73 СОУ - гимназиална степен - тема №3

  • 57 341
  • 645
# 30
Има учебници за ИИЧЕ в 9-ти клас. Горе-долу материалът за 8-ми клас се взима първи срок, а за 9-ти - втори срок. Във всички езикови гимназии е така.
Виж целия пост
# 31
Благодаря ви!
Виж целия пост
# 32
Имам дете в паралелката и потвърждавам, че френският се учи на много високо ниво за часовете, които са му отредени разбира се. Преподавателката е от класа,а шестицата е напълно постижима оценка, дори за ненадарените откъм езици, но упорити в ученето деца.

........ Не иска англ.език и испански ( двата езика , които аз владея 😃) и се колебае между френски и немски , като няма представа според мен какви са те , ей така по звучене се ориентира. Честно казано комбинацията между НЕ И ФЕ се струва убийствена за изучаване.  Никога не съм учила немски и ако минат онлайн отново ( аз съм почти сигурна,  че и идващата уч.година ще се случи) не знам дали би могъл да се справи , не мога и да му помогна , но това се отнася и за френския .

Значи за сте за паралелката НЕ/ФЕ на 73-то. Чувам за нея прекрасни отзиви. ( но след като се записахме, ние сме НЕ/АЕ, но пък синът ми искаше АЕ...). Доколкото знам г-жата, която преподава френски е изключително добра. Извежда до ниво С1, което по принцип не е заложено за втория език. А тази година нейн ученик е с по-добри резулатати от учениците във ФЕГ.
Виж целия пост
# 33
Това е при всички ЕГ. На нас ни предстои да разберем как точно ще се справят догодина в 9 клас и дали тежестта на натоварването не е прекалено голяма..., едно време с подгответо си беше ясно, не ни беше трудно
Виж целия пост
# 34
Учебниците, по които учат, са "за езиковите гимназии". Вероятно е направен предварителен подбор на материала. Тежка е годината, но не е невъзможна. Разбира се много зависи от конкретните преподаватели. Огромният обем в 9-ти клас + ДО е лоша комбинация.
Виж целия пост
# 35
Да, натоварването в 9-ти клас е много по-голямо от това в 8-ми. В тази връзка осми клас ще ви се стори песен. Според мен 9-ти клас е най-трудната година, защото се взема материалът за 8 и 9 клас плюс предмети на немски. Разбира се онлайн обучението допълнително утежни нещата. Доколкото ми е известно, класът като цяло не завършва с много висок успех тази година, особено групата на момчетата, като традиционно френската паралелка е най-силната.

Това е при всички ЕГ. На нас ни предстои да разберем как точно ще се справят догодина в 9 клас и дали тежестта на натоварването не е прекалено голяма..., едно време с подгответо си беше ясно, не ни беше трудно
Виж целия пост
# 36
Мам, нещо бъркаш — традиционно английската паралелка е най-силна в 73-то, ако под “силна” имаш предвид най-висок бал при прием. Това може да се види от статистиките. И разбира се, по-високият бал при прием не гарантира и по-висок успех по време на обучението. Всичко зависи от мотивацията и желанието за учене! А пък средният успех на класа е много странна статистика, която сама по себе си нищо не показва.
Виж целия пост
# 37
Нямам предвид най-висок бал при прием,а най-висок успех по време на обучението.

Мам, нещо бъркаш — традиционно английската паралелка е най-силна в 73-то, ако под “силна” имаш предвид най-висок бал при прием. Това може да се види от статистиките. И разбира се, по-високият бал при прием не гарантира и по-висок успех по време на обучението. Всичко зависи от мотивацията и желанието за учене! А пък средният успех на класа е много странна статистика, която сама по себе си нищо не показва.
Виж целия пост
# 38
Много интересно как сте стигнали до този извод, че “В” паралелките са с най-висок успех - това може да се е случило в определена година/и… , но не и да е константа по принцип.  И дори и да е така,  какво от това … нима някой ше се запише НЕ/ФЕ само защото паралелката е с най-висок успех? Причината би била избор на езика. Не ме разбирайте погрешно, опитвам се да схвана смисъла  на написаното обобщение, но не мога…
Виж целия пост
# 39
Дъщеря ми завърши училището миналата година. Паралелката с английски език си остана с най-висок успех. Това, което знам за френската е, че благодарение на госпожата по френски, децата получват изключително добра подготовка по езика. Същото мога да кажа и за руските паралелки, където беше моята дъщеря. Госпожа Елена Богданова е прекрасен преподавател и човек. Средата е много добра, класът беше задружен и досега са много близки, нищо че се разпръснаха по различни краища на света. За изборът на паралелка, водещо трябва да е, какъв втори език иска да учи детето, разбира се и постигнатия бал. Имам син, който се надявам тази година да успее да влезе в училището, защото от собствен опит знам, че е правилното място, поне за моето дете.
Виж целия пост
# 40
Паралелката НЕ/ФЕ е с най-висок успех както миналата година, така и тази. Не говорим за бал за влизане, а за успех на класа. Все пак НЕ/АЕ е предпочитана, защото е по-лесно за децата, което вдига бала. Класната, която се пада на НЕ/ФЕ е доста отдадена и обръща внимание на децата, което не означава, че в НЕ/АЕ не е така. Напротив - двете учителки заедно разработват материалите и се съгласуват нещата за контролни и изпити. За учителката по френски език се чуват само хубави неща и накрая децата излизат не само с НЕ, но и с отличен ФЕ. Така, че на който му се учи малко повече и харесва и двата езика това е мястото или ако се колебае немски или френски - то тук има 2 в 1 Simple Smile
Виж целия пост
# 41
Само да добавя, не знам как е в останалите паралелки, но в нашата има немалко деца /основно момичета/ с доста висок приемен бал, който стига спокойно и за първа немска, но са предпочели 73-то именно заради френския /и не само/, който език не се предлага от други паралелки/гимназии с немски. Това като цяло са доста мотивирани деца, които не се плашат от многото учене.
Моето дете твърди, че френският е по-лесен от немския, тъй като много от думите в него са сходни с тези в английския. Може това да се дължи и на добрата учителка.

Паралелката НЕ/ФЕ е с най-висок успех както миналата година, така и тази. Не говорим за бал за влизане, а за успех на класа. Все пак НЕ/АЕ е предпочитана, защото е по-лесно за децата, което вдига бала. Класната, която се пада на НЕ/ФЕ е доста отдадена и обръща внимание на децата, което не означава, че в НЕ/АЕ не е така. Напротив - двете учителки заедно разработват материалите и се съгласуват нещата за контролни и изпити. За учителката по френски език се чуват само хубави неща и накрая децата излизат не само с НЕ, но и с отличен ФЕ. Така, че на който му се учи малко повече и харесва и двата езика това е мястото или ако се колебае немски или френски - то тук има 2 в 1 Simple Smile
Виж целия пост
# 42
Подкрепям  мнението на mam. Госпожа Галя Пейчева  ми е казвала същото- когато едно дете владее сравнително добре НЕ и АЕ, ФЕ съвсем не е непосилен. Аз самата съм класен ръководител  на 10 в клас (паралелка с френски) и имам представа за успеваемостта.
Виж целия пост
# 43
Статистика, относно НВО, 10 клас
За цялата страна (1000 училища):
73. СУ по БЕЛ е на 8 място от 1000;
по Математика на 24 място от 1000;
сборно БЕЛ +Математика на 15 място от 1000
За София-град(148 училища):
по БЕЛ на 5 място от 148;
по Математика на 9 място от 148;
сборно БЕЛ+Математика на 8 място от 148.

Благодаря на всички ученици от 10-те класове, на г-жа Мария Арнаудова, на себе си, на г-жа Силвия Костова и Вероника Георгиева за тези резултати!
Дори да нямат някаква стойност, показват реални резултати, защото са покрити без частни уроци (или, ако има такива, те са минимални и не са практика).
Виж целия пост
# 44
Ганис, благодаря ви, че споделяте тук толкова информация за училището.
Вероятно дъщеря ми ще е в него от следващата учебна година, въпреки далечната за нас локация. Надявам се всичко да е наред Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия