Щом задача те тормози, помощ във солидни дози тук веднага ще получиш и нещо ново ще научиш. :)

  • 31 426
  • 742
# 180
gacaweb, във варинат 1 карта 3 е с 2 възможни варианта, защото не съвпада с цвета на карта 2.
Благодаря, коригирах го. Отговорът остана същият, защото в случай 2 не бях умножила правилно Innocent
Виж целия пост
# 181
Здравейте, моля за помощ за следната задача:
Три камиона A, В и С пътували с постоянни скорости и по един и същи път и в една и съща посока.В момента, когато С настигнал В, А бил на 18 км пред тях, а когато С настигнал А , В бил на 13.5 км след тях.Намерете разстоянието между А и С в момента, когато В е настигнал А.
Виж целия пост
# 182
Здравейте, моля за помощ за следната задача:
Три камиона A, В и С пътували с постоянни скорости и по един и същи път и в една и съща посока.В момента, когато С настигнал В, А бил на 18 км пред тях, а когато С настигнал А , В бил на 13.5 км след тях.Намерете разстоянието между А и С в момента, когато В е настигнал А.

Отговор: 54 км.

Виж целия пост
# 183
Скрит текст:
Това измислих аз без да претендирам, че е вярно. Има ли отговор да се сверим?

Цитат
Привет и от мен!
И аз се надявам математиците от темата да ударят едно рамо с решението на задачата, че не успяваме да го докараме. Flowers Hibiscus

Благодаря на всички включили се момичета! Flowers Hibiscus Да, това е отговорът. Четох и друг вариант за решение. Честно казано, мен самата ужасно ме обърка и затрудни тази задача, пък за четвъртокласници - не знам...
Ето и още няколко главоблъсканици:





Виж целия пост
# 184
На 13. получих 7 ето така:
   съд 1(12)    съд 2 (8 )    съд 3(5)
     12                    0                   0
1)   4                     8                   0
2)   4                     3                   5
3)   9                     3                   0
4)   9                     0                   3
5)   1                     8                   3
6)   1                     6                   5
7)   6                     6                   0

Не знам дали са минимум преливанията.

На 10. получавам 18
Ако всяко действие се изврши по 2 пъти имаме 6 варианта. Ако едното действие е 2 пъти, другото веднъж пак 6 варианта.
4 варианта да извършим две действия общо - двете еднакви плюс едното, после другото и обратно.
2 варианта да се изпълни само едно действие.

4.зад  с)
Вторият трябва да бъде оставен с 4 бонбона и първият ще спечели. За да е неизбежно това, трябва да бъде докаран до ход с 8 бонбона пред него и съответно 12 на по-преден етап.
Освен, ако не изпускам нещо. 👀
Виж целия пост
# 185
И трите са ти верни, солничка. Явно си минала в 5-ти клас. Wink А аз ще повтарям 4-ти.
Благодаря ти за решенията!
Виж целия пост
# 186
Аааа, горд деветокласник ще съм есента. Hands Muscle

Иначе 10. задача си е съвсем за осмокласник. Тази година учиха комбинаторика. И моят ще е я получи, когато се отлепи от компютъра.
Виж целия пост
# 187
Може ли помощ за тези две задачи за 5 клас .
Виж целия пост
# 188
На първата задача

9/10. 10/11. 11/12 ... 26/27 всичко се съкращава и остава 9/27, което е 1/3

на втората задача

1/2(1/2(1/2х-2)-2)=0

1/2(1/4х-1-2)=0

1/2(1/4х-3)=0

1/8х-3/2=0

1/8х=3/2

х=24/2=12
Виж целия пост
# 189
Благодаря!
Виж целия пост
# 190
Моля за помощ за тази задача 6 клас. Последната подточка.
Виж целия пост
# 191
Моля за помощ за тази задача 6 клас. Последната подточка.


Отговор: в) 288 = [(3.2.2.2.2.2.2).3]/2

Да си представим, че след строежа на всеки замък, всяко от децата участвали в неговото построяване получава по един сладолед. В строежа на всеки замък участват поне три деца и следователно, след всеки строеж се раздават поне три сладоледа.

На седмия (последния) ден са били построени 3.2.2.2.2.2.2 = 192 замъка и следователно, на седмия ден са раздадени поне 192.3 = 576 сладоледа.

Понеже в рамките на даден ден всяко дете участва в строежа на не повече от два замъка, то в рамките на този ден едно дете може да получи не повече от два сладоледа.

На седмия ден са раздадени поне 576 сладоледа и всяко дете е получило не повече от два сладоледа, следователно, броят на децата е най-малко 576 : 2 = 288.

Може и така.

На бял лист ще отбележим всеки замък с червена точка и всяко дете със синя точка и ще свържем с отсечки всяка точка, с която е означен даден замък с точките, с които са означени децата, които са го построили.

Всяка червена точка е край на поне три отсечки и следователно, отсечките са поне 192.3 = 576.

Всяка синя точка е край на не повече от две отсечки и следователно, сините точки са поне 576 : 2 = 288.

Или така.

Разглеждаме таблица със 192 реда, всеки от които отговаря на определен замък и брой колони равен на броя деца.

В полето, в което се пресичат реда отговарящ на даден замък и колона отговаряща на дете участвало в построяването на този замък, поставяме знак „Х“.

Във всеки ред има поне три знака „Х“ и следователно, общият им брой в таблицата е поне 192.3 = 576.

Във всяка колона има не повече от два знака „Х“ и следователно, броят колони е най-малко 576 : 2 = 288.
Виж целия пост
# 192
Моля, за помощ за пети клас са задачите.
Виж целия пост
# 193
Ако са х от А ->C

A -> C -> B   =x.5
A -> B   =4

5.x+4=29
x=5

Автобусите какво правят не схващам във втората задача. Единният пътува и пристига. След интервала тръгва друг, пристига и т.н. или се движат едновременно?
Виж целия пост
# 194
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия