Учител, който да научи детето да учи

  • 14 250
  • 41
Здравейте, въпросът ми може да прозвучи странно, но бих искала да наема частен учител, който да помогне на дъщеря ми да се научи как да учи.

Тя е 6ти клас и пробемът, който виждам, не е просто в научаването на уроците по конкретен предмет, а по-скоро това, че учи супер неефективно и хаотично. Разсейва се и чете без да вниква в информацията. Дори и 2 часа да седи пред учебника по история, ако й задам въпроси, няма да може да ми отговори. Pensive

Познавате ли преподавател, който да може да научи едно дете как да учи ефективно (правене на планове, начин на разделяне на урока, търсене на информация и тн)?

Става въпрос за София, но може би ще стане и с учене от разстояние (през zoom, google meet, и тн).

Всякакви препоръки са добре дошли. Relaxed
Виж целия пост
# 1
Здравейте,
Напоследък са модерни и школите организират курсове по бързо четене или четене с разбиране. Има за различни възрастови групи, индивидуално с учител или онлайн групи. Аз не мога да Ви препоръчвам конкретен преподавател, но потърсете в Интернет "курс по бързо четене или четене с разбиране" и ще видите варианти.
Поздрави и успех!
Виж целия пост
# 2
Здравейте. Учител не мога да препоръчам, не съм и от София, но моята петокласничка също не знае как да учи. Заради обучителни затруднения до пети клас разчиташе изцяло на мен - сядах до нея, карах я да прочете урока и започнахме домашното. Което не е разбрала или запомнила го обяснявах и диктувах. Сега в пети клас започна вече да се подготвя сама частично. Много й помагат видеоуроците от Просвета - електронното училище, но не се сеща да ги ползва редовно. Утехата ми е, че се научи да внимава в час, да пита каквото не й е ясно, свикна да си чете първо урока, а отговорите на въпросите, ако не е сигурна да ги търси в урока. Отнема й 2-3 часа подготовката за другия ден.
Виж целия пост
# 3
Проверете сайта уча.се, защото не знам дали ще се намери учител, който да ѝ обясни по всички предмети как да учи, а там обясняват доста интересно за деца и възрастни. Платен е, но мисля, че е някакви стотинки.
Сега погледнах какво учат по история в 6 клас, за да разбера защо е хаотично и да дам съвет, но като видях програмата ми иде да ги разстрелям всичките от ДОС и МОН! Как може на дете в 6 клас да му дадеш да учи за ранната християнска църква, история на България, Западното общество, византийските династии и Османската империя?!?!?!? То за това учи хаотично, защото е хаотично направена проклетата програма! Аз това го учих разделено в 6,7,8 и 9 клас и пак едва смогвахме!
Виж целия пост
# 4
Точно, програмите не са направени децата да могат да се научат да учат. Проблемът е от системно естество. Случайно или нарочно, не ми се коментира.
Виж целия пост
# 5
Няма такова нещо като "бързо четене" и подобни. Няма вълшебен начин, а е нужна сериозна работа.
Досега как се справя детето в училище? Как и колко учи вкъщи? Някой до момента занимавал ли се е с него? Колко време му отнема да си напише домашните?
Виж целия пост
# 6
Уча.се е около 200лв/ година. На фона на частните уроци не е голяма сума, да, но в никакъв случай не е и стотинки. Аз например, трудно бих отделила тези пари на куп, а и повечето хора около мен.
Учебните програми са нещо ужасно. В пети клас по БЕЛ учиха откъси от библията, митология за сътворението на света, съпоставяха... По история учат древните цивилизации. Пълно е с непроизносими имена, факти, дати. Вавилон, Асирия, Египет, Гърция... Моето дете се оплаква от Географията, че й е трудна.
Виж целия пост
# 7
Няма такова нещо като "бързо четене" и подобни. Няма вълшебен начин, а е нужна сериозна работа.
Досега как се справя детето в училище? Как и колко учи вкъщи? Някой до момента занимавал ли се е с него? Колко време му отнема да си напише домашните?

Справя се отлично с предметите, по които няма нужда да се учи много, а просто трябва разбиране. По математика и ИТ има само шестици. По география, история, ЧП - едва изкарва и 4ки. Едно на ръка, че не й е интересно изобщо да ги учи, а материалът е супер обемен, но второ на ръка, и че няма никаква система за учене и седи пред учебника един час, докато си мисли за нещо друго... Не си прави прави някакъв вид план в главата/на хартия, не разсъждава върху информацията като нещо интересно, което има да се научи.
Ще пробвам с уча.се, но се притеснявам, че от уча.се ще й дадат по-смляно всичко като информация, но няма да я научат тя самата да си ги обобщава нещата.
Иска ми се по някакъв начин да я накарам да й стане интересно да учи и да научава, но засега не ми се получава.
И аз, и майка ми, се занимаваме с нея, но тя се изнервя от това и стават караници, така че предполагам, че учител с подход би имал по-добри резултати от нас вкъщи.
Виж целия пост
# 8
"Сядате" с нея, тя ви чете урока, задавате въпроси след това, може да обогатите прочетено със спомени от вашето детство или да ѝ разкажете нещо свързано или просто обсъждате прочетеното. Не пропускайте картинките и въпросите след урока.
Разделяте след това урока на части, чете отново и след това разказва.... и бавно и методично без пропуск на дни и уроци.... Постепенно ще се подобрят нещата. Не забравяйте и уч.тетрадки, понякога там има информация, която я няма в учебника.
Виж целия пост
# 9
Оставам с впечатление, че не сте му създали на детето навици за учене. Това е често срещано, защото децата до четвърти клас са плътно по цял ден на училище и на занималня, винаги има кой да даде наготово, учат в група, за учителката в занималнята и за родителите е важно детето да си отиде вкъщи с написани домашни. И, изненада, в пети клас става трагедия, защото се оказва, че децата трябва сами да учат. Ученето е самотно и често досадно занимание. Да, зная как да науча едно дете се учи да учи, но е по-добре първо родител да седне и той да поеме инициативата, а после да разчита на външен човек.
Виж целия пост
# 10
Тоест, има проблем с разказвателните предмети. Звучи като да няма навици в четенето въобще. Това се оправя с четене и разказване. Ама не я подхващайте веднага с уроци, пробвайте първо нещо ежедневно да разкаже - какво е станало в училище, нещо, което е чула/чела, филм/сериал, който е гледала...
Много горещо препоръчвам да не търси допълнителни материали в процеса на първоначалното запаметяване, защото това ще я разсее и ще отнеме твърде много време, накрая няма да е научила нищо основно, докато търси допълнително.
Виж целия пост
# 11
Дъщеря ми е 4 клас. Не ходи на занималня. Учи сама, ние с баща й помагаме, където е нужно. По ЧП и ЧО е трудно, точно заради разказването. Ако й кажа разкажи ми урока, се спича и край.
Платихме абонамент в уча.се точно заради тези два предмета. Аз проверявам тестовете, които решава и така виждам къде не е успяла да научи. Сядаме и първо я карам да ми каже какво е разбрала. После четем урока и обяснявам. На другия ден го гледа отново в уча.се и решава пак теста. Общо взето гледам да има поне по два дни учене на един и същ урок. ЧП е по-лесен, там понякога става и от първия път, но ЧО ни скъсява живота от трети клас.
Не винаги касае проблем с разказването, а може би с това, че просто не е интересно. Дъщеря ми може два часа да говори за Хари Потър без да млъкне. Съвсем систематично и последователно ще разкаже целия филм, всичките части с най-малки подробности.
Виж целия пост
# 12
Книга и филм е различно от учебник. И все пак трябва да се учи. Моят съвет е да прочете детето урока и да си направи план. После по всяка точка да помисли какво може да каже. Накрая разказва урока.
Дати се учат наизуст и  се повтарят няколко пъти.
ЧО (история) им е трудно, понеже изобилства с дати и събития.
Виж целия пост
# 13
Ами не, не е различно. Детето може да разказва 'с подробности' нещо, с което родителят не е запознат и смята за досадно, и затова да мисли, че разказът е твърде подробен.
Аз не съм си правила планове нито сега, нито преди 15 години с първото висше, нито преди 25 години в училище. То или ти влиза в главата, или не. За да влезе обаче, първата стъпка е да се изчете, а не да се направят двайсет плана как да се запомни нещо и да се губи време, което може да се отдели на четене. С точки и подточки шестици не се изкарват.
Виж целия пост
# 14
Вие си знаете, всеки учи и запомня по различен начин. За мен това е начина да се пресъздаде голямо количество информация - опорни точки, които се развиват. Човек опитва и намира своя начин.

И все пак художествената литература е различна за четене и запомняне. Когато има сюжет, при това интересен, е в пъти по-лесно да се запомни и разкаже.
Когато урокът е пълен с дати и събития, те трябва да се запомнят и пресъздадат. Разбира се, че това започва с изчитането на материала.

Със сигурност четенето на книги влияе до голяма степен на всякакво четене с разбиране и обогатява несъмнено....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия