Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Частни училища - информативно-дискусионна тема 53

  • 24 903
  • 562
# 105
На този етап не знам кое е по-доброто - съсредоточаване в един език и научаването му на наистина най-високото ниво или два езика, с достатъчно владеене за нормална комуникация, работа  и четене на преса. Може би вторият вариант, защото един език винаги може да се награжда впоследствие. Но добро владеене на АЕ за мен е да четеш книги, написани преди 200 години, някой еквивалент на "Под игото", научна литература или пък Тери Пратчет в оригинал. Изисква се набор от лексика, която хората не знаят дори на родните си езици, остарели думи, термини, идиоми и какво ли още не. Добра проверка на знанията на език е изпит тип IELTS, за академична готовност.  Изисква се минимум ниво В2, но разковничето е в знаенето на по-трудни и редки думи от ежедневните.
Виж целия пост
# 106
Според мен ако не си преводач , чак такова ниво не е необходимо. Аз искам моите деца езика да го ползват като средство и допълнение към други професии  , езиците са просто бонуса за по-добра реализация. Така , че B2/C1 би трябвало да е достатъчно добро ниво.
Виж целия пост
# 107
IELTS е по-лесен от CAE.

Амели, като видиш хорариума часове по втори чужд език, е ясно на какво "ниво" може да се научи, ако разчиташ само на училищната подготовка.
Виж целия пост
# 108
Аз само ще постна ето тази диаграма:



Ясно се вижда нивата на Кеймбридж на колко точки се равняват в IELTS.
Имайки знанията, не е кой знае какво да се подготвиш за другия изпит.
Виж целия пост
# 109
IELTS е по-лесен от CAE.

Амели, като видиш хорариума часове по втори чужд език, е ясно на какво "ниво" може да се научи, ако разчиташ само на училищната подготовка.
Втория език , след 10 клас не се ли покачва като часове  в ЕГ ?На моя син това ще е трети реално език и от сега съм го отписала.
Виж целия пост
# 110
Като пораснат децата ви, ще видите, че езикът, учен  дали в ЧУ, дали в ДУ, дали на интензивни курсове/частни уроци години наред,  неусетно се превръща просто в средство, не в основен позитив.
Скрит текст:
Нужна е солидна  база по другото, натрупан опит, езикът е само бонус към горното - с него само наникъде. Дъщеря ми завърши бакалавър (скоро и магистър) извън БГ с отлична диплома  и при кандидатстване за работа по специалността въпреки трите езика, немски и английски  с ниво С2  (СРЕ и по-късно по неволя заради искан от азиатски университет актуален сертификат и Тойфел  със съвсем  малко под максималните 120 точки) ,  корейски с предпоследно ниво преди максимума, беше отхвърляна преди  одобряването й за определена позиция във водеща фирма на доста места още ПРЕДИ  събеседванията заради по-квалифицирани кандидати по документи, разбирайте такива с натрупан опит по специалността още по време на следването, а не просто с университетска диплома и  владеене на  не знам си колко езика.  Може и короната да беше причина, но все пак.

Извинявам се за  намесата, просто някак разпознах в някои потребители себе си преди години - и аз  така  много държах на езиците. Не че сега ги подценявам, но при голяма конкуренция на работния пазар водещото е друго, практиката го доказва.
Виж целия пост
# 111
Разбира се, езикът е средство към избрана професия. Трябва стабилна основа, децата да бъдат научени как да учат и къде да търсят специализирана информация при нужда, оттам нататък се насочват към професия и съответната за нея лексика и т.н.
Виж целия пост
# 112
да бе, ясно е, че е средство. Ама е готино като си го отметнал овреме най-малкото, защото ти се отваря доста достъпа до информация. Че житейски опит не се замества с него е ясно.  Но пък е много приятно как ти разширява полезрението. Освен това е кеф да боравиш невъзпрепятстван от преводи. Иначе сам по себе си един език нищо не прави, да. Но дори да не ползваш езика като средство за работа, а просто ти носи удоволствие, за мен вече е достатъчно ценно.
Виж целия пост
# 113
Това никой не го отрича, но нееднократно в темата се споменава реализация на децата. Само език обикновено не е достатъчен, а кеф може да си прави човек и без да дава 10К+ на година, за тези пари могат да се купят всякакви речници и литература, за да се развива този интерес. И аз съм превеждала от старофренски към модерен френски, правила съм морфологичен и синтактичен разбор на средновековен текст, много яко да, ама после в ИТ сферата като почнах, не знаех елементарни термини. Това се има предвид. Между другото, учила съм английски в държавно училище до 7. клас. После държавна ЕГ с френски и немски, английски на курсове с изпити за приравняване, като в 10-ти клас взех материала за 11. и 12. клас на ЕГ, а в 11. клас взех САЕ с А, пак само от курсове, и това в провинцията преди да не казвам колко години. Има начин.
Виж целия пост
# 114
Ох, бе, Русалка, кога порасна това дете.
Успехи му желая и да не забравя съвета на чичо нот.
Виж целия пост
# 115
Голямо елементаризиране!

Даваме не по 10, а вече по 14 К на година не само за езика. И заради доста други неща.

А иначе езикът е средство, а не крайната цел. И когато си понатрупал такива средства навреме + знания + опит ставаш доста по-конкурентен. И не говорим за други странични неща, като разширяване на общата култура.
Виж целия пост
# 116
В този смисъл Италианският лицей е едно добро решение с втори (след общоприетия английски) език италиански и без пари.
Виж целия пост
# 117
Чичко й Нот Wink,  драго ми е да те "видя " -
Скрит текст:
така е, отстрани бързо растат Simple Smile, тя една от близначките е пред завършване почти, ти за голямата питаш. Само другата е далеч още от истината с тая медицина.
Виж целия пост
# 118
Щом езикът не е чак от първостепенна важност, защо постоянно се говори именно за чуждите езици, които започват да учат от първи клас, та до дванайсти? Защо не говорите за български, математика, физика, химия и т.н.? Защото и те са важни, утре като завършат ще изкарат сертификата по езика, но ще учат някъде инженерни науки, медицина, икономика или каквото решат. Важно е колко са стабилни знанията и обучението по фундаменталните науки. Иначе езикът като хвалба колко децата в началното и основното училище го учат звучи супер, някак модерно, тежко умно. Математиката, физиката или българският са на втори план. Не бих се радвала, ако детето ми се изразява по-добре на английски, отколкото на родния си език, освен ако учи в чисто чуждо училище, в което само на английски се води комуникацията. Но в българско училище родител да се хвали с по-добър английски от български, това ще ме накара да се запитам какво се случва - на родителите ли  не им дреме за българския, на детето не му дреме или на учителите не им дреме?
Сега сигурно ще се изсипе лавина от недоволство и как не разбирам, но сори, чуждите езици не са алфата и омегата. Винаги човек първо се учи да се изразява и културно принадлежи на родния и чрез родния си език, а не чуждия. Става ми малко като криворазбраната цивилизация. Кажи, баба, тенкю.
Виж целия пост
# 119
Ми тенкю, Анди. Фундаментално.
Само ще напомня казаното от Гадамер по-горе - езикът ти трябва да четеш постиженията в химията. Например. Щото БАН публикува само веднъж годишно ... 😂😂😂
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия