Започване на бизнес в малък апартамент?

  • 2 549
  • 52
Кризата последвала Ковид пандемията удари наемите на офис и жилищни площи. Интересно ми е, ако човек разполага със свободен апартамент, каква друга алтернатива има, за да печели от него?

Може ли апартамент на етаж различен от партерен да се приспособи за някакъв бизнес пр. забавачка, ясла, зъболекарски кабинет, детска кухня, пекарна, сватбена агенция, салон за красота, йога център, агенция за недвижими имоти, ИТ аутсорсинг, център за обучение, малък шивашки цех, склад на онлайн магазин и др.

Какъв бизнес бихте избрали и защо?
Какви разрешителни и административни процедури трябва да бъдат спазени?
На какви изисквания трябва да отговаря и как стои въпроса в отношенията със съседите и професионалния домоуправител?

Добре ли е да се започне от 0 или да се наеме вече разработен обект / производствено помещение / действащ бизнес под наем? Ако се наеме помещение/апартамент какви точки трябва да бъдат вписани в договора (пр. преустройство)?
Виж целия пост
# 1
Мислила съм го за уроци. Но останах само с идеята, защото го продадохме.
Ако наемам нещо някога, ще е със статут на работно помещение. Не бих искала да преча и шумя на хората.
Виж целия пост
# 2
Категорично пекарна и склад са невъзможни.

За малък офис без голям човекопоток или е възможно след смяна на предназначението на имота и съгласие на ЕС. Не мисля, че си заслужава промяната на предназначението обаче, ако ще се отдава под наем. Като си тръгне наемателя, ще трябва да се търси нов с подобна дейност.
Виж целия пост
# 3
Категорично пекарна и склад са невъзможни.

А защо по-точно?

Това не са дейности свързани с вдигането на шум извън нормите и установените часове. В тази връзка си мисля, че няма нужда да се информира ЕС и да се иска одобрение от съседи (може и да греша). Макар, че предполагам има специфични изисквания към противопожарна безопасност и др.
Виж целия пост
# 4
Мисля, че РИОКОЗ няма да разреши да се произвеждат хран. стоки в апартамент. Но в нашия блок няколко години имахме нелегална баничарница на 3 ет. Работеха нелегално, жената правеше закуски, мъжа ги развозваше с кола. Много апетитно миришеше, продаваха и на нас, съседите. Касови бележки поне аз не съм искала. После изчезнаха, май продадоха имота. Ходила съм в агенция за недвижими имоти в апартамент на 2 -3 ет. Беше голям, разделен на 2 - в едната част агенцията с 3 служителки. В другата живееше бабата на 1 от брокерките. Пак не бяха сменяли статут. Казвали са ми, че плащат такса вход за повече хора, нали клиентите цапали и ползвали асансьора.
При нотариуси съм била по етажите. Но не са ми близки и не съм
разпитвала.
Частни уроци даскалиците дават в хола на апартаментите си. Там нито данъци, нито нищо. ...
Виж целия пост
# 5
Категорично пекарна и склад са невъзможни.

За малък офис без голям човекопоток или е възможно след смяна на предназначението на имота и съгласие на ЕС. Не мисля, че си заслужава промяната на предназначението обаче, ако ще се отдава под наем. Като си тръгне наемателя, ще трябва да се търси нов с подобна дейност.
За пръв път чувам, че за офис трябва разрешение.
Моят офис е у дома и съм под наем.
Виж целия пост
# 6
За пекарна ви трябва месачка за тестото. Това бучи така, че се чува от първия до седмия етаж! Освен това професионална фурна....
Ох, не ми се обясняват елементарни неща ...
Виж целия пост
# 7
Как очаквате да се произвежда храна в жилищен блок на етаж различен от първи? Как ще зареждате продукти - ще влачите торби в асансьора и с него ще ги карате до мястото за продажба? А боклукът къде ще отиде? Най-елементарното е, че ви трябват поне 2 входа за производство на храна - един "чист" - за зареждане и експедиране на продукция и един "мръсен" - за отпадъци. Чистият по никакъв начин не може да е през общите части на жилищната сграда. Това преди въобще да стигнем до съоръженията вътре.

За склада е аналогично - как се зареждат и експедират стоки в/от склада е първият проблем. Вторият е, че жилищните помещения не са пригодени за натоварвания, за които се проектират складовите площи. Третият чисто практически проблем е, че вратите в жилищата не са подходящи за складиране на нещо освен лични вещи.

Офисите нямат място в жилищни сгради по принцип. Не говорим за хоум офис, за фрийленсъри и подобни. Не говоря и за случая, когато жилището е и жилище, и офис.

При все, че пазарът на офисни площи е надолу, какво бихте предложили вие на фирма, за да наеме апартамент на среден етаж в жилищен блок за офис. Като е апартамент, дори наемът му не може да се приспадне като разход.
Виж целия пост
# 8
Не искам да работя нелегално, а просто проучвам какъв е правилния начин да започнеш малък бизнес (ако има такъв). И си мислех, че е по-лесно с малък (непартерен) апартамент. Но колкото повече чета и търся, толкова по-озадачен съм през каква бюрокрация трябва да премине човек и съответно какви финансови средства да приготви.. Та в тази връзка донякъде ги разбирам хората с баничките/гевреците и рентиерите.

Тук например е обяснено какво е смяна на предназначение на обект (първия препъни камък):

https://www.mi.government.bg/bg/pages/smyana-na-prednaznachenie-na-obekt-320.html
Виж целия пост
# 9
Ако си на горен етаж, забрави всичко с храна. С хора - много полека и тихо. Евентуално за някакъв споделен офис, в който хората ще си работят тихо на компютъра.
Или за онлайн преподаване.
Може и някоя дребна търговия, при която изнасяш поръчките веднъж дневно.
Виж целия пост
# 10
А има ли оперативни програми за насърчаване на предприемачеството или да убия идеята си в зародиш? Ще се радвам на всякакви съвети от някой минал по пътя на малкия бизнес какво да правим и какво не.
Виж целия пост
# 11
Не знам. Имаше някаква тема тук по въпроса, потърси я.
Мен лично ме е страх да тегля 20 х кредит и да се забатача, ако не тръгне. А с тоя Ковид...
Виж целия пост
# 12
Ами аз точно заради кризата се самонавивам да инвестирам. Почти всички от финансово успелите хора работят за себе си. А и неможе да се разчита само на 1 заплата. Някак си по-сигурно ми се струва да идват доходи от 2 места. Стига да не се провали конкретното нещо, разбира се. Ясно е, че няма еднозначен отговор и винаги има рискове и форсмажорни обстоятелства.
Виж целия пост
# 13
Аз от ... 8 години работя за себе си. Фрийленсър преподавател и копирайтър. Нямам фирма и нямам шеф. Но имам знанията си.
Виж целия пост
# 14
Дропшопинг, не ти трябва нищо особено освен интернет и компютър, ако искаш сам да правиш бизнеса. Ако не ти се занимава, даваш под наем.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия