е. следва професионален рестарт Grinning Ще отбележа, че съм с висше образование, не че то има някакво значение, но все пак помага за създаване на впечатление.
От много време ми се върти идеята в главата да работя за себе си...в сферата на услугите - почистване по домовете. Със сигурност има много работещи хора, които нямат физическо време за подобна домашна дейност и мога да бъда полезна - аз на тях и те на мен. Факт е , че професионално не съм се занимавала с това - само дома си почиствам редовно...и не зная точно от къде и как да го започна. Дали да регистрирам фирма или да работя като самоосигуряващо се лице ? Препарати на клиенти или мои ? Клиенти ? Всичко ме вълнува...помагайте със съвети. А и с работа, ако някой има нужда от ентусяст- помощник като мен Simple Smile
Виж целия пост
# 1
Имай предвид, че ако ще се занимаваш сама с това, ще имаш период без приходи и без осигуровки.
Виж целия пост
# 2
Имаш ли някакви пари, с които да живеете известно време? Едва ли от първия месец ще имаш много ангажименти, а животът си върви и разходите не чакат.
Пожелавам ти успех в начинанието. Може да се ориентираш и към гледане на деца или възрастни хора.
Виж целия пост
# 3
Това с осигуровките вероятно ще мога да го реша с регистрация в Бюрото по труда... мисля, че имам право на 4 месеца обезщетение, което е символично, разбира се.
Виж целия пост
# 4
Пробвай и интервюта за офис работа, все пак. А за друга държавна работа? Нещо в община, някоя агенция?
Виж целия пост
# 5
Пробвай и интервюта за офис работа, все пак. А за друга държавна работа? Нещо в община, някоя агенция?
Оглеждам всичко...по пирнцип конкурсите за даржавните позиции всъщност се правят за вече назаначени хора /според мен/ ... иначе не изключвани нищо като вариант.
Виж целия пост
# 6
Какво ти е висшето образование? Защо не пробваш нещо по специалността, било то да работиш за себе си или за някой друг.. Ако има как говори с твоя шеф вместо ти да напускаш той да те освободи, за да взимаш по-голямо обезщетение от бюрото. Иначе както са ти казали ако започваш нещо свое се приготви за няколко месеца без печалба и без доходи. Хубаво е да имаш някакви спестени пари преди да започнеш каквото и да е.
Виж целия пост
# 7
Казвам ти го, защото аз се занимавам с уроци от 2014. Общо взето, е сезонно, понякога има, понякога няма. Обаче аз имам "гръб". Въпреки че като си хванеш някоя къща редовно, е добре.
Имам 2-3 познати чистачки в квартала. За препарати - мисля, че клиентът дава пари, ти си пазаруваш и ги оставяш там.
Но пак си има тънкости, които се учат - някои ъгълчета, които нормалните домакини не пипат.
Виж целия пост
# 8
Общо взето правилото е, че не слизаш от един кон, ако вече нямаш готов друг, чакащ да го яхнеш. А ти напускаш без да имаш нищо готово, при това насред кризата??? Много смело или много глупаво. При това да ти кажа една тайна - HR-ите по фирмите изпитват недоверие към хора без работа, търсещи такава. Ако сте двама, и единият работи и иска да смени работата си, а ти си безработна и искаш да започнеш, най-вероятно ще вземат другия. Да си без работа, когато търсиш нова, е някаква стигма в очите на HR-ите.
Виж целия пост
# 9
А мислила ли си работа тип офис асистент или личен асистент на мениджър/изпълнителен директор? Или някаква рецепция в офис? Парите никак не са лоши. Аз работих като рецепционистка в ИТ фирма почти 3г. (непълно работно време). Без никакъв опит. Общо взето помагах на офис мениджърката в организиране на събития в офис, посрещане на клиенти, различни поръчки към фирми, подреждане и украсяване на офиса за различни празници, на човешки ресурси, ако се налага някаква подредба на документи или съставяне на списъци, пускане на различни организационни имейли. Като цяло имах и доста свободно време. Сутрин спокойно можех да си изпия кафето преди да почнат да идват куриери, колеги и т.н. Дори с тези, които идваха по-рано в офиса си пиехме заедно кафето и даже сме закусвали. Работата е спокойна като цяло.
На мен главен началник ми се водеше точно офис мениджърката. Тя също е започнала от рецепция, няма никакво висше образование, но с времето се е научила. Главно се занимава с поръчка на самолетни билети, организиране на срещи (откъм кетъринг), поддръжка на офиса (свързване с различни фирми за различни ремонти), запазване на хотели (става чрез туристически агенции, тя само пишеше към тях, това е включително и за самолетните билети). Това в случай, че ти се занимава с подобрен тип работа.
После ако все пак решиш да направиш нещо свое, пак може. Или ако решиш да чистиш домове, уикендите остават като свободни дни за това и за допълнителен доход.
Виж целия пост
# 10
Ако имаш време погледни големите аутсорсинга компании. Те винаги имат нужда от хора,правят обучения и са доста гъвкави по отношение на работното време.
Виж целия пост
# 11
Мисля, че първо трябваше тук да пишеш и да огледаш нещата, и после да напускаш, но ти си знаеш.
Според мен няма нужда да си правиш фирма, защото тогава ще ти трябва и счетоводство, освен осигуровките. Бъди самоосигуряващо се лице, но да знаеш, че ще трябва да си плащаш осигуровките, даже и на минималната сума, мисля, че е 450 лв за тази година.
Ти имаш ли някакви сигурни клиенти - някой, който ти е обещал да те наеме, та да имаш поне малък доход в началото, а не само разходи?
А иначе препаратите е все едно дали ти ще ги купиш, или клиентът, ако се договорите той да ги плаща. Мисля, че това е обичайното, поне ние така сме правили с фирма, която бяхме наели по-рано.
Виж целия пост
# 12
Ако имаш време погледни големите аутсорсинга компании. Те винаги имат нужда от хора,правят обучения и са доста гъвкави по отношение на работното време.

В тези компании се иска английски + друг перфектен език, който е работен....или поне идеален английски.

Лия 33, кое наложи напускането ти? Само ниската заплата или има и други фактори?
Колко ниска ти е заплатата и колко смяташ, че ще изкарваш с почистване?

Какво е образованието ти и знаеш ли езици? Всички тези въпроси са важни, особено при кандидатстване в частния сектор, тъй като не се гледа с добро око на хора, които са били държавни служители.
Виж целия пост
# 13
Аз ползвам почистваща фирма два пъти годишно за основното почистване,а преди две години заради операция ползвах по-често,та моите впечатления са:имат професионални прахосмукачки и парочистачки в които слагат препаратите,за миенето на прозорците си имат специални приспособления,носят си стълба.Така,че това ще ти е необходимо на първо време.Имат и машина за пране на дивани, столове,щори,пердета. Може да има и други неща,но не съм забелязала.
Виж целия пост
# 14
Liq33 какво образование имаш ?Ако имаш поне Б1 английски от гимназията .няма проблем да кандидатстваш в голяма компания.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия