Образователен Говорилник - 18-та тема на скучаещия офисен планктон, броящ стотните на седмокласника

  • 28 649
  • 788
# 30
На всеки 10 дни напоследък поне веднъж ми се случва да казвам "Не си прав, Ежко!". И сега ти го казвам. Виж как е зададен въпросът: "защо според вас Радичков определя с нея човека и съществуването му".
Акцентът е върху "според вас", а не върху "Радичков". Иначе щяха да питат "защо Радичков определя с нея човека и съществуването му"

"Хора и свраки" в конспекта за 7 клас ли е? Въобще за изпита за АК има ли такова нещо като конспект?
Идея нямам, но твърдо знам, че за изпита в АК няма никакви конспекти. И правят и невъзможното да е невъзможно да има Grinning

80% не е само мат , а и четене с разбиране.
А 100% са организация, концентрация и воля.
Виж целия пост
# 31
Оооох, няма спасение от този колеж. Не знам какво му харесвате... толкова.
Преди два дни научих точно от ученици от колежа (много са яки, някой са ми любими) за балони с райски газ по дискотеките. Изумително. Не бях чувала, че има подобна тъпотия. 10 лв за 20 секунди шит Simple Smile
Виж целия пост
# 32
На всеки 10 дни напоследък поне веднъж ми се случва да казвам "Не си прав, Ежко!". И сега ти го казвам. Виж как е зададен въпросът: "защо според вас Радичков определя с нея човека и съществуването му".
Акцентът е върху "според вас", а не върху "Радичков". Иначе щяха да питат "защо Радичков определя с нея човека и съществуването му"
"защо Радичков определя с нея човека и съществуването му" е безумен въпрос по принцип и не бива да се задава на друг освен на самия автор.

Ох как не обичам да споря с теб, ако знаеш, но ще се жертвам само този път.

Без значение дали присъства "според вас" или не във формулировката на въпроса, тя предполага анализ на авторската позиция (по начина, по който е направена).

Като цяло въпросът за есето е зададен малко подвеждащо според мен. Ако исках ученическата интерпретация на това изречение, написано от Радичков, може би щях да задам въпроса по следния начин: "Представи си, че не Радичков, а ти си авторът на тази сентенция! Как ще обясниш ..."

Иначе е неизбежно ученикът да опита да потърси връзка с текста, който е извор на изречението, а така също и да се оплете в ненужни драми, ако не е запознат с него. Гледах изучаваните автори за 6-ти и 7-ми клас и ако съм попаднала на правилните документи, Радичков не е част от конспекта. Т.е. нещо май не се е получило като хората с това есе. А пък 'еле родители да се обвиняват, че децата им не са чели евангелията. А пък и как точно все топ математиците избиват рибата с тези есета. То ще речеш, че 3 г. в СМГ само с литература се занимават.
Виж целия пост
# 33
Аш...
Излез от матрицата!
Няма конспект. Нарочно няма.
Искат да видят как кандидатите се оправят с непознатото без конспект и патерици. И че не се парализират от страх да не би да сбъркат. А не дали знаят верния отговор.
Виж целия пост
# 34
Този път ще се съглася с Ежко. Не мисля, че в писането на есе има "правилен отговор". Това, което се очаква е добре формулирана, аргументирана теза, която отговаря на зададените въпроси.

Когато моята се явяваше на изпит в АК темата на есето беше за най-значимата и въздействаща книга, която са чели. Щерката тъкмо беше прочела "Птиците умират сами" и  беше писала за нея - за любов, дълг, вяра в Бога и някакви такива тийн и банални неща. Имаше 13%, което беше чудо, защото е скарана с БЕЛ и правопис. (тя и на НВО имаше 95.5 т. с 39т на преразказ, което още не знам как се случи).

Истината, според мен, е в стабилната подготовка по математика, тренирането на бързина и съобразителност. Подготовката и явяването на състезания много помагат не само за справяня със задачите, но и с изграждането на умение за преценка на времето, с кои задачи си заслужава да се захваща и при кои е добре да играе тото.
Виж целия пост
# 35
Ежко, диър, че аз къде твърдя, че има конспект и че трябва да има такъв Joy
Цитат на: rosi_ta
[quote author=rosi_ta link=topic=1354660.msg43190020#msg43190020 date=1626876714
Този път ще се съглася с Ежко. Не мисля, че в писането на есе има "правилен отговор". Това, което се очаква е добре формулирана, аргументирана теза, която отговаря на зададените въпроси.
И аз бих се съгласила, ако Ежко казваше това, но не би Simple Smile
Виж целия пост
# 36
Благодаря за новата тема.
Предимно ви четях тези месеци, но много ми харесаха типа лагери, на който ходят поотрасналите деца и разговорът за лятното учене Simple Smile и реших да сляза от балкона.

Ние всяка година вземаме един голям сборник, в който има преговор на целият изминал клас по всички предмети и лятото го свършва това, по 1- 1.5 часа на ден. Тази година не й се ще много много да преговаря и май ще е първата, в която няма да свърши сборника Simple Smile
Виж целия пост
# 37
Аш, темата за есето обикновено е от непознат автор, или поне неизучаван досега, което на мен всъщност много ми харесва, далеч повече от наизустяването на тези по литература за нво.
Тази година беше по цитат на Оруел, и то май от някакъв предговор, не от самата книга - страхотна възможност даваше.
Но каквото и да направиш на есето, математиката и бързината там е от значение, есето обаче може да даде повече шанс при равни други възможности.
Виж целия пост
# 38
Олив, не зная защо се обръщаш към мен със съответната аргументация. Никъде не твърдя, че авторът трябва да е познат. Знам, че е трудно да се изчете цял безсмислен спор с Ежко, но все пак Joy! Твърдя съвсем отговорно обаче, че АК са задали въпроса по неграмотно подвеждащ начин. Аз за разлика от върлия му привърженик в темата нямам проблем да сваля розовите очила за малко.
Виж целия пост
# 39
Навремето темите за есета на АК и задачата към тях наистина даваха голяма свобода за изява на детето и показване на оригинална мисъл. В последните години са с безумно клиширани и силно ограничаващи насочващи въпроси, точно в стил "какво е искал да каже авторът".

rosi_ta, 39т. на преразказа е феноменален резултат, особено предвид че максималният брой точки за него са 35. Joy
Виж целия пост
# 40
Лейка, а за други субстанции разказват ли?
Виж целия пост
# 41
Хахах, Санака, не знам защо си мисля, че бяха 40 ??? Щерката беше с 1 точка под максимума на преразказа.  Ако се поровя из старите наборни теми мога и да намеря за какво и бяха взели точката.
Виж целия пост
# 42
Олив, не зная защо се обръщаш към мен със съответната аргументация. Никъде не твърдя, че авторът трябва да е познат. Знам, че е трудно да се изчете цял безсмислен спор с Ежко, но все пак Joy! Твърдя съвсем отговорно обаче, че АК са задали въпроса по неграмотно подвеждащ начин. Аз за разлика от върлия му привърженик в темата нямам проблем да сваля розовите очила за малко.

О, нищо не аргументирам, по-скоро исках да съм в помощ, пояснявайки заради това ти изречение, че авторите обичайно са непознати:

"...Гледах изучаваните автори за 6-ти и 7-ми клас и ако съм попаднала на правилните документи, Радичков не е част от конспекта...."
Виж целия пост
# 43
Олив, не зная защо се обръщаш към мен със съответната аргументация. Никъде не твърдя, че авторът трябва да е познат. Знам, че е трудно да се изчете цял безсмислен спор с Ежко, но все пак Joy! Твърдя съвсем отговорно обаче, че АК са задали въпроса по неграмотно подвеждащ начин. Аз за разлика от върлия му привърженик в темата нямам проблем да сваля розовите очила за малко.

О, нищо не аргументирам, по-скоро исках да съм в помощ, пояснявайки заради това ти изречение, че авторите обичайно са непознати:

"...Гледах изучаваните автори за 6-ти и 7-ми клас и ако съм попаднала на правилните документи, Радичков не е част от конспекта...."
Да де - това за конспекта беше ирония Joy
Виж целия пост
# 44
Навремето темите за есета на АК и задачата към тях наистина даваха голяма свобода за изява на детето и показване на оригинална мисъл. В последните години са с безумно клиширани и силно ограничаващи насочващи въпроси, точно в стил "какво е искал да каже авторът".

Преди години са давали само заглавие или тема, или само илюстрация, като тази с аквариумите, имаше и с някаква маска. В последните години темите изискват друг подход - да се отговори на всички въпроси и подвъпроси, за да се получи добър резултат.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия