Въпрос за хибридите

  • 19 997
  • 72
Здравейте.
В момента съм в процес на обмисляне за смяна на дизелов СУВ с хибридно МПС, без значение дали ще е кола или СУВ. Причината е, че минавам доста километри дневно. Електрическите автомобили не са ми опция, защото нямам възможност за редовно зареждане, затова се насочих към хибридите.
Бих искала да получа всякаква възможна информация за хибридните двигатели, защото нямам никакво понятие от този тип автомобили. Интересува ме кои са добрите марки хибриди, на какъв принцип се зареждат - самозареждат ли се или трябва да се зареждат, до каква скорост се кара на ток, какъв е средния разход в града и извън него и т.н. Всичко ще ми бъде от полза.
Благодаря!
Виж целия пост
# 1
Не съм спец, но съм проучвала. Има два вида хибриди - plug in хибриди и само хибриди. Първите може да се зареждат от мрежата и имат сравнително малък пробег до към 50 км. За градско карат на ток и като цяло батериите стигат. Разликата им с чисто електрическите е, че имат малки батерии и малък електрически пробег, но при нужда си карат на бензин (извънградско основно). Но са и доста по-скъпи, общо взето като електрическите. Тези, които са само хибрид, имат съвсем малки батерии и могат да карат само на ток до към 5 километра примерно. И не могат да се зареждат от мрежата. Те си вървят като нормални коли, но електрическият двигател помага при ускорение, а батерията се зарежда от двигателя. Тяхното предимство е, че са на разумна цена и основно при градското "спри - тръгни". Нормалните коли за да ускорят от нула до 50 харчат много енергия/горива и после след 200 метра тази енергия се губи в атмосферата под формата на топлина в спирачките. Хибридите ускоряват с помощта на електрическия двигател (само по себе си слабичък, но помага много) и после като спират енергията се регенерира в батерията. И пак се използва. Разбора се, има си КПД и съответни загуби, но пак - бензиновата кола губи 100% от енергията за ускоряване при спиране, а тези губят 20%. На извънградско нямат разлика с нормален автомобил.
Ето ти един пример - моделът има и двете разновидности, виж им разликите в характеристиките и в цените.

Хибрид:  

https://www.kia.bg/models/niro/

Плъг ин хибрид:

https://www.kia.bg/models/niro_ev/

П.П. Май съм дала лош пример - вторият линк не е плъг ин хибрид, а чиста електричка. Извинявам се. В първия линк са двете разновидности, за които говорех.
Виж целия пост
# 2
В България няма изградена мрежа. То какво ли има...
Така че - хибрид. Самозареждат се при движение. Само че колата трябва да е чисто нова, тъй като батериите нямат особено дълъг живот, а после смяната е зверски скъпа.
Виж целия пост
# 3
Принципно плъг ин хибрид е по-добро, ако някой кара много градско. Не му трябва мрежа по пътищата, а само у дома да има зарядна станция.  50 км са достатъчно за ден в града, нощем се зарежда, а извън града на бензин. Но цената е висока.
Виж целия пост
# 4
Черна станция добре е описала разликите. Мога да добавя, че по едно време и аз се интересувах от стандартните хибриди. Отказах се, защото прочетох различни тестове на бензинови и хибридни автомобили от един модел, и голямото спестяване беше около 1л -1,5л на 100км.
Ако целта е да се намалят осезаемо разходите за гориво, бих си взела кола с фабрична метанова уредба. Имам позната, която си купи такава, минава по около 2000км на месец и е много доволна.
Виж целия пост
# 5
Почти съм готова да се откажа 😃

Добре, ще попитам така - дайте мнения за Тойота C-HR и BMW i3 - хибрид

Уточнявам - минавам 100 - 120 км. всеки ден
Виж целия пост
# 6
От двете марки бих избрала Тойотата, защото имат дългогодишен опит с хибриди на различни модели.
Виж целия пост
# 7
BMW to е ужасна пластмаса. Имаше и някакви други кусури, ама го няма мъжът ми да питам.
Това, което видях от клипа - малко купе, твърди седалки. Задната врата се отваря назад, което не е зле.
На практика няма табло. Има таблет. Ако си ок с такива нови електроники - ок.
Иначе пича от клипчето каза, че за 22 000 мили е добре.
Виж целия пост
# 8
За Тойотите знам че много им се крадат батериите. Може би се скапват бързо и така има евтини втора употреба, или някакво друго приложение им е измислено (както фаровете на Туарег за осветяване на трева например).
Нашата е с цикъл на Аткинсън, което не знам какво е, но големия СУВ харчи много по-малко бензин от малката ми кола, най-вече в града. Не е плъгин, самозаражда се и се само активира когато прецени, на мен ми е абсолютно всьо равно на какво карам - разлика не усещам.
Плъгин не съм карала, изцяло електрически съм ползвала спаркове - чудно е, но само в града, не знам как е на дълъг път.
В нашия случай разликата между обикновения и хибридния вариант на един и същ автомобил беше около 10% от цената, така че си заслужава по-малкия разход в дългосрочен план.
Виж целия пост
# 9
Сузуки имат едно сладко малко хибридче, екстра за градско.  При него електриката е само за рекуперация на спирачното усилие, не може да кара само на ток. Но струва под 50 000 лева в топ версията си с 4х4 задвижване

https://suzuki.bg/data/files/Suzuki_Vitara_Hybrid_48V_PriceList_01.2021.pdf

https://suzuki.bg/data/files/Suzuki_VITARA_HYBRID_Catalog_2020_preview.pdf
Виж целия пост
# 10
Влюбих се! И има нормално табло, плеър, климатик.
Виж целия пост
# 11
Влюбих се! И има нормално табло, плеър, климатик.

Всичко си има - 4х4, навигация, камера, лед светлини, разни модерни системи... Да му беше една педя по-дълъг багажника... Ама пък никакви проблеми с паркирането.
Виж целия пост
# 12
Сузуки не харесвам. То и Тойота не харесвам - изключение прави само C-HR, та затова гледам само тях, като вариант за хибрид. Аз съм от хората, които обичат да шофират и си обичат колите, и за мен е важно да си харесвам колата вън и вътре. Та ще е голямото чудене.
За сега съм още на етап четене, информиране и гледане, пък ще видим накрая какво ще стане Simple Smile
Виж целия пост
# 13
Най-добре е плъгин хибрид, но иска гараж. Тоест място, където да се зареди спокойно вечер от стандартна ел.мрежа. Лично за мен Тойота Приус плъгин е много добър вариант. Нормалните хибриди на Тойота също не са лош вариант. Следва да се има в предвид, че хибридът дава икономия на средни и къси разстояния и скорости до около 80 км./ч. Тоест ако я настъпваш си гори като една обикновена кола.
Най-икономично като за наши условия е кола с фабрична газова уредба (LPG). Опел, Шкода, Фиат, Фолксваген както и някои други си имат такива модели.
Виж целия пост
# 14
Това е, че малко хора имат възможност за зареждане, а пък ако имаш къща с гараж, тя няма да е в града. Ако пък си купиш и кола, и ново строителство, и гараж, става дявол на магаре.
Виж целия пост
# 15
Газ и метан категорично отказвам да карам. Гараж нямам и няма къде да зареждам. Не карам с висока скорост и си стоя по задръствания, затова хибрида ще ми върши чудесна работа. В момента карам  GLK 2014 г. 220 дизел и ми дава разход 8 - 9 на 100. Ще ми се да сваля разхода още малко предвид километрите, които минавам всеки ден. Другият вариант, който обмислям също е по-малка кола, която ще харчи по-малко
Виж целия пост
# 16
Това е, че малко хора имат възможност за зареждане, а пък ако имаш къща с гараж, тя няма да е в града. Ако пък си купиш и кола, и ново строителство, и гараж, става дявол на магаре.

Който няма възможност за зареждане, значи е набутан в гаден блок без гараж. Тоест, няма доходи и пари. Новото строителство ме хвърля в ужас, само като го гледам. За някои апартаменти, трябва да си пълен идиот, за да ги купиш. Малко е парадоксално, но икономичното придвижване е възможност за хора с прилични доходи. За останалите, кола на старо с по-малко разходи по нея и да не я мислиш много, като я оставяш на паркинга.
Има и къщи с гараж в града. То зависи и за кой град става въпрос. Ако ще е за София, естествено е най-трудно, тоест най-скъпо. Всеки сам си избира. Няма как да си с претенции и да си в панелка. София от година на година става по-зле. Даже отвратително зле откъм коли. Просто трябва да направят паркирането платено навсякъде, за да се освободи място и софийските жители да ползват градския транспорт. Из прованса има място все още...          Stuck Out Tongue Closed Eyes
Виж целия пост
# 17
Разликата в цената между плъг ин хибрид и обикновен хибрид обезсмисля покупката на плъг ин, ако човек кара малко. Изобщо покупката на хибрид е неразумна, ако се кара малко. Пак да намеся Сузукито - то е изключение, защото хибридната му част е много скромна и евтина. То изобщо не може да кара на ток, а само се възползва от рекуперацията при спиране и после използва енергията за потегляне. Което е много хитро по същество - истинските хибриди са много пари с малко полза.
Виж целия пост
# 18
Газ и метан категорично отказвам да карам. Гараж нямам и няма къде да зареждам. Не карам с висока скорост и си стоя по задръствания, затова хибрида ще ми върши чудесна работа. В момента карам  GLK 2014 г. 220 дизел и ми дава разход 8 - 9 на 100. Ще ми се да сваля разхода още малко предвид километрите, които минавам всеки ден. Другият вариант, който обмислям също е по-малка кола, която ще харчи по-малко

120 километра на ден не са малко. Това са 2500-3000 километра на месец и около 35000 хиляди годишно. Но дори и при тия километри, нов хибрид не е оправдан според мен.
GLK-то си гори съвсем прилично ако е 8-9 на сто. Няма как да е по-малко. Но не си мисли, че малките коли горят много малко. Мисля че нещо от рода на 4-5 годишна Тойота Аурис хибрид може да свърши работа. Карал съм такава, но иска железни нерви и не е за мен. Тоест за икономия иска "пенсионерски" стил на каране и на смесен разход да харчи около 5 на сто. Забрави за коли, които харчели по 2-3 на сто. Такива няма или поне аз не съм виждал.
Икономичното каране иска компромиси. Всеки си знае, какво може да жертва. И си мисля, че ако в джоба ти остават по 600-700 лева в повече всеки месец, може и да заобичаш LPG-то...        Wink
Виж целия пост
# 19
Lady, ако минаваш над 100км на ден plug-in въобще не ти трябва. Те имат пробег до 50км в идеални условия, т.е. очаквай по-малко. Абсолютно всеки ден трябва го задеждаш по няколко часа, което си е ангажимент, ако нямаш къде. И най-важното, че пак основно ще си караш на бензин.
Може да потърсиш информация и за "mild" хибридите. Все повече производители ги слагат на дизели. При стандартните хибриди знам само за бензини.
Виж целия пост
# 20
Lady, ако минаваш над 100км на ден plug-in въобще не ти трябва. Те имат пробег до 50км в идеални условия, т.е. очаквай по-малко. Абсолютно всеки ден трябва го задеждаш по няколко часа, което си е ангажимент, ако нямаш къде. И най-важното, че пак основно ще си караш на бензин.
Може да потърсиш информация и за "mild" хибридите. Все повече производители ги слагат на дизели. При стандартните хибриди знам само за бензини.

Плъгина си е много хубаво нещо. Обаче... Като всяко едно хубаво нещо е скъпо и иска гараж с ток. Смисълът не е да го караш само на ток. Смисълът му е да караш на ток там, където разхода на бензин е най-голям. То и от там му идва икономията. Ползват си и преференции за паркиране, но това си е за по-белите държави.
Ако имам парите, веднага скачам в тигана за една Тойота Приус плъгин. Ама като се сетя, че с 80 хиляди лева мога да си направя малка къща на груб строеж и ми минава желанието.
Виж целия пост
# 21
Ясно. До тук разбрах, че май най-добре си остава малка кола, дизел с нисък разход.

От всички видове коли, които съм карала до момента, най-нисък разход са ми давали две коли - Нисан Микра модел 2005 г. бензин /5 - 6 л. на 100 км./ и Ауди А4, модел 2011 г. дизел /5 - 6 л. на 100 км/. Вчера гледах новите Микри, обаче тези от Нисан са се изложили жестоко с този 1.0 двигател. То това кола ли е? Моята беше 1.4, 90 к.с. и беше страшна пушка. И за дълъг път беше супер. Този двигател 1.0 ми се вижда някаква смешка - имам чувството, че, ако трябва да изпреварвам по наклон, ще трябва да сляза и да я бутам.
Ох, голямо чудене, мислене, четене и търсене ще падне. Аз, като цяло обичам да експериментирам с различни марки и модели автомобили, обаче с този хибрид се чудя дали няма да стъпя накриво
Виж целия пост
# 22
И тази нова тенденция със супер малките двигатели не си е работа! То да качиш 100 кг багаж, да изкачиш един баир и си до там!
Виж целия пост
# 23
Аз се включвам като собственик на автомобил хибрид, купен чисто нов от тойота. Ами аз съм супер доволна. Доводите ми бяха освен по-ниския разход и все пак малко по-еко автомобил. Шофирам само в града и предвид, че движението е тип спри тръгни, голяма част от маршрута минавам на батерия. В зависимост от това кой и как кара, редовно разходът ми е около 3л/100км. Отделно ми харесва как вози, комфортно ми е и си я харесвам и на външен вид. Тойота предлага, или поне като я купувах, пълна гаранция на автомобила 6 години или 200 000км. и 10 години на хибридната батерия. До момента не съм имала никакви проблеми с колата или с батерията. Не знам дали има значение за състоянието на колата, но моята стои изцяло в гараж - вкъщи и в офиса, като изключим придвижването между двете и някакви други излизания.  Нещо, което нямаше как да предвидя, беше пандемията и оставането вкъщи. От една година колата не е карана и в работата оставаме перманентно дистанционно и за в бъдеще. Реших, че ще я продавам или връщам на Тойота, защото тази кола е създадена да се кара, а сега и тече гаранцията в гаража Rolling Eyes Много ми е криво и непрекъснато се разколебавам, защото много си я обичам, обаче до момента е навъртяла 10 000км. и няма тенденция за драстично увеличаване.
Моля да не се чете като обява за продажба, а споделяне GrinningGrinning
Насреща съм да отговарям на въпроси по темата като притежател на хибрид Blush
Виж целия пост
# 24
Шофирам само в града и предвид, че движението е тип спри тръгни, голяма част от маршрута минавам на батерия. В зависимост от това кой и как кара, редовно разходът ми е около 3л/100км.
Колко е разстоянието, което дневно си минавала?
Виж целия пост
# 25
Почти съм готова да се откажа 😃

Добре, ще попитам така - дайте мнения за Тойота C-HR и BMW i3 - хибрид

Уточнявам - минавам 100 - 120 км. всеки ден

Включвам се с информация от първа ръка, през декември взех CHR 2.0 hybrid. Колата е чудна ако не трябва да возиш 5 човека в нея, на задните 3ма не им е особено комфортно. Предните седалки са уникално комфортни, само запаметяване позицията на втори водач ми липсва. Взех я за градска кола, за извънградско, ако сме повече от двама ще ходим с колата на половинката.

Не сте уточнила какъв ще е пробега, ако е градско хибрида си заслужава отвсякъде в студовете ми даде разход 6л./100км. а като се стопли падна на 4 Shocked за извънградско на сравнително кратък, зимен пробег 50км., само 5 от тях магистрала даде 5.2. Нямам търпение да я пробвам на истинско извънградско.

Ако сте се насочили към Тойота, направете едно пробно шофиране, разликата между 1,8 и 2,0 двигатели е огромна.
Виж целия пост
# 26
Шофирам само в града и предвид, че движението е тип спри тръгни, голяма част от маршрута минавам на батерия. В зависимост от това кой и как кара, редовно разходът ми е около 3л/100км.
Колко е разстоянието, което дневно си минавала?
около 30км на ден, когато ходех на работа Blush
Виж целия пост
# 27
Почнаха да излизат хибриди които стават за каране. Ето един, ако се кара икономично, казват че може да падне даже под 15 на сто. Макар че то грехота да го караш икономично. А с електриката само изкарвал дор до 27 км !

Виж целия пост
# 28
И аз да пиша за фолкфаген (плъг ин хибрид), закупен в гаранция от Германия ( беше на 2 г тогава). А батериите му са с 8 г гаранция.
При 2000км пробег от Холандия до България (без да е зареждан по път на станция) даде разхд на бензин 3,5 л
В България трябваше да си се самозарежда, но принципно го зареждаме в с кабел в контакт.
Виж целия пост
# 29
Малко физика за батериите. Живота на КАКВАТО и да е зареждаща се батерия се измерва не във време, а в цикли зареждане-разреждане.
Тоест ако се ползва всеки ден и се зарежда по два пъти (един път при пристигане в работата и втори - при прибиране у дома, комплект акумулатори на електричките изкарва около 3 (словом - три) години. Зависи и къде се ползва. Във Флорида деянат по-дълго отколкото в Едмънтън Simple Smile Simple Smile Макар тва да няма никакво значение, в Едмънтън няма балами да карат електрокари Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Виж целия пост
# 30
Става. Лично впечатления от БМВ-то нямам, но това, което съм чувал не е много ласкаво. Тойотата, бива.
Разхода на дълъг път се ядва, но има разлика лято/зима, естествено. В града е доста добре. Но трябва да се изгради стил на каране, за да е оптимално всичко и далеч не задължително да е пенсионерски, както някой спомена. Simple Smile
Виж целия пост
# 31
И ние се оглеждаме за кола и събирайки информация се спряхме на Volvo, лично аз ако си купувам електрическа кола бих си взел без да се замислям Volvo XC40 по спецификация му дават 400 км с едно зареждане https://www.electricvehiclespecs.com/specifications/volvo/xc40/ и 300 да изминава с едно зареждане добре дошло, гледам в Варна има няколко електрически Volkswagen и си ги карат хората и те са доста симпатични
Виж целия пост
# 32
И аз да пиша за фолкфаген (плъг ин хибрид), закупен в гаранция от Германия ( беше на 2 г тогава). А батериите му са с 8 г гаранция.
При 2000км пробег от Холандия до България (без да е зареждан по път на станция) даде разхд на бензин 3,5 л
В България трябваше да си се самозарежда, но принципно го зареждаме в с кабел в контакт.

Да се допиша.
Ако около вас има безплатна зарядна станция , си е супер далавера. Няколко месеца се возим почти безплатно.

Забележката ми към автомобила е, че като му включиш климатика и разхода на батерията се стопява по- бързо ( двойно по-бързо)
Виж целия пост
# 33
В момента в България няма изградена мрежа за зареждане. В София има само 5 станции. Поне така се водят. Не знам колко работят реално и колко са удобни за зареждане.
Виж целия пост
# 34
Хибридите според мен са преходна технология, слагат им лоши батерии които бързо се скапват но когато ги продават минават за хибриди и обират лаврите и държавните субсидии после да му мисли собственика, и после почваш пак смени на масла и ходене по бензиностанции и дишаш отровата.
Истината е ЧИСТ електромобил. Няма обслужвания, а в София поне има над 70 зарядни станции вече включително 2 на Тесла на най-добите места в моловете.
Виж целия пост
# 35
Хибридите според мен са преходна технология, слагат им лоши батерии които бързо се скапват но когато ги продават минават за хибриди и обират лаврите и държавните субсидии после да му мисли собственика, и после почваш пак смени на масла и ходене по бензиностанции и дишаш отровата.
Истината е ЧИСТ електромобил. Няма обслужвания, а в София поне има над 70 зарядни станции вече включително 2 на Тесла на най-добите места в моловете.

Чист автомобил няма. Това е истината.
Който иска електричка, трябва му и гараж. Желателно с трифазен ток. Аз лично не се виждам да вися по МОЛ-ове, за да си зареждам колата.
Хибрида хич не е лошо нещо. Ако имах 80 хилядарки свободни, веднага щях да скоча в един Приус плъгин.
Виж целия пост
# 36
Хибридите според мен са преходна технология, слагат им лоши батерии които бързо се скапват но когато ги продават минават за хибриди и обират лаврите и държавните субсидии после да му мисли собственика, и после почваш пак смени на масла и ходене по бензиностанции и дишаш отровата.
Истината е ЧИСТ електромобил. Няма обслужвания, а в София поне има над 70 зарядни станции вече включително 2 на Тесла на най-добите места в моловете.

Чист, чист, ама:
- Не можеш да отидеш до морето с него. А ако си пуснеш климатика пробегът може да спадне и 50%. А и да стигнеш не се знае дали има къде да заредиш за на обратно.
- Зарежда се дълго у дома, а навън има пренебрежим брой зарядни станции. И пак е дълго зареждането, макар по-кратко.
- За сега са много скъпи.

За момента плъг-ин хибрид е по-добра опция, ако си имаш гараж със зарядна станция. Нощем си зареждаш, денем си караш на ток в града, а като тръгнеш за морето минаваш на бензин.
Друг вариант е малка градска чиста електричка (пак трябва да имаш къде да си я зареждаш по цяла нощ), а за море и екскурзия вземаш под наем бензинова.
Виж целия пост
# 37
Може ли списък с тези 70 зарядни станции? Защото аз намерих 5. 😁
Виж целия пост
# 38
И колко са 70 за София? На практика е нищо, все едно ги няма.
Виж целия пост
# 39
В моето село с 4000 души население има 4 обществени безплатни, фирмите, които оперират тук имат поне по 2 и всички с ел. коли си имат домашни.

Иначе чиста ел. кола - вие луди ли сте? Виждали ли сте снимки на мина за литий в Китай? Мините за литий са открити мини, той не е дълбоко в земята. Копаят го с едни огромни багери, с права лопата. Заради необходимата мощност са само с ел. мотори. Обикновено се захранват директно от 14 кВолта напрежение преместваеми мрежи. Електропровода следва машината. Тока в Китай се произвежда 75% от въглищни тец - сяра в атмосферата на корем.
"Чистите" ел. коли са поредната голяма търговска измама.
Виж целия пост
# 40
По принцип е така, но все пак замърсяването поне се изнася от градовете. Пак е нещо.
Виж целия пост
# 41
Кое село това? В България?
Вече нещо съвсем по пързалката ни пусна!
И пак питам - зарядни станции в София?
Виж целия пост
# 42
Извинявам се. В София не съм ходил от 5 години. Мойто село е на друг континент.
Черна станция - атмосферното замърсяване не се ограничава в рамките на градовете. Сярата от китайските тецове предизвиква киселинни дъждове в северна америка.
Виж целия пост
# 43
Извинявам се. В София не съм ходил от 5 години. Мойто село е на друг континент.
Черна станция - атмосферното замърсяване не се ограничава в рамките на градовете. Сярата от китайските тецове предизвиква киселинни дъждове в северна америка.

Така е. Ама все пак не е същото, иначе нямаше да ходим на курорт на чист въздух, нали?  Wink
Има си пикове на мястото на замърсяването и затова е по-добре тези места да не са в градовете. То и замърсяването от Чернобил достигна целия свят, ама къде е най-високо - на мястото на замърсяването.
Виж целия пост
# 44
Почти съм готова да се откажа 😃

Добре, ще попитам така - дайте мнения за Тойота C-HR и BMW i3 - хибрид

Уточнявам - минавам 100 - 120 км. всеки ден

Тойота C-HR - без да се замисляш !!!
Виж целия пост
# 45
Почти съм готова да се откажа 😃

Добре, ще попитам така - дайте мнения за Тойота C-HR и BMW i3 - хибрид

Уточнявам - минавам 100 - 120 км. всеки ден

Тойота C-HR - без да се замисляш !!!

Момичето най-вероятно отдавна си е купила кола, питането е от февруари...

Похвалвам CHR-a, почти на година стана, нямам забележки към колата, най-висок разход ми даде на магистрала, минах над 200км. с круиз контрол включен на 145км. 6,7. В града е около 4л/100км. много зависи от стила на каране. Лятото пада значително.
Виж целия пост
# 46
Почти съм готова да се откажа 😃

Добре, ще попитам така - дайте мнения за Тойота C-HR и BMW i3 - хибрид

Уточнявам - минавам 100 - 120 км. всеки ден

Тойота C-HR - без да се замисляш !!!

Момичето най-вероятно отдавна си е купила кола, питането е от февруари...

Похвалвам CHR-a, почти на година стана, нямам забележки към колата, най-висок разход ми даде на магистралата Тракия над 200км. с круиз контрол включен на 145км. 6,7. В града е около 4л/100км. много зависи от стила на каране. Лятото пада значително.

Mдам, не обърнах внимание. Стария ми компютър гръмна, а с него цялата информация, пароли и филтри. Сега ме мързи да си настройвам кое как да ми излиза и в момента виждам една мешалица от теми. Понеже съм на работа и ми е скучно, влизам и чета наред.

А иначе за самата кола - Тойота C-HR - само хубави неща чувам. Самия аз гледах една такава, но 2ра ръка. Не мога да си позволя нова. Иначе карам стара Тойота и съм супер доволен от нея. Като цяло ги препоръчвам пред всички останали коли.
Виж целия пост
# 47
Както се вижда, няма кой знае какво пестене от бензин, но пък цената на ново е по-висока,а а цената на старо по-ниска, в сравнение с това което дава един стандартен автомобил Wink Засега смисъл има само да си вземеш малък самозареждащ хибрид да си щъкаш из големия град.
Виж целия пост
# 48
Гледах някакви клипове за бмв i - електронното табло и климатика правят проблеми.
Виж целия пост
# 49
Електрическа кола - втора употреба.
Вица на деня.
Виж целия пост
# 50
Електрическа кола - втора употреба.
Вица на деня.
Чети, чети, има новости по темата, примерно това че батерията е на лизинг, с което вече няма значение кой номер употреба си взел.
Виж целия пост
# 51
Според мен докато не се изобрети качествено по-добра батерия електромобилите имат бъдеще ако се въведе единен стандарт за батериите и те станат заменяеми - отиваш на станцията, вадят един рак от колата, слагат друг и заминаваш. Нещо както е с газовите бутилки. Ще го измислят как да стане - малко по-джипести високи коли с рак долу под вратите например.
Виж целия пост
# 52
Скрит текст:
Според мен
докато не се изобрети качествено по-добра батерия
Скрит текст:
електромобилите имат бъдеще ако се въведе единен стандарт за батериите и те станат заменяеми - отиваш на станцията, вадят един рак от колата, слагат друг и заминаваш. Нещо както е с газовите бутилки. Ще го измислят как да стане - малко по-джипести високи коли с рак долу под вратите например.

Законите на електромагнетизма не го позволяват.
Остава да решим проблема според финансово-икономическите закони
Wink
Виж целия пост
# 53
Мъжът ми от години работи с електрокари. Такива-онакива, батериите нямат особено дълъг живот.
Виж целия пост
# 54
Според мен докато не се изобрети качествено по-добра батерия електромобилите имат бъдеще ако ...
Няма вече "ако", краят на ДВГ вече е решен законодателно ¯\_(ツ)_/¯
Виж целия пост
# 55
Законите на електромагнетизма не го позволяват.

Какво не позволяват? А и не е нужно да са батерии, може би суперкондензаторите са по-перспективни заради някои предимства. Никога не се знае какво ново ще се измисли. Както е казал Шекспир "Има много неща на света, приятелю мой Хорацио, които не са се и присънвали на нашите мъдреци.".
Виж целия пост
# 56
А между CH-R и Kona кое бихте избрали?
Виж целия пост
# 57
Както се вижда, няма кой знае какво пестене от бензин, но пък цената на ново е по-висока,а а цената на старо по-ниска, в сравнение с това което дава един стандартен автомобил Wink Засега смисъл има само да си вземеш малък самозареждащ хибрид да си щъкаш из големия град.

Не съм съвсем съгласна, погледнах обявите, моята е от декември 2020, за същата конфигурация и километри, цената е по-висока от тази за която купих моята, преди година.



Харчи прилично за кола 180 коня. Ако някой иска по-малък разход, купува по-малък двигател.
Виж целия пост
# 58
Хора, не ви разбирам, ама хич !!
На тая цена ще взема Camaro SS модел 68-ма, 8 цилиндъра, 6 и кусур литра. Ще стопя асфалта на батебойковите магистралчици...
Толкова пари за количка на батерийки е грехота според мен.


Виж целия пост
# 59
Май сте объркали темата Mr. Green исках нова, хибридна кола, която да не пъпли като костенурка, Камарото е съвсем друга концепция.
Виж целия пост
# 60
Вземи си Сузуки Витара. Те са от онези най-малките хибриди, които само прехвърлят в града енергията за спиране и тръгване. Иначе не могат да карат само на ток. Но като оставим настрана факта, че е с малък багажник (то па на Тойотата да не е голям?) иначе си е екстра - има динамика, скорост, маневреност и си е съвсем прилично 4х4.
Виж целия пост
# 61
Почти съм готова да се откажа 😃

Добре, ще попитам така - дайте мнения за Тойота C-HR и BMW i3 - хибрид

Уточнявам - минавам 100 - 120 км. всеки ден

Тойота C-HR - без да се замисляш !!!

Момичето най-вероятно отдавна си е купила кола, питането е от февруари...

Похвалвам CHR-a, почти на година стана, нямам забележки към колата, най-висок разход ми даде на магистрала, минах над 200км. с круиз контрол включен на 145км. 6,7. В града е около 4л/100км. много зависи от стила на каране. Лятото пада значително.

"Момичето" още не си е купила нищо, но определено се е насочило към Тойотата Simple Smile. Обаче, тъй като в момента не ми е спешно да купувам кола /не ходя на работа, а когато ми потрябва за нещо си карам джипа на ММ/, се чудя дали да не изчакам пускането на новия модел и направо на него да се метна. Някъде из нета четох, че ще го пускат 2023 година, а аз мога да изчакам до тогава.
Ако някой има по-достоверна информация за пускането му, ще се радвам да я сподели Simple Smile

п.п. Благодаря за информацията - много ми е полезна Simple Smile
Виж целия пост
# 62
Ами то аз от познат чух, че в момента никакви коли нямало, всичко било изкупено и за нова се чакало по половин година и нагоре, защото има криза за чипове. Може би има от опосканите без екстри (чипове).
Виж целия пост
# 63
Да, има криза на доставките и се чака... докато колата излезе от завода говоря.
Виж целия пост
# 64
Всъщност, за загледалите CHRa, на мен ми липсва, запазване на настройките на седалката на водача, при положение, че седалката е електрическа, няма логика... няма сензор за автоматично отваряне на багажника и безжично свързване с Apple CarPlay, липсва място за телефон, слагам го в едната стойка за чаши, добре че са две.

Като плюсове, мога да отбележа, че колата е много стабилна на пътя, в наклони и завои. Полезните за мен екстри са многото сензори, които предпазват колата от удар, без ключовото отваряне и затваряне, следенето на сляпата точка и интуитивния круиз контрол, включваш и забравяш за спирачката, колата сама си следи и спазва дистанция. Забравих фаровете, много ми харесва как  се държат в завои.
Приложението е полезно, ако искаш да разгледаш статистика за пътуванията или къде си си зарязал колата.
Apple CarPlay също ми е супер удобен, през Сири реално не си докосвам телефона докато съм в колата, мнооооооого добра екстра.
Само да намеря как да си каствам новините на дисплея.... ясно, че е забранено като функция, но би ми било удобно.

Безсмислена екстра ми е самостоятелното паркиране, пробвах я веднъж и не повторих.
Виж целия пост
# 65
Здравейте, и аз да попитам за мнението ви за Тойота аурис хибрид, но втора употреба (нямам възможност да си позволя нова), та какво ще кажете, най-вече ме интересува как стоят нещата с батериите ?
Виж целия пост
# 66
Ами то аз от познат чух, че в момента никакви коли нямало, всичко било изкупено и за нова се чакало по половин година и нагоре, защото има криза за чипове. Може би има от опосканите без екстри (чипове).

Няма модели без чипове, всички са с компютри и чиповете са нужни за колата изцяло, не само за екстрите.

Бях писала преди време, темата ми беше сравнително полезна, макар и с малко мнения. Успях да се доредя до вече поръчан автомобил за свободна продажба и ще дойде юни. Иначе тепърва ако правиш поръчка - ноември най-рано.

Колебаех се между тази, Kona и Kia Niro. Може би Niro-то е по-подходяща за семейна кола, най-малкото багажникът е по-голям. Но още нямам деца и тук дизайнът надделя.
Виж целия пост
# 67
Нужни са, да, но преди месец или два Нисан например предлагаше Кашкаи с орязани екстри (и по-ниска цена) на склад. Поради кризата с чиповете бяха пуснати вариант от висок клас (не базови модели), но без някои от екстрите за класа като отопляеми седалки и отопляемо стъкло например. И с други такива орязвания имаше налични от ниво - Н-конекта специално. Но който искаше пълните екстри и/или цвят - чака за май-юни.
Виж целия пост
# 68
Да, на склад обикновено имат базовите модели. Аз даже се учудих, че имаха поръчан C-HR с големия двигател и средното ниво оборудване - дано ми е на късмет.
Виж целия пост
# 69
За нови коли май самите продавачи не искат да държат много на склад, все пак потреблението доста спадна напоследък. То и едно време ако искаш нещо по-така се чакаше, но сега някои си пишат че е желателно да контактуваш с тях да кажеш, че проявяваш интерес към даден модел, защото по това си определят колко бройки да внесат. И преди вирусната криза пак се чакаше като си поръчаш по свои спецификации и идваше от завода, сега просто се затвърди тенденцията и стана по-скоро правило отколкото изключение.

Здравейте, и аз да попитам за мнението ви за Тойота аурис хибрид, но втора употреба (нямам възможност да си позволя нова), та какво ще кажете, най-вече ме интересува как стоят нещата с батериите ?
За хибридите казват, че батериите издържат до към 150хил км, едва ли има навъртели толкова, не съм чувала на практика някой да е сменял ¯\_(ツ)_/¯
Виж целия пост
# 70
За нови коли май самите продавачи не искат да държат много на склад, все пак потреблението доста спадна напоследък.

Не мисля. Поне когато ние поръчвахме всичко беше "ометено" и много хора купуват каквото има, а не каквото искат, само за да вземат нещо. Всички продавачи се оплакваха, че са останали без коли. Вярно, войната почна след това, но не мисля, че и в момента има много предлагане на наличности, просто от заводите не смогват да задоволят търсенето.
Виж целия пост
# 71
За нови коли май самите продавачи не искат да държат много на склад, все пак потреблението доста спадна напоследък.

Не мисля. Поне когато ние поръчвахме всичко беше "ометено" и много хора купуват каквото има, а не каквото искат, само за да вземат нещо. Всички продавачи се оплакваха, че са останали без коли. Вярно, войната почна след това, но не мисля, че и в момента има много предлагане на наличности, просто от заводите не смогват да задоволят търсенето.
Потвърждавам, в момента има сериозно търсене на нови коли, коeто търговците не успяват да задоволят, а цените са тръгнали стабилно нагоре.
Цените на употребяваните CHRi с големия двигател в момента са по-високи от цената която платих за чисто нов преди година и половина, поне тези които се предлагат в mobile.bg. Подобен феномен, поне аз не съм виждала, колата излезе ли от магазин, цената и автоматично пада с поне 20%, в момента няма такава закономерност.
Виж целия пост
# 72
Ефибуш, изобщо не е спаднало, напротив.
Дилърите отчитат огромен ръст в поръчките.
На 8.02 поръчахме в Тойота и тогава вече им бяха спрени поръчкити за единия модел, защото към нея дата вече беше запълнена квотата за 2022г. За друг модел пък приемаха поръчки с доставка 2023г или след минимум 11м.
Моята е със срок на доставка 21.07 или 5.5м, но още тогава ме предупредиха, че това е ориентировъчна дата и вероятността да закъснее е голяма.
Няма коли на вторичния пазар, цените им са ненормални, на 4-5 години коли среден клас се продават на по-висока цена от тази, но която са закупени и с малко разлика от същите нови към момента и това решава още повече хора да поръчат нови автомобили.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия