Връзка с клиента - използвате ли алтернативни методи?

  • 1 244
  • 26
Здравейте!
Част от работата ми е да контактувам с клиенти, в т.ч.фирми, по мейл и телефон - относно заявки, запитвания, неплатени фактури. Понеже често не ми вдигат телефона, нито ми връщат обаждане, игнорират и имейлите (особено любимо при просрочени фактури) - чудех се дали бих могла да ги търся по вайбър, скайп или друг подобен канал, стига да имат? Мен с ме търсили наши контрагенти на личния ми номер, който имах неблагоразумието да дам, но ми се вижда  някак некоректно, а от друга страна трябва да се свържа с тези хора.
Виж целия пост
# 1
Мисля, че всичко, което се вижда в нета, може да се ползва като канал за комуникация. Е, разбира се, е кофти, да познаваш някого служебно и да тръгнеш да го преследваш лично, през Фейсбук примерно.
Виж целия пост
# 2
Като човек в малка фирма, който отговаря от време на време на подобни контрагенти по телефон или мейл - четем си всичко на мейла, често знаем за какво звънят и нямаме в момента сили/желание/време да разговаряме/отговаряме по въпроса и едно напомняне по телефона/мейла за просрочено плащане или друг тип проблем/заявка е напълно достатъчно в 99% от случаите, дори да не сме отговорили веднага.

Миналия ден от Теленор се обадиха 3 различни човека да напомнят да си платим фирмената сметка, защото срокът за плащане наближавал. Ако започнат да звънят и пишат и навсякъде другаде - просто ще ги блокирам и ще се преместя на друга фирма.
По цял ден някой иска нещо и за малка фирмичка с 10 човека скоро ще трябва да се наеме секретарка, защото не смогваме да се разправяме по телефона и да отговаряме на мейла.

Разбирам, че това е работата на хората, ама то не се трае - звъни се и се пише на всичко, което може - ужасно изнервящо е.
Виж целия пост
# 3
Здравейте!
Част от работата ми е да контактувам с клиенти, в т.ч.фирми, по мейл и телефон - относно заявки, запитвания, неплатени фактури. Понеже често не ми вдигат телефона, нито ми връщат обаждане, игнорират и имейлите (особено любимо при просрочени фактури) - чудех се дали бих могла да ги търся по вайбър, скайп или друг подобен канал, стига да имат? Мен с ме търсили наши контрагенти на личния ми номер, който имах неблагоразумието да дам, но ми се вижда  някак некоректно, а от друга страна трябва да се свържа с тези хора.

А има ли вариант, тия твои усилия в последствие да се превърнат в нещо допълнително към заплащането? Защото ако няма... Карай си по протокол и не приемай работата като лична мисия.
Аз на по-млади години съм ги правил тия глупости, тоест да издирвам клиенти. Да се блъскам по влакове и автобуси, да обикалям обекти и магазини. И какво...? Нищо. В един момент работата те затрупва като лавина. Като се махнеш, гледаш на твоето място назначили двама или трима и всеки един от тях получава повече, отколкото са ти плащали на тебе. И в името на какво? И ти не знаеш...
Виж целия пост
# 4
Най-вече зависи от сферата на работа. Ако става въпрос за контакти с по-малки фирми, с по-неофициален стил на общуване, може и да не погледнат толкова кръвнишки на алтернативни форми на комуникация. Ако общувате с големи контрагенти, е неприемлив начин да уведомите за просрочени фактури.
Виж целия пост
# 5
Имаме и клиенти-физически лица. Сега например - пусната поръчка, обаче стоката ни е на митница и на теория би трябвало да е при нас тази седмица, но дали ще е... Звъня по телефона - не вдига. Опитвам да пратя мейл - оказва се грешен. Намирам човека във вайбър, имената поне съвпадат. И сега - да пиша ли, или да не пиша? Ако пиша - досаждам. Ако не пиша - тая фирма е несериозна, поръчах нещо уж с един ден доставка, а вече 4 дни го няма.
Вайбър е на офисен номер, не личен.
Виж целия пост
# 6
След като има даден телефон, предполагам мобилен, пуснете смс или вайбър с молба да върне обаждане, за да уточните доставката. Съобразете и каква информация пускате на случайни хора (ако не сте сигурни, че това е клиентът), защото регулациите по GDPR са сериозни.
Виж целия пост
# 7
Не ви трябват нови канали, а ревизия на подхода към клиентите.
Виж целия пост
# 8
Не ви трябват нови канали, а ревизия на подхода към клиентите.
Това пък защо?
Виж целия пост
# 9
Сама пишете, че ви отбягват.
Никой не обича да му продават неща, нито пък да си харчи парите. Ако подходите от друг ъгъл - решаване на проблем - мисля, че бихте имали повече успех.
Хората сме егоцентрици. Обичаме да говорим за себе си и ние да сме центъра на вниманието. Ако вашият клиент е центърът на вашето внимание (а не вашият продукт) ще заинтригувате клиентите и ще ви обърнат повече внимание
Виж целия пост
# 10
Ти не видя ли, че става дума за вече направени поръчки, по които е нужно уточнение?
Виж целия пост
# 11
Не, не видях. И все пак съветът ми смятам, че е полезен и ако дори малко му обърнеш внимание може да ти докара повече продажби.
Виж целия пост
# 12
Благодаря, но това ще помогне при телемаркетинг, а ние сме обикновен онлайн магазин. Опитвам се да досаждам в рамките на разумното, за да си заработя заплатата от продажбите, но не съм сигурна, че вайбър влиза в това разумно, ако няма дадено съгласие за контакт (случвало се е да има бележка пишете по вайбър).
Виж целия пост
# 13
Ако има проблеми със заплащането на стоките, променете условията за доставка - плащане с карта или допълнителна такса за наложен платеж и пр. Може да включите и верификация на мейла при регистрация - натиснете линка, който сме изпратили на мейла, за да активирате профила и т.н. Общо взето изкопирайте условията за закупуване от някой по-разработен магазин, защото усещането ми е, че там е слабата брънка. Ако доставите стоката и след това хукнете да издирвате клиентите във Вайбър, ФБ и т.н., хем оскъпява обработката на поръчката, хем е неефективно. Да не говорим за риска от глоби от разни институции, тип КЗЛД, КЗП и т.н.
Виж целия пост
# 14
От поста ти не става ясно - ти само служител ли си в тази фирма или онлайн магазинът е твой?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия