Третокласници 2020/2021

  • 29 015
  • 738
# 495
Може и да бъркам понятията. Но не разбирам защо е нужно да учат това раздробяване. Първи клас смятаха 13+7 първо като 10+3+7 и чак след това с едно на ум (от там ми е останало с преминаване/без). И с двуцифрените и с трицифрените бе така. Сега и с умножението го виждам. Аз не помня такива конфигурации да съм учила.
Как да не я обясня като кажа и едно на ум и веднага ми скача на среща "не така госпожата по друг начин го прави". Още от първи клас, от 13+7 като обяснявах. За това и нерви троша 😤
Разбирам те. Госпожата спазва методиката зададена в този учебник. Но защо не ѝ се обадиш и да попиташ  задължително ли е пресмятането да става само така и дали не може да се упражнявате по вашият начин.
Виж целия пост
# 496
Хич няма да се обаждам. Всяка година това са един/два урока, докато почнат нормалното смятане и тогава спира да ме търси за помощ, а аз спирам да се ядосвам до следващата дивотия, която срещна 😂
Виж целия пост
# 497
Нашите са по "Анубис" и сякаш не учат подобно раздробяване. Имат някои задачи "как по- лесно може да се пресметне", но не ги задължават да смятат така.
Моят третокласник си ляга късно. Спи по- малко от големия, който е в осми клас.
Аз обичам да лягам рано и малкото ме влудява с този неестествен за природата ми  режим. Може и в 23.00 да заспи. А става без проблем в 6.00- 7.00.
Вечер не четем, но си измисляме истории. Редуваме се.
Виж целия пост
# 498
Това, че го смятате за глупост, не  го прави грешно 😊 и моите са учили с раздробяване в чужбина, и надаваха вой, като им показвах родното вертикално записване. В крайна сметка като пораснат, никой не се интересува как точно си правят сметките, стига да са верни.
Виж целия пост
# 499
То не е грешно, все пак математиката е точна наука, но е излишно и объркващо според мен. Всеки си има мнение, разбира се, на който му допада, нямам против да смята така.
Виж целия пост
# 500
Това раздробяване не е задължително, но се води математически трик за по-бързо смятане.
Виж целия пост
# 501
Това раздробяване не е задължително, но се води математически трик за по-бързо смятане.
Явно има логика. Баща ѝ като се прибра и на него се ожалих, а той го сметна пак с раздробяване, но само на две. Все пак е възпитаник на ОМГ.
Виж целия пост
# 502
Моята дъщеря е по Jump math, дори не се меся. Сутрин учат по Jump, следобед учат по официалната програма. И няма никакви проблеми, явно за тях не е никак объркващо.
Виж целия пост
# 503
Не мисля че има нещо затормозяващо в това. Идеята е децата да си представят как се случват нещата с по-големи числа като докарат до кръгло число плюс някакво друго. Разбиването на числата според мен помага на децата да схванат логиката на “на ум”, окъде идва тоя на ум и защо Simple Smile
Виж целия пост
# 504
И според мен е така. Целта е да се разбере логиката зад умножението, че става дума за десетки, стотици, хиляди и пр. Иначе, начина за смятане, който ние сме учили представя всичко като единици, защото се смята по-бързо така.

При нас по математика последно като "присъствах" в часовете миналата седмица, взеха деление на многоцифрено с едноцифрено. И аз се включих с обясненията, за да върви по-бързо процеса. Хванах девойката, че се обърква откъде се започва. При всички други действия е от единиците, а при делението трябва да се започне от най-голямото - стотиците в случая. Предполагам с повечко решаване ще свикне.
Виж целия пост
# 505
И според мен е така. Целта е да се разбере логиката зад умножението, че става дума за десетки, стотици, хиляди и пр. Иначе, начина за смятане, който ние сме учили представя всичко като единици, защото се смята по-бързо така.
Именно, точно така е. Трябва да разберат децата логиката на математическите действия. Отделно, тези които се занимават със съестателна математика учат методи за рационално пресмятане. То затова не всеки може да преподава български и математика дори да ги разбира. Има си методика.
Виж целия пост
# 506
Такова разбиване имат още от втори клас, тази вечер го мернах в учебника на дребната.
Ние тези дни си се самообучаваме. По точно девойките буквално сами си взимаха новите уроци по всичко, аз само проверявах накрая. При Вас как стои въпросът с болните деца, включват ли се дистанционно? Питам, защото миналата седмица всяко голямо междучасие са ги изкарали навън на двора, докато дезинфекцират и проветрят. Нямам против, но и физкултурата навън...обикаляне на училището. Петъкът  госпожата решила, че е хубаво времето, тичали, подавали топка... Прибрах ги на обед и следобеда и двете от раз зачервени гърло, една хрема като из ведро. В неделя като се обадих на класната и казах,че ще си останат в нас и мислех,че ще могат да се включат с четирите деца, които са избрали дистанционно обучение. Но не можело...това било само за тези, които са подали заявление. Разбира се не сме само ние болни...заради този петък още 4 деца. Има деца болни и от миналата седмица и излиза, че 10 са били там, 4 дистанционно и останалите 12 болни се самообучават. Струва ми се страшно тъпо и недомислено.
Виж целия пост
# 507
Че кой пък може да го забрани? Какво и пречи на госпожата? Индивидуални уроци ли дава, когато е дистанционно?
Виж целия пост
# 508
Това дистанционно, докато учат присъствено, не се ли води от различни учители в някакви центрове? Ако е за него, наистина се подава предварително заявление. То не е за децата, които са болни, а е за тези, които не искат да учат присъствено.
Иначе ги извеждат, но за мен е недостатъчно. Физическо играят на двора през зимата още от първи клас, стига да не е прекалено студено.
Виж целия пост
# 509
Аз съм щастлива на всяко извеждане. Вчера са им казали, че трябва всички да си носят грейка (панталон), шапка и ръкавици и ще излизат на снега.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия