Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 38 836
  • 750
# 60
Аш, няма и как да ти се върже. То за това и Програмиране се влиза с математика Wink
Имаме коренно различно мнение за обучението. Аз считам, че съм получила добро образование. Езиковата култура е на особена почит и в Иззи, но тя се придобива и с много четене.
Може да спрем темата и обещавам след година да споделя развитието, тогава няма само да си чешем клавиатурите, а ще има някаква начална база за сравнение (ясно е, че резултат ще е първоначален в края на 4ти клас и реален в края на 7ми).
Накратко- в края на 1ви клас моето дете- чете почти гладко непознат текст, смята на ум едноцифрено с друцифрено умножение, чете по английски доста добре. Реално- смята сметката си в магазина и знае колко да върнат ресто, говори свободно с англоговорящи приятели, разказва по картинки и си пише собствени разкази- не са много сложни, като ги илюстрира. Спортът няма да коментирам, защото аз съм голям фен и детето ми извънкласно има спортове, та ... абе справя се Simple Smile От училище знае няколко нови хора. Лично аз виждам напредък Simple Smile А да.. плаче, като няма училище, ама съм лош родител и избирам да не ходи на лятно училище, но не знам дали ще се справим с желанието на детето да ходи Wink В добавка- получавам редовна обратна връзка от учителите, а експериментите няма да коментирам, че дворът на родителите ми е... голямо поле за изява Simple Smile Всично е субективно мнение, ако бъркам някъде ще се радвам за съвети.
Виж целия пост
# 61
И децата отново са пред някакво устройство сами. Не си играят с физически играчки и обекти, не изучават околната среда натурално, а сурогатно, не общуват с останалите от семейството. Най-важното е, че не развиват езиковите си умения. После не могат една история по картинка или серия картини да разкажат, някаква случка или приказка. Подозирам сега каква буря ще изригне срещу мен, но сори, това е положението.

Би била права ако идеята е да се завърже детето към устройството и никой повече да не разговаря с него. То и четенето на книга е същото - детето само с книжното устройство и дори и да разговаря някой с него - няма и да забележи (поне моите деца са така). Всичко е въпрос на мярка и баланс. Тази игра, която споделих, я имаме вкъщи, но не е попречила детето да рови в кал с пръчка, да разказва истории по и без картинки, да изчете предостатъчно книги, да ходи ежедневно на тренировки и изобщо да се занимава с всякакви други неща, които го вълнуват Simple Smile Права е Рейни, че само се чешат клавиатурите тук.

Аш, нямам идея какво са правили на хромбуците - пестелива информация получавам. Тази игра е забавна иначе, Осмо имат и други интересни образователни игри, които са добра алтернатива на игрите в телефона или суича, особено за най-малките (включително защото всъщност подреждаш и играеш с физически обекти, а айпадът само верифицира резултата). Пише 5-10 като препоръчителна възраст, но според мен си е за 5-7 най-интересно.
Виж целия пост
# 62
Да си обясняваме ли каква е разликата между това да се чете книга, художествена литература и това да се цъка нещо подобно на код или някакво приложение, което мърда? Книга може да чете и на киндъла, макар че и там има хипотези, че книжното тяло е носител с допълнително послание. В приложенията, свързани с учене на програмистки основи няма метафори, няма диалог между героите, няма представяне на емоциите, няма формиране на картина в съзнанието спрямо художествения текст. Все пак говорим за дейност, която се случва в училище. На децата им куца четенето с разбиране, а не коденето. И да, говоря за деца в норма и в горната граница на нормата. В училище няма да го запиша на нещо подобно на основи на програмирането, ноще гозапиша на литературен кръжок, в който кеф им да пишат, кеф им да четат, кеф им да обсъждат прочетен текст. И вкъщи да е, пак бих предпочела дари да играят компютърни игри пред това да правят нещо, свързано с програмиране. Поне в игрите общуват помежду си в мрежа, има някаква интрига, някаква история.
Виж целия пост
# 63
И вкъщи да е, пак бих предпочела дари да играят компютърни игри пред това да правят нещо, свързано с програмиране. Поне в игрите общуват помежду си в мрежа, има някаква интрига, някаква история.
Andariel, не четеш. Какъв е смисълът да се опитвам да ти обяснявам? Това също е игра, която обаче учи детето на нещо. Образователна игра е, може да се играе в компания (и точно когато има деца на гости се сещаше за нея всъщност). Освен, че е компютърна, има и физически елементи, които децата пипат и така е още по-забавно. И грам не е попречила на четенето или писането, мога да те свържа с детето да го изпиташ Rolling Eyes
Виж целия пост
# 64
На играта функцията й е първо да забавлява. Не, не говоря за образователна игра, а просто за игра. Не можем да образоваме децата постоянно. И те, както и ние, имат нужда просто да играят. Когато аз си пусна игра и играя в мрежа или самостоятелно, го правя за удоволствие, а не за да се уча на нещо и някой да ме образова.
Малко объркахме подтемите на темата, но карай. Така или иначе, ако в училище мога да избирам дали основи на програмирането в детски вариант или изкуство, литература и т.н., бих избрала второто. Simple Smile
Виж целия пост
# 65
Аз изрових тази информация в интервюто с преподавателя по стратегически игри от Иззи:

"В абстрактната реалност, която стратегическите настолни игри създават, децата не са малки. Те влизат в роля и се изправят пред всевъзможни проблеми, като разиграват симулации на реалния живот, но по забавен и завладяващ начин. Настолните игри не дават наготово грижливо създадения абстрактен свят, а е нужно да се подходи с въображение – точно както възприемането на филмите се различава от прочитането на книга.

Игрите „на маса“ слагат хората в една равнина и им помагат да общуват директно и непринудено, размишлявайки върху поставената задача. Понякога това означава да изчислиш своите най-изгодни ходове, докато в други ситуации изисква екипната работа на всички „срещу играта“.

Този тип игри развива умението да смяташ, да имаш пространствена ориентация, да четеш с разбиране, да не се плашиш от запомнянето на факти, примерно от науки като историята и биологията. Но само си представете колко по-трайни остават всички тези знания в съзнанието на детето, когато разбере, че за да изиграе успешно играта, то трябва да си служи с тях."

Никъде не се споменава за програмиране в невръстна възраст.
Виж целия пост
# 66
,х, леле! Големите приказки! Поне си спазват навика да се опитват да правят от сапуненото мехурче балон за разходки. Със същия успех могат да играят и Монополи без да им се води някакъв час, а просто да им дадат монополи или каквото ще да е и да ги оставят на спокойствие. С много думи обясняват как децата ще играят настолна игра. Е, мерси, може и без толкова фанфари, все едно нова Теория на относителността ще измислят или ще ги коучват за успешни бъдещи лидери!
Виж целия пост
# 67
А бе Андариел, ти и в живота извън форума ли хейтиш така нон стоп?
Виж целия пост
# 68
Не. Съвсем позитивен и приятен събеседник е, мил и забавен. От личен опит го казвам. И като човек, дърлил се с нея във форума неведнъж, а после приятно бъбрил си на маса. Simple Smile
Виж целия пост
# 69
Нищо не хейтя, просто пишат глупости, а това ме дразни. Трябва ли да се съгласявам с али-бали тип реклама на кисело мляко, което ви дарява всичкото щастие на света?  За важните неща предпочитам да се говори направо - хубаво или лошо, но да са ясни нещата. Когато плащам за нещо, свързано с образованието на децата ми, не искам да си давам парите за фантазиите на продавача, а за реалната услуга.
Виж целия пост
# 70
Пак не разбирам този час по стратегически игри/бордови/настолни как точно накърнява твоето битие, при положение, че ти не си таргет на това училище и те не те карат лично теб да плащаш нищо, особено свързано с образованието на децата ти? Ако хипотетично имаш деца в училищна възраст до 6 клас и им търсиш училище  трябва да сме наясно, че ти не се хващаш на подобни "трикове" и че ти за такава али-бали не би плащала. Чудесно, ще го имам предвид. Пиши им на Иззи да не пишат "глупости".
Виж целия пост
# 71
Andariel, кой пише глупости? Защо така си се вторачила в излишен спор и обиждаш? Rainy сподели единственото нещо по темата в последните страници, аз самата изразих мнение, че програмирането в тази възраст е излишно и освен това каченото на страницата ми идва твърде маркетингово. Но няма смисъл да се казва на черното бяло, никой не те кара да даваш пари и като цяло този спор е много абсурден. Стратегическите настолни игри са много добро занимание за децата, което ангажира ума и въображението и създава много ценни умения, освен че е забавно. Ако са успели да го вкарат в програмата - супер. Допълнителни пари не са поискали, освен това родителите са имали възможност да вземат решение заедно какво занимание да се включи в програмата. Те плащат, не ние. Rainy ще сподели след някоя година дали съжалява за образователните си разходи Simple Smile
Виж целия пост
# 72
Никого не обиждам. Сега какво, за честта на училището ли се обиждат някои? Тук няма никаква обида. Всеки решава за себе си и за детето си. На мен такива подходи като на въпросното училище не ми допадат принципно, все едно се опитват да ме баламосват, разчитат на родителското ми самолюбие. Това е моето мнение и моето отношение и не задължавам никого с него.
Виж целия пост
# 73
Андариел, ти кои игри играеш? Аз съм страстен любител, но още не съм открила такава, която на нищо не те учи, много ме заинтригува.
Виж целия пост
# 74
Играя игри за удоволствие, а не за да се образовам. Но сега е модно да се обяснява как децата играят само образователни игри. Дава някакво чувство за правилност у възрастните - ето, детето не си губи времето просто да играе, а играе само или предимно образователни игри. А когато човек играе, той го прави само и единствено за удоволствие и е редно възрастните също да го осъзнаят. А иначе е ясно, че човек винаги нещо научава от игрите, независимо дали са образователни или необразователни.
Разбирам в училище да кажат "хора, искаме децата да се чувстват добре и затова предлагаме възможност да играят настолни игри". Обаче тук нещата май не са точно такива.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия