Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 32

  • 97 561
  • 1 059
# 795
Най щастливия ми момент беше, когато си приех детето такова каквото е. Без значение има ли му нещо, няма ли му, говори ли или не и т.н. просто си се забавляваме. Е и работим де, но предимно се забавляваме.
Добрияна, защо пък трябва да е до някъде, че да тръгне на ясла? За там няма много очаквания за правене на някои неща. Очаквания има вече за градината. Моя е наблюдателен - ако се кротне в яслата съм сигурна, че ще гледа децата и много неща ще почне да прави.
Нормално е детето да повтаря и да говори със заучени фрази на тази възраст, но и ми се струва, че си съставя и негови изречения, което е много добре. Ехолалията е нормална и е естествен етап в развитието на речта.
Другото дете е било момиченце, те са по различни. Но по принцип не сравнявай твоето дете с никое друго.

п.п. За момента повече ме притесняват вирусите в яслата. Малкия е болен и аз вече няколко седмици прескачам от вирус на вирус и се влача...
Тук няма ясла ,отива директно в първа група 2 годишни .Да ,прави изречения,но не мога да го науча да отговаря с "да" или " не " Когато нещо не иска казва " не " ,но изобщо не разбира ,когато задам въпрос. Ако го попитам дали е гладен каза " ядене " и отива в кухнята. Притеснявам се чисто социално как ще общува с децата
Виж целия пост
# 796
Голямата ми дъщеря, която е в норма, на 2 г. нищо не обелваше, нито пък даваше вид нещо да разбира. Естествено, това не е в нормата, но бързо навакса след 3 г. и половина (на около 3 г. проговори). От 2 г. и половина тръгна първо в детски кооператив, после в частна градина и накрая в държавна. Проблеми никъде не е имала, но и аз доста щадящо я социализирах - първата седмица в кооператива бях неотлъчно с нея до момента, в който влезе от двора в къщата с другите деца без да се обърне да види, дали я следвам. От там нататък винаги е била спокойна и драми не е имало. В частната градина, според мен, беше най-големият скок в развитието - направо прескочи от изоставащо дете в дете в норма. При малката с аутизъм беше обратното - тръгването на ясла доведе до очеваден регрес, липса на каквато и да е адаптация и осъзнаване на диагнозата.
Виж целия пост
# 797
Добриана, аз съм на 40 години, че пак доста често не знам какво искам, какво ми е, защо ми е и т.н. а ти очакваш от дете под 2 години. Моя предимно е на "да". Ако нещо не иска мълчи или плаче, но рядко казва не и то само ако го подсетиш. Или пък ги бърка. Напъследък даже си пее "да, не, да, да, не, не, да".
Те пък защото всички деца в яслата /или първа група или там както се води, все е за 2годишни/ така са наясно с нещата, че... Пък и нали затова го пращаш - да се оправя. Моя с рев и посочване си "изпросил" ябълка, значи му е дошло на акъла. Някой ден ще му просветне, че с думи е по лесно и няма нужда от рев.
Когато нещо не иска казва " не "
Значи си разбира детето.
Ако го попитам дали е гладен каза " ядене " и отива в кухнята.
Перфектен е. Какво повече очакваш? Моя си дърпа столчето.
Виж целия пост
# 798
Нещо за което отдавна се спори. Крайно време беше това да почне д абъде широко дискутирано и за децата в норма

https://spisanie8.bg/%D1%81%D1%8A%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%8F/ … NS9CdYqPq9smGczww

Самата конференция, основните неща са в първите два часа.
https://www.youtube.com/watch?v=sioXKj-NVvg
Виж целия пост
# 799
Някои части на статията са ми "странни", особено като майка на невербално дете, което доста години нямаше никакво разбиране или връзка с реалния свят.
Може би зависи от индивидуалния опит, но писал ли е автора някъде по-подробно тази "съпоставка" дето прави на симптоматиките на аутизъм и екранна зависимост? Визирам следното:
"- За да се постави диагноза, психиатърът, ако прави обследване за аутизъм, симптоматично изследва може ли детето това, не може ли, има ли зрителен контакт, няма ли. Симптомите на екранната зависимост и на аутизма са едни и същи... "
Виж целия пост
# 800
Според мен може би става въпрос за изследване в по малка възраст. Примерно на деца около 2 години +/-. Тогава сиптоматиката може да е неясна и да има възможност да се объркат нещата. Но все пак един добър специалист би трябвало да направи разлика.
Аз се бях включила в много групи за аутизъм от чужбина /миналото лято, когато бях притеснена/ - масово са нон стоп на екрани. Буквално денонощно. Имаше една майка която беше снимала в 3 часа през нощта детето пред тв, което не искаше да заспи пак. Ми то и аз да си дремна и после да ми пуснеш нещо интересно и аз няма да заспя. Съветите варираха от това да изключи тв и да приспи детето, до това да го обесопаси и да го остави да гледа докато тя спи.
Признавам си, че и ние сме пускали миналата година, но ги спряхме. Не мога да кажа, че имаше кой знае какъв напредък, все още не знам дали те са ни проблема или не, но е много по добре без.
Виж целия пост
# 801
В групите, в които бяхме, имаше всякакви случаи. До като моето на около 2г пищеше и виеше периодично, имаше деца които не спираха, не само вокално, но и физически, по 24часа в денонощието. Не споря как някои родители се оправят, защото понякога това е единствения начин да спрат цикъла и да поемат въздух.
Но не разбирам защо някой смесва отглеждането на деца чрез екрани, и аутизма. Не са едно и също, не се припокриват, не са еднакви, и много ми е странно специалист да ги слага под една шапка...
Виж целия пост
# 802
InaV
не сте прегледали И двата източника които съм дала , обаче вече сте готови за забележки . Вие дори не сте разбрали заглавието - аутизъм ИЛИ екранна зависимост. Аз затова съм дала И линк към видео конференцията на екранната зависимост.

За да почнем нещо да обсъждаме трябва да изгледате и нея. никъде не се твърди че видео времето прави аутистите някакви си. твърди се нещо друго и то много по-важно. Екранната зависимост продуцира аутистично поведение. Аналогията която аз правя в темата е  , че щом видео времето прави децата в норма с аутистично поведение,  какво ли причинява на децата от спектъра. Както и че твърдения- аз съм израснала с телевизор и нищо ми няма, телевизията не може да направи детето ми такова -  вече могат да бъдат оборени защото става време за други времена,  друга техника, други въздействия - на мозъчно ниво ... Тук говорим за екранната зависимост като нозологична единица.


защото понякога това е единствения начин да спрат цикъла и да поемат въздух.

С това да умирам не мога да се съглася.  Има си медикаментозо лечение за силни поведенчески разстройства. Това, че някой родител не иска да го предприеме защото си заравя главата в пясъка и смята че състоянието на детето му не го налага, но паралелно се самозалъгва с дрогиране  на екранно ниво - решение ли е на проблема с глътката въздух? Самозаблуда е.
Виж целия пост
# 803
_re_ge, зададох въпрос директно относно цитат от статията. Не е лична критика, а коментар към материал онлайн.

С това да умирам не мога да се съглася.
Не го и искам от теб. Това си е за обсъждане и решаване между родителите и специалистите при всеки отделен случай.
Виж целия пост
# 804
Бихте ли ми казали какво значи да изпълнява прости команди, че не мога да разбера? Навсякъде чета, че до към 1г и половина трябва да изпълнява прости команди. Например като го попитам къде са ти ушите и той покаже, това проста команда ли е или пък като го попитам колко голям ще стане и той вдигне ръце? Или трябва да е от сорта донеси  ми еди си какво. Малко ми е объркващо, извинявам се за тъпия въпрос.
Виж целия пост
# 805
Не съм сигурна, но къде са ти ушите попадат по скоро в графа "да разпознава еди какви си части от тялото, до еди кога си". Прости команди са по скоро "дай ми топката" или друг предмет, без да го посочваш с пръст, а само да го назовеш. Добре е предмета да се използва по често и да е разпознаваем.
Виж целия пост
# 806
Под проста команда се разбира и това да направи едно действие-да подаде видим предмет. Под сложна, да отиде да отвори, например,  шкаф, да извади и да ви подаде.Тоест, действието включва няколко етапа.  Аз така го разбирам.
Виж целия пост
# 807
VDimitrova111, при нас поне това означава детето да осъзнае и осмисли казаното, какво се очаква като действие или реакция. Преценява се осъзнатостта на детето, не до колко съдейства (щото едното от моите напълно осъзнава, но отказва да изпълни Grin).
Възрастта е ориентировъчна, не краен срок.
Например "Подай ми синята кукла", или "Седни в колата" са прости, едностепенни команди.
Виж целия пост
# 808
Благодаря за отговорите. А според вас до каква възраст едно дете трябва да изпълнява тези прости команди. Вече съм много объркана за моето дете, което е на почти 1г. 4м. Не говори, дори още не ходи без да ме държи за пръстта. Разбира някой неща, но си мисля, че би трябвало повече да разбира. Такива команди обаче не изпълнява от сорта на донеси ми еди си какво.
Виж целия пост
# 809
Цитат на:  link=topic=1412751.msg46508928#msg46508928 date=1685478238

Не го и искам от теб. Това си е за обсъждане и решаване между родителите и специалистите при всеки отделен случай.

Не вярвам специалист да каже- я сега му пуснете една телевизийка да си починете той от вас и вие от него.
От това " почиване" на родителите е и цялата тази работа с "екранните деца".

Командите биват едностепенни, двустепенни, многостепенни. Аз не знам какво е проста команда. Може би аналогията е едностепенна = проста.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия