Цената невинаги е гаранция за качество. Няколко полезни съвета за разпознаване на ментетата...

Една истинска жена има много и различни флакончета с парфюми – за различни ситуации, за различните части на денонощието, за различните сезони и настроения. Естествено, добрият парфюм струва скъпо. За съжаление, напоследък на пазара се появиха много имитации. И високата цена, уви, не е гаранция за качество. Именно затова се налага много внимателно да избираме и купуваме парфюми и то само от проверени места.

Най-лесният и прост начин да се убедим в оригиналността на парфюма е да поискаме от търговеца сертификат за качество. Но за жалост, това невинаги е възможно. Затова ви предлагаме следните съвети как да отличим имитацията визуално:


Опаковка

Преди всичко, огледайте добре опаковката на парфюма. При имитациите често има некачествено полиграфично оформление: твърде малки или неясни надписи, докато при оригиналите надписите винаги са ясни и точни.

Опаковката трябва да е здрава, картонът или хартията трябва да са с високо качество. Тънък (а не дебел!) целофан плътно обвива кутийката, не се набръчква, не превишава размерите ѝ, лепилото не се забелязва. Вярно, някои производители на парфюми се отказаха от целофана, наблягайки на оригиналността на опаковката и флаконите, опитвайки се по този начин да се преборят с фалшификатите. Сложните и скъпи флакони не са само начин на самоутвърждаване и привличане вниманието на клиентите, но и гаранция за оригиналност, доколкото такива шедьоври е трудно да се имитират.


Надписи

Внимателно проверявайте надписите – названието и данните за производителя. Много имитатори добавят в названията излишни букви или сменят местата им. Например, на кутийката може да бъде написано Clema вместо Climat, Cool Winter вместо Cool Water, Genzo вместо Kenzo. Името трябва да бъде на английски или френски език. На оригиналните френски парфюми никога няма да видите написано parfume – с "e" на края, а само parfum. В данните за производителя не се указва само страната (France и др.), а се използва изразът Made in France. Освен това, при оригиналите винаги се указват и името на продукта, страната производител, датата на производство, срокът на годност, съставът на продукта.


Баркод (щрихкод)

Баркодът на френските парфюми започва с цифрата 3. Ето и баркодовете на някои други страни:

  • Великобритания – 500 – 509
  • Германия –  400 – 440
  • Испания – 840 – 849
  • Италия – 800 – 839
  • САЩ, Канада – 00 – 09

В долната част на кода също има сериен номер – код от букви и цифри, които задължително трябва да съвпадат с кода на флакона.


Флакон

Стъклото на оригиналните флакони е чисто и прозрачно, не трябва да има никакви неравности, помътнявания и мехурчета въздух. Истинският парфюм никога не се затваря с метална капачка – от съприкосновението с метала ароматът може да се промени. Фалшификатът може да се познае и по лошото закрепване в кутията – той не трябва да "хлопа". Пулверизаторът обикновено е защитен от метален пръстен. Изискването за прозрачност се отнася и за самата течност. Тя не трябва да е мътна или с утайка. Обикновено цветът на парфюма варира от бледо- до тъмножълт. Понякога чрез оцветители се постигат зелени, розови или лилави оттенъци. Всеки ярък, "химически" цвят трябва да ви кара да бъдете нащрек. Ако видите парфюм от известна марка, но с яркосин или червен цвят, пред вас определено стои фалшификат.


Цена

За съжаление, в последно време все по-често се срещат качествени имитации. Даже закупуването на парфюма от специализиран магазин не е гаранция за неговата оригиналност. Никога не купувайте парфюми от пазара или от щандовете за козметика и бижутерия. Вероятността да намерите там истински парфюм е нищожно малка. Обърнете внимание и на цената. Ако тя е твърде "привлекателна", най-вероятно става дума за имитация.


Проверка на трайността

Оригиналните парфюми не губят аромата си достатъчно дълго време. Продължителността на "звученето" на аромата зависи от неговия вид и концентрацията на ароматните му компоненти.

Най-скъпи са парфюмите. Те са съставени от 30 – 40% ароматични масла, затова притежават най-силен и концентриран аромат. Прието е парфюм да се използва вечер, при специални и тържествени случаи. Поради високата му концентрация е достатъчно да се нанесат 1 – 2 капки. Качествените парфюми държат 6 до 9 часа.

През деня е обичайно да се ползва парфюмна вода (eau de parfum). Тя има почти същия аромат като парфюма, но е по-малко концентрирана. Съдържанието на ароматични масла в тоалетната вода е по-ниско – до 8 – 14%. Ароматът държи около 4 – 5 часа.

Най-лека и неустойчива е тоалетната вода (eau de toilette). Съдържанието на ефирните масла в нея е 3 – 8%, затова се налага да я обновявате на всеки 2 – 3 часа. Но пък тя е идеалният вариант за лятната жега, офиса и други ситуации, когато силният и натраплив аромат не е уместен.


Полезен съвет

Когато избирате аромат, добре е да се съобразите със сезона и вашето настроение. За зимата и късната есен са подходящи по-наситени и топли аромати, които могат да ви сгреят в студеното време. В такива парфюми обикновено присъстват нотки на жасмин, мед, сандалово дърво, ванилия, канела и други подправки. През пролетта и лятото са подходящи по-леки, ненатрапчиви, жизнерадостни, звънки и освежаващи аромати. Подходящи са прохладните парфюми с аромат на лимон, мента, грейпфрут и сочни ягоди.



Image: FreeDigitalPhotos.net

Image: http://www.sxc.hu/photo/481331

Image: http://www.sxc.hu/photo/440340
Виж целия пост