ЗЗП, врътки с Еконт и нагли продавачи

  • 5 838
  • 148
От къде на къде, аз ще си поемам разходите за връщане, пък те ще ми изискват да им пусна пратката до офис на Еконт по тарифи на Еконт? Къде го пише това в ЗЗП, че съм длъжна да ползвам услугите на Еконт, за да си им върна закупената стока, от чиято покупка от разстояние се отказвам? Защо, за Бога, не мога да си получа парите по банкова сметка, ами пак през Еконт? Какви са тия врътки с Еконт? Какви са тези задължения от страна на търговци? Разбирам да е безплатна доставката или връщането и търговеца да си избере с Еконт, но при положение, че аз плащам, не е ли редно аз да си избера кой ще им я достави стоката до адреса? Защо си крият адресите търговците, ами получават стоки в Еконт и възстановяват пари чрез паричен превод в Еконт? Някой сезирал ли е НАП, КЗП за тези практики и имал ли е резултат?
Виж целия пост
# 1
Ако си извършват дейността само и единствено чрез куриер и ползват извлечение от него за данъчна декларация? Т.е. нямат касов апарат и не получават пари от друго място, освен Еконт. Моя позната с малък бизнес имаше и реален магазин за кратко. Използваше информация от Еконт и касовия апарат. Затвори магазинчето, закри или както там е термина касовия апарат и спря да издава касови бележки, изпраща само информация за поръчката (артикули) и ако някой има нужда пише фактура, но получателя си ползва бележката от Еконт. Живеех близо и исках да взема нещо директно, но ми отказа, защото няма на база на какво да ми вземе парите, трябва да мине през Еконт, защото не може да ми издаде бележка Simple Smile (а тя си държи всичко да е точно до стотинка)
Сега... Не съм я питала за връщането дали задължително е през тях, знам че връщат за нейна сметка и тя им изпраща обратно същия артикул, само ако го няма им праща пари.
Та ако извършват дейност само онлайн или дори да не е само онлайн изискването им е само и единствено за тяхно удобство всички плащания и постъпления да са им на едно място - по-лесно за осчетоводяване Simple Smile
Виж целия пост
# 2
Всеки сайт си има условия за ползване!
В момента, в който поръчката е пусната, то ти си се съгласила с тези условия и не може да имаш претенции! Не случайно има отметка “приемам общите условия” и подобни.
Много сайтове не пращат касови бележки, а разчитат на информацията от Еконт/Спиди.
Виж целия пост
# 3
Ако всичко описано е посочено в Условията за ползване на онлайн магазина, то не можете да сезирате институциите за случилото се.
Виж целия пост
# 4
Там е работата, че такова задължително нещо с име "Еконт" въобще не е посочено в Общите им условия. Стана забавно като им копирах собствените им условия, плюс чл. 54 от ЗЗП. Simple Smile

Иначе, настояват всичко да мине през Еконт.
Четейки чл. 54 научих, че търговецът е длъжен да поеме и разходите по връщането, стига потребителят да е избрал най-евтината предложена от търговеца опция за доставка. А, не щеш ли, се намериха и наглеци, които след като съм получила пратка с безплатна доставка и не съм одобрила част от поръчката, при опит за връщане, да ми искат да съм плащала въпросната "безплатна" доставка, нищо че връщам за моя сметка, каквото не съм харесала. Голяма наглост и простотия...
Виж целия пост
# 5
Това не е баш така. Прочети пак чл.54 и сравни с това, което ти казват от магазина.
А безплатната доставка не е стандартната, за която се говори в закона - тя се прилага само при определени условия, а не за всички пратки.
П.п.виж и чл.54а и 55.
Виж целия пост
# 6
Авторке, не си права. Връщането по закон е за сметка на клиента! Винаги така е било и го пише в закона.
Бъркаш се с доставката, която плащаш при ПОЛУЧАВАНЕТО на стоката - тя се възстановява от тълговеца, при упражнено право на отзив.
Тоест - имаш две доставки - първата с която стоката идзва при теб, и втората с която ти връщаш стоката при търговеца.
Втората доставка е твое/мое задължение и ангажимент. Ние си я плащаме! Освен ако търговецът не е уредил реверанс като я поеме, но по закон връщането /куриерските услуги за него/ си е за сметка на клиента-купувач.

Пример:
Купуваш обувки за 50 лева. Плащаш и  доставка /доставка номер 1 е това/ 5 лв. Тоест общо плащаш 55 лева, при получаване на пратката.
Връщаш стоката.
Търговецът ти връща 55 лева. Не 50 лв. тоест възстановява ти доставка номер едно, която ти си заплатила.
Ти плащаш обаче куриера за връщането - по тарифата на куриера - това е доставка номер 2.

Не знам стана ли ясно така.
Виж целия пост
# 7


Пример:
Купуваш обувки за 50 лева. Плащаш и  доставка /доставка номер 1 е това/ 5 лв. Тоест общо плащаш 55 лева, при получаване на пратката.
Връщаш стоката.
Търговецът ти връща 55 лева. Не 50 лв. тоест възстановява ти доставка номер едно, която ти си заплатила.
Ти плащаш обаче куриера за връщането - по тарифата на куриера - това е доставка номер 2.

Не знам стана ли ясно така.
Тета, аз от това се оплаквам, че има такива, които заявават, че ще върнат 50 лв, вместо 55, под претекст, че е имало "безплатна доставка над 50 лв".
Преди няколко седмици напълних една количка за 70 лв от един миш-маш магазин, за да ползвам условието за безплатната доставка - "над 69 лв". Две от нещата, които съм получила, не ме устройват. Отказвам се от договора за тяхната покупка и заявявам, че искам да ги върна. Отсреща ми отговарят, че трябвало да възстановя парите и за доставката на поръчката ми, щом съм връщала нещо от покупката си.
Инак, в закона виж как е написано:

Чл. 54. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) (1) Когато потребителят е упражнил правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора съгласно чл. 52.
Виж целия пост
# 8
Виденов така се опитаха да минат майка при връщане на ширм, но им писах с цитат от закона, и се поправиха. Стандартна първа доставка се възстановява задължително от търговеца.
Втората за връщането е за наша сметка, освен ако търговец не е указал друго.

Допълвам се..при връщане на част от поръчката само е различно май. Виж общите условия на сайта...
Законът има предвид да върнеш ЦЯЛАТА ПОРЪЧКА. Мисля че са прави в случая...
Погледни и следващиге членове на закона..може да е описана тази опзия за частичун отказ от договор.
Виж целия пост
# 9
Цитат
Чл. 54. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) (1) Когато потребителят е упражнил правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора съгласно чл. 52.
(2) Търговецът е длъжен да възстанови получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната трансакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за потребителя.
(3) Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца.

Дали е задължително?
Плюс това, ако доставката е за сметка на клиента, търговецът тогава какво и как възстановява?
Виж целия пост
# 10
Виденов така се опитаха да минат майка при връщане на ширм, но им писах с цитат от закона, и се поправиха. Стандартна първа доставка се възстановява задължително от търговеца.
Втората за връщането е за наша сметка, освен ако търговец не е указал друго.

Допълвам се..при връщане на част от поръчката само е различно май. Виж общите условия на сайта...
Законът има предвид да върнеш ЦЯЛАТА ПОРЪЧКА. Мисля че са прави в случая...
Погледни и следващиге членове на закона..може да е описана тази опзия за частичун отказ от договор.
Няма такова нещо за цяла или частична поръчка описано в ЗЗП. Аз купувам неща. За всяко нещо съм си сключила договор от разстояние, като съм потвърдила поръчката му. Това, че търговецът е решил да ме стимулира да му направя повече оборот с "безплатна" доставка или с комбиниране на пакети в един, до достигане на съответно тегло-тарифа, не би трябвало да касае договора за покупка на даден артикул. Я си представи, че му пусна 10 отделни поръчки за всеки артикул. Тогава трябваше да възстановява пак доставката на всеки един артикул. Но щеше да има двойно повече хамалогия по подготвяне на пратки.
Виж целия пост
# 11
Това, че вместо за 20 лв, пускаш поръчка за 50, за да спестиш 5 лв доставка, не е стимулиране от страна на търговеца, а твое лично желание. Търговецът откъде да знае дали искаш да вземеш 1, 5 или 15 неща? Това първо, второ - такива поръчки по правило се обединяват, не защото на търговеца ще му е хамалогия - все му е тая на него дали ще сложи 10 продукта в 10 плика и ти ще платиш 10 доставки, или ще ти ги сложи в кашон, а защото на теб ще ти дойде в повече финансово.
Виж целия пост
# 12
Можеш да пуснеш 10 пратки, той ще ти върне доставката за тези, от които ти се отказваш. Но за тази която задържиш, ще си платила доставка, защото е под сумата за БД.
И идва пак същото като сега.
Законът гонори за връщане на цяла поръчка и в това няма съмтение. Тълкуваш го разширително, което не е допустимо. Смея да твърдя че имам опит в четене и тълкуване на закон, защото това работя.
Виж целия пост
# 13
Много неща не поръчвам точно заради куриерските такси в двете посоки, ако не харесам стоката или размерът е неподходящ. Исках да си взема с ваучер едни чаршафи, но със задължителна доставка със Спиди, въпреки че живея съвсем близо до реалния магазин. Ами....въздържах се
Виж целия пост
# 14
Това зависи от търговеца. Не от куриера.
Например при емаг връщането е напълно безплатно, дори ти пращат куриер на крака при теб.
И при доста други онлайн магазини го има това...например ССС и др.

При връщане по закон ти плащаш само връщането. Първата доставка ти я възстановявят. Гоноря за онлайн продажба, не за олх ...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия