Онлайн консултации с логопед

  • 16 652
  • 98
# 30
Здравейте! Има ли ефективни упражнения, подходящи за домашна обстановка, с които да подобрим изговора на буква "Р"? Не говоря за френско "Р", а за наподобяващо примерно на "Л". Детето понякога успява да го каже съвсем правилно на определени думи (като например "браво", но в повечето случаи си му е трудно. На 6 години е.

Здравейте. Артикулационните нарушения могат да бъдат много упорити и с работа само вкъщи нямам наблюдения да се постига успех. При звук Р езикът трябва да извършва "треперене" с върха си, което при вас вероятно не се получава щом звучи като Л. Тези многовибрантни движения могат да се постигнат с логопедична сонда. Трябва да се провери и за къса подезична връзка.
Вкъщи може да упражнявате думи с Р при струпани съгласни (тр, др, гр, кр, вр, бр, мр и тн), но за останалите позиции на Р в думите може да трябва да работи логопед.
Виж целия пост
# 31
Здравейте , малкия ми син е на 1.6 г , има само 4-5 думи които казва , учим се от чашка да пие вода започва да трака със зъбки бързо се отказва , с виличка и лъжичка сам хапва , но преди това трябва аз да сложа храната в лъжичката и така му я давам и си я взима и се храни … за памперса още не сме го махнали … учим се на гърне, обяснявам какво се прави но не ме разбира а започва да си играе с гърнето, казвам му примерно на мечо (играчката) му се ака и той я слага иначе на гърнето … на всяко нещо вика АК , предполагам , че иска да ми каже ПАК … много съм притеснена … ще помоля за отговор , иначе детско гледа само един път на ден за околни един час и то по- точно детски песнички , много му говорим , но той е от децата които не стоят на едно място а постоянно или бяга из стаите или ми се смеее . Благодаря и само да вметна , като му кажа как прави котенцето , отговаря с мяуу и също така като види коте на улицата сочи с пръст и вика мяуу , като му кажа къде са листенцата на дървото и ми сочи , или като иска водичка взима си шишето и ми го носи .. Има ли място за притеснение , към какъв специалист да се обърнем . Ще съм благодарна да ми отговорите 🙂
Здравейте. Специалистите са логопед и евентуално детски психолог, който да оцени когнитивните способности.
За да проговори активно едно дете, импресивния език трябва да е достигнал своята зрялост. Също и когнитивните функции да са добре развити.
Нещата, които разбира към момента оставам с впечатление, че са само неща от бита му, които е научил с повторения, чисто механично.
1,6г е на границата на нормалното забавяне на проговарянето, но това, че импресивната страна на езика не е все още развита не е добре. Може детето просто да има по-забавен темп на развитие на речта, но така не мога да кажа. Трябва да се направи обследване. Можете да почакате няколко месеца, но около 2г възраст направете консултация, ако няма активна реч.
Виж целия пост
# 32
Здравейте , малкия ми син е на 1.6 г , има само 4-5 думи които казва , учим се от чашка да пие вода започва да трака със зъбки бързо се отказва , с виличка и лъжичка сам хапва , но преди това трябва аз да сложа храната в лъжичката и така му я давам и си я взима и се храни … за памперса още не сме го махнали … учим се на гърне, обяснявам какво се прави но не ме разбира а започва да си играе с гърнето, казвам му примерно на мечо (играчката) му се ака и той я слага иначе на гърнето … на всяко нещо вика АК , предполагам , че иска да ми каже ПАК … много съм притеснена … ще помоля за отговор , иначе детско гледа само един път на ден за околни един час и то по- точно детски песнички , много му говорим , но той е от децата които не стоят на едно място а постоянно или бяга из стаите или ми се смеее . Благодаря и само да вметна , като му кажа как прави котенцето , отговаря с мяуу и също така като види коте на улицата сочи с пръст и вика мяуу , като му кажа къде са листенцата на дървото и ми сочи , или като иска водичка взима си шишето и ми го носи .. Има ли място за притеснение , към какъв специалист да се обърнем . Ще съм благодарна да ми отговорите 🙂
Здравейте. Специалистите са логопед и евентуално детски психолог, който да оцени когнитивните способности.
За да проговори активно едно дете, импресивния език трябва да е достигнал своята зрялост. Също и когнитивните функции да са добре развити.
Нещата, които разбира към момента оставам с впечатление, че са само неща от бита му, които е научил с повторения, чисто механично.
1,6г е на границата на нормалното забавяне на проговарянето, но това, че импресивната страна на езика не е все още развита не е добре. Може детето просто да има по-забавен темп на развитие на речта, но така не мога да кажа. Трябва да се направи обследване. Можете да почакате няколко месеца, но около 2г възраст направете консултация, ако няма активна реч.
много благодаря за отговора
Виж целия пост
# 33
Здравейте, синът ми е на 2г 5 м ( роден 7 месец, без усложнения от ранното раждане) не говори, използва Да, Не по предназначение и още няколко кратки думи. От навършване на 2 г заведохме на логопед , където психолог, специален педагог и самия логопед направиха обследване. Констатираха забавена реч и пропуски в груба и финна моторика, които почти изчистиха с работа.
Но основно с него работи специален педагог, посъветваха ме след определен период да се включи и логопедът активно.
Въпросът ми е дали да оставя да се отработят моторните дефицити или да настоявам успоредно да работи и с логопед детето.
Всичко разбира, изпълнява сложни команди и слуха е отличен, но при позив да каже дума заменя първия звук много често, сякаш не може да възпроизведе определения.
Виж целия пост
# 34
Здравейте, синът ми е на 2г 5 м ( роден 7 месец, без усложнения от ранното раждане) не говори, използва Да, Не по предназначение и още няколко кратки думи. От навършване на 2 г заведохме на логопед , където психолог, специален педагог и самия логопед направиха обследване. Констатираха забавена реч и пропуски в груба и финна моторика, които почти изчистиха с работа.
Но основно с него работи специален педагог, посъветваха ме след определен период да се включи и логопедът активно.
Въпросът ми е дали да оставя да се отработят моторните дефицити или да настоявам успоредно да работи и с логопед детето.
Всичко разбира, изпълнява сложни команди и слуха е отличен, но при позив да каже дума заменя първия звук много често, сякаш не може да възпроизведе определения.
Здравейте.
Работата с логопед е ефективна след 3г възраст по ред причини, затова предлагам екипът е решил да изчака включването му.
Фината моторика винаги е нарушена, когато има изоставане в речта. Когато развиваме фините движения на пръстите на ръцете се изпращат сигнали до речевите центрове в мозъка. Затова е добре да се работи успоредно. Екипът, който го е обследвал, най-добре може да прецени кога от какъв специалист ще има нужда.
Моят съвет е до няколко месеца да се включи логопед,както предполагам и екипът е решил Simple Smile
Виж целия пост
# 35
Благодаря, за отговора!
Виж целия пост
# 36
Здравейте,
Моят въпрос е свързан с това, че когато се изморя (на физическо ниво) ми пада гласа. Аз усещам, че ми става с по нисък тембър, леко дрезгав, трудно ми е да обесня точно. С времето много често, говорейки по телефона с някой в такъв момент са ме питали Има ли ти нещо, да не си плакала и подобни,защото така усеща ли по гласа ми. Чудех се на какво се дължи това, с кой мога да работя по въпроса, дали е свързано с дишането и въобще към кой мога да се обърна за това.
Виж целия пост
# 37
Здравейте,
Моят въпрос е свързан с това, че когато се изморя (на физическо ниво) ми пада гласа. Аз усещам, че ми става с по нисък тембър, леко дрезгав, трудно ми е да обесня точно. С времето много често, говорейки по телефона с някой в такъв момент са ме питали Има ли ти нещо, да не си плакала и подобни,защото така усеща ли по гласа ми. Чудех се на какво се дължи това, с кой мога да работя по въпроса, дали е свързано с дишането и въобще към кой мога да се обърна за това.

Здравейте. Нарушенията от този тип се наричат дисфония. Тя обикновено е временна, но във вашия случай явно става въпрос за периодични нарушения на гласа, така че препоръчвам да посетите УНГ - фониатър. Това е специалистът, който ви е необходим.
Зависи дали има функционална или органична причина, той ще назначи терапия. Simple Smile
Виж целия пост
# 38
Здравейте, не знам до колко въпроса ми е за тази група, но реших да попитам, защото ме съветват да се допира до логопед.
Дъщеричката ми е на 1 г и 9 месеца, опитва се да говори, знае доста неща, затова не се притеснявам. При нас проблема е друг - не иска или не може да дъвче, ако храната която и дам не е пасирана, тя се закашля и ако не успее да изплюе, следва повръщане.... Казаха да се допитам до логопед..
Виж целия пост
# 39
Има логопеди, които се занимават с хранителна терапия. Потърсете такъв.
Виж целия пост
# 40
Здравейте, не знам до колко въпроса ми е за тази група, но реших да попитам, защото ме съветват да се допира до логопед.
Дъщеричката ми е на 1 г и 9 месеца, опитва се да говори, знае доста неща, затова не се притеснявам. При нас проблема е друг - не иска или не може да дъвче, ако храната която и дам не е пасирана, тя се закашля и ако не успее да изплюе, следва повръщане.... Казаха да се допитам до логопед..
Здравейте. Точно така, трябва ви логопед - хранителен терапевт.
Виж целия пост
# 41
Здравейте, препоръчаха ми да правим със детето ми упражнения с тиктак бонбони (задържа се със езика), също и със солета. На 6г е. Леко завалва като говори. Посещава логопед в градината, но сега лятото нямат и не знам къде да попитам. Попадали ли сте на такива упражнения в YouTube (защото там ги имало, но нищо не намерих).
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 42
Здравейте, препоръчаха ми да правим със детето ми упражнения с тиктак бонбони (задържа се със езика), също и със солета. На 6г е. Леко завалва като говори. Посещава логопед в градината, но сега лятото нямат и не знам къде да попитам. Попадали ли сте на такива упражнения в YouTube (защото там ги имало, но нищо не намерих).
Благодаря предварително!
Здравейте!
С каква цел ви препоръчаха тези упражнения? Има нарушение на оралната моторика ли?
Слага се бонбон/солета на върха на езика и детето трябва да задържи позата без да паднат. Може да му броите - първо да опита 5сек,10сек,20сек. Това конкретно за това упражнение. Ако има проблем с оралната мускулатура може да пишете "артикулационна гимнастика" и има изключително много и разнообразни упражнения.
Виж целия пост
# 43
Здравейте ,аз бих искала насоки ,клипове и др за лицеви масажи на дете /на една годинка с нисък мускулен тонус /Тризомия 21.
И всякакъв съвет в тази насока ,благодаря.
Виж целия пост
# 44
Здравейте ,аз бих искала насоки ,клипове и др за лицеви масажи на дете /на една годинка с нисък мускулен тонус /Тризомия 21.
И всякакъв съвет в тази насока ,благодаря.
Здравейте!
Най-разумния съвет, който мога да ви дам е, да посетите логопед, който прави масажи. Детето е много малко, масажите трябва да се извършват много деликатно и не бих ви препоръчала да пробвате сами. Има  тънкости и дори инструменти (лъжици,бебешки четки за зъби, сонди и тн) , които могат да се ползват след обяснение от логопеда.
Специалистът ще ви покаже масажните движения и силата, която трябва да прилагате. Ще са ви нужни само няколко посещения, след което ако желаете може да си правите масажите вкъщи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия