Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 4

  • 69 587
  • 788
# 690
driata, мисля, че получихте страхотен съвет от Yana.
Щом детето има интерес по БЕЛ заложете на това, но и много методично тренирайте по Мат.
Моят опит показва, че трябва да се упражняват всички типове задачи, за да не се забравят.
Тогавашната му учителка по Мат ме бе посъветвала да ходи да състезания/изпити, за да претъпва.
При другото ми дете, проблемът е БЕЛ, намерихме слабите страни и се научи да си проверява тези места.

Другото полезно на тренирането на формата е да се научат да си разпределят времето.

Имайки го детето, знам какво е да не чува Мат ... решава, старае се (с неудоволствие) и след известен период е почти бяло петно - трябва на ново да си спомня кое как, а е трудно да е на педал по Мат постоянно при положение, че има други интереси.
5-7 клас бе в група, от средата на 8 клас работи с ч. учител, сега 11клас, когато Мат е съвсем извън интереса, пак има уговорка с учителя да се чуят при нужда "само 2 ч. Мат, не се оплаквам".

Съученик на голямото ми дете е в хуманитарната паралелка на 125СУ и родителите бяха много доволни. Информацията ми е обаче от преди 3 г., надявам се да са все още доволни.
Виж целия пост
# 691
Моята дъщеря е в хуманитарната паралелка на 96 СУ.
Изучаването на английски език е интензивно, 18 часа седмично. Втори чужд може да бъде руски или испански, от 9 клас. Профилиращи за 11 и 12 клас са БЕЛ и История. Паралелката се води с насоченост медии и журналистика. Училището е много добро. Наблюденията ми са от 2011 година до сега.

Аз много не одобрявам формата ИИЧЕ. Именно заради струпването на материал в 9 клас и липсата на часове по основния език след 8 клас.

Дъщеря ми е много слаба по математика. За това има и здравословни причини, но факт е, че няма никакви данни в тази наука. Въпреки това участието в общото класиране налагаше подготовка и за НВО по математика. Затова наблегнах на трениране на формата. Исках да е добре запозната с типовете задачи, които я чакат и направо от писах втори модул от изпита.

Съветът ми е. Запознайте се добре с формата на изпита (или изпитите), които ще участват в образуване на бал. Вземете индивидуален учител (или Вие се заемете). Тренирайте усилено формата. Последните месеци и за време.
Нека, когато детето отиде на изпит, да се чувства в свои води.

Успех!
Сина ми е в същия клас Simple Smile Харесвам училището, в него учат и трите ми деца. Той сам поиска да продължи и след 7 клас в него. Имаше добра възможност да кандидатства и в други, но се съобразих с неговото желание. До сега съм била изключително доволна и се надявам и занапред да е така! Успех! 🍀
Виж целия пост
# 692
За математика мога да споделя много сериозен опит и да дам съвет.
Малката ми дъшеря беше тотално скарана с математиката. Проблемът започна да става психологически на фона на това, че вкъщи всички са математици, включително прабаба учител по математика и кака в математическа гимназия. Това я беше докарало до там, че тя просто беше казала, че това не е за нея и не полагале никакви усилия да учи по математика. Та в шести клас и намерих учителка, с която да се чувства добре, като с баща и пререшаваха всичко вкъщи и той допълнително обясняваше. Всеки ден. Един ден дойде щстлива - изкарала шестица, защото решавала задачи  на дъската. На дъската, хора, това беше немислимо до този момент. Това беше и моментът, в който тя си повярва, че може, дори стана от децата с едни от най-високите оценки по математика в класа. Така продължихме и в седми клас - ежедневно, уроци, с кака си, с баща си, не я оставихме нито ден. Резултатът беше 80,5т. На НВОто. Не, че са кой знае колко, но това са точки, изкарани от дете, за което се надявахме на 60. Просто изобщо не е нейното нещо. Но ето - с много помощ, с много постоянство и преговор, с подкрепа най-вече от най-близките, нещата се получават. Хубаво е, че вкъщи всички могат да решават, но и да обясняват задачите, защото все пак си е сериозен ангажимент. Но, ако не можехме, просто щеше да ходи на повече уроци. Има начини, само не се отказвайте и не казвайте - аз не разбирам математика. Всичко се учи, не е лесно, но се постигат добри резултати.

И да се допълня, за мен най-най-важното е това, че детето ми вече решава задачи спокойно и с желание, не е напрегната и общо взето си стиснаха ръцете с предмета. Няма да стане математик, но не е и нужно.
Виж целия пост
# 693
За 22ро бях обещала да питам кои предмети се изучават на английски - история, география, биология. Каза, че май и химия или физика, но за тях не е сигурна. Пък ще видим.

И в 127-мо е така.
Вчера имахме РС - много съм доволна от всички учители, които се представиха. Прегледах и тетрадките на сина ми по разказвателните предмети - доста подробни и дълги планове пишат по всички разказвателни, което им помага да научат материала още в час. А и доста изкъсо ги следят да се пише всичко. Специално по тези на АЕ е още по-важно, защото пък и новите думи така се учат.
Като цяло - много съм доволна от гимназиата им.
Виж целия пост
# 694
Племенникът ми беше в 96-то. Отвратителна класна, детето беше непрекъснато под напрежение, обвинявано, нарочвано. Често пишеха с часове на чиновете, вместо да имат физ.култура. Не им се даваше да мръднат и по време на междучасията. Положението беше- по-хрисимите мълчат, свикват и търпят, а тези, на които не им понася-изхвърчат. Директорката не реагира по никакъв начин в защита на детето, беше изключително пренебрежително настроена. Сестра ми го премести в края на първи срок в първи клас. Аз самата съм завършила Педагогика и съм работила, като учител в начален етап-недопустимо поведение се виждаше от страна на тези индивиди.
 
Приятелка навремето завърши 22 с испански и имаха някои хуманитарни предмети на съответния език. Но не навсякъде е така. Най-често 8 клас го броят за "подготвителен". Изучават усилено езика, а в следващите класове го намаляват и акцентират вече на науките.
Аз съм завършила професионална гимназия, при нас пък в 10 клас приключиха някои предмети(физика и химия) . Имаше СИП, в който ученикът можеше да продължи да ги изучава, ако има желание.
Аз все пак бих послушала и детето какво му се иска. Вярно, че те на тази възраст не могат да взимат много генерални решения, но може да си хареса и професионална гимназия. Може и да не изучава езика, който му харесва. Винаги съм учила английски и така и не го проговорих(но го разбирам и чета на английски), и досега го мразя. Италиански съм учила 2 години и ми беше безкрайно лесен и интересен.
Виж целия пост
# 695
Още веднъж благодаря за отговорите, успех на всички деца през новата учебна година!
Виж целия пост
# 696
Аз съм завършила техникум, но осми клас беше подготве - имахме 18 часа английски на седмица.
Виж целия пост
# 697
Благодаря за отговорите, точно такъв справочник гледах с максимални и минимални балове. И на на почти всички пише интензивно някакъв език и учебни планове отварях с по 18 часа седмично са така наречените “интензивни” паралелки. За първата година може да е Ок, ама след това ако и предмети се учат на езика . Незнам. Има ли наистина паралелки с разширено изучаване на език, но без предмети на същия език следващата година? Наистина не знам….
НГДЕК е разкошен вариант, по прочетох за нея и направо се влюбих в това което описваха и като атмосфера и като впечатления и сигурно ще се пробваме,  но си е висока летва. Споделете за други училища ако се сещате … Колко съжалявам, че ги няма старите общообразователни гимназии, имаха си предимства, поне така си мисля.
Като бивш възпитаник на НГДЕК да споделя, че ако на детето не му се учат езици и не му се отдават, това не е подходящата гимназия. Все пак се учат 5 езика, като без добри оценки по латински, старогръцки и старобългарски няма как да премине в по-горен глас. А в 11 и 12 клас съм имала дни, когато цялата програма - от 1 до 7 час са само езици. Безспорен плюс е, че не се учи математика, но детето трябва да иска да учи езици и то сериозно Simple Smile Успех!
Виж целия пост
# 698
Да не са вкарали втори западен език в програмата? По мое време бяха 4 езиците.
Виж целия пост
# 699
Интересно ми е, тези от вас, които не са се реализирали в тази област или са сменили посоката след гимназията до колко си спомняте наученото по старогръцки и латински?
Виж целия пост
# 700
Интересно ми е, тези от вас, които не са се реализирали в тази област или са сменили посоката след гимназията до колко си спомняте наученото по старогръцки и латински?
НГДЕК а даваше много обща култура, доста известни и реализирани в различни поприща хора са я завършили. Средата е ниво поне над средната. Няма значение кой какво помни по латински примерно.Много добра хуманитарна гимназия е и сега. Развива мисленето и индивидуализма, ако ме разбирате.
Виж целия пост
# 701
Честно казано голяма част от лексиката по латински е залегнала във френски, английски, италиански, испански...така че  помня доста. Но не заради това намирам НГДЕК за много добро училище. Средата, учителите ( невероятни хора), духът, развиването на светоглед...поне преди беше така, от години нямам преки впечатления. В университета изкарах първите 3 години със знанията от гимназията.
Виж целия пост
# 702
Интересно ми е, тези от вас, които не са се реализирали в тази област или са сменили посоката след гимназията до колко си спомняте наученото по старогръцки и латински?
НГДЕК а даваше много обща култура, доста известни и реализирани в различни поприща хора са я завършили. Средата е ниво поне над средната. Няма значение кой какво помни по латински примерно.Много добра хуманитарна гимназия е и сега. Развива мисленето и индивидуализма, ако ме разбирате.

Ето това е важното в средното образование, според мен. Не разбирам защо хората държат да учат само неща, които ще им влезат в употреба. Това се нарича профаниране на образованието. Целта на доброто образование е да дава широка обща култура и да развива мисленето. А който не желае такова образование, да се запише в професионално училище и от малък да се профилира в някаква професия.
Виж целия пост
# 703
Ето това е важното в средното образование, според мен. Не разбирам защо хората държат да учат само неща, които ще им влезат в употреба. Това се нарича профаниране на образованието. Целта на доброто образование е да дава широка обща култура и да развива мисленето. А който не желае такова образование, да се запише в професионално училище и от малък да се профилира в някаква професия.
Да, това е и моето мнение. Не подценявам професионалното образование в никакъв случай, но целта на средното е да даде широка култура и светоглед. Учила съм в такова училище преди доста години и е факт, че от университета не помня много, но от училище, да. Не съжалявам, че съм полагала усилия, както по език и литература, така и по математика и физика и т. н и  не мисля, че "са ми загубили" времето. Изградила съм способност за учене и дисциплина, която ми е била много полезна после. Много съжалявам, че децата ми няма да имат възможност да учат по този начин...
Виж целия пост
# 704
Съгласна съм с вас, но до някъде. Да, средното образование трябва да дава богата обща култура и широк светоглед, но на деца, които ще учат в университет и там ще се специализират в това, което ще работят. Ако детето не желае да следва, в пъти по-добре за него е да излезе от средното образование добре подготвено за пазара на труда, т.е. да може да си хване хляба в ръцете и директно да започне работа, за която е бил подготвян през последните 5 години в гимназията. Че само с широк светоглед и обща култура не се живее.
Пример - за едно свободно място кандидатстват 5 човека учили 5 години в професионална паралелка по Графичен дизайн и 5 човека завършили профилирана паралелка с профил "Хуманитарни науки" и изкарали 2 курса по Графичен дизайн с продължителност 2 месеца - общо 4 месеца учене. Кои ще бъдат извикани на второ интервю според вас?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия