Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

73 СОУ - гимназиална степен - тема №3

  • 14 185
  • 239
# 135
Мила, влезте в темата на НЕГ и ще видите, че ситуацията е почти същата. Много е важно точно при кой учител ще се падне детето. Мои близки например, с дете, което завърши 73-то миналата година, са супер доволни. Без никакви допълнителни уроци детето взе сертификата и изкара отлични оценки на матурите по БЕЛ и НЕ. А доколкото знам, част от децата си взеха и сертификати по руски, което също беше организирано от училищате.
Виж целия пост
# 136
mila_petrova, правиха ли изпит за допускане до DSD или ще допуснат всички желаещи деца? Ако да, кога се случи този изпит? Разкажете малко повече за подготовката, каквато и да е тя.
Много жалко, че така се получват нещата точно преди DSD. За съжаление добрите учители по немски са много малко, хеле пък тези, които могат да подготвят за изпита или са наясно с него. Трудно ще се намери заместник за толкова кратко време.

Здравейте! Да, правиха изпит за допускане в края на миналата учебна година (не съм сигурна точно кога). В началото на миналата учебна година им бяха казали, че няма да правят, но точно две седмици преди въпросния изпит им съобщиха, че ще държат такъв. Децата нямаха почти никаква подготовка и около 1/3 от тях не успяха да го вземат. Сега разбират, че официалният изпит е изместен с 1 месец по-рано...пълен хаос!
Виж целия пост
# 137
Писменият изпит няма как да бъде изместен. Той си е  официално на  24.11 за цялото полукълбо, не само за БГ. Изместени в 35 СУ и 73 СУ са само устните. НЕГ по правило са  инертни и бездействащи. Но на препоръката (Ганис, не става дума за  заповед) на ниво посолство,  устните да бъдат преместени преди писмения,  са отреагирали обаче адекватно (браво на поелия инициативата) и са се преборили нещата да си бъдат по старому, тоест устните да са след писмения. Особено в такива времена на некачествено преподване/учене с поредни  години ДО този близо един месец  си е  голям бонус за всяко едно дете.. Мила Петрова, няма как сега да разбират за изместването. Децата знаят още от началото на учебната година. Нали тогава се коментираше този въпрос в темата за НЕГ.

Но иначе, да, нещата в огромна степен зависят  от учителя, независимо кое е училището. Познато дете  имам в една от паралелките  в 35-то в 12 клас  - нищо не правят за ДСД, ама нищо.. Не знаеше какви са видовете упражнения за четене със слушане. А е съвестно дете.  Една година по-малко дете в същото училище, но при друг учител, се съдира да пише SK-та и да  прави блесхени за устната част.  Че и знае много добре  какви са елементите за слушане и четене с разбиране.. Иначе на уроци по немски ходят мноооого деца и от трите гимназии с немски - едни от видна необходимост, други  просто за  добиване на повече рутина.
Виж целия пост
# 138
Вече нищо не е, каквото е било. И ако до миналата година са излизали деца, като описаното от galimar, от тазгодишните 12десетокласници нататък, всички ще са белязани от ДО. Нито ученето е като хората, нито преподаването, нито изпитването. Аз се позаслушвам понякога в уроците на десетокласника - ми не се справят добре децата Sad Единици са тези, които се отпускат да говорят на немски.
Затова какво да отговорим на denizara - "има и по-зле" или "много по-добре е от на други места". 
За DSD ще следим и ще се подготвяме, както можем. Аз не разбирам защо училището трябва да отсява кой да се яви, ако от посолството няма такова изискване за предварителен подбор. А и цяло лято от вутрешноучилищния изпит до явяването на DSD детето може доста да поработи.
Виж целия пост
# 139
Какво ли ще е за тези деца , които и 8 клас , най -важния клас по отношение езика, ще прекарат в ДО.Чудя се дали да се ориентирам към търсене на частен учител.
Виж целия пост
# 140
Вече нищо не е, каквото е било. И ако до миналата година са излизали деца, като описаното от galimar, от тазгодишните 12десетокласници нататък, всички ще са белязани от ДО. Нито ученето е като хората, нито преподаването, нито изпитването. Аз се позаслушвам понякога в уроците на десетокласника - ми не се справят добре децата Sad Единици са тези, които се отпускат да говорят на немски.
Затова какво да отговорим на denizara - "има и по-зле" или "много по-добре е от на други места". 
За DSD ще следим и ще се подготвяме, както можем. Аз не разбирам защо училището трябва да отсява кой да се яви, ако от посолството няма такова изискване за предварителен подбор. А и цяло лято от вутрешноучилищния изпит до явяването на DSD детето може доста да поработи.

Аз благодаря за отзивите! На мен ми е ясна работата с ДО и липсата на учители. Но и като сложа, че детето ми не желае немски, май си направих изводите.
Виж целия пост
# 141
Какво ли ще е за тези деца , които и 8 клас , най -важния клас по отношение езика, ще прекарат в ДО.Чудя се дали да се ориентирам към търсене на частен учител.

Според мен няма как без частен учител...Учителите в училище (поне някои) си гледат техните частни уроци и оставят децата в училище на произвола на съдбата. Моето дете правеше изпит по немски към Гьоте - TestDaf, защото се убеди, че подготовката в училище за DSD II е крайно недостатъчна. Съветвам да потърсите частен учител за училищния изпит или да правите платения изпит.
Виж целия пост
# 142
дъщеря ми е 10ти клас и в 8ми беше с прекрасен учител - не са й се налагали уроци, но се справя прекрасно. Факт, че тя е учила два други езика и определено й вървят. Има съученици, за които казва, че не се справят. Лошото е, че от 9ти клас ги пое друг учител и самото дете казва, че не е добра, а и аз онзи ден в онлайн обучението като я чух, без много да знам немски, ми стана ясно. А ги води вече втора година. Така че с всеки предмет е до късмет с преподавател, но е страшен проблем, ако още първата година е зле. Смятам и че трябва всяка година да ги сменят, за да е по-малък шансът да се закотвят с лош преподавател
Виж целия пост
# 143
Вече нищо не е, каквото е било. И ако до миналата година са излизали деца, като описаното от galimar, от тазгодишните 12десетокласници нататък, всички ще са белязани от ДО. Нито ученето е като хората, нито преподаването, нито изпитването. Аз се позаслушвам понякога в уроците на десетокласника - ми не се справят добре децата Sad Единици са тези, които се отпускат да говорят на немски.
Затова какво да отговорим на denizara - "има и по-зле" или "много по-добре е от на други места". 
За DSD ще следим и ще се подготвяме, както можем. Аз не разбирам защо училището трябва да отсява кой да се яви, ако от посолството няма такова изискване за предварителен подбор. А и цяло лято от вутрешноучилищния изпит до явяването на DSD детето може доста да поработи.
Ани, причината е ясна.. Тези изпити са безплатни за децата, но в Германия проверката им всъщност струва пари. При това не малко. Преди година-две,  мислейки си, че дъщеря ми има немско гражданство, шефът на езиковия център в унито (където тя работеше) й беше предложил да проверява редом с останалаите студенти.. Бяха получили официална покана на мейла на Sprachenzentrum-a от Kultusministerkonferenz. Върти ми се сума  само за проверка на една писмена работа около 17-18 евро. И е ясно, че на немската страна никак не й се иска да плаща за проверка на крайно посредствени работи. Това е едната причина да ги окълцват. Втората е местна, никое училище не ще да се окичи  доброволно с  етикета  n на брой скъсани. То има скъсани и след "подбора", смятай какво ще е без него..
Виж целия пост
# 144
За езика не сте прави: ако преподавателят е добър, то при онлайн-обучението по-добре се чува и произношението, и окончанията. Помня, че класната от 8-ми клас сподели, че през 2020 г. за пъви път в многогодишния й опит е успяла да мине всички закупени помагала. Това е и защото няма нарушаване на дисциплината и масови разговори/смехове. Задава се въпос, отговаря се, четат се текстове, работят диалогично...Точно за езика онлайн-формата не е проблем. Пак казвам - предпоставка е пеподавателят да е добър.
Виж целия пост
# 145
Шарлот, не е съвсем така с чуването.. Това е при положение, че  става дума  за ученици в по-долните класове, където говренето е предимно между  учител/ученици, но дори и тогава има проблеми. Все пак това са платформи, прекъсват, техника отказва..Текстовете  за слушане с разбиране  за изпита ДСД  (3  вида) се пускат  обаче на устройство, НЕ ги чете никога учителят, за да може учениците да се тренират с оригиналното немско звучене... Чувала съм извадки от така наречения selektives Hören,  текстовете нарочно се четат от немци с доста различен говор. На децата им   трудничко  в началото дори в класната стая с добро устройство..
А когато  за цялото ДО я ти пуснат  два-три пъти такива текстове, я не,  а и въпросните се окаже, че не се чуват  добре заради разни проблеми с техниката на този или онзи, дотук с тренинга..Хората в деня на изпита слагат усилватели в стаите,  за да се чува от всички еднакво добре.  Не може да се сравнява звукът  при реалните изпитни условия с този от пускането на компа на преподавателя вкъщи и "чуването" му от 25 деца, позиционирани  зад екрана на различни като качество устройства у дома ( някои сред тях са на телефони дори)..
Виж целия пост
# 146
Проблемът в 73-то въобще не е ДО. И преди ДО нещата не тръгнаха добре за първия набор с промени, та ДО им е най-малкият проблем - там в по-голямата си част са доказано учещи деца, основно извън училището, по уроци и школи. Сега завършващите - 12 клас, все пак не са учили винаги дистанционно.
Това е първи набор с голяма част доброволно неявяващи се на ДСД, защото някои деца имат и достойнство и не желаят да се излагат. Още в началото стана ясно, че не език ще се учи. Къде заради промените, наложени от МОН, къде заради модел и стратегия явно на самото училище, къде заради липса на кадри, но нещата ставаха от зле все по-зле с всяка изминала година. И не само на ниво език. Всяка година се сменят учители по основните предмети като БЕЛ и МАТ, всеки нов идващ преподавател си "измива ръцете" с предходния. Има на моменти материал, който просто не е взет дори, а следващ учител им го търси (логично). Изключително неприятен е и моделът на оформяне в последния момент. При цяла година присъствено се чакат последните 5 дни за набавяне на брой оценки и оформяне, така почти няма текущи оценки, а като студенти на изпит-на цял материал се оценява. Там, където някой учител успява с броя оценки текущо (разбирайте умее сам да си разпредели време и навременно да си изпита учениците) е направо късмет. За тестове се чака основно присъствено сега, когато са на ДО или последния момент, когато са присъствено и дори преминалите на ОЕСР се привикват за тест на място (миналата година детето ми е правило и три теста в рамките на един учебен час присъствено, въпреки, че е на ОЕСР с диагноза, защото учител отказва друга форма на проверка).

Нивото на контрол относно ковид-мерките е нулево. Годината стартира с много болни преподаватели и липса на нормален учебен процес. Имаше дни, в които децата имаха по час-два на ден присъствено. Отрича се като проблем смесването на класовете поради спецификата на профилирането (в един профил се събират деца от всички класове). Така целия випуск реално е контактен.

И последно - ДО ни даде чудесна възможност лично да чуем в домовете си какво се случва в доста часове.
Виж целия пост
# 147
705966, не само за 73-то, за всичките училища си е явно проблем ДО по отношение на ДСД конкретно.  Писани са малко СК-та,   още по-малко са проверявани, слушани са малко или никакви текстове по формата, децата са оставени на самотек да се оправят с папките и оформлението им, липсва обратна връзка по въпроса с качеството на  отметнатата работа.. Преди ДО, колкото и да е имало проблеми  в тези три училища, те не са били на това ниво, убедена съм. Имам познати деца в 12 клас и от трите училища.. Едана от паралелките в 35-то води първенството по нищоправене. А имам в добавка  и база за сравнение с 3 собствени деца, минали през това преди ДО - разликата е огромна.  Спасява се масово народът с уроци за ДСД. На тях  тепърва децата се запознават с изисквания  за изпита,с формата му,  с начина на протичане на устния и т.н,  а това никога не е било  - все поне са знаели какво представляват изпитните части.
Виж целия пост
# 148
То и учителите, умеещи да подготвят за ДСД, се броят на пръстите на двете ръце може би (даже дали не е на едната ръка) и се борим с нокти и зъби да се доберем до някой, а после не пускаме.
Виж целия пост
# 149
Залагам на едната, Ани...  Sad
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия