Дистанционно обучение за учениците-Teмa 6

  • 23 267
  • 767
Предходните теми:

Дистанционно обучение за учениците-Teмa 1
Дистанционно обучение за учениците-Teмa 2
Дистанционно обучение за учениците-Teмa 3
Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4
Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

Малко остана до училище. Ще се изяснят нещата. Надявам се по най-добрия за децата начин Hands Pray
Виж целия пост
# 1
Зависи от стила на учителя и какво точно търси като ефект.  Всеки въпрос така може да бъде зададен, че пищовът под формата на учебник или нещо друго да са напълно неизползваеми.
Виж целия пост
# 2
При добро желание могат по всичко да се подготвят тестове, така че да стане ясно дали си разбрал материала, което си мисля е целта на образованието. Ако целта на образованието е да се назубрят уроците, да тогава се преписва - ползва се мама, тати, гугъл, учебник и т.н.
Виж целия пост
# 3
И ако учителите се постараят да формулират въпроси, чиито отговори ги няма буквално в учебника, образованието ще надскочи критичното си ниво.
Виж целия пост
# 4
ОК дайте пример как да проверя дали е усвоена формулата за намиране корените на квадратно уравнение или формули на Виет.
Виж целия пост
# 5
Fair Lady, благодаря за труда!⚘

Cygnus, ако в присъствено изпитване след първата минута учителят може да каже "Сядай, двойка" или да пробва да изчовърка нещо с насочващи въпроси, онлайн не на 60тата, а на 40тата секунда хлапето ще е пуснало търсачка или получило от приятел снимка на текста или поне някаква "кукичка" от приятел. И колкото и да ти е ясно, че темата му е пълна мъгла, ако каже нещо, ти няма как да докажеш, че е с чужда помощ, особено ако го каже пред свидетели, които, като теб, нямат пълен поглед върху картинката.
Другият начин, както посочи Анди, е да зададеш въпрос, изискващ някакво аналитично мислене. Това (за мен) си е fair play, особено при онлайн изпитване. За учениците обаче и за част от родителите, особено в по-ниска възраст, си е заяждане.
Начинът на оценяване и преподаване в ДО не може и не бива да копира напълно този в присъствена форма. Не че при извънредни обстоятелства няма да закърпи положението, както се случи, но си е компромис.
Виж целия пост
# 6
И аз като родител да кажа че при ДО поради подозрителността на учителите дали детето работи самостоятелно (3 клас) децата не бяха хвалени искрено. Например след старанието на детето да изпраща хубаво написани работи - краснопис, за което ние с баща му наистина бяхме твърди, но той изпълняваше разбира се като пишеше старателно, вместо да похвали сина ми за усилията, каза че се "усещало нашето участие" даже и в риснуките сигурно не бил рисувал сам, което е обидно понеже въобще не беше разбрала дотогава колко хубаво рисува синът ми всъщност. Беше му оформена 5 по математика за първи срок и 6 за втори защото детето спазваше всички срокове и се стараеше. Оформената годишна оценка беше 5. Всъщност той дори и нямаше да разбере, но мен ме беше яд защото много изисквах от него. Той беше изпълнил тези изисквания и заслужаваше похвала и аз исках да му покажа че когато се старае може да се справи отлично. Фигурата на госпожата беше важна, защото тя трябваше заслужено да го похвали, което тя не направи. Иначе принципно и оценки не би трябвало да имат, но нашата класна не слагаше символи а най- редовно пишеше цифрова оценка. За съжеление и добрите учители, които да стимулират децата към старание са рядкост.
Виж целия пост
# 7
ОК дайте пример как да проверя дали е усвоена формулата за намиране корените на квадратно уравнение или формули на Виет.

Задача, която не е от учебника/сборника, в която за да се намери решението трябва да се приложи съответната формула?
Виж целия пост
# 8
ОК дайте пример как да проверя дали е усвоена формулата за намиране корените на квадратно уравнение или формули на Виет.

Задача, която не е от учебника/сборника, в която за да се намери решението трябва да се приложи съответната формула?
Фотомат я решава за секунди, а някой приятел за минути.
Други предложения?
Виж целия пост
# 9
Добре де, ама в училище не преписват ли?
Защото аз помня твърде добре как се преписваше в елитна езикова и каква изобретателност развиваха учениците.
Сега имам познато дете в НЕГ и също разказва, че масово се преписва по дадени предмети.
Виж целия пост
# 10
Не знам, това е твоя професионална задача - как да използваш и да формулираш нещата така, че да провериш знанията на ученика. За себе си аз си решавам такива технически и всякакви проблеми.
Дори ти в някаква степен си в по-изгодна позиция, защото доколкото помня си и учител по ИТ, така че би трябвало да познаваш всякаквите продукти много по-добре от мен. Щом аз мога да ровя и да мисля как да представя нещата онлайн, защото ми го налага типът задачи и цели, които трябва да постигна, значи и ти можеш. Всеки си го решава самостоятелно този проблем.
Виж целия пост
# 11
Естествено, че преписват, но "технологиите" все още са основно статични, динамичните са по-редки.😁
Виж целия пост
# 12
ОК дайте пример как да проверя дали е усвоена формулата за намиране корените на квадратно уравнение или формули на Виет.

Ами ето тук идва разминаването. Според мен зазубрянето на формулите не носи нищо. Аз ги знам, ама повярвай ми никога не са ми трябвали. От текстова задача да си съставиш квадратното уравнение според мен е доста по-важно. Да може да извлечеш какво се търси, кое какво е и т.н. Формулите с едно цъкане в гугъл си ги намерил.
Помненето на хиляди безумни факти и неща, които сега можеш да откриеш с едно търсене в гугъл и които най-вероятно никога няма да ти потрябват - това трябва да се промени. Лично мнение. Образованието каквото беше едно време, беше ок. Информация нямаше. Да намериш нещо трябваше да ровиш в книги, енциклопедии. Да ходиш в библиотеката. Това сега не е така и образованието ни трябва да се адаптира към новото време.
Виж целия пост
# 13
Леле, gargamela,  какви са тези ученици за 40 сек да прочетат, да осъществят връзка с приятел, да гугълнат, не се и съмнявам, че има и такива. Моите не са толкова надарени със soft skills и карат по старомодния начин - учат.
Виж целия пост
# 14
Ошлайфани са, зер от над година работят с платформи.😁
Но и ноу-хау се споделя яко, не е като да си го кътат. Добре че имам източници (не от моите), които и с мен споделят, та да се поддържам във форма. Както се казва, те имат право да се пробват, аз имам право да ги хвана или (още по-добре) да ги преваря ... и в един момент, пожелателно, да разберат, че гоним една цел и да плеснем с ръце, па да се прегърнем.
Иначе често колкото са по-"щракащи", толкова са по-енергоспестяващи, пък пубертет, пък чат и игри до среднощ, пък трепети разни - отде туй време за учене!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия